sizce böyle bir dönemde üniversiteye gidilmeli mi?

    15
    reelsamurai 8.6.2020 02:52
    (pi: #soruyorum) açıkçası 20 gün sonra yks sınavına gireceğim ve üniversiteye gidip gitmeme konusunda çok kararsız kaldım. malum günümüz şartlarında milyonlarca üniversite bitirmiş işsiz veya olanak sağlanamayan kişiler bulunuyor. bu şartlarda üniversiteye gitmek mantıklı mı? düşüncelerinizi merak ettim
  • 1
    gamzeszgin 8.6.2020 03:18
    açıkçası ben de aynısını düşünüyordum. kazandım, gittim hala aynısını düşünüyorum. yine de gitmelisin diyorum
    güzel bir bölüm kazanabilirsin, ne bileyim bir şeyler olur işte.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:39
    aslında ortamı bende çok görmek istiyorum ama vakit kaybı mı olur diye de düşünüyorum bir yandan
    2
    gamzeszgin 10.6.2020 01:51
    git git gör benden daha mutlu olmaya ne hakkın var?
    şaka bir yana bence üniversite hayatın ön gösterimi gibi bir şeyler gidip yaşanması, görülmesi gerekiyor sonunda ya vakit kaybı olarak görülecek ya da her şeye rağmen iyi ki gittim diyeceksin. tecrübe olacak, yeni insanlar olacak bombok olaylar falan vs. ama ayy..
    sonuç olarak elinden gelenin en iyisini yapıp bence gitmelisin.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 19:37
    peki tavsiyelerin için teşekkür ederim
  • 0
    cihannn 8.6.2020 06:48
    elini sallasan üniversite mezunu. işin yoksa, meslek.yoksa bu hayatta zorlanırsın.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:42
    elini sallasan üniversiteye gitmeyende denilebilir ama
  • 1
    incekalem049 8.6.2020 07:51
    bunun bir ironi olduğunu düşünüyorum
    ne demek gitmemek hayatının en uzun son tatilini yapacaksın
    işsizlik kısmı hangi bölümü okuduğunla değil
    seninle ve hayata bakışınla ilgili
    kısacası git ve tadını çıkar
    olurda gidersen ;
    tek tavsiyem her türlü siyasi oluşum ve gruptan uzak dur :)
    1
    reelsamurai 10.6.2020 19:36
    siyaset türkiyede konuşulmaz :))
    0
    incekalem049 11.6.2020 18:06
    süpersin :) +
  • 1
    vefa 8.6.2020 13:35
    kendini geliştirmek istiyorsan kesinlikle gerekli, ticaret ile uğraşmak daha mantıklı ama . yani ticaret ile uğraşıyorsan yaptığın işi dahada geliştirmeye bak. üniversiteye gitmelisin bence, gitmediğin zaman içinde ukte olarak kalabilirde .
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:42
    ticarete büyük bir ilgim var ama son cümlen benim kafamı karıştıran olay o
    1
    vefa 10.6.2020 01:57
    içinde kalmasın bence şartlar el veriyorsa gitmeni tavsiye ederim, bilgi güzeldir.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 19:37
    haklısın puvom sağol tavsiyelerin için
  • 1
    gaddarus 8.6.2020 13:40
    gideceğin bölüme göre değişir tıp hukuk mühendislik öğretmenlik gibi bölümler düşünüyorsan gitmelisin ama gitmeden yapabilecrğin tecrübe gerektiren bir bölümle uğraşmak istiyorsan direkt iş hayatına başlamalısın
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:43
    aslında yazılım istiyorum ama matematik kötü :((
    1
    gaddarus 10.6.2020 02:19
    yazılım sayısaldan alıyor ama kurslara giderek ya da bireysel olarak çalışırsan çok iyi yazılımcı olursun
    1
    reelsamurai 10.6.2020 19:38
    yazılımcı olurum olmasına da yazılım mezunu olmadan yazılım bilsende pek işine yaramıyor be reis
    1
    gaddarus 10.6.2020 19:44
    özel sektör diplomaya değil tecrübe bilgi ve yeteneğine bakıyor
    1
    reelsamurai 10.6.2020 19:46
    ama yinede diploma daha avantajlı değil mi sence?
