16

kur'anı kerimi herkes "tam manası" ile anlayabilir mi? dikkatle okuyalım :)

kur’an-ı kerimi herkes anlayabilir mi, yoksa resulullah efendimizin açıklaması şart mıdır? bir de, meal okumakla anlaşılabilir mi? tevil gerekli midir?

kur’an-ı kerimi tam olarak yalnız resulullah anlamıştır. çünkü muhatabı odur. kur’an ona gelmiştir. ondan başkası tam anlayamaz. onun için allahü teâlâ buyuruyor ki:
insanlara açıkla diye kur’anı sana indirdik.
nahl 44

açıklamak, âyet-i kerimeleri, başka kelimelerle ve başka suretle anlatmak demektir. bırakın bizleri, ümmetin âlimleri de, âyetleri anlayabilselerdi ve kapalı olanları açıklayabilselerdi, allahü teâlâ peygamberine, sana vahy olunanları tebliğ et der, açıklamasını emretmezdi. bu ve benzeri âyetlere rağmen, (resulullah kur’anı getirmekle işi bitmiştir, o bir postacı idi) diyen mezhepsiz türediler vardır. eshab-ı kiram, ana dilleri arapça olduğu halde, bazı âyetleri anlayamayıp, peygamber efendimize sorarlardı. resulullah, kur’an-ı kerimin tefsirini eshabına bildirmiştir. eshab-ı kiramın bildirdiğinden başka türlü söyleyenler, dalalete, hatta küfre düşer. tefsir, yoruma değil, nakle dayanır.


kur’an-ı kerimi, arapça bilen de tam anlayamaz. dil bilmek ayrı, ilim bilmek ayrıdır. türkçe bilen, tıp, hukuk, fen bilgisini anlayabilir mi? hadis-i şerifte, (kur’an, allah’ın metin ipidir. manalarının hepsi anlaşılmaz) buyuruldu. kur’an-ı kerim çok veciz olup, bitmez tükenmez manalarının bulunduğu, bütün manaları bildirilse bile, yazmak için kağıt ve mürekkep bulunamayacağı şöyle bildirilmektedir:
de ki, rabbimin [hikmetli] sözleri için, denizler mürekkep olsa, bir o kadar daha deniz ilave edilse, denizler tükenir, rabbimin sözleri tükenmez.
kehf 109

mevduat-ül-ulum’da deniyor ki:
kur’an ilmi, içinde şaşılacak, akıllara durgunluk verecek, sayısız acayip haller bulunan engin bir denizdir. ondaki her ilmi öğrenmek, sırrına erişmek imkansızdır.

insanların yazdığı anayasayı bile anlamak için hukukçulara gidiliyor. bir kanundan bile herkes aynı şeyi anlamazken, allah’ın kelamını nasıl anlayabilir?

meal okumakla anlaşılamaz
meal okuduğunu söyleyen bir okuyucu, (yalnız senden yardım dileriz. fatiha 5, yalnız allah’a güvenin, maide 23, yalnız benden korkun bekara 40, âyetleri pek açıktır. herkes anlar. neresi açıklansın?) diye sordu.

yalnız senden yardım dilerizdedikten sonra, birinden bir bardak su istesek bu âyete aykırı mıdır, değil midir? hangi hususta başkasından yardım istemeyeceğiz? bunlar açık değildir.

yalnız allah’a güvenin buyuruluyor. ne hususta allah’a güveneceğiz? bir doktora muayene olsak, ilaç verse, güvensek, bu âyete aykırı olur mu? topkapı’dan sirkeci’ye giden tramvaya binsek, (bu tramvay, bizi sirkeci’ye götürür) desek, allah’tan başkasına mı güvenmiş olacağız? demek ki güvenmenin izahı gerekir.

yalnız benden korkun buyuruluyor. başka bir âyet-i kerimede, (insanlardan korkmayın, benden korkun) buyuruluyor. (maide 44) hırsızdan, hainlerden ve yılandan korksak bu âyete aykırı olur mu? demek ki açıklaması gerekli.

namaz kılın, zekât verin buyuruluyor.
(hac 78, nur 56)
namazın nasıl, kaç rekat kılınacağı, zekâtın nasıl, hangi mallardan verileceği açık değildir. bütün bunlar, hadis-i şeriflerle ve âlimlerin açıklaması ile anlaşılmıştır.

fetih suresinin, (allah’ın eli onların ellerinin üzerindedir) mealindeki 10. ve bekara suresinin, (doğu da, batı da allah’ındır, nereye dönerseniz allah’ın yüzü oradadır) mealindeki 115. âyet-i kerimesinin tevile ihtiyacı vardır.

