13

hacca gitmek islamın şartı mıdır?

önecelikle şunu belirteyim, kesinlikle dini karalama amacıyla yazmıyorum. (bu arada fire vermeden oruç tutan biriyimdir.) ama bazı konulara aklım el vermiyor.

ilk sorum şudur, islamın şartları ne zaman kabul edilmiştir? özellikle hacca gitmek için soruyorum? bu şart nasıl, ne zaman ve ne şekilde kabul edilmiştir?

bilindiği gibi islamın şartlarından biri hacca gitmek. bundan 1000 yıl öncesine gidelim. o zamanın şartlarına göre amerika kıtasından bir müslümanın arabistan'a gitmesi mümkün mü? pek mümkün görünmüyor. kolomb bile 1492 yılında ispanya'dan yola çıkarak ancak 2 ayda bahama adalarına ulaşmıştır ve kendisine en iyi seyahat gemileri verilmiştir.

yani bundan 1000-1500 yıl önce de hacca gitmek islamın'şartı mıydı? yoksa bu şart çok sonradan mı konuldu?

son zamanlarda görüyoruz ki hac turizminde müthiş bir gelirin olduğu söyleniyor. tabi bu durum insanı düşünüdürüyor.

umarım bizi aydınlatacak puvolar vardır.



  • 2
    gaddarus 6 ay önce
    ekonomin ve sağlığın el verişli ise hacca gidebilirsin diğer türlü bir zorunluluğu yok diye biliyorum
  • 0
    sevde 6 ay önce
    hac ibadeti; hicretin 9. yılında farz kılınmıştır. farz oluşu kitap, sünnet ve icmâ-ı ümmet ile sabittir. haccın farz oluşunun kur’an’daki delili şu ayetlerdir:

    gücü yetenlerin haccetmesi allah’ın insanlar üzerinde bir hakkıdır” (al-i imrân, 3/ 97).

    “insanların arasında haccı ilan et ki, gerek yaya olarak gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler” (hac, 22/27).
    haccın farz olması için olması gerekenler vardır ;
    bu şartlar:

    1.müslüman olmak.

    2.akıllı olmak.

    3.bulûğ (ergenlik) çağına ermek.

    4.hür olmak.

    5.haccetmeye güç yetirmek.

    haccetmeye güç yetirmek; hem bedensel, hem de ekonomik gücü kapsar.

    bedensel gücün anlamı; insanın bedeninin sağlıklı olması ve beytullah'ı haccetmeye giderken yolculuğun zorluklarına dayanması demektir.

    ekonomik gücün anlamı ise; insanın beytullah'ı haccetmeye giderken ve hacdan dönüş sırasında yol masraflarını sağlayacak mala sahip olması demektir.[6]

    haccetmeye güç yetirmeye gelince, insanın bedensel olarak sağlıklı olması ve uçak, araba, binek veya durumuna göre bir ulaşım aracıyla kendisini beytullah'a ulaştıracak imkâna sahip olması, gidiş ve dönüş sırasında kendisine ve nafakası kendisine âit olan kimselere yetecek miktarda mala sahip olması, bu malın -kendi âilesi gibi- nafakası kendisine âit olan kimselerin nafakasından arta kalan miktardan olması gerekir. haccetmek veya umre yapmak isteyen kimse kadın için ise, yolculuk sırasında kendisiyle birlikte kocası veya mahreminin olması gerekir.
    1
    merlin 5 ay önce
    bilgi için teşekkürler.
  • 1
    hedap 6 ay önce ~ 6 ay önce
    şartıdır. hz. ibrahim in putları yıktığı yerdir.
    ama şimdi suudiler sayesinde insanlar yeni yeni irili ufaklı putperestliklere sürükleniyorlar farkında olmadan.
    amaç şu; hz. ibrâhim orda ki putları yıkmış. yani yoldan çıkmışlarin yolunu, doğru yol yapmış. insanlarda hep beraber yoldan çıkmislarin yoluna değil, doğru yola gitmeyi amaç edinerek gidiyor.
    yani son hak din islam gelmeden çok çok önce dahi orası bilinen en büyük ibadet mekanlarından biridir.
    ama bakıyorsun, şeytan taşliyorlar. bu putperestliktir.
    ne bileyim taşı toprağı öpüyorlar.
    hz. ibrahim in yıktığı putları orda yeniden canlandırıyorlar.
    etrafını altın kaplamalı tuvaletlerle dolu otellerle çevirip turizm cenneti hâline getiriyorlar.
    ki şuan da farz olmayan umre gibi yerlerin ziyareti bile suudilere ekmek parası kazandıran bir yer olması dolayısıyla doğru bir ziyaret değildir. bir kere gidilir ama ikinci defa gitmek akıl dışıdır.
    hacca gitmiş insanlar, hac yüzüğü, hac kolyesi bilmem nesi getiriyor.
    yani orda yıkılan putları, yüzük, kolye bilmem ne gibi alet edavatlarla tapınma amacı ediniyorlar.
    namazin bile hz. ibrahim döneminde başladığını gösteren ayetler var.
    o yüzden kuran'da geçen hz. ibrâhim kıssaları çok kritik.
    orda ki amacı idrak etmek lazım.
    farz olmasında ki amacı idrak etmek lazım.
    yoksa 50 60 yaşına geleyim de gideyim tüm günahlarımdan arınıp, temizleneyim, sırf bunlar amaç edinilirse ki çoğu hacı adayımız da ediliyor sıkıntıli bir durum.
    1
    tesla52 6 ay önce
    hz.ömer bir gün hacerül esvedin karşısına geçer, ey hacerül esved, biliyorum ki sen sadece bir taşsın, seni şimdi oradan söküp parçalardım ama peygamberimiz hayattayken sana elini sürmüştü işte o beni alıkoyuyor.
    hadismidir, rivayetmidir bilmem ama bu doğrudur.
    0
    hedap 6 ay önce
    o taşın orda durup durmaması değil ki sorun. sorun o taşın putlastirilmasi. yani taşa manevi bir değer katmak.
    işte diyorum ya orda ki amacı ilke edinmek gerekiyor. taşın orda olması veya olmaması, insanın orda bulunma amacından önemsiz.
    hz. ömer, insanların o taşa ibadet eder gibi dokunduğunu gördüyse eğer böyle bir şey söylemesi yerindedir. sonuçta o taşın orada sadece bir taş olarak bulunduğu düşüncesini aktarmıştır.
  • 0
    cagrialaf 5 ay önce
    araplara amerikanın silahını alıp teröre yardımda bulunduracak parayı kazandıracağıma ölürüm daha iyi. bu açıdan düşünmek taş ile taşı taşlamaktan daha iyidir.
  • 0
    mastergamer 5 ay önce
    arabistanın güncel halini görünce insanın zaten gidesi gelmiyor.
  • dini konular

    Hadisler, dualar vb. Dinî içerikler buraya konur.

    32 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    bykartal
    jackz
    saksak
    aylakadam21

  • bu bölüm #kültür-sanat bölümünün alt bölümüdür.

  • küfür kesinlikle yasaktır.

    herhangi bir peygambere, dine hakaret etmek yasaktır. dinde zorlama yoktur.