12
çalıştığım firmadan arkadaşlarım beni dışlar diye namaz kılmaktan çekiniyorum
yabancı bir firmada çalışıyorum. çalışanların hepsi türk vatandaşı. fakat çoğunluk allah'a inanmayan müslümanlardan. insanlık olarak iyi insanlardır. şirket yönetimi cumalara gitmeme izin veriyor. yani niye cumaya gittin diye seni zor durumda bırakmıyorlar. fakat çalışanlar çay-kahve molalarında namaz olsun oruç olsun çok saçma şeyler olduğunu söyleyip geyik yapıyorlar. tabi firmada kurumsal olunca bende tartışmaya giremiyorum. öyle sessizce onları dinliyorum. bir ara ahmet kaya dinlemiyorum dediğim için bana faşist dediler. şimdi mescide(mescit ofis dışında bir yerde) namaz kılamaya gitsem belki de bana dinci gözüyle bakacaklar. çünkü onlar için bazen namaz kılan adam == kafa kesen sakallı adamla eşdeğerdir. eğer namaz kılmaya başlarsam beni eskisi kadar etkinliklerine dahil etmeyeceklerini düşünüyorum. ve kendimi dışlanmış hissedeceğim. ne yapacağımı bilemedim, lütfen yol gösterin
  • 4
    edige 8 gün önce
    hah dostum senin adına üzüldüm beyaz yakalı tatlı su solcularının arasındasın hiç birşey dinini yaşamaya engel olmamalı gönlünden geçeni yap
    0
    polinezyali 8 gün önce
    ulan edige tam benim kafadan konuşuyon bu aralar ha aq
  • 4
    oschemat 8 gün önce
    ahmet kaya dinlememek faşistlikse ben de faşistim puvo

    bence kılmalısın.
    ha ben öyle 5 vakit namaz kılan birisi değilim cumadan cumaya kılarım ama sen kılmak istediğin halde kılmıyorsan saçma diye düşünüyorum.

    arkadaşlığının bozulmaması allah'a olan görevinden daha önemli değil sonuçta.

    gerçi namaz kılmayan biri olarak benim bunları söylemem biraz ironik olur
    3
    quentra 8 gün önce
    doğru olanı söylemek i için illa uyguluyor olman gerekmiyor puvo zaten
  • 0
    asosyaly 8 gün önce
    aga aç internetten göster o kafa kesenlerin müslümanlıkla alakası olmadıgına aç göster normal ibadet eden insanları türklerden örnek ver müslüman olan genç videoları falan var onları aç izlet önden fikirlerini değiştir
    1
    hellomyfriend 8 gün önce
    herkes türk diyor
    1
    asosyaly 8 gün önce
    sözde türk aga onlar kültür bağları kopmuş aynı yerde yaşamadık sonuçta.
  • 1
    mryoda 8 gün önce
    "istemez misin dünya onların ahiret bizim olsun"

    ahmet kaya denen hain piçi dinlemediğin için sana faşist diyenler, namaz kıldığın zaman sana yobaz gözüyle bakanlar faşistin en alasıdır.
  • 0
    ibrahimisbilir 8 gün önce
    eğer sen ne yaptığını biliyorsan, neden ibadet ettiğini, ve kendi yaptığının doğru olduğundan eminsen karşındakilerin kaç kişi olduğunun bir önemi yok doğruysa yaptıkların bunu insanlara anlatabilirsin ve senin düşüncene uygun bi arkadaş grubun olur.