    0
    gaddarus 10.6.2020 19:59
    devlet kurumu düşünüyorsan avantajlı yani diploma avantaj sağlar tabi ki ama diplomasızda yapılabilir iş
  • 1
    almora 8.6.2020 13:42
    bence ne olursa olsun okunmalı ya. ortamın arkadaş çevren değişiyor bir kere, hayatına yeni insanlar, yeni fikirler giriyor. bakış açın değişebiliyor. yeni bir hayatın oluyor resmen.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:44
    kısa ömürde 4 sene heba olacak bu açıdan düşünürsek bu da mantıklı gelmiyor mu
    1
    almora 10.6.2020 11:55
    4 seneyi daha iyi ne şekilde değerlendireceksin, ona bağlı
    0
    reelsamurai 10.6.2020 19:39
    haklısın teşekkürler
  • -1
    magic 8.6.2020 14:21
    üniye okumaya gidilmez eğlenmeye gidilir. üninin bilimsel araştırma yapmak makale okumak vs gibi bilgiye erişim metotlarını öğretmesi gerektiğini düşünüyorum, slayt okumaksa slaytlar cebimde var zaten işimi yaparken açar okur yavaş yavaş öğrenirim. türkiye’de de ünilerin böyle bi işlevi olmadığına göre eğlenmek istiyorsan paran varsa git, ki paran yoksa rezillik çekmek de ilerde anlatacağın güzel anılardır. yok fikrin para kazanmaksa tamamen başka fikirlerin varsa üni çok da şart değil zaman ve para kaybı. yukarda bi arkadaş da yazmış son tatilin bu senin
    0
    reelsamurai 10.6.2020 01:45
    peki hem üni okuyup hem ticaret yapsam :)
    0
    magic 10.6.2020 13:31
    o zor işte. üniversitede pek çok şey yapabilirsin ama tek başına faydalı işler yapmak biraz zor. çünkü büyük çoğunluk üniye gidince tek kaldığı zamanlarda buhran dönemine giriyor djsjsdjd. ee bunu kazandın, 3-4 sene önünde hiçbir hedef yok, hayatın anlamını falan sorgulamaya başlıyorsun. kendi başına bi şeyler yapmak zor, çoğu zaman motivasyon yeterli gelmiyor ve yarıda bırakıyorsun, o yüzden zaten kulüpler falan var. topluluklara girerek üni hayatını dolu dolu geçirebilirsin ama.
    1
    reelsamurai 10.6.2020 19:39
    peki reisim tavsiyelerin için minnettarım :))
  • 1
    tesla52 10.6.2020 12:32 ~ 12:37
    mezun olmak üzereyim, bu 5. yılım atatürk üniversitesi radyo tv sinema okuyorum. şuanda işe yarar bir staj bulmak çok zor, iş bulmak mucize, kpss den atanmak fabl konusu. 5 yılda ne yaptım özet geçeyim, iyi arkadaşlar edindim, erzurumun soğuğunda okula gidip gelip devletin verdiği krediyle borca girip saçma sapan bana hiçbir şey katmayacak ve 5 yıl boyunca tekrar eden derslere girdim ve pişmanım. eğer bilgiye değer veriyorsan kitap okumayı ve araştırmayı seviyorsan kendini zaten geliştirbilirsin demektir bir üniversiteye ihtiyacın yok. bazı arkadaşlar eğlenmeye git demişler, izmire, antalyaya filan gidersen ve paran varsa eğer ne olur bilemem ama benim gibi fakirsen ve erzurum, kayseri, samsun gibi şehirlere gelirsen kendini okeye 4. olarak bulursun. tıp, hukuk veya dengi bir bölüm okursan amenna. şuanda internet tek başına bir üniversite zaten eğer ben internetten çalışabilir ve öğrenebilirim diyorsan gitme, hayattaki en büyük pişmanlığım yazılım okumamam, şuanda grafik biliyorum, animasyon biliyorum, 3 boyutlu karakter yapılandırma hareketlendirme filan biliyorum ve oyun yapabilmem veya geliştirebilmem için 2 şeyden birisi bu. birde bu kısmın yazılım tarafını halledeceğim ben bu yılımı yazılım öğrenmekle geçireceğim. ders kitapları zaten vardır. üniversitede hoca sana aynı kitabı aldıracak ve karşına gelip okuyacak bu kadar, üniversitenin verdiği eğitim zaten hiçbirşeye yetmiyor, kendi alanını seçip kendini sadece o alanda geliştirmelisin. ticarete atılırsan tabi çok daha iyi olur ama onun için sermayen olmalı. benim söyleyeceklerim böyle biraz üniversiteden soğuttum seni ama durum bu ben pişmanım. 5 yılda buran öğrendiklerimi 2 yılda internetten öğrenirdim 3 yılım çöp. üstüne bide maliyeti kaldı. 3-4 tanesi hariç egoist gerizekalı kitap okumayı hocalık sanan embesiller sana saçma sapan şeyler ezberletecekler. bazen saatlerce bu adam nasıl olurda profesör olur diye düşünür işin içinden çıkamazsın.
