32

hatırlanan ilk anı

malum hepimiz kucukken yasadiklarimizin cogunu, bebekken yasadiklarimizin da tamamnini unutmus bir durumdayiz. peki, hatirladiginiz en eski aniniz nedir?

zor bir soru biliyorum, ama biraz kafa yorun. mesela ben bir tane buldum, ondan daha oncesini hatirlamiyorum sanirim. kac yasindayim bilmiyorum ama cok kucugum, yeni uyanmisim, yer yataginda yatiyorum. karsimda tv var ve balik belgeseli oynuyor. turuncu bir balik vardi, onun desenlerini inceliyordum.
  • 0
  • 0
    champ 6 ay önce
    ben 3 yaşımı hatırlıyorum. sokakta çocukluk arkadaşımla oturuyorduk bir kaldırım taşında, sonra onun kafasına birisi top atmıştı :d baam diye serildi çocuk yere. yeni girmiştim 3 yaşıma onu biliyorum.
  • 1
    gokkusaklikus 6 ay önce
    kuzenim bize gelmişti yatmak için bende çok simarmistim orda zipliyorum burda zipliyorum işte top oynuyoruz falan ama o benden çok büyüktü 9 yaş kadar. babannemin yapay çiçeği vardı hatta ben ona topla vurmuştum sonra düşünce güzel bı şekilde dövdüler tabi.
    (bı bannem vuruyo bı annem falan baya iyi dovmustuler yani)
    neyse sabah oldu ama ben hepsine tripliyim.
    cekyatta yatıyoruz o zamanlar bende babannenle yatiyom. o da kalkmak için yorganı benim tarafa itmişti. uyuyon taklidi yapıyorum tabi ben. neyse sonra ben o yorganı hepsini kenara ittim böyle yatak boş gözüküyor sadece yorgan kısmı biraz şiş. tabi ben küçük, girdim oraya bulamasinlar diye. gerçekten bulamadılar. parka falan gitmişler aramaya babannem bagriyo nerdesin diye ağlıyo falan korktum çıktım sonra bı daha güzelce dövdüler. rahatladim. artık saklanmıyorum
    1
    et2olamayangenc 6 ay önce
    kaybolan cocugu buldu diye dovmek ne amk alskdhfaklsdjfh
  • 1
    edige 6 ay önce
    kaç yaşında oldugumu hatırlamıyorum da gezerken bir oyuncak görmüştüm babama söyledim o da dönüşte alırız gibisinden birşey dedi bende hayır şimdi istiyorum diye ağlamaya başladım elinin tersiyle vurup dudağımı patlatmıştı dönerkende almamıştı :) ben hiç ağlayarak her istediğini yaptıran cocuklardan olamadım amk niyeyse babam cinnet geçiriyordu boş beleş şeyler için ağladıgımda şak diye tokadı basıyordu adam gibi söyle adam ol der dururdu o yasta cocukken hatirladıgın en eski anı babandan yediğin tokatsa pek normal olamıyorsun :)
    -1
    rtmsix 6 ay önce
    lan ne babalar var millette. babam bana hiç vurmadı ama onun yerine annem her gün döverdi sağolsun :d
  • 2
    pandababy 6 ay önce
    3-4 yaşlarındayım, evin bodrumunda örümcek ağı görmüştüm. kuzenime örümcek adam bizim eve gelmiş dediğimi hatırlıyorum. bundan öncesi yok.
    3
    rtmsix 6 ay önce
    kuzen şok
    1
    pandababy 6 ay önce
    kuzen iptal tabi
  • 0
    mitchisbitch 6 ay önce
    3 ya da 4 yaşındaydım babam omzunda babaannemin yanına götürüyordu beni onu hatırlıyorum
  • 0
    unbelievablemy7 6 ay önce
    dedemle beraber oyun oynamıştık
  • 1
    benim_adim_cemil 6 ay önce
    birinci körfez savaşı... saddam kimyasal atacakmış. anne kimyasal ne? :( pskolojim o gün bugundur bozuk.
  • 0
    biooody 6 ay önce
    ağabeyimin çok güzel mavi bir gece lambası vardı, benim yoktu :(
    yataklarımız aynı odada dip dibe. lamba ağabeyimin ayak ucundaki etejerin üstünde duruyor. o uyuduğu zaman sessizce yaklaşıp ampulune dokundum -hep haset kıskançlıktan-. bir elektrik geldi ki tüm vücudumu dolaştı, bastım çığlığı. içeride televizyon izleyen anamla babam, önümde uyuyan ağabeyim hepsi öyle bir panik yaptı ki. babam çekti kurtardı beni akımdan sonrasında.
  • 5
    nirvanascoffee 6 ay önce
    yıllar yılı kafamda dönüp duran şiddet içerikli bir sahne var.

