islam'ın ölümü yasaklamasının sebebi

    18
    maledisant 26.9.2018 11:38
    malum insanlara intihar etmek yasak. çünkü ölünce insan boyut değiştirir ve bu boyut değiştirme muhakkak görevli meleklerin eşliğinde yapılmalıdır.

    intihar etmeye karar veren insan ise bu kusursuz düzeni bozmaktadır. boyut değiştirmeye karar vermektedir. bu da kainatın tabiatına aykırıdır.

    ölüm asla bir son değildir sadece ruhun bu gereksiz bedenden çıkıp daha kusursuz bir varlığa dönüşme işlemidir.

    tabii ki bunlar benim düşüncelerim. yoksa allah sizce neden intihara ebedi cehennem cezası versin?
  • 1
    gaddarus 26.9.2018 11:55
    imtihan dünyasindayız herkes bir şey ile sınanıyor kimi sevdikleri ile kimi ailesi ile kimi para mülk ile. önemli olan sapıtmamaktır, dininin zayıflamamasıdır. allah insana veriyor bakıyor şükrediyor mu diye sınıyor sonra geri alıyor bakıyor hala şükrediyor mu diye çünkü veren de alan da allah dır. bize bu canı veren de allah dır alacak olan da allah dır.
  • 0
    tesla52 26.9.2018 12:55
    çok ayrıntılı bakmadım ama intihar galiba tek bir ayette geçiyor. o ayette de intihar etmeyin diyor, yani sigara içmeyin der gibi öğüt veriyor, herhangi bir cezadan bahsetmiyor. nisa :29. ama öldürmeyin, can almayın, kan akıtmayın gibi ayetlere intihar etmeyi dahil edersek ki tartışmaya açık bir konudur, o zaman intiharın büyük günahları olabilir. mantıken intihar etmek hoş birşey değil, fakat cezası olabilecek kadar önemli de değil. eğer arkanda çocuk bırakmamışsan, kimsenin psikolojisini bozmamışsan, kimseye bi zararın dokunmayacaksa, intihar etmenin pek bi cezası olacağını sanmıyorum.
    0
    piiuv 26.9.2018 18:12
    intihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. cündüb b. abdullah'tan hz. peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. bunun üzerine cenâb-ı hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu" (buhârî, enbiyâ, 50). (sadaka resulullah ve nataka habibullah fi ma kal ev kema kal)
    0
    banabubade 26.9.2018 19:15
    hz ömerin 9 10 yaşında bi cocukla evlenmesine ne diyosun reiz tartışıyoruz bu konuyu belli bi zamandır arkadaşlarla
    0
    piiuv 26.9.2018 21:25
    kardeşim ister özele gel konuşalım ister burdan sen seç :)
    0
    kahvelipuding 27.9.2018 22:00
    ya bir şeyi merak ediyorum. kur an allah ın sözleri değil mi? neden allah bazı sözlerini koruyup gözettiği kur an a aktarmamış?
    0
    piiuv 27.9.2018 22:07
    kuran anayasa kitabıdır genel geçer kuralları özet bir şekilde bahseder ancak kuranın derin ve detaylı açıklaması peygamberimiz (sav) tarafından yapılmıştır bunlarda hadislerle sabittir :)
    0
    kahvelipuding 27.9.2018 22:12
    200 yıl sonra derlenen hadisler. hadiste bir şey yok. doğru bir kurala ışık olmuş. fakat fark ettiniz mi hiç bilmem. ben ilkokulda fark etmiştim hatta. kur an da allah 'ben dili' kullanmaz. burda ben dili kullanması tuhaf değil mi?
    0
    piiuv 27.9.2018 22:24
    bu kurandan bir ayet değil hadisi kudsi ayrıca allahın nasıl bir hitap şekli seçeceğini biz bilemeyiz kuranda biz geçiyor diye hadiste ben dili kullanamazmı mana aynı sonuçta :) ayetlerde sana 1400 yıl önceden geldi ???
    0
    kahvelipuding 27.9.2018 22:34
    duvara anlatsam anlar yemin ederim.
    0
    piiuv 27.9.2018 22:38
    bide bana sorsan ya.
  • 0
    akdmrahmt 26.9.2018 13:42
    +1
  • 1
    nemkaldi 26.9.2018 13:46
    bence şu yüzdendir ki vücudumuzda ki sanat malum. dert herkes çekiyor. herkesin sorunları var ve biz zaten sınanmak için bu dünyadayız. yazılı sınav olduğunu düşün teşbih de hata olmaz, zor bir sınav. herkes kendince bildiğini yapıyor. biri var sınavda o da yapıyor bir şeyler. ancak bir soruya geliyor ve çözümü uzun bir soru. sinirleniyor üzülüyor ve sınav kağıdını yırtıyor. şimdi bu adamı ne yapmak gerek? kulağını çekip bir daha yapma desen ne yazar ki? caydırıcı bir ceza vermezsen diğeri de yırtar...
  • 0
    mavimetilfetamin 26.9.2018 17:34
    bunu düşünürken öncelikle hiçkimsenin bedeninin kendisine ait olmadığını ve bizlere verilen emanetler olduğunu düşünelim.
    bu emanete yapılan kötülükler ki bunun içinde; alkol, sigara, dövme, kendine acı çektirme vs. her şey bu nedenle günah olarak sayılır.
    bedene en ufak acıyı bile vermek günah iken, kendini öldürmek -ki ölürken ne kadar acı çekiyoruz veya acı çekmiyor muyuz cidden kimsenin bunu bilmesine imkan yok- en büyük günahlardan biridir denilebilir.
  • 0
    ersals 27.9.2018 09:59
    doğada, bir varlığın kendi yaşamını sonlandırması durumunu, genelde -bütünün korunması- ilkesine bağlı görüyoruz.

