10
ben neden yaşıyorum?
allah bizi yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor. o yaratılış anında biliyor. zira o allah onun bilmediği hiçbir şey yok. yapacağım her günahı ve sevabı da biliyor.

peki o zaman ben neden yaşıyorum?
  • 1
    hellomyfriend 6 gün önce
    sınav var sınavın sonucunu bilmiyor. özgür irade sonucu neyi seçeceğimizi bilmiyor :)
    -1
    edige 6 gün önce
    allah sınavın sonucunu bilmiyor demek kafirliktir
    0
    mrcnr 6 gün önce
    e biliyorsa niye sınav yapıyor? 😂
    0
    quentra 6 gün önce
    o zaman da yapmadığım şeyden sorumlu tutululdum dersin bu yüzden yaşıyoruz seçimler yapıyoruz ve sonucunu görüyoruz
    -2
    mrcnr 6 gün önce
    sonucunu bildiğin filmi neden tekrar tekrar izlersin? tanrı'nın bize ihtiyacı var mı? hiçbir işi yok mu 7 milyar oyuncak yapıp ego cilalıyor?
  • 0
    duygu 6 gün önce
    yaşamın tek amacı özgür iradeyle erdemli varlıklar olabilmek .cennetlik yada cehennemlik olmak zaten belirlenmiş olsaydı ibadet yada af gibi şeylere gerek kalmazdı.cennete gitmek için pazarlık yapmaya dönüşürdü ibadet etmek.önemli olan insanlığın özünü saf çıkarsız olarak erdem de bularak yaşam sürmek.
  • 0
    yusuf12345 6 gün önce
    allah bizi yaratırken cennet veya cehennem e gideceğimizi belirlemez. insan özgür iradesine bağlıdır. yaşamanın bir nedeni yoktur. çünkü yaşama canlının temel istenç güdüsüdür.
    1
    tunc 6 gün önce
    belirlemez ama yaratırken bilir demi?
  • 0
    guldst 6 gün önce
    tamam allah günah ve sevaplarımızı önceden biliyor ama biz yaşamasaydık olay bizden bağımsız olmaz mıydı?
  • 3
    dentixfd 6 gün önce
    kendi bilinç düzeyine kendin ulaşman senin yolculuğun da onun için.o geminin kaptanı sensin. eğer allah ın varlığını kabul ederek bu soruyu soruyorsak ki öyle. ben burda yunus emrenin bakış acısına hayranlık duyuyorum. allah zaten koşulsuz itaatkar kul zümreleri yaratmıştı tasavvufa ve kuran a göre. kendi gibi bilince sahip muhakeme yeteneği olan ve kendi iradesiyle hareket edebilen bir kul istedi ki bunu kur 'an da meleklerin neden diye sormasi uzerine ogreniyoruz. neden kan dokecegi halde bir insanoglu yaratiyorsun ?
    tasavvufta cevap kendini irade ve bilinç sahibi insanlarda görmek istemesidir. o yüzden kendi ruhundan uflemistir çamura... hatta hallac ı mansur buna ithafen ben tanriyim dediği için öldürüldü. benim açıklamamda şu: diyelim ki anne babasınız çocuğunuzun önüne koyduğunuz tabağı beğenip begenmeyecegini elbette bilirsiniz ama koyarsınız. ya da bir sınava çalışmazsanız sorun yaşayacağınızı bilirsiniz ama yine de calismayabilirsiniz. yaratıcı olarak bunu bilmesi elbette gerekirdi. bilmese bu zaten kur 'an daki sonsuz güçte tanrı fikrine aykırı olur.bilmemek ve müdahale etmemek ayrı şey.
  • -6
    berkay_kkl 6 gün önce
    tek cevap allah yok
  • 0
    vahsıııı 6 gün önce
    ilim maluma tabidir.
    bir şeyin bilinmesi, o şeyin oluşuna müdahale etmek demek degildir. biliyor çünkü yaşıyorsun. yaşıyorsun çünkü ne yaptığını sen bilmiyorsun.