    vakit ikindi, bir odanın içerisinde dolanıyorum. babam odada namaz kılıyor. namaz kılan birini gören çoğu çocuğun yaptığı gibi yapıyorum, secdeye gidince babamın omzuna çıkıyorum. haliyle o da namazını sürdürmekte zorlanıyor. çok kısa bir süre sonra selam veriyor. sonra da yerde duran oyuncak kamyonu kafama fırlatıyor. başım yarılıyor ve alnımın tam ortasından aşağıya süzülmeye başlayan kan aklımı başımdan alıyor. çığlığı basıyorum tabi ve odaya koşarak annem giriyor. bir yandan babama yaptığı şey için bağırıp çağırırken bir yandan da kafamdan akan kana aldırmadan beni kucağına alıp, sarıp sarmalıyor, öpüp kokluyor ve şefkat dolu sözler söylüyor. az önce olanları unutup sakinleşiyorum çünkü annem bir şekilde her şeyi yoluna koyacakmış gibi görünüyor. sonra bir kaç saniye önce kafama kamyon fırlatan babam ecza dolabından kaptığı tentürdiyot ve pamukla kafamdaki yarayı temizlemeye başlıyor. annem sargı bezi getirip yaranın üzerine kuvvetlice bastırıyor. sonra bantlıyorlar ve yarayı kapatıyorlar. sonrası yok.

    o an aklıma bir soru adeta çivileniyor. bu öyle bir soru ki belki de bütün bir çocukluğum bu sorunun yanıtını aramakla geçmiş olabilir: 5 saniye önce kafamı yaracak kadar hırsla kamyonu fırlatan babam kafam kanayınca neden koşup derhal pansumana başladı? kamyonu fırlatmakta ki amacı zaten bu değil miydi? o sertlikte bir nesneyi birinin kafasına o hızda fırlatmanın kanamaya neden olacağını bilmiyor muydu? biliyorduysa zaten amacı kafamı yarmak olmalıydı. kafamı yarmak amaçsa niçin kanar kanamaz koşup kanamayı durdurdu?

    aradan yıllar geçti. bu sahneyi anneme anlattım. o esnada oturduğumuz evi de sokağına varana kadar kendisine tarif ettim. ayrıca o evde yaşadığımız süre boyunca hatırladığım bir kaç başka ayrıntıyı da söyledim kendisine.

    annem, o evde 2 yıldan az yaşadığımızı, taşındığımızda 1,5 terk ettiğimizde de yaklaşık 3 yaşında olduğumu söyledi.