yine mealen buyuruluyor ki:
allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir.
araf 155, ibrahim 4

bu âyetleri okuyan bir dinsiz, (doğru yola getiren ve sapıttıran allah olduğuna göre, beni de dinsiz yapan odur. benim bunda ne suçum var) diyebilir. bu bakımdan hadis-i şeriflere ve âlimlerin açıklamasına ihtiyaç vardır.

nitekim, âyetlerden anladığına uyup, (hayır ve şer allah’tan olduğuna göre, bize günah işleten de allah’tır. biz günahlardan mesul değiliz) diyenler çıkmıştır.

işte bu tehlikeyi önlemek için peygamber efendimiz, gerekli açıklamayı yapmıştır. âlimler de bunları açıklamış, artık, bahane kalmamıştır. kur’an-ı kerimi anlamak için açıklamaya ihtiyaç olduğunu bizzat hak teâlâ bildiriyor:
kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.
nahl 44

resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!
haşr 7

o, [resulüm] vahiyden başkasını söylemez.
necm 3,4

resule itaat eden, allah’a itaat etmiş olur.
nisa 80

allah’a itaat edin, peygambere itaat edin. işlerinizi boşa çıkarmayın.
muhammed 33

allah ve resulüne itaat eden cennete, isyan eden cehenneme gider.
nisa 13,14

yüzleri ateşte evrilip çevrildiği gün: eyvah bize! keşke allah’a itaat etseydik, peygambere de itaat etseydik! derler.
ahzab 66
  • 3
    hedap 5 ay önce ~ 5 ay önce
    namazın nasıl, kaç rekat kılınacağı, zekâtın nasıl, hangi mallardan verileceği açık değildir. bütün bunlar, hadis-i şeriflerle ve âlimlerin açıklaması ile anlaşılmıştır.

    bu büsbütünu ile kur'an'a ve allah'a iftiradir ve müşrikliktir.
    yakin zamanda kur'an'a göre namaz nasıl kılınır detaylı bir şekilde yazacağım.

    hadisler sadece namazi bozmuş ve gitgide zorlaştırarak insanları namazdan uzaklaştıracak derecede ağır şartlar ve gereksiz kurallar eklemişlerdir.

    şu bir gerçektir ki; kur'an yetmez diyen allah'ın hikmetinden yüz çevirmiş olanlardır.

    2

    resule itaat eden, allah’a itaat etmiş olur.
    nisa 80

    çok basit bir şekilde; nebi kur'an'a uymuştur.
    kur'an'a uyan, nebiye uymuş olur.
    nebiye uymak; doğruluğu kesin delil içermeyen rivayetlere inanmak değildir.

    3

    allah ve resulüne itaat eden cennete, isyan eden cehenneme gider.
    nisa 13,14

    allah ve resulü kur'an'dan başka hiç bir vahiy bırakmamıştır.

    varan 1

    kadında, atta ve evde uğursuzluk vardır. mace-1995/1993 c.17 s.218 /6617, davud-tirmizî-nesâî bk. kur’an-27/47 7/131

    bu hadisin kur'an'a uygun olduğunu ve bu sözün nebiye ait olduğunu iddia edenler, iftira atanlar, hangi kur'an'a hangi peygambere uyuyorlar?
    yoksa ıbn mace onların kabul ettiği bir resul mudur?
  • 2
    bizanskurdu 5 ay önce
    hedap kesin gelmiştir buraya dedim gelmiş :d
    2
    hedap 5 ay önce ~ 5 ay önce
    nasıl gelmem olm. bak şimdi bak arkadaşın hadisler olamadan islam yaşanmaz dediği hadislere bak.
    şaka gibi ama bunlara inanıyorlar:)
    hadisler ve hadisleri yalanlayan kur'an ayetleri.

    insanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim.bk. kur’an-27/24

    kadınların akılları kıt ve dindarlıkları eksiktir. [3307-ebu dâvud-müslim-buharî-ibnu mâce
    bkz. kur’an-39/18 4/1 49/11

    cehennemdekilerin çoğu kadınlardır. mace bkz. kur’an-7/179 72/15 33/35

    cennette en az kadınlar vardı. [3309-müslim
    bkz. kur’an-7/179

    kadınlar sizin yanınızda esirler gibidirler bkz. kur’an-4/1 49/11

    ey kadınlar, sizler cehennem odunusunuz. [3039-buhârî-müslim-ebû dâvud-nesâî
    bkz. kur’an-72/15

    ve bu arkadaş emin olmamakla birlikte kadın.
    kendini bu kadar aşağılayan hadislere insan neden tapar diye izliyorum, ama sadece izliyorum. hayretle inanmaya ve savunmaya devam ediyorlar:)
    0
    piiuv 5 ay önce
    hadisleri kısaca anlatacam ama detaya girmeden sen sakın anlamaya çalışma zaten ekipman da yok anlayacak sadece attığın iftiraları aydınlatmak adına yazıyorum o kadar

    "insanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim"
    hadisi karı koca arasındaki hakların önemine binayen söylenmiştir mübalağa vardır sen gibi ahmaklar fitne çıkartsın diye değil :)

    kadınların aklının eksik olduğu hadisiinin temeli şöyledir. (bakara, 2/282) ayette de geçtiği üzere şahitliğinin yarım sayılması delili ile böyle denmiş hadiste. dinlerinin noksanlığı da kadınların fıtri olarak özel günlerinin var olması ve bu özel günlerde ibadet edememeleri üzerinedir. her hadisi kendi kıt aklınıza sormaktan vazgeçin.