    mitekondri, yanlış beslenme sonucu serbest radikal artışı nedeniyle hasarlanır ve enerji üretemez hale gelir. hücre içinde bu durum genele yayıldığında, mitekondriler hücrenin ölümüne karar verebilirler. -apoptozis-, hücrenin kendini öldürmesidir. burada amaç, bütünün korunması için bireyin feda edilmesidir.

    hayvanlarda, kendilerine zarar vermeden yaşam sürmeleri için yeterli savunma mekanizması vardır. bu nedenle çok major faktör olmadığı sürece kendilerine zarar dahi vermezler. insanda da var bu savunma mekanizmaları ancak, insan bunları manipüle etmeyi zeka zannedebilecek seviyede.

    hayvanlar stresi anlık yaşar, stres faktörleri uzaklaştığında, normale dönerler. ancak insanda bu, kalıcı etkiye dönüşebilmekte. yani uyaranın çeşidine göre kişinin etkilenme biçimi değişmekte. durum her ne olursa olsun, kişi bile isteye intihara yeltenmez. sağlıklı bir insan, kendi ölümüne karar veremez.

    bilerek, isteyerek intihar çok az görülür. burada kişi öncelikli olarak kendi psikolojik savunma mekanizmalarını baskılar.
    depresyonun ileri düzeylerinde, kişi kontrolü kaybettiği için intihara başvurabilir, ancak depresyona girme ve girdiğinde bunun giderilmesi için çaba gösterme sorumluluğu yine kişinin kendisindedir. biyolojik patoloji ya da bilinç yitimi gibi durumlar da söz konusu, böyle durumlarda kişi başkasını da öldürse, intihar da etse sorumluluk sahibi olmamakta.
    mehmet pişkin vakasını hepimiz biliriz. video yayınlayarak gayet sakin bir şekilde intihar etmişti. yani insan, olumsuz şartlar söz konusu olmadığında da intihar edebilmekte görünüşte. (her ne kadar az da görülse) ancak burada da, kişinin hayatla kurduğu bağ, deneyimleriyle yaşam felsefesi vs konular devreye girmektedir. gelişim ve sofistike düşünce her ne kadar bizi geliştiriyorsa da, düşünsel anlamda -yönetebilme-, inanılmaz önemli bir yaşam faktörü. çok zeki insanlar, bu durumu yönetmekte zorlanabilmekteler. ya da çok düşünce üreten kişiler, sağlam bir felsefi zemine sahip olmadıklarında anlamsızlığa düşebilmekteler.

    düşünsel anlamda kendimizi ne kadar onarıp gelişebilirsek, hayata bakışımız sağlam ve hedefleri olan biri oluruz. bu da, savunma sistemlerini korur.
  • 0
    yesim_x 27.9.2018 22:23
    insanların nasıl yaşama hakkı varsa, ölüm hakkı da olmalıdır. intihar etmek isteyen engellenmemeli 'bence'.
  • 0
    jupiterwalk 27.9.2018 22:29
    islâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, intihar eden dinden çıkmış olmaz, üzerine cenaze namazı da kılınır. hayber gazvesinde intihar eden kuzman'ın cehennemlik olduğu bildirilmişse de, cehennemde ebedî olarak kalacağını belirten açık bir ifade yoktur. bu yüzden intihar suçunu işleyenin cezasını çektikten sonra cehennemden kurtulacağı umulur. ancak bunun için, intihar edenin son anda mü'min sıfatını taşıması ve intiharın helâl olduğuna itikad etmemiş olması da şarttır (kâmil miras, a.g.e, x, 270).
  • 0
    mavi_var 8.10.2018 00:44
    neden yaşa demiş bilmiyorum . neden kendini öldurme dedigini de bilmiyorum . yaşıyorum . uslu çocuk ben .
    uslu gibi duran cocuklar sorunludur .