lucy

    11
    reelsamurai 12.3.2019 23:15
    2 defa izlemiş olmama rağmen tekrardan gelen izleme isteği. bu filmi her izledikten sonra beynimizin ne kadar müthiş bir şey olduğunu anlıyorum, anlıyorum ama bu anlama duyusunu beyin yaratmıyor mu peki beyin bu kadar şey yapabildiğini anlıyor ise bunu neden gerçekleştirmiyor? bu sorular insanı deli eder neyse filmin sonu saçma olmuş olsada genel manada insanı etkileyen bir film olduğu gerçeğini değiştirmez.
  • 1
    meqt 12.3.2019 23:56
    önemli olan beynin o kadar şey yapabildiğini anlaması yerine senin o kadar şeyin 'nasıl' yapılacağını anlaman değil midir sonuçta yönetici sensin beyin her ne kadar anlasa da harekete geçirecek olan sensin değil mi
    0
    reelsamurai 13.3.2019 16:53
    beynini yönetebiliyor musun
    0
    meqt 13.3.2019 18:09
    ıste mesele o yonetebiliyoz mu
  • 1
    omfg 13.3.2019 00:08
    scarlet için izlediğim filmlerden biridir xd
    1
    bizanskurdu 13.3.2019 00:45
    al benden de o kadar
  • 0
    ciddiyetsiz 13.3.2019 01:34
    demek ki yapamıyormuş ki gerçekleştiremiyor 😂
    0
    reelsamurai 13.3.2019 16:53
    bilimsel bir açıklaması var mıdır bilmem ama mantıklı geldi bana
    0
    pentaigo 13.3.2019 17:10
    maalesef bu film, bilimden çok kurgu :) hayal gücüne daha yatkın.
    0
    reelsamurai 13.3.2019 17:12
    olm filme demiyorum (pi: @ciddiyetsiz) in teorisine diyorum
  • 0
    kenevir 13.3.2019 17:31
    hocam insalar beyninin yüzde üçünü beşini kullanıyor diye bi olay yok. araştırın biraz ya herkes eğer bi hastalığı yoksa beyninin tümünü kullanıyor. hala şehir efsaneleri inananlar mı var?
    -3
    reelsamurai 13.3.2019 17:38
    kardeşim boş yapma evrim ağacı sitesine girdiğin çok açık neyse konu o değil bilim adamları %100 ünü kullanıyoruz deyince niye hemen inanıyorsun bilim adamları her zaman gerçeği mi söyler bilimsel kanıtı var mıdır? yok işte parmak şıklattığında bile %90 kullanıyormuş he aq yedik
    1
    kenevir 13.3.2019 23:24
    birincisi emin ol kardeş değiliz... ikincisi boş yapma argümanı kadar rezil bir tabir yok; boş yapma diyen insan... ama tabi dünyanın ve yaşının küçük olduğunu düşünerek bunları görmezden geliyorum. konuya gelince bilim lafına ağzına alıyorsan ne olduğunu öğrenmek gerek. bilim zannettiğin şey değil :) kaç tane makale okudun bunla alakalı? kaç tane anadilde yazılmış bilimsel pasaj okudun? ama sende haklısın bir bakıma böyle bir üslup kullandığına göre bencede sen %3'ünü falan anca kullanıyorsun beyninin bilim-kurgu filmlerini gerçek sanan insancık :)
    0
    hedap 13.3.2019 23:27
    insanlar burda kelime hatasına düşüyor. beynin tamamını tabi ki kullanmıyorsun.
    beynin bir bütün olarak çalışması ayrı bir şey ona tümüyle hakim olabilmek-kullanmak- ayrı bir şey.
    sen beynininin kısıtlı bölümlerine hakimsin. geri kalan kısımlar otonom çalışır.
    2
    kenevir 13.3.2019 23:44 ~ 23:46
    hedap... sende mi puvo :( neyse olur böyle şeyler bilmemek değil öğrenmemek ayıp şunu bi okuyalım sonra tekrar konuşuruz. www.medicalnewstoday.com/.../321060.php hatta bir kaç tane daha eklemek isterim;
    www.scientificamerican.com/.../
    www....line.com/.../how-much-of-our-brain-do-we-use
    1
    hedap 13.3.2019 23:56 ~ 23:57
    yok hocam yanlış anlaşılmak istemiyorum sevdiğim bir insansın.
    konuya böyle direkt müdahale olmak istemezdim aslında.
    dediğin makalelerin tümüne katılıyorum. inan ki araştırmadigim veya bakmadığim bir konu değil.
    beynin tümünün yüzde yüz çalıştığı konusunda zaten hemfikiriz onu ayrı bir yere koyuyorum. yani orda bir zıtlık yok görüş olarak.
    farklı düşündüğüm daha doğrusu farklı bir yönden açıklamak istediğim ve düşündüğüm nokta ise şu;
    beyin kullanma konusunda sınırı olmayan bir organ. yani bir insan ne yaparsa yapsın asla yüzde yüze ulaşamaz benim kanaatime göre.
    çünkü insan beyni okudukça, gördükçe duydukça, düşündükce daha fazlasını isteyen, daha fazlasina yer açan bir yapı.
    tıpkı bir kas gibi, çalıştırdıkca gelişir, çalışmadikca körlesir ve söner.
    işte kelime anlamı olarak farklı demekten kastim tam olarak bu.
    kısacası sıradan bir insan ile, yüzlerce kitap okumuş araştırmış ve düşüncelerini uzun zaman boyunca süzgeçlerden geçirmiş elemis insanların beynini kullanma oranı aynı olarak açıklanamaz.
    bak şu konuyu yine ayırıyorum, iki insanın da beyni bir organ olarak aynı derecede aktiftir.
    ama beyine hakim olabilmek, onu doğru ve daha yüksek derecede kullanmak, beyinden daha fazla faydalanmak aynı derecede değildir.
    2
    kenevir 14.3.2019 00:06
    haaaa sen kapasite mevzusu diyorsun. orada katılıyorum benim demek istediğim olay şu; insanların organ olarak beyninin atıl olan bir kısmı yok. diğer bütün organlar gibi beyinde işini eksiksiz yapar. benim burda yüzde şu kadarına takıldığım kısım bunun bir şehir efsanesi olması elbette zihinsel aktivitelerin sayısı ve yoğunluğu zamanla beynin nöronları arasındaki işlem sıklığını arttıracağı için çok daha efektif hale gelir. ama dediğim gibi beynimizde atıl bir kısım ve o kısımı kullanmamamıza neden olacak bir durum yok. entellektüel aktivitelerde aslında beyin kapasitesi aşmaz onlar zaten orda duruyor suç kafasını kullanmayanlarda :) tüm canlılar arasında işlem gören en komplike organa, insanların tembellikleri için suç atmasına dayanamıyorum :)
    0
    hedap 14.3.2019 00:09
    anladım. o yüzden yanlış anlaşılmayalim diye de kendimi uzunca ifade etmeye çalıştım.
    beyinde atıl bir kısim olduğu düşüncesi zaten başlı başına bir cehalet dediğin gibi tabi ki şehir efsanesi. öyle birden girince düşünceler anlaşılmiyor tabi haliyle:)
    -3
    reelsamurai 13.3.2019 23:46
    seni insandan saydığım için kardeş dedim üstüne alınırsın alınmazsın o senin meselen, ayrıca boş yapma mevzusuna değinmek istiyorum boş yapma terimi şu an sosyal medya olsun insanların ağızlarında olsun çok popüler bir cümle evet ama boş yapma cümlesi (boş konuşma, gereksiz muhabbet yapma) anlamına gelir. her veledin ağzına takılan kelimeyi söylemeseydik şu an ilk insanların konuştuğu ağuğau derdik neyse, hiç bir insan mükemmel değildir. tabii olarak da bilim adamları da buna dahil. getirdikleri doğru onlarca fikrin arasındaki bu küçük hatalar belki de çağlar boyunca kanıtlanmak istenen doğrunun önüne geçmiş olabilir.
    newton'un ışık teorisinde olduğu gibi, açıkça söylemeliyim çok saçma bir konu üzerinde tartışıyoruz ama madem sen kaşındın tartışalım, bilim kurguya inanmak meselesi her bilim kurguya inanılmaz inanmakta saçma olur ama insanoğlu sorgulamadan yaşasaydı sen benimle tartışamazdın o elindeki ve ya önündeki cihazla. ayrıca ilk bilim kurgu olan film aya seyahat (fransızca: le voyage dans la lune) 1902 fransız yapımı siyah-beyaz sessiz bilim kurgu filmidir. bu filmi belkide izleyenler senin gibi aptal saptal düşüncelerde bulunmuşlardır eminim ama akabinde apollo 11 1969ta ay yüzeyine indi ve insanoğlu aya ayak bastı. yani açıkça belirteyimki senin gibi hayalgücü ve at gözlüğü takmış insanlar yüzünden belki şu güzel ülkemiz bu halde, insanları düzeltmeye başlayacaksanız ilk kendinizden başlayın.
    1
    kenevir 13.3.2019 23:54
    hocam senin tabirinle cevap vereyim anlamakta zorluk çekiyorsun heralde :) boş yapma, yukarıda ki makaleleri oku.
    -2
    reelsamurai 14.3.2019 00:02
    konumuz şu an beyin değil niye değil diyorsan konuyu sen çarptırdın ve burdada iş bulamayınca tekrar beyne dönüş yapıyorsun bir karar ver neye cevap vereyim bende beynimizi %100 kullandığımızın görüşüne yakın bir düşüncedeyim ama sana diyorum ki halkı bütünüyle kandıran bir sistem neden bizi kandırmasın uzatmadan açıklıyım bilimin açıkladığı her şey doğru olmayabilir diyorum
  • 0
    xchampwer 14.3.2019 11:26
    scarlett johansson'ın oynadığı beynimizi ne kadar kullanabilir ve zorlayabiliriz sorusunu bize yaşıyormuşuz gibi anlatan harika bir film.