    ha yok ya benimkisi anne, babadan miras şeklinde onlar kılardı bende kılıyorum işteyse boşver arkadaşlarına katıl
  • 0
    yepyeni 8 gün önce
    siktir et kılmak istiyorsan kıl. gerekirse almasınlar aralarına.
  • 0
    filozofunsakali 8 gün önce
    ben gidiyorum namaza, kafa kestiğimi göreniniz var mı? de bitsin bu çilen. solcusu da bu yüzden solcu değil zaten nu memlekette. solcu her türlü eşitliği savunuyor ama namaz kılanı savunmuyor. e tabi hoşgörü dini olduğunu söyleyip ateist taşlayanı da yok değil memlekette. ikisi de birbirini tamamlıyor.
  • 0
    dirtcinciyazari 8 gün önce
    öncelikle onların iyi birisimi olduğuna karar ver. bi kere iyi adam başkasının dinine karışmaz, dinlediği şarkıya karışmaz. ondan sonra, sen boşver onları; boşver günahını alsınlar senin :)
  • 0
    romica 8 gün önce
    allaha inanmayan müslümanda iyiymiş :)
    0
    saksak dün
    türkiye'nin %50 si böyle olduğunu düşünüyorum
  • 0
    abbeeeu 8 gün önce
    yapılması gereken dinini düzgünce yaşamak. böyle durumlarda müslümanlığı sen temsil etmezsen, onların kafalarındaki ışid temsil eder.
  • 0
    karakartal1903 8 gün önce
    öbür tarafta seni namazın mı kurtaracak arkadaşların mı?
    0
    saksak dün
    öbür tarafı düşünecek vakit bırakmıyorlar ki
  • 0
    polinezyali 8 gün önce
    ben de tüm müslümanları kafakesen olarak görüyorum seni pis faşşist hrrr
    0
    saksak dün
    işte alın bir tane örnek burada
    0
    polinezyali dün
    tşk krdşm (pi: @saksak)
  • 1
    hikayeci 8 gün önce
    eğer mezara girdiğimizde onlar yardım edebilecekse ve bizi kurtarabilecekse o zaman onlar için yaşa. ama eğer herkesin dostluğu kabir kapısına kadar ise ve seni beni hepimizi yaratan zâtın rızası için yaşamaksa amacımız o zaman kimse bize engel olamaz. sen kararlı duruşunu göster yeter kardeşim. daha da özelse mesajdan görüşebiliriz. namazlarını aman diyeyim ihmal etme
  • 0
    magic 8 gün önce
    namazını kılabilirsin puvo eğer sana yanlış bir şey söylerlerse bu onların bağnazlığını ve yobazlığını gösterir. ama ahmet kaya mevzusunu anlamadım ben de milliyetçiyimdir ama ahmet kaya da dinlerim ben sanatına bakarım karakterine değil.
    1
    saksak dün
    ama bu da benim kendi fikrim, dinlemek istemiyorum
    0
    magic dün
    evet buna da saygı duyarım dinlemek istemeyebilirsin
  • 0
    yondaimehokagesama 8 gün önce
    eğer işten kovulmana sebep verecekse bence dikkatli ol.
    ha yok sadece arkadaşlarım dışlar diye bir bahane yok.
    0
    saksak 7 gün önce
    işten kovulmak bahane olur, ama dışlanırsam kendimi kötü hisseder ve işimde başarısız olurum, panik atak ver bende
    0
    yondaimehokagesama 7 gün önce
    psikyatr tarafından doğrulanmış bir tanın var mı?
  • 0
    kalcasever 7 gün önce
    inancını onlara göre ayarlarsan bu sefer de güçsüz ve riyakar olarak suçlayabilirler.olması gerekeni yap bazen kulaklarını tıka bazen aç ama onları dinleme
  • 0
    tasciomerfurkan 7 gün önce
    :d allahım yarabbim ya allaha inanmıyan müslüman nasıl oluyor kendilerine müslüman demesin onlar. boşver sen alalh yolundan ayrılma elbet allah sana daha iyi bir yol gösterir sen allahtan ayrılma
  • 0
    hedap 7 gün önce
    ortama bak ya böyle iğrenç silindirik ortamlar da çalışmaya nasıl tahammül ediyorsunuz hayret
    0
    saksak dün
    ekmek parası
  • 0
    ofsaytsizburak dün
    o zihniyetteki insanlarla nasıl aynı ortamdasın hayret.
    0
    saksak dün
    kardeş ekmek parası, türkiye'de özel sektörün çoğunluğu böyle, kandil gecesi akşam yemeğine gidiyoruz, sen niye içmiyorsun diyorlar, eğer içmezsen yükselemezsin
    0
    8bit dün
    türkiye'de insana değer veren firma yok ki.

    biri içmezsen değer vermez biri içersen. işe bakan yok


  • yardım

    Yardımlaşma bölümü.

    5 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    www

    darkier

  • başlık açıklayıcı ve düzgün yazılmalıdır.

    yardım aradığınız gibi, yardım sağlamak için de başlık açabilirsiniz.

popi yükleniyor...

popi yükleniyor...

pupu yükleniyor...

pupu yükleniyor...

tepe yükleniyor...

tepe yükleniyor...

g20 yükleniyor...

g20 yükleniyor...