    0
    lazcoder 10.6.2020 12:52
    aynı üniversitede okuyoruz hiç haber vermiyorsun :)
    0
    reelsamurai 10.6.2020 19:41
    okudum ama tam tavsiyeni anlayamadım reis ne yapmamı öneriyorsun yani
  • 1
    lazcoder 10.6.2020 12:54
    4 seneni boş geçirirsen sen de o işsizler takımına katılırsın. üniversite bir araçtır, bunu iyi kullanman gerek. 4 sene boyunca bolca boş zamanın olacak o boş zamanlarda soytarı gibi sokaklarda sabahlamak yerine kendini geliştireceksin. bir hedef belirleyip o hedef doğrultusunda kendine değer katmış şekilde mezun olursan işsiz kalmazsın.
    1
    reelsamurai 10.6.2020 19:43
    yorumların geneli dediğin gibi ve sanırım haklısınız gitmeyi hedefliyeyim ben allah büyük sağol tavsiyelerin için
    0
    lazcoder 10.6.2020 22:45
    olay sende bitiyor. diğer öğrencilerden farkını ortaya koyman gerekiyor.
  • 1
    banabubade 10.6.2020 13:03
    gecen sene sınavdan istediğimi alamadığım için mezuna kaldım ve mezuna kalmanın üniversiteye gitmemenin bir öngösterimi olduğunu düşünürsek kesinlikle üniversiteye gitmek gerek.
    0
    reelsamurai 10.6.2020 19:44
    bu virüs bence mezunların işine çok yaradı diye düşünüyorum inşallah bu avantajı kullanıp istediğin yere gidebilirsin
    0
    banabubade 10.6.2020 19:55
    evet okul olmadan hazırlananlar için güzel bi fırsat oldu bence de, son haftaya kadar iyi gelmiştim ben ama dağıldım.
  • 0
    rio 10.6.2020 22:47
    en iyi ihtimalle orta-hafif yüksek standartların olduğu bir geleceğin olacak. çok üst düzey standartlar bu ülkede bu hükümetle bu torpille bu cahil toplumla biraz zor.
  • 0
    filozofunsakali 11.6.2020 21:49 ~ 21:53
    fakir ve bilgili olacağıma sığır ve zengin olmayı tercih ederim. zeki ve belirli bir entelektüel seviyeye gelmek çok da umurumdaydı. bir şeyler yapamadıktan sonra, arzularını gerçekleştiremedikten sonra anlamı yok. para her şeyin anahtarı. üniversite okuyarak bu zamanda bu ülkede geçinemezsin. şimdiki aklım olsa okuma yazma öğrendikten sonra oto tamircide çalışırdım. 12 sene okumak yerine çalışıp kendi işimizi kurabilirdik ve yirmili yaşlarda işin orospusu olabilirdik. şimdi üniversiteden mezun olup iş hayatında öğrendiklerimizi unutmaya çalışıyoruz ki işi yapabilelim.

    not: ayrıca kendi iradenle karar verip kitap okursan zaten üniversite düzeyine gelirsin. üniversite sadece öğretmenlerin şu kitabı oku bu kitabı oku, şunu ezberle bunu ezberle dedikleri bir ortam. üniversitedeki boş vakitte insanlar kendilerini geliştiriyor aslında. derslere de gitmesen zaten kendi irade ve kararlarınla geliştirebilirsin kendini. üniversiteden çok fazla bir beklentin olmasın odtü, boğaziçi kazanmadıktan sonra. akdeniz, ege, dokuz eylül bile birkaç bölüm dışında lisenin devamı.