    "ey kadınlar sizler cehennem odunusunuz." lafızlı bir rivayet yoktur.
    kadınların çoğunun cehennemlik olduğuna delil eden hadisler vardır o da resulullaha (sav) miracda gösterilenler arasında yer alır bu da nettir.

    "kadınlar sizin yanınızda esirler gibidirler" hadisindeki esir kelimesi savaşta düşen esir manasında kullanılmamıştır. kocanın karısını himaye etmesi manasında kullanılmıştır.
    1
    hedap 5 ay önce
    valla ne diyelim, başlık sahibi kendini kocasının yanında esir olarak görüyorsa yaşam tarzını demek ki bunun üzerine kurmuştur. yaşam tarzı islami bağlamaz. bu şekilde islam'i bir hüküm yoktur.

    ey insanlar! sizi bir tek canlıdan yaratan, ondan eşini vücuda getiren ve o ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üreten rabbinize karşı gelmekten sakının
    ve
    ey müminler! bir topluluk diğer bir topluluğu alaya almasın. belki de onlar, kendilerinden daha iyidirler. kadınlar da kadınları alaya almasınlar. belki onlar kendilerinden daha iyidirler. kendi kendinizi ayıplamayın, birbirinizi kötü lakaplarla çağırmayın. imandan sonra fâsıklık ne kötü bir isimdir! kim de tevbe etmezse işte onlar zalimlerdir.

    bu ayetle bu hadis yalanlanmistir. hiç bir şekilde bir topluluk (erkek) bir topluluğa (esir) diyemez. nokta.

    ------

    kadınların çoğunun cehennemlik olduğuna delil eden hadisler vardır

    andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmış olduk. bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. işte asıl gafiller onlardır.

    cehennem ehli kadın ve erkek olarak değil, iman eden ve etmeyen olarak ayrılmıştır.
    sen buna işaret eden ayet bulamadın ama ben buldum. allah bununda hükmünü vermiştir.

    şimdi daha devam edicem ama senin bu kadınları aşağılama, yerme, kölelestirme saçmalıklarina sadece bu üç ayet bile yeterli ve fazladır.
    -1
    piiuv 5 ay önce
    sana ne dedim ben sen anla diye yazmadım o hadisleri sen yorma o beynini bırak sal sen nasıl istiyorsan öyle yaşa.
    1
    hedap 5 ay önce
    :))
    yani diyorsun ki bana kuran'dan ayetlerle gelme.
    benim alimlerim kadınlara köle demişse köledir.
    tamam sana ve âlimlerine göre köle olabilirler.
    ama ben diyorum ki bu islami bir hüküm değildir.
    sende bunu anla. yani o yaşadığın şey islam değil:)
  • 3
    samurayolanmohikan 5 ay önce
    birdiniz iki oldunuz bezdum sizden ya. neden bu kadar arapça kelime kullanıyorsun türkçe karşılığı olanların türkçesini kullanmana bir engel mi var?
    2
    hedap 5 ay önce ~ 5 ay önce
    çünkü kur'an arapça indi sanane be slk.s.s.s. 😀
    1
    samurayolanmohikan 5 ay önce
    gülersem çarpılırım fgdfhghfdg
  • 1
    anarchist 5 ay önce
    misyoner amına koyum resmen ya
  • 0
    banabubade 5 ay önce
    pardonda hocam sizin beyniniz yok mu?
    şu dine düşünen ve akıl eden insanlar girsin sadece öyle her gelen gecen girince sıkıntı oluyo.
    alimler dediğin kesim kendini toplumdan soyutlayıp yaşayan bir grup insan ve sizin gibilerin verdikleri yerlerle hayatta kalıyolar bunların topluma faydası ne?
    oysa kuran toplumu insanları bir arada tutup refaha erdirmek için inmedi mi?

    allahın verdiği aklı kullanın.
  • din

    Dinlerle ilgili herhangi bir konuda paylaşım yapabilirsiniz.

    6 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    roxic7

  • bu bölüm #kültür-sanat bölümünün alt bölümüdür.

  • inanç ile bağlantısı olmayan konularla bu bölümü meşgul etmeyin.