9

bölgeden bölgeye değişen enteresan lehçeler

çok garip. memlekete ne zaman gitsem acayip bir kelime daha öğreniyorum. bir yerde a denilen şey diğer yerde b oluyor. bölgenize ait enteresan kelimeleri ve atasözlerini yazın bakalım ne çıkacak bende
peşkir ve esbaptan açılışı yapıyorum hadi bakalım
  • 0
    gaddarus 21 gün önce
    malamat olmak = rezil olmak
    mayan cımbıldadı = şımardın yine
    nörüyon = napiyosun

    gibi gibi
    0
    banu123 21 gün önce
    çok enteresan 😅😂 bir ülkede bir kelime nasıl bu kadar değişiyor gerçekten helal olsun
    0
    gaddarus 21 gün önce
    türkçenin ucu bucağı yok
    1
    banu123 21 gün önce
    kesinlikle
  • 1
    hedap 21 gün önce
    naber naptın
    istanbul lehçesi
    1
    ciddiyetsiz 20 gün önce
    hoayda onu ben de diyorum, gizli bir istanbullu var içimde.
  • 0
    ciddiyetsiz 20 gün önce
    burada öle bişi yok.
  • 1
    ___koray_____ 20 gün önce
    çü be çü.. (köpekleri böyle kovuyoruz :)
    azınaaa sıçtımı piçi, seni günaa torbası seni, anandan/babandan ayır mı gördüm? senden ayır görcem? (babaannelerimiz böyle kızar)
    sürmeli gözlü piçkam benim.. (kızanları böyle severiz :)
    çok suuk beya (diye hava tahminlerimiz vardır, içeceklerde demir gibiyi kullanırız :)
    genelde küfür eksik olmaz ağzımızdan ama küfür etmek olsun diye değil daha kafiyeli cümleler kurdurttuklarına olan inancımızdan ötürü türetiriz yeni yeni küfürleri :))

    hhe sabah, öğlen, öğleden sonra, akşam üstü, gece farketmez. telefon çalar;
    -nabıyon be arkadaşım?
    +iyi sen nabıyon?
    - aynı be..
    -adi gidip kuma ayaklarımızı sokalım?
    gidilir ve sahile/denize masa kurulup bi büyük içilir :) sonra manita muhabbetleri başlar;
    - ah ulan amk kancıı iç pas vermiyo be adaş, nabıcaz biz büle? yanıyom gavur amcıı gibi yok ayırr :)
    bu muhabbet üzerine cila olsun diye 3’er-5’şer bira :)) ee daha sabahta olmamıştır. (h)adi pavyona gidelim? hızlı hızlı üç mekan gezilir, her mekanda 2’şer bira daha (karılar iimiş).. sonra yavaş yavaş eve gitmek icab eder, ee yolluk lazım. o saatte açık mekan varsa soğuk yoksa bagajda dünden kalanlardan ılık biralar yol boyunca yudumlanır, yolda işemek için zırt/pırt durulur, sidik yarıştırılır (rüzgara ve zıpırlık olsun diye arkadaşının üzerine işeyenleri gördüm :)) sabah ezanıyla eve varılır. sabahına babalarımız kahvede başlar; senin kızan bizim pezevengi de alıp, sabaa kadar içmişler. öteki de onun gençliğinde yediği nanelerle ilgili başlar anlatmaya; be amc
    k sen onların yaşındayken atırlıyu musun? amma içmiştik o gecede gidip evden motoru (traktör) kaçırmıştın? sonrada direksiyonu sağ/sol yapmıştın da motoru çeşme çataana devirmiştin. öldürcektin epimizi de zor kurtulmuştuk diye uzayıp, giden hikayeler anlatılır.

    size kısaca çocukluk arkadaşım olan faruğun arabasının bagajından da bahsetmek isterim :) hiçbir bagaja o kadar çok şey sığdırılmaz yanılgısı onun bagajında yok çok şükür.. ne vakit doğada içmeye gitsek ve ne lazım olsa içkisinden bi yudum alır ve bagajda var be adaş diye kalkar ayağa :) ulan bi bagaj düşün, benim gözlemlediklerimle; koltuklar, masalar, sofra örtüleri, her içkiyle gidebilecek meze ve meyveler, olta takımları, tüfek ve fişekler, torpil (kafası güzel olunca; iç araket yok, çok sessiz buralar deyip atardı.. bi gün arabanın camı kapalıyken atacak ve yaralanacağız anlaşılan), çatal/bıçak/balta, mangal kömürü/tutuşmak için ince odun parçaları, yedek yakıt, küçük tüp.. diye uzayıp, gidiyor..

    trakya dedin mi 8-10 kere düşünecen :)
    kendi içlerinde çok masum hayatları var. her biri pırlanta gibi insanlar, çalışmayı pek sevmezler ama çalışkan’ı da çalışkandır. içtikleri için laik değillerdir, saygıda kusur etmediklerinden sebep vatana, millete, doğaya, insana saygıları vardır.
    bir başkadır benim memleketim :)



    1
    banu123 20 gün önce
    vay beee okudukça yüzümde bir gülümseme oluştu. yer yer kahkaha attım çok eğlenceli bir memleketin varmış puvom
    1
    ___koray_____ 20 gün önce ~ 20 gün önce
    eyvallah sağol şerefe puvo :)

  • hayata dair

    Bu bölümde ibretlik hikayeler ve komik paylaşımları bulabilirsiniz..

    1868 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    gaddarus

    hellomyfriend
    darkier
    polinezyali
    caytiryakisi
    plumerion
  • bölüm kuralları

    • bölümü takip etmeyi unutmayınız..!
    • konu dışında paylaşım yapmak yasaktır..
    • reklam amaçlı paylaşım yapmak yasaktır..
    • bölüm ile alakasız paylaşım yapmayınız..
    • başlıklarınızı her zaman ilgili bölüme açınız..
    • +18 başlıkları +18 içeriği işaretleyerek paylaşınız..
    • kurallara ısrarla uymayıp tekrar eden yazarlar bölümden engellenecektir..
    • başlıklarda ve yorumlarda herhangi bir kişinin ailesine hakaret,küfür ve rencide edici içerikler kesinlikle yasaktır..
    • şahsınıza yapılan küfür-hakaret  gibi içerikleri puiv moderatörlerine bildiriniz..