    evet, bu hayatta bilincimin ulaşabildiği ilk anı budur.
    0
    redi 6 ay önce
    vay arkadaş üzüldüm ya. peki babana sormadın mı neden attın baba bana o kamyonu diye? sağlam sinirlenmiş demek kafanı yaracak kadar.
    0
    nirvanascoffee 6 ay önce
    sormadım. bir kırgınlığım yok bu konuda. o an çok kırılmıştım, hatta kırılmak ne kelime, ölmek bile istemiştim ama geçti sonra. bu konuyu babamla hiç konuşmadım.
  • 0
    icarus 6 ay önce
    kaç yaşımda olduğumu hatırlamıyorum 3 falandır muhtemelen. ilk defa denize girecektim burnuma kum kaçmıştı. sadece sızısını hatırlıyorum burna çarpan top gibiydi. hatta çocukken gördüğüm rüyanın bir kesitini de hatırlıyorum.
  • 0
    hitori 6 ay önce
    ben 3-4 yaşlarındayım anamlar yeni boşanmış, ben babaannemlerde kalıyorum. o zamanlar halam bizimle kalırdı. sevgilisi ona o aralar baya bir hediye getiriyordu. hediyelerden biride o zamanlar benim boyumdan büyük beyaz bir ayıydı. baya bir hoşuma giderdi ama halam dokunmama dahi izin vermezdi. hatırladığım kadarıyla bi gece herkes uyurken dolabın üstüne tırmanıp almıştım ayıyı. halam kızmasın diyede kolumdaki iki küçük altın bileziği çıkarıp yastığının altına koyduydum. ayıyı alıp öbür odaya gittim. sabah olunca nasıl olduysa bilezikler yastığın altından kaybolmuş, halam yatarken düştümü ne olduysa, bi türlü bulamadık bilezikleri. o gün babaannem evin bahçesinden ısırgan toplayıp bacaklarıma boydan boya sürmüştü nasıl kızdıysa
  • 0
    efsunger 6 ay önce
    2 yaşında annemin beni kapının önüne bırakıp gitmesi karşıdaki komşu teyzenin bulması
    film gibi ama gerçek amk.
    0
    ultim 6 ay önce
    gecmis olsun puvo....
  • 0
    ciddiyetsiz 6 ay önce
    çok küçüğüm muhtemelen daha yürüyemiyorum doğru dürüst. deprem oluyor babam annem hızlıca kalkıyor, babam beni kucağına alıp koşuyor bahçeye. sonra abimi unuttuğunu fark edip anneme veriyor beni. gece olduğu için abim de uykuda işte, onu uyandırmaya koşuyor böyle bir anı en eskisi.
  • 0
    mratabey 6 ay önce
    merhabalar.hatırladığım en eski olay 5 yaşındayken komşu kadının oğluna tokat attığım için yarını beni sokakta sıkıştırıp tişört ümü sıyırıp sırtıma terlikle vurması sebebiyle annemin kadını dövmesidir.kötüsü ben ve kardeşlerim akrabalarımız tarafından da istenmiyoduk.çekemezlerdi bizi hala da öyleler.o güne gelelim okadar korkmustum ki ilk kez bi kavgaya şahit olmustum.kendime bi söz verdim o gün.büyüyünce çok güçlü biri olucam.
  • 0
    minare 6 ay önce
    2 yaşında doğu anadolu'nun bir köyünde babamın beni tahta bir köprüden geçirip bir mağaraya götürdüğünü ve kurtların nasıl yaşadığını anlattığını hatırlıyorum. hatta mağarada piknikçilerin bıraktığı kibritleri bile anımsıyorum. babam kurtlar bunlarla ateş yakıp ısınıyor demişti. 2 yaşında mıydım? kesinlikle.
  • 0
    hellomyfriend 6 ay önce
    bebekken 2 3 yasindayken ben annemin kucagindayim ablamda sobanin onunde sari gomlek mavi ceket ile okul kiyafeti yani onumde duruyordu. sadece 1 2 saniye. 3 4 yasindayken ise herkesi uzayli saniyor ve elimle annemin bogazlardan yukari dogru sozde maskeyi cikarmaya calisiyordum. ben bir cok cocukluk anisini hatirliyorum ya
  • 0
    dilosss913123 6 ay önce
    valla en eski anımı şu 3 yaşında falandım annem babamla boşanmış annem gitmek istemiyor dedemler onu almaya gelmiş annemin yüzü gözü kanlar içinden ki o kadar dövmüştü dedemler onu gitmediği için en sonunda gitti bide gittiğinde benden 10 aycık büyük olan kardeşim ve küçük kardeşimin ismini söylemişti beni hiç anmamıştı en sonunda yengemin (abimin eşi) bize sıkıca sarılmasıydı o gün bugündür benim annm yengemdi benm için 18 yaşındayım 1 senedir ilk defa annemle konşmaya başladık hep bu soruyu kendime sorarak bunalıyordum ona sormak istiyorum ama soramıyorum
  • 0
    17438322864 6 ay önce
    gvfhvbghcfı
  • 0
    furis 6 ay önce
    halamlarda fotoğrafım var balkonda çekilmiş. 4 yaşında falanım. milisaniyelik bir zaman dilimiyle o anı hatırlıyorum şaka değil ciddiyim:)
  • 0
    sdogancan 6 ay önce
    almanya'dan bu yana doğru (tarihini sonradan öğrendiğimden yaşımı hesaplayabiliyorum 20 aylık olarak- sonradan gördüğüm bir rüya değilse eğer ) yurda kesin dönüş yolcuğunda uçakta hostesin verdiği şokella tarzı bir zevk hatırlıyorum - uçağın hissettirdiği korkudan mı ? hostesin sıcaklığı ve güzelliğinden mi ?
    serinde kalan açıklıktan görülen rüya mıdır ?
  • 0
    otters 6 ay önce
    genellikle olumsuzdur
  • 0
    birtutamgulus 6 ay önce
    bak bak... 5 yaşındayım, aşırı hiperaktif kuzeim de 4 yaşında (kendisi şu anda kadın doğum uzmanı) anneannemlerin evinde koltuğun tepesine çıkıp kafama eski demir hesap makinelerinde fırlatmıştı! çaaaat!! tam alnımın ortasına... annemler de soğuk olsun diye demir para koymuşlardı şişmesin diye. buz yoktu sanırım.
  • 0
    katmerliyalan 6 ay önce
    3 yaşındaydım sanırım. şehirlerarası taşındıktan sonra önceden kiralamış olduğumuz evin hala dolu olması sebebiyle evin bahçesindeki kulübeye yerleşmişiz. tabi eşyalar sığmamış. kendimi eşya kutularının üzerinde yürürken hatırlıyorum
  • 0
    et2olamayangenc 6 ay önce
    besikte yatarken annemin uzerime geldigini hatirliyorum. saksiyi zorladim odanin nasil oldugunu anlattim ama oyle degilmis sanirim hayal gucumdu.
  • 0
    gatoslor 6 ay önce
    okumayı söktüğüm zamanı hatırlıyorum. heidi kitabıydı.

  • derin düşünce

    eleştirel bir fikrin varsa, yeni bir teori ürettiysen, kayda değer planların varsa, insanlara bir gerçeği göstermek istiyorsan veya düşünceni akım haline getirip kendine yeni nökerler kazanmak istiyorsan, derin düşünce bölümü emrine amade.

    420 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    roxic7

    ersals
  • görünürde bir kural yok. fakat gizli saklı bir kaç kural var. onları ihlal etme. düşün bakalım, sence hangileridir?