bekareti önemsememeyi medeniyet sanmak

    30
    reelsayi 16.2.2018 20:55
    bekaretin önemsenmemesi medeniyetle değil, kültürle alakalıdır. yani bekarete önem veren yobaz, geri, çağdışı olmamakla beraber, bekarete önem vermeyen insan da modern, ileri görüşlü olarak nitelenemez. çünkü bu tamamen kişinin özgür iradesine dayanır.

    medeniyet daha çok soyut değil somut kavramlarla alakalıdır. teknoloji, bilim, edebiyat, sanat gibi kavramlar birer medeniyet örneğidir mesela.
  • 1
    utopikbeyin 16.2.2018 21:02
    katılıyorum. bugünlerde her şey birbirine karışmış durumda. insanlar bir fikri beğendiklerinde onu uç noktalarda yaşıyorlar ve bu konuda bir şey bilmeyen birisi eğer o fikri beğenmişse ona yandaş oluyor eğer beğenememişse nefret oluşuyor. gerek yok böyle şeylere. tek bir fikre körü körüne inanmayıp araştırmamız gerekir.

    feminizmi erkek düşmanlığı sanıp öyle savunan, laikliklliği içki içip vücudunu sergilemek sanan, şeriatı kafa kesip çok eşliliği savunmak sanan insanlarla da tanımlamayı devam ettirebiliriz.
  • 1
    tukenenkalem 16.2.2018 21:23
    bu doğrultuda düz bir mantıkla devam edersek sanırım fahişe ve jigololar en medeni insanlarımız olarak düşünülebilirler.
  • 3
    cousinsguys 17.2.2018 10:17
    içki içmeyi laiklik sanan insanla yakın arkadaştır.
    1
    disiavei 20.2.2018 19:41
    biraz maara ama
    uf aynı atam gibi içiyorum rakıyı atamın adını koluma kazıttırdım moruq
  • 2
    sonsamuray 17.2.2018 10:28
    katılmıyorum bir alagavat olarak ileride evleneceğiniz kişinin size hiç bir şekilde bir tecrübesini göstermemesi ve ilkinin siz olması mutsuzluğa yol açar ve ne kadar devam edebilir? :d
    1
    pandabukucu 17.2.2018 10:29
    çok haklısım kardeşim bir kere düğün gerdek gecesinde boşu boşuna çarşaf kirletmenin anlamı yok başka erkekleri deneyimleyip sizde karar kılan kişinin sizi sevdiğine daha çok emin olursunuz bu yüzden ben de gavatım
    -1
    lazcoder 17.2.2018 11:15
    akla zihniyete bak
    -4
    fifthdayofmay 17.2.2018 11:44
    çocuklarını da çok seversin sen şimdi
    -3
    redi 17.2.2018 12:56
    yengeyi arada bize getir, muhabbet kuşumu sevsin
    0
    et2olamayangenc 20.2.2018 20:31
    cinsellikle alakali suana kadar okudugum en sacma yorum tebrik ederim kardesim
  • 0
    cilginyazar 17.2.2018 12:18
    godoş tanımı
  • 0
    xxx155 17.2.2018 12:32
    medeniyet açıp saçmaksa bedeni desene hayvanlar bizden daha medeni
  • 0
    hayalperestgezgin 17.2.2018 13:02
    bekarete önem vermeyen modern insanlar aynı her yere para kazanma umuduyla açılan kafeler gibi değil mi.salgın gibi yayılıyorlar
  • 2
    faytoncu 17.2.2018 13:18
    bekareti önemseyip bu uğurda can alan insan nasıl yobaz olarak nitelenemez? boşanan kadınlara hanginiz "ikinci el, patlak, defolu, yanıyordur şimdi ehehe" demedi? saygı, sevgi, anlayış, hoşgörü bunların olması da medeniyet göstergesidir, yani sadece "somut" şeylerle medeniyet olmaz. dubai çok teknolojik bir yer, dışardan bakınca "uff nasıl gelişmiş" diyorsun ama insanı aynı derecede medeni mi? onun dışında moldova, romanya, bulgaristan dubai'ye oranla daha geri "medeniyet" açısından ama insanlık anlamında üçe dörde katlar. "bekareti önemsemiyorum wuhu çok medeniyim" diyen biri yok. "medeni" olmadan kasıt sırf bekareti bozuldu diye insan öldürmeme, dul diye insanları etiketlememe durumları için kullanılıyor.
  • 0
    ssl 17.2.2018 14:02 ~ 14:04
    ya kim nedir ne değildir bilmem ama işi gücü bırakıp milletin bekaretini namusunu düşünmek tamamen gerizekalılıktır. bu ülke böyle gereksiz işlerle vakit kaybettiğimiz için de gelişmemektedir.
    0
    shewolf 17.2.2018 14:37
    haklı + kimsenin işi gücü yok zaten. kapını çalan komşu bile namusunu gözetliyor
  • 0
    takmaz 17.2.2018 18:18
    çok güzel yazmışsın teşekkür ederim.
  • 0
    mrnoworry 18.2.2018 15:20
    kesinlikle medeniyet doğru yerlerde aranmalıdır
  • 0
    havvagrkem 18.2.2018 23:55
    bekareti önemsememek medeniyet işareti değildir. bir fikirdir, uygulansa ya da uygulanmasa bile, iki kişi hariç kimseyi ilgilendirmez. bekareti problem eden ve "namuslu" kadın arayan erkek bireylerde biraz da geri kafalılık vardır.
  • 0
    ooniggaoo 19.2.2018 00:07
    medeniyet teknoloji bilim sanat gibi somut kavramları günümüzün ihtiyaçlarına ve yaşayış şekillerine göre soyut olan duygu düşünce ve algılayışa uyarlamaktır
  • 1
    asspikemantartarlasi 19.2.2018 01:23
    bekaret kimsenin seçeneği değildir. hatun kişinin haricinde...
  • 0
    pirto 19.2.2018 10:51
    ne kadar tartışılsa da net bir doğruya varılmayacak olan konudur. bakir erkek bakire kız arayabilir, bakire kız tecrübeli erkek arayabilir, tecrübeli erkek bakire olmayan bir bayanı tercih edebilir. bu konu aşağılama veya alay edilmeyi gerektirecek bir konu değildir. olgunluk seviyesi şudur ki bay veya bayan bu konudaki tercihlerinden dolayı yargılanmamalı, yaftalanmamalıdır. üçüncü kişilere tartışma konusu olmaması gerektiğini düşünüyorum.
  • 1
    fifthdayofmay 19.2.2018 11:54
    internetin vazgeçilmez tartışma konusu
  • 0
    straightforward 19.2.2018 22:20
    bekarete onem veren yobaz degildir. kadinin kendi tercihidir. ama kendi her halti yaparken, kendini evlenecegi erkege saklamayan kadina orospu gozuyle bakan erkek kisimiz yobazdir. bekareti, yalandan dolandan, iftiradan, art niyetten elzem sanmak da yobazliktir. toplum baskisindan etkilenmeyip, asik oldugu erkekle iliskiye giren kadin ve bu fikri yanlis bulmayan erkek, belki medeni degildir, ama acik fikirlidir. bu da benim dusuncem.
  • 1
    unicornca 20.2.2018 18:44
    okuyunca akla ilk kadın figürünün gelmesi sonucu medeniyetin olmadığı bir yerde yaşadığını bir kez daha fark etmek. üstelik namusunu kaybetmiş o kadar erkek varken.
  • 0
    disiavei 20.2.2018 19:40
    rahatça yapılamayan ahlaksızlığı yapmak için legal neden bulmak
  • 0
    hellrosamoon 21.2.2018 21:37
    bana kalırsa bekaret sikimsonik gereksiz bir et parçası. bu şekilde düşünüyor olmam beni medeni yapmaz. ama öyleyim o ayrı. yobazlık başka bir olay. bekareti namus olarak gören kısım. kızlık zarı eskilerde keşfedilip kadınların üzerine namus habercisi olarak konulmuş saçma bir şey. bilmiyorum fakat buna bu kadar önem veren kısmı anlamıyorum. o zar küçük yaşlarda idrar ve dışkının çıkışı ve enfeksiyonu engelleme gibi durumlarda oluşur ve gereksizdir.
  • 0
    sallanansandalye 21.2.2018 21:41
    bekareti önemsememek zor bir karardır, bu adam ileride evleneceği kadınla ayrılsa onu da önemsemez, umursamaz.

