30

bir ateist asker ölürse şehit oluyor mu?

sonuçta adam vatanı için çarpışmış ama inancı yok. allah'a inanmıyor.

devlet bu askerimize yine şehitlik maaşı atıyor mu? şehitliğin tanımı dindeki şehitlik mi yoksa devletin kendine göre bir tanımı var mı? merak ettim.
  • 4
    filozofren 5 ay önce
    bugün bu konuya taktınız anlaşılan, açılan ikinci başlık sanırım. yani her şey bitti bu mu sorun oldu arkadaşlar? senin askerinin ölmesi sorun değilde şehitlik maaşının atanıp atanmaması mı sorun?
  • 0
    apsua 5 ay önce
    kardeşim kişinin cenneti vicdanıdır vicdanı rahatsa gerisinin bir anlamı yoktur çok da irdelemeyin
  • 7
    filozofren 5 ay önce
    devlete göre görev başında, savunmada ölen vs şehittir. vatan için, hizmet için ölmüştür. asker polis çatışmada, itfaiyeci yangında vs yani görev başında ölen şehittir. devlet görevini yerine getirir. islama göre şehitlik mertebeleri ve dereceleri vardır. allah yolunda ve vatan savunmasında ölen 1. derece şehittir. doğum esnasında ölen kadın, kanserden vs hastalıktan ölen 2. derece şehit. kanlı ölüm 3. derece şehittir. dini boyutunun hükmünü vermek hiç birimizin haddine değil. sen o adamı inançsız diye biliyorsun ama kimsenin yüreğini açıp bakma şansımız yok. rabbim ona o şanlı ölümü nasip ettiyse, elbette bir bildiğindendir. ben o yüce ölümün kolay kolay herkese nasip olacağını sanmıyorum.
    0
    shewolf 5 ay önce
    peki adam şöyle diyorsa; ııı ben allah için değil vatan için tek savaşıyorum. bu ülkeye birşey olursa kim ekmek verecek.
    çok şey oldu neyse kafam karıştı ya :d
    0
    selimakif 5 ay önce
    adam kim? öldükten sonra mı bunu diyecek?
    onu bunu bırakın,
    öldükten sonra mezarın yukarısında resmi şehit olabilir ama, kabirde resmi, makam cart curt sökmez.
    ayağınızı denk alın derim
    0
    shewolf 5 ay önce
    :d aynen öyle allah'a inanmayan herkesin yeri bellidir
    0
    selimakif 5 ay önce
    inananların da belli.
    herkes yerini belli eder.
    sanırım cuma günü geldi. bir tebliğ havası alıyorum.
  • 1
    f3n 5 ay önce
    devlet onun ateist olduğunu nereden bilecek?
    0
    akgnalican 5 ay önce
    şehitliğin devletle ne alakası varki ?
    0
    f3n 5 ay önce
    devlet bu şehide maaş atıyormu diye sormuş.
  • 0
    tofıta 5 ay önce
    fatal error
  • 1
    orr 5 ay önce ~ 5 ay önce
    meselenin devlete yönelik şehitlik mertebesi olduğunun farkında olmalısınız. ki bu yeni bir şey değil. son iki asırdır üç kıtada şehit vermediğimiz toprak yok. gelelim bu şehit, dinen belirtilen şehit mi?

    türlü türlü askeriye de olup, çatışmalar da vefat eden insanımız var. örneğin 1995 tarihinde dayım çalılıklar arkasında dururken, yanındaki er kafadan aldığı mermi ile vefat ediyor. yani şehit oluyor. diyelim ki o anda ölen dayım olsaydı. olaya böyle yaklaşmak istiyorum ki, farklı anlaşılmasın. namaz niyaz olmadan, hatta tam anlamıyla iman bile olmadan şehit olur mu? bu rabbin merhametine kalmış ve bize düşmeyen bir ifade tarzıdır.