  • 0
    crazyboy48 6 gün önce
    allah'a ona karşı isyan ve ya itat eden mahlukata göre yaratmadı insan aklı ile hareket ettiği için tercihini yapıyor yani insan bir amaç için yaratılıyor ya cehennem ya cennet için
  • 0
    cebraelhasheml 6 gün önce
    bu sorunun cevabını verdiğini zanneden o kadar insan var ki... asıl sorgulamaya başlaman gereken yer bence en tepe den yani tanrının varlığından olmalı. eğer var dersen onun düşündüğü kadar büyük düşünemeyeceğimiz için asla tam anlamıyla sorunun cevabını bulamayız. ama yok dersen ki bu mantığa daha çok uygundur kader inancını da bitirirsin demektir. söyle düşün madem sınav için varız ve haklı bir biçimde yargılanacağız o zaman neden 1 yaşına bile gelmeden ölen insanlar cennete gider? deliler neden direk cennete gider? veya biraz daha düşündürücü bir şey sorayım. neden 1400 yıl önce sadece arap yarımadasının içine yaşayan zengin arapların yaşantısı cennette elde edilecek şeyler olarak gösterildi? çok sayıda cariye sınırsız şarap vs. dünyanın her yerinde sence ödül denilince insanların aklına bu mu gelir? yani diyeceğim daha uzar gider. zaten bunu yapacak olan sensin. sana kapıyı gösterdim sanırım. iyi günler
  • 1
    talhababa 6 gün önce
    allahı zaman kavramına koyup düşünüyorsun yanlış düşünüyorsun
  • 0
    mrcnr 6 gün önce
    tanrı varsa oyuncağından başka bir şey olmadığımız anlamına geliyor. yoksa o zaman cevap belli zaten
  • 0
    kutsalcaydanlik 6 gün önce
    bu konuya teistlerin cevap vermesi daha mantıklı ancak yıllarca süren tartışma ve araştırmalar sayesinde benim de cevap verebileceğim bir sorudur bu.

    buradaki temel mantık şu;
    her ne kadar -senin inancına göre- tanrın her şeyi önceden biliyor ve cehenneme gideceğin kesin olsa da; "kanunsuz ceza olmaz" şeklinde çevirebileceğim mantık ile "suç işleyeceğin kesin olsa bile cezalandıralamazsın".

    aksi halde bu adil bir yaptırım olmaz. cezalandırılman ya da ödüllendirilebilmen için söz konusu kötülüğü/iyiliği mutlaka yapmış olman gerekir.

    örnek verelim. zaman makinasını bulduk. 24 saat sonrasına gidip suç işleyecekleri tespit edip cezalandırıyoruz. şöyle bir savunma yaparız; "bu makinaya güvenmiyorum, ben suç işlemeyeceğim, işlersem o zaman cezalandırırsınız."

    peki, haklı mı?
    - kesinlikle, evet.

    gelelim "ben neden yaşıyorum?" sorusuna;

    bu soruya ilk tespitinden yani teist mantıktan bağımsız bir cevap vereceğim.
    maslov piramiti.
    insanlar önce temel ihtiyaçlarını karşılar, sonra sosyal ihtiyaçlarını karşılar.
    piramitin tepesinde ise kendini gerçekleştirmek vardır.
    genel anlamda amacımız da budur.

    ihtiyaçlarımızı karşılamak, hayallerimize ve hedeflerimize ulaşmak, toplumda bir yere sahip olmak,
    bir bütünün/grubun parçası olabilmek,.. vs

    #kutsalcaydanlik
  • 0
    crocus 6 gün önce
    buda henüz anlayamadığım bir durum
  • 0
    novenberain 6 gün önce
    biz sizin arkanizdakileri ve önünüzdekileri biliriz .bizim irademize bağli kilinan bi yolda yurumekteyiz allah bize secenekleri sunar ve kendi irademize bagli olarak neyi sececegimizide bilir. neden yasiyoruz sevmek ve yaratilani bilmek icin ben onun icin yasiyorum yani
  • 0
    ozqun 6 gün önce
    canı sıkılmış. tanrı nın da can sıkıntısı böyle sonuçlara yol açıyor tabi. senaryo değişme imkânı veriyor arada insana. o da kafası güzel olduğu zamanlar herhalde. aksiyon olarak dünya savaşları , ego tatmini için dini savaşlar , sağlıklı insanlar görünce midesi bulanıyor ki mikropları gönderiyor , psikolojik filmler olarak küçük yaştaki kızlara tecavüz , ensest ilişkiler ve kölelik vs.. pardon kaptırdım kendimi. şaka mı bu ? tabi ki yaşama nedenin bu değil. 😀
  • 1
    meryem 6 gün önce
    başkasını bilmem ama ben kendi halk mücadelem için yaşıyorum ✌
    0
    quentra 5 gün önce
    kimsin lan sen
  • 1
    sado 6 gün önce
    olay şu ki tanrı her şeyi biliyo insanların neler yapacağını nasıl yaşıyacağını ozaman neden cennet ve cehennem var ceza niye zaten her şeyi biliyo burda çok büyük bir boşluk çıkıyo kader mevzusuna kadar uzanıyor öncellikle yaptığımız her şeyi bilmesi ve cezalandırması tanrıyı hataya uğratır ben bunu maça benzetiyorum maçın skoru belli maçın kaçıncı dakikasında ne olucağı belli ama genede oynatıyor ve bizi cezaya tabi tutuyor buna malasef bir cevap yok insana özgür irade verdi ama özgür iradeylede yapacağımız olayıda bilmesi gekiyor çünkü yaratıcı mutlak kudret hakimi benim özgür irademle ne yapacağımoda bilmesi lazım bilmiyosa tanrının gücü kısıtlı demiş oluruz mutlak güç hakimi olan biri sınırlı olabilirmi buna nwt bi cevap veren malasef yok sürekli çıkmaza giriyoruz neden yaşıyoruz buna kendimizce cevap veriyoruz peki yaşamak dediğimizde ne anlıyoruz yaşamak nedir sabah işe gitmek yemek yemek kariyer yapmak. her gün aynı şeyler yaşamak bu mu gerçelten yaşamaktan kastımız bumu oluyor.ben neden yaşıyorum buna farklı farklı yorumlar yapabilirsin ama. ben yaşamak istemiyorum yaşamak için bir sebeb amaç yok kendimize aslında en büyük yalanı söylüyoeuz yaşamak için sebebler uyduruyoruz peki sonuç koca bir hiç pek çok insan cennete gitmek ister değilmi peki var olmayan bir yere gidilebilir mi insanlar doğuştan gelen dürtüyle hareket ederler konuya gelecek olursak net bir cevap veremiyoruz çünkü karşımızda muhatap yok pek çok din adamı konuyu kadere bağlar geçer kadere bağlanıyor. ama o anlamda değil özellikle insanlar kader olayını çok yanlış algılıyo başlarına ne gelse kader diyip geçiyolar öyle mi tabikide değil tanrı gaddar yada kinci bi varlık mı mutlak güç hakimi yaratan ve yaratmaya devam eden bir varlık nasış gaddar olabilir o zaman gücü mü yetersiz. yada bu belki ağır olucak ama kırılan olursa şimdiden özür dilerim ego mu kasıyor ben en güçlüyüm ben ne istersem o olur mu ama böyle bir yüce varlığın bunu yapması çok şaçma olur o zaman tanrılık vasfını kaybeder duyguları olur buda tanrılık makamına ait bişey değildir.belli bir cevap yok diyeceğim tek şey yaşamak denilen bu şey her neyse insan kendisi ve kararlarıyla yaşamalıdır yaşam amacı insanın ne biliyim tuhaf ve şaçma geliyor bana yaşamak için amaca ihtiyacımız olduğuna inanmıyorum yaşıyoruz işde gerisi önemli değil amaçlar idealler bunların hepsi gelip geçici. yaşam nedeni insanın kendisi belirler benim bi yaşama amacım yok çünkü ihtiyacım yok umarım derdimi anlatabilmişimdir iyi hafta sonları
  • 0
    xalide 6 gün önce
    harbiden neden yaşıyoruz kim için neden aslına bakarsan yaşamak da ölmekte sknt î
  • 0
    redaysu 6 gün önce ~ 6 gün önce
    inançlı biri olsaydım "ben neden yaşıyorum" sorusu bu kadar zor gelmezdi. ibadet etmek için derdim, olmadı allah büyüktür sorgulama derdim, baktım çok zorlanıyorum kurana sığınırdım falan filan.
    ama şuanda öyle zorlanıyorum ki, ben neden yaşıyorum sahi? günümün 3te 2sini çalışmak için mi? gezip tozmak için mi? çoluk çocuğa karışmak için mi?

    hayır hayır hayır!

    sanırım yaşamak için tek anlamlı şey var benim için o da dünyayı daha güzel bir yer yapmak.

