22

ıq seviyesi normalin altını kısırlaştırmak

kulağa canice gelebilir ama iyi bir ırk, gelecek, gelişmişlik elde edebilmek için yapılabilecek bişey. kıt kaynaklarla dünya, zaten nüfusu kaldıramıyoken, ıq seviyesi 90 ın altını kısırlaştırarak zeki, becerikli, çalışkan bir nesil elde edebiliriz. zaten 90ın altı genelde toplumda ezilen, fakir, amele ve bu dünyada ne kendini nede başkasını mutlu edebilecek seviyede ve onun çocuğuda ortalama olarak onun gibi olacak, bu benim çocuğum olsada ben feda etmeye hazırım, sizin düşüncelerinizi merak ediyorum.
  • 1
    mrdevls 1 yıl önce
    welcome to ruh halim
  • 1
    korialstrasz 1 yıl önce
    kazığa oturalım sonra da yakalım ?
  • 1
    sizingibilerdenim 1 yıl önce
    90 ın altında iq su olan bir insanın çocuğunun iqsunun ondan yüksek olamayacağına dair bilimsel bir kanıt yoktur. ha denilmek istenen "ölçülebilir bir yaşa geldiği zaman ölçüsün düşük çıkarsa infaz edilsin" gibi bir düşünce tarzı ise burda da devreye vahşet ve karanlık giriyor. buna benzer düşünürler hatta bu konuda çalışma yapmaya çalışan bilim insanları(!) oldu diyebiliyorum.
    0
    tesla52 1 yıl önce
    bak yukarda da onlardan doğacak olan çocuk ortalama olarak onlarla aynı seviyede olacak dedim. istisnalar dışında ki istisnalar kaideyi bozmaz, bozmamalı. doğan çocuk genlerini aldığı anne babayla aynı özellikleri taşıyacaktır genel olarak.
    0
    sizingibilerdenim 1 yıl önce
    tamam sen dedin okudum anladım ama öyle bir şey yok işte. şehir efsanelerinden yola çıkarak konuşmanın anlamı yok... e bu şu söyleme kadar gider kız çocuk zekasını anneden alır gibi 😂
    0
    tesla52 1 yıl önce
    sen şimdi doğacak olan çocukların zekaları, anne babalarınınkiyle paralellik göstermezmi diyorsun.
  • 0
    banabubade 1 yıl önce
    yanlış bi düşünce tarzı
    insanların zekalarının coğunluğu kalıtımla gelsede coguda başka yollarla gelişebilir ki bu dunya sadece zeki insanlar icin donmuyo farklı yeteneklerde lazım
    herkes zeki olursa veya herkes üstün işler yaparsa "alt tabaka" işlerini kim yapıcak?
  • 0
    yesim_x 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    çok zalimce bir düşünce ama sana katılıyorum pevo
    ya da dünya ikiye bölünecek yarısı 90- iq ve diğer yarısı 90+ iq'su olanlar.
  • 0
    alpemix07 1 yıl önce
    kardesim acil nick degis seri seri o nasil bir dusunce ya hayat insana olgunlasma ve gelisme firsati veriyor sense diyorsunki siktir et bunun yerine o iq seviyesi dusuk insanlarin yaptigi suclari ve bu suclara verilebilcek en dogru cezayi dusun
  • 0
    karabiadam 1 yıl önce
    dünyaya faydalı olan kişilerin hepsinin ıq seviyesinin yüksek olduğuna inanmıyorum. şahsen tanıdığım ıq seviyesi düşük ama oldukça çalışkan ve başarılı arkadaşım var. düşüncene katılmıyorum dostum.
  • 1
    ibrhmaslnn 1 yıl önce
    safsatadan başka bir şey değil
  • 0
    bk_99 1 yıl önce
    çok haklısın kanka
  • 0
    mrt_zky 1 yıl önce
    yapılası bir şey.
  • 0
    yasirturkan 1 yıl önce
    kısırlaştırmak kesinlikle kabul edilemez. ancak devlet fabrikalar kurup bu insanları ucuz iş gücü olarak kullanabilir. mesela mermi fabrikası, tuğla fabrikası, ya da şeker fabrikası gibi kamu yararına olan tüm alanlarda kullanılabilirler. farklı yerleşim yerlerinde kamplarda veya küçük kolonilerde yaşarlar. onlardan doğan her çocukta teste tâbi tutulur. eğer ıq olarak sınırı geçerse diğer insanlarla yaşama hakkı verilir (isteğe bağlı olarak).
  • 0
    bihteryoreoglu 1 yıl önce
    olası sanırım olacak bir durum.
  • 3
    zeyzeyy 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    onun yerine ülkenin %51.41'ini kısırlaştırmak daha mantıklı olurdu
  • 0
    masteroogway 1 yıl önce
    zeka çok faktörlü insan hayatının yalnızca bir faktörünü oluşturur.yüzdeye vuracaksak eğer zeka yüzde 10 luk bir öneme sahiptir.ayrıca zeka kendi içinde de birçok alt dala ayrılır ki günümüzde de dahil zekayı tam net olarak saptayabilen bir cihaz veya test yoktur.en günceli wisc4 olsa bile.insan hayatını zeka seviyesine göre sınıflandırmak kusura bakmayın oldukça sığ umarım bu ütopik düşüncenizi daha yapıcı ve dolu bir alanda kullanırsınız
  • 0
    ismailkrgz01 1 yıl önce
    tamamen saçmalık hitler'i araştırıp sonra böyle konular açıyorsunuz pes yani.
  • 1
    dilan 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    bence sen bir ıq seviyeni ölçtür ilk kısırlaştırması gereken sen olabilirsin.
  • 3
    hurra 1 yıl önce
    aptal bir adamın cocugu aptal olacak diye bir şey yok. kast sistemi mi lan bu ? babadan oğula aynı derece zeka geçermi ?
  • 0
    ersals 1 yıl önce
    arı ırk elde etmek için yapılanlar tam anlaşılmadı sanırım....
    bu elitist yaklaşım tamamen cahilce bir anlayış...