    şehit kelimesini kısaca şöyle düşünelim: ' bu devlet için ölmüş şanlı askerimizi saygıyla anıyoruz.' amerika da özellikle deniz kuvvetlerinde ölen askerleri için şatafatlı merasim düzenlenir. filmlere de bu yüzden konu olur hatta. evrensel bir merasimin, yöresel, ulusal bir söyleniş tarzı diyelim kısaca.

    keşke ne devlet ne de başka bir şey için şehit vermeden, insan yaşatan bir ülke olsaydık!

    not: maaş konusuna girmek saçmalıktır. ateist de insan değil mi? mal mısınız?
  • 1
    furis 5 ay önce
    medya herkesi şehit yapıyor nasıl oluyorsa!
  • -1
    selimakif 5 ay önce
    ne kadar bilgisiz soru ya..

    kardeş, ( yazara işaret yani (pi: @papaya)

    bir kişi ölünce ilk kriter, iman... ikincisi namaz.
    bu sahabeler için de, ali içinde. veli içinde, şehit içinde geçerli.

    bir insan vatan müdafasında canını kaybediyorsa
    imanlı ise, manevi şehit ve maddi ( resmi) şehit.
    imansız ise, manevi şehit değil. ( allah yardımcısı olsun), maddi şehit ( resmi)....
    0
    marulkafa 5 ay önce
    karar mercii senmişsin gibi konuşmuşsun, tebriks
    0
    selimakif 5 ay önce
    : )
    bu böyledir demek, karar vermek demek değilki.
    hem karar mercinin kriterleride böyle.
    kanunu böyle.
  • 2
    jerusalem 5 ay önce
    ateist birinde vatan bilinci kalmamistir. ateizme kadar gelen surecte kisi kendini dunya vatandasi olarak gormeye baslar vatan millet sehadet kavramlari ona yabanci gelmeye baslar. ateist askeri gorevi tercih etmez, belki ancak para icin. olumden de en cok ateistlerin korktugu istatistiksel bir gercektir, bildikleri (inandiklari degil bak, yanlis tabir olur) sonsuz karanliktan korkarlar.
  • 1
    zeynepgm 5 ay önce
    dinen olmaz, devlet şehidi olur. bu kadar basit.
  • 1
    supr34 5 ay önce
    onu allah bilir kardeşim. alem-i islam'ın bekâsı için çalışıyor fakat iman etmiyor. burada en hassas terazi allah c.c'ye aittir. biz bunun için birşey söyleyemeyiz.
  • 1
    cptsobel 5 ay önce
    ,orda ölenlerin arasında ateist yok diyenler ağır yanılıyorlardır..
  • 1
    vecco 5 ay önce
    devlet şehit kabul edip kalan ailesine maaş bağlar. bu durum diğer tarafta papazı bulmasını engellemez
  • 1
    cyranodb 5 ay önce
    bir ateist şehit olmaz, ölü olur. islam dinine göre şehitlere ölü denmez. ha yeni moda olan rabbi ve peygamberi meçhul “kalbim temiz” dinine göre şehit midir onu bilemem tabi
  • 1
    colinsgirll 5 ay önce
    devlet dinine bakmaz bence. maaş verir yine
  • 1
    sevliev 5 ay önce
    kime göre neye göre ? sorusunu aklına getiriyor insanın.
  • 1
    mir 5 ay önce
    devlet sehitligini verir. devlete gore sehittir. ama allah katindaki sehitligini allah bildirmedikce kimse bilemez. belki son nefeste iman etti ve bu imaninin neticesinde sehitlerden oldu. sonuc itibariyle vatan savunmasinda oluyorsa inanmasa bile bi mukafati vardir diye dusunuyorum.
  • 1
    mrnoworry 5 ay önce
    alenen ateist olduğunu beyan ettiyse devlet şehit maaşı bağlasa bile dinen şehit sayılmaz. devlete göre şehitlik farklıdır, allah'ın kural ve nizamına göre farklı.
    şöyle ki allah rızası için bir iş yapmak için evden çıkıp yolda yürürken başına bir şey gelse ve hayatını kaybetsen şehitsindir.
    allah rızası için ders anlatan öğretmen o sırada vefat etse şehittir.
    allah rızası gözetilerek iş yapmanın önemi burada yatıyor. sevap point kasmak için demiyorum yanlış anlaşılmasın...
  • -1
    epic 5 ay önce
    laik bir devlet olarak aslında başka bir unvan bulunmalı

  • puivesor

    Puiv üyelerine sorular sorulan bölüm.

    578 takipçi

  • aboneliği iptal et

  • moderatörler

    magic

    banabubade
    • soracağınız soruyu başlığa tam olarak yazın
    • soruyu yarım bırakıp içerikten devam etmeyin
    • soru cümlesi olmayan başlıklar açmayın
    • belli bir konudaki soruyu ilgili bölüme sorun (örnek: tarih)
    • kural dışı açılan başlıklar değiştirilecektir.