  • 0
    erturkk 6 gün önce ~ 6 gün önce
    mesele su ki allah herkese akil ve irade vermistir. allah senin su icip icmemene karismaz ama icip icmiyecegini bilir bi ogretmen bile ogrencisinin nasilbir not alacagini tahmin edebilirken cokda garip gelicek bi durum olmasa gerek soyle diyosun sinavdan 40 alicaksam calismamin anlami ne buda sinav kagidinda olmayan sorudur iste 100 puan degerindedir kimi zaman eger ya neyaparsam yapayim zaten 40 alicam diye dusunursun yada umudunu kaybetmez 100 icin cabalarsin. cabalamak bu kagitta olmayan sorunun cevabidir. zaten cenneti insan iyiligiyle veya ibadediyle kazanmaz cabalarsan gercekten o bir hediyedir vazgecersen cehennem cezan olur zira itibarin sona olmasindan da anliyabiliriz bunu ve sinavi anlamli kilan sonun belli olmamasidir
  • 0
    xxxmmm 6 gün önce
    allah senin iradenin de ne yapacağını biliyor yani seni iradende serbest bırakıyor e allah ileriyide görüyor senin serbest iradende yaptıklarını da hâliyle biliyor
  • -3
    polinezyali 6 gün önce
    "şüphesiz ki biz onları ibret olsun diye yarattık"
    0
    gay 5 gün önce
    seni neden hep eksiliyorlar
    0
    polinezyali 5 gün önce
    çoğunlukla trol olarak takılıyorum ben burada.profilime bak görürsün.üçüncülere sataştığım için üçüncüler ve bazı çekemezler eksiliyor.ama ben buranın efsanelerindenim heheeeeyytt
  • 0
    gurbet 5 gün önce
    allah ozamn bizi ne ile imtihan ediyor ?
  • 0
    kierkegaard 5 gün önce ~ 5 gün önce
    alakasiz olmakla birlikte bu soruyu ve cevabini dusunmekten vazgecmeyi oneriyorum çunku gun gectikçe onemini yitiren hersey gibi bu konu da bir cirpida sorulmakta yine bir cirpida cevaplar verilmekte..bu konuyu açan arkadaşa basit bir duşunce yurutmesini hatta bundan ziyade kendi içinde korkusuzca dusunmesini istiyorum..sence de herseyi bilen tanrinin senin deyişinle cennetlik ve cehennemlik kullarini bildigi halde onlara hayat tanimasi yine de yasamalarina hak vermesi biraz tuhaf degil mi ? bu herseyin onceden bilindigi inanci dolayisiyla herseyi önemsiz kilmiyor mu? o halde insanin edimlerinin ve duşuncelerinin ne önemi kaliyor? bildigini varsayalim; ya sen biliyor musun ? bir film izlerken o filmin yonetmeninin ve senaristinin neler olacagini bildigini umuyorsundur dimi? aslinda oyuncuda biliyordur lakin seyirci acisindan hersey habersizce ve dogaclama gelişir..ne olursa olsun o oyunun ve filmin devam etmesi gerekmez mi ? sence oyuncularin bir anda filmi yarida kesip ; zaten yonetmen ne olacagini biliyordu demesi mumkun mu ?..burada ki hayat da az cok böyledir yasanacak yahut yasanmasi gereken seyler olmali diye dusun yahut buna inan..
  • 0
    serhatcakmak 5 gün önce
    açıkçası son zamanlarda bende müslümanlık dininden gerçekten bilmiyorum nedense soğumaya başladım türk gibi yaşamak istiyorum gerçek bir türk gibi müslümanların durumunu görüyoruz bize araplardan hayır gelmemiştir gelmezde bu yüzden yaşasın türk ırkımın turan ülküsü.
  • 0
    yondaimehokagesama 5 gün önce
    bi değişiklik olsun diye.
  • 0
    karakartal1903 5 gün önce
    sen allahım neden beni direk cennete veya cehenneme attın diye soru sormaman için senin yaşamanı istiyor biz bilmez demiyoruz ki
  • 0
    asfalttakiruh 5 gün önce
    bir gün çadırını al ve bir deniz kenarına git.yanına yaklaşan hayvanları sev plajda oynayan çocuklarla gül kendine. tanımadığın birisiyle konuş hikayesini dinle hikayeni anlat yüz kolların ağrıyana kadar. ormanda yürü ağaçlara dokun gece olunca kuma uzan ve yıldızlara bak o zaman anlıycaksın dostum asıl iş sınav yada ders değil bu dünya denen sınıfta geçirdiğin iyi vakit ve yanında ki insanlar sen insanları affet. tanrıda seni affedecektir doğayı koru,koru ki tanrıda seni korusun. bu dunya tanrının okuluysa arkadaşlarınla iyi geçin sınıfını temiz tut sınavın kötü geçsede kanaat notundan geçersin


  • felsefe

    felsefe tartışmalarını özgürce yapabileceğiniz bölüm.

    60 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    philosopher

  • bu bölümde kural yok. her tartışmaya açık bir bölüm.

popi yükleniyor...

popi yükleniyor...

pupu yükleniyor...

pupu yükleniyor...

tepe yükleniyor...

tepe yükleniyor...

g20 yükleniyor...

g20 yükleniyor...