saygı ve hoşgörü arasındaki fark

    14
    cabukkiragel 25.2.2018 21:17 ~ 21:21
    çok karıştırılan iki kavram.

    benim fikrime saygılı olmalısın dendiğinde sinirleniyorum. ben senin fikrini hoşgörü ile karşılıyorum. neden saygı duyayım ki ? zaten senin fikrine saygı duymam için onu kabul etmem gerek. kabul etmiyorum ancak hoşgörü ile karşılıyorum.

    osmanlı devletinde farklı inanç mensuplarına hoşgörü politikası uygulanmıştır. saygı politikasından bahsedildiğini duymadım. örneğin islam dinine mensup biri hristiyanlara hoşgörü ile yaklaşmalıdır zaten hristiyanlığa saygı duyarsa onu din olarak kabul etmiş sayılır ve bu da islamiyet düşüncesine ters düşer. belki de en çarpıcı ayrım örneği bu olabilir. çünkü islamiyete göre alllah katında tek din islamdır. islamiyetten sonra diğerlerinin hükmü kalkmıştır.(tabi ki onlar da kendi zamanlarında hak dindi o konuda yanlış anlaşılmak istemem.)

    neyse konu inanca doğru kaymaya başlıyor. sizin düşüncelerinizi de merak ediyorum. ya da saygı ve hoşgörü nün karıştırıldığı başka olay ve olgular varsa bilgilendirirseniz sevinirim.
  • 2
    unbelievablemy7 25.2.2018 21:20
    verdiğin örnek hoşuma gitti sadece bunu yazmak istedim. (güzel bir konuya değinmişsin)
    0
    cabukkiragel 25.2.2018 21:23
    teşekkür ederim. aklıma takılan bir konuydu. sürekli birilerinin ya neden saygı göstermiyorsun fikrime gibi gereksiz çıkışlarından dolayı olsa gerek baya dolmuştum. yazmak iyi hissettiriyor..
    0
    unbelievablemy7 25.2.2018 21:31
    rahatlıyorsan bu siteye daha çok içerik ekle :)
    0
    cabukkiragel 25.2.2018 21:34
    evet elimden geldiğince daha doğrusu vakit buldukça giriyorum. farklı düşünceler hoşuma gidiyor. insanın ufku genişliyor.
    0
    unbelievablemy7 25.2.2018 21:37
    bende yeni başladım hoşuma gitti
  • 0
    anlamadimbabacim 25.2.2018 21:24
    saygı duymak biraz daha mecburi hissettiriyo.örneğin gelişmiş ülkelerde vatandaşların birbirine saygı duymak zorunda gibi bir durum var. ama hoşgörü daha seçim sanki.yani birine zorla buna hoşgörülü olacaksın denilmez.zoraki bir durum değil yani.ama saygı duymak zorundasın denebilir.nitekim deniyo da.bu saygı dini değil tabi örnekteki gibi.toplumsal bi durum.
    0
    cabukkiragel 25.2.2018 21:26
    sosyolojik olarak topluluk kuralları gereği bazı saygı duyma halleri olmak zorundadır zaten. aksi takdirde toplulukta düzen yerine kaos hakim olur. bahsettiğim şey genelde birey ölçeğinde fikir hürriyeti ve davranışlar.
  • -1
    atesch 25.2.2018 21:27
    inanmıyorsan saygı duy oç
  • 1
    caytiryakisi 25.2.2018 21:37
    ülkemizin ihtiyacı plan hoşgörü
    -1
    cabukkiragel 25.2.2018 21:41 ~ 21:43
    başörtüsü mini etek derken enformatik çağını kaçırdık. 5 kamyon domates ihraç ediyoruz karşılığında 1 tırnak kadar hafıza kartı ithal ediyoruz. domatesleri de beğenmiyorlar geri gönderiyorlar.
    aziz sancar ne güzel demişti siyaset politika kavgalarını bırakın boş boş işlerle uğraşmayın bilimle uğraşın bilim üretin. boş işleri bırakın..
  • 0
    gokkusaklikus 25.2.2018 22:15
    saygi; insanlara karşı dikkatli, ölçülü, özenli davranmaya neden olan sevgi duygusu değer yargısı

    hoşgörü; kendine aykırı gelse de her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiğince hoş görme durumu
    yani sözlükteki yerleri böyle saygı da sevgi anlamı içeriyor yani dediklerine haklısın ama sanki tam tersi gibi algılıyoruz yani ben anlamlarına bakmasam tersini savunurdum
    0
    cabukkiragel 25.2.2018 22:19
    saygı konusunda mecburiyet parametresi de devreye girdiği için sevgi duygusunu net bir şekilde ifade edemeyiz. ancak kural, dikkat, mahremiyet, hudut gerektiren davranışlar ile ilişkili konularda haklısınız.
    1
    gokkusaklikus 25.2.2018 22:21
    kelimelerle belirlenemeyen arada ince bı çizgi var sanırım
    1
    cabukkiragel 25.2.2018 22:22
    evet soyut kavramlardan ötürü olsa gerek..
  • 0
    lunapecnar 25.2.2018 22:37
    saygı duymak karşındaki insana biz eşitiz sen x tercih ettin ben y tercih ettim sorun yok dostum der. hoşgörü ise karşısındaki kişiye sen x tercih ettin ne kadar yanlış olsada ben y tercih ettim y doğru olandı. eh artık neyse saygı duyarım gibi bir üstten bakış sergiler.
    0
    cabukkiragel 25.2.2018 22:41
    saygı: saymak
    örn; beni adam saymıyor musun ?
    yani saygıda bir kabul algoritması var. kabullenme var.

    hoşgörü:
    farklı fikirlerin kabul edilmeden, taraflarca hoş görülerek huzur ortamının sağlanması diye düşünüyorum.
  • 0
    nusret 27.2.2018 15:12
    ikisi de kabulümdür.