    bekareti önemsemek "tüm sevgililerim versin ama eşim olacak kız bakire olsun şeklindeyse, bu da tam bir gavatlıktır.
  • 2
    hedap 21.2.2018 21:43 ~ 21:45
    önemsemek veya önemsememek tamamen kişinin kendi düşüncesi ve kararı.
    ikisine de bir yakıştırma yapmayı düşünmüyorum.
    ama yok patlak lastik bilmem ne gibi aşağılayıcı sıfatlar kullanırsaniz bu şerefsizliktir adiliktir.
    kimsenin kimseyi böyle bu şekilde nitelemeye hakkı yok.
    kız bir orospu çocuğunun oyununa tuzağına da düşmüş olabilir, belki yıllarca bunun acısını çekmiştir bilemezsiniz.
    ki çağımızda aklı sikinden ayrılmayan boktan ve leş bir nesil varken kızların sikilmelik et parçası olarak görüldüğü bir devirde, her birinin tuzağa düşme ihtimali de çok çok yüksek.
    insanın ruhu orospu olmamalı.
    yataktan yatağa koşan kızları gördüğünüz de kendinizi uzak tutun yeter.
    aynı şekilde bir kızda bir erkeğin sadece yatak ilişkisi kurmak isteyip istemediğini iyice analiz etmeli.
  • -1
    presath 22.2.2018 02:27 ~ 02:28
    lan ne taktiniz şu konuya kim kimle yatiyosa isteyerek yapmıştır geçmişe gidip araya mi girceksiniz amk ya da geniş kiz istiyom ben kafasina mi girdiniz bu nedir amk her 10 baslikta 3 tane bu konu