    öncelikle bu tıpta düşünülmüş bir durumdur. genetik defektlerin tamamen temizlenerek bu tarz kalıtsal hastalıkların tamamen yok olduğu bir insanlık olabilir mi.... hayır. bizim hata-defekt-vs diye olumsuz nitelediğimiz özellikler, türün devamında ve gelişiminde büyük rol oynuyor. disleksi, otizm, şizofren vs hastalıklar tür içinde olmak zorunda.
    kişileri zeki olanlar ve olmayanlar olarak ayırma isteği ise çok ilkel ve kaba vahşi. zeka yı ölçme yöntemi bir kere tartışmalı. insanı değerli yapan şeyin subay seçimi için kullanılan basit bir yönteme vereceği cevap mı....

    daha derin ve boyutlu düşünmek gerek...
  • 0
    tahahahahahahahahaha 1 yıl önce
    hocam okumaya başlar başlamaz +1 attım
    1
    tesla52 1 yıl önce
    eyw puvom :)
    0
    tahahahahahahahahaha 1 yıl önce
    sen o kadar kablosuz elektrik demişsin bi +1 hiçbir şey.ne demiş ekşidekiler,şukular şelale
  • 0
    tahahahahahahahahaha 1 yıl önce
    bu arada ben bu gibi bir görüş ortaya attığımda hümanist olmadığımı söyleyenler var.değilim abi siyasetçi miyim de duyar kasayım değilim yani
  • 0
    estas 1 yıl önce
    ıq'su düşük doğmak suç mu yani. faşizm bu resmen.
  • 0
    mahirozarac 1 yıl önce
    ıq seviyesiyle ilgili tartisma yaratmaya calisip konuyu fakir ve ameleye getirmissiniz. cahil ve faşistsin.
  • derin düşünce

    eleştirel bir fikrin varsa, yeni bir teori ürettiysen, kayda değer planların varsa, insanlara bir gerçeği göstermek istiyorsan veya düşünceni akım haline getirip kendine yeni nökerler kazanmak istiyorsan, derin düşünce bölümü emrine amade.

    427 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    roxic7
    ersals

  • bu bölüm #sosyal bölümünün alt bölümüdür.
  • görünürde bir kural yok. fakat gizli saklı bir kaç kural var. onları ihlal etme. düşün bakalım, sence hangileridir?