islam hukukuna göre 100 değnek

    17
    vecco 17.1.2018 20:00 ~ 20:09
    ilgili ayet
    nur suresi 2. ayet

    suat yıldırım meali
    imdi, zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz değnek vurun. eğer allah’a ve âhirete iman ediyorsanız, allah’ın hükmünü uygulama işinde sakın acıma hissi sizi etkisi altına alıp da uygulamayı engellemesin. hem onların bu cezalandırılmalarında müminlerden bir cemaat da bulunup şahit olsun!

    ayete uyularak atıldığı zaman, adamı en az 2 hafta uyutmaz
    toplumda yaşayacağı rezilliği saymıyorum bile
  • -1
    shewolf 17.1.2018 20:17
    çok ağır
    2
    ilyascanyildiz 28.3.2019 02:27 ~ 02:27
    insanlara allah dan haşa çok acıyan zavallı. gaye caydırıcılıktır.
  • 0
    bir_bilsen_ah 18.1.2018 13:41
    tabi şunu da ekleyelim. zina suçunun kanıtlanması için ağır şartlar var. 4 şahit gibi. öyle kızla oğlan yan yana, ya da eve kapandilar bunlarla olmuyor.
    buna rağmen kanıtlanabilmişse toplum düzenini bozan bir suçtur, cezası uygulanmalıdır.
    0
    anilcan 29.3.2019 18:04
    o halde toplum içinde yapanlara yönelikmi oluyor?
    1
    vecco 12.8.2019 22:06
    aynen. günah işliyorsanda saklaman gerekiyor. kaldı ki, islamda durduk yere kimsenin kusuru araştırılmaz.
  • 1
    ilyascanyildiz 28.3.2019 02:28
    islamdaki cezalar caydırıcıdır. bugün dünya üzerinde bu hukuk uygulanmıyor. uygulanıyor iken hristiyanlarda rahattı, yahudide, ateistte!
    0
    banabubade 28.3.2019 19:23
    mantıksız konuştuğunuzu görüyorum.
  • 0
    argent 28.3.2019 17:18
    sadece müslümanları ilgilendirir ve onlar karşı çıkarsa çıkar çıkmazsa katlanır. ülkeden ziyade kişi için geçerli olması gereken durumdur herkes nasıl istiyorsa :)
  • 3
    samurayolanmohikan 28.3.2019 23:36
    kimse önceki ve sonraki ayetlere bakmamış. nur suresi 5. ayet "ancak tövbe edip bundan sonra ıslah olanlar müstesna. çünkü allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir."

    demek ki bağlama bakmak lazım öyle cımbızla ayet çekip kafanıza göre yorum yapınca istediğiniz anlam çıkıyor. yani boş yapmadan önce bi araştırın.
    0
    vecco 12.8.2019 22:10
    aramıza ayetten anlam çıkartabilecek ilme sahip yeni alimler katılmış.
    0
    samurayolanmohikan 15.8.2019 00:49
    arada böyle şeyler olur, çok takılma
  • 0
    altaydangelenbarbar 29.3.2019 00:34 ~ 00:36
    o cezadan sonra değnekleri adama verinde bari onlarla ayakta durabilsin amk o cezadan sonra ortada ayak falan kalmaz çünkü
  • 1
    altaydangelenbarbar 29.3.2019 00:38
    yarın haberlerde coni reis mesleğimi bırakıyor???
  • 1
    anarchist 29.3.2019 00:49
    recm daha hoş
    0
    hasyazar 29.3.2019 18:51
    anarşist mümin
  • 1
    baran_aslan 29.3.2019 23:48
    ve bu sistem uygulanırsa suç oranı, çatışmalar, ahlaksızlık, hırsızlık azalır. insanlar rahat yaşar
  • 0
    swarfdg 30.3.2019 01:18
    aksine, değneği kimin vuracağına göre değişir. ayrıca değneğin boyutu, özkütlesi ne kadar?

    boşuna islam kolaylık dini dememişler; ver güçsüz bir adamın eline ince kısa bir değnek, tüm günahlarından arınmış olarak ortamdan ayrıl.
  • 0
    racooss 30.3.2019 02:14
    bence sözlüğe din ve siyaset kesinlikle karıştırılmamalı. zira zıt 2 düşünce her zaman vardır ve sadece zaman kaybıdır. çünkü burası türkiye
  • 0
    aliveli49elli 13.8.2019 00:29
    iki tarafında rızası varsa ilgisi olmayan kişiler bundan neden rahatsız oluyor ?
    0
    ferhattt 13.8.2019 17:46
    iki tarafın da rızası varsa zina olmuyor zaten.
    -2
    piiuv 13.8.2019 19:17
    yaşar nuri for ever diyorsun yani :) ama saçma bir sapkınlıktan başka bir şey değil
    0
    ferhattt 13.8.2019 20:24
    birilerine yakistirmaktan vazgeçin artık. ben diyorum, asar nuri değil.
    0
    piiuv 13.8.2019 20:52
    bende diyorumki islamda zerre yeri olmayan sapkın bir fikir.
    1
    ferhattt 14.8.2019 00:40 ~ 00:41
    fikirlere gram saygın olsa, oturur bir şeyler yazardım. o yüzden, haklisın.
    0
    piiuv 14.8.2019 00:44
    saygım olmasa sana cevap dahi yazmazdım ama bu yaptığım saygısızlık bu bir şuur kardeşim :)
    he ayrıca bir fikrin varsa delilinde var olması gerektir. varsa delilin söylersin bende ona göre doğrumu yanlışmı bakarım ama sen her yorumuma fikri özgürlük saygı vs diye cevap yazıp ortaya delil koymazsan o da çok samimi olmuyor be :)
    0
    aliveli49elli 13.8.2019 19:28
    emin misin
    0
    ferhattt 13.8.2019 20:24
    eminim
  • -2
    piiuv 13.8.2019 21:20
    şimdi bu ayetin çok ağır bir ceza olduğunu, bu zamana yakışmadığını falan düşünüp islamda bunun yeri olmadığını düşünen cahilleri bir kenara koyarsak hakikat gayet açıktır. allahın kanunları beşerin noksan kanunları gibi değildir. suçları ortadan kaldırma üzerine suçlunun cezalandırıldığı kanunlardır sakın beşerin menfaat üzerine kurulmuş olan noksan ve adaletsiz kanunlarıyla karıştırmayın. hal böyle olunca kimsede merhamet acıtasyonu yapmasın kimse allahtan merhametli olacak değildir. allahın kanunlarını günümüze ve aklınıza uydurmayı bırakında tamamiyle teslim olun.
  • 0
    altiniser 14.8.2019 09:25
    maalesef ki 21. yy hukuk sistemi bile böyle cezalar koyamıyor.
    gerçi koyamaz tabi. allah'tan daha iyisini koyacak hali yok.
  • entari çorbası

    Bizde ayrımcılık yok. Her türlü entari kabulümüzdür

  • şahsa ve şahısların kutsal saydıklarına hakaret ve küfür yasak