eve ayakkabı ile girmek medeniyettir?

    14
    haktanbabahayrati 3.3.2017 13:26
    yıllardır filmlerde, tv programlarında, dizilerde, hep medeni (!) görünen bireylerin evine ayakkabı ile girdiğini görüyoruz. benim fikrim, eve ayakkabı ile girmek medeniyet olamaz, aksine insanın kendi yaşam alanına dışarıda gezdiği ayakkabı ile evine girmesi kendisine olan saygısızlığıdır. geçenlerde yemekteyiz programında evine gelen yarışmacıyı ayakkabısını çıkartıp terlik vermesi üzerine bir sürü hakaret yediğini gördükten sonra bu konu hakkında ciddi anlamda sinirlendim. son olarak bana göre eve ayakkabı ile girmek, barzoluktur, öküzlüktür, saygısızlıktır. yıllardır bunun medeniyet olarak itelenmeye çalışılmasına anlam verebilmiş değilim.
  • 3
    ofsaytsizburak 3.3.2017 13:32
    eve ayakkabı ile girmek alışkanlık değil pisliktir.

    zaten bunların geçmişi de pis değil mi ?
  • 2
    thelivingdead 3.3.2017 14:27
    eve ayakabiyla girmek ogrenciler icin tam bir tehlikedir anne ve baba dayagi yemek isteyenlere birebir cozumdur
  • -5
    gregoris 3.3.2017 15:58
    eğer sokaklar temiz ise hiçbir sakınca yoktur. sokakların temiz olması ise, evet medeniyettir.

    ortadoğu memleketleri pis memleketlerdir, sokaklar leş gibidir.

    elbette ortadoğu'da yaşıyorsan evine ayakkabılarını çıkararak girersin.

    sokaklar temiz olsaydı, ayakkabılarını çıkarmaya gerek duymadan evine girerdin.
    5
    karakurum 3.3.2017 17:30
    avrupada prenslikler dahil pek çok yeri gezdim hiç eve ayakkabıyla girebilecek kadar temiz bir yer göremedim senin gibi mallar da cıkar fransayı şanzelizeden yada eyfelden ibaret sanır kaldı ki eyfelin etrafı da çöplük haberin olsun. bati özentiliğini kendini yerme noktasına getiren zavallılardan nefret ediyorum
    -1
    gregoris 3.3.2017 18:03
    bu yazımda batı kelimesi bir kez geçmiş mi? veyahut avrupa kelimesi? ve yazımda yanlış olan hangi cümledir?

    okuduğunu önce anla, sonra etrafına saldırırsın.

    batı özentiliğim yoktur, kendimi ise çok yererim. yerdikçe gelişeceğimizi düşündüğümdendir. sokaklar leş gibi, yalansa yalan diyebilirsin. keşke temiz olsa da ben dediğin gibi mal olsam.
    1
    karakurum 3.3.2017 18:14
    ben ortadoğu temiz demedim ancak eve ayakkabıyla girmek avrupada yaygın olan bir davranıştır sen ortadoğu şöyledir böyledir dersen ben de bu yazından bu geleneğin yaygın oldugu yeri baz alarak sana cevap veririm bilmem anlatabiliyormuyum laf ebesi arkadaş
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:18
    türk insanının kişisel temizliğinin batı insanından çok daha iyi olduğuna katılıyorum ancak çevresel temizlikte bizden daha üstünler, bunu da kabul etmek gerekir.

    ayrıca bu eve ayakkabı ile girme olayı kişiden kişiye değişen bir şey. her evin kuralı farklı. bir ev sahibi bunu önemsemez, diğeri önemser. herkese saygı duymak gerek, bunun bir medeniyet gostergesi olmadıgını tekrar söylüyorum.

    sokakların temiz olması ise, medeniyettir. dediğim bu.
    1
    dirtcinciyazari 3.3.2017 20:40
    ortadoğu pis diyerek nereyi övdüğü anladık.
    araplar temiz veya çinliler temiz demeyeceğine göre.. ya abd ya avrupa

    bide az kafan varsa o ayakkabıyla koltuğa oturmak eziyetini düşün.
    1
    ssl 3.3.2017 18:16 ~ 18:17
    bilmiyorum ne kadar yaşadın yurt dışında ama benim tüm çalışma arkadaşlarım yabancı. sen götünü silmeden kotunu çeken heriflerin yaşadığı sokakların temiz olduğunu mu iddia ediyorsun bana? adamlar bir de senior software engineer.
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:14
    kişisel temizliklerinin berbat olduguna katılıyorum. sokakları, metroları vs. -çoğu yerde- bizimkine göre daha temizdir. bunu da kabul etmek gerekir.

    avrupa'da değil, kanada'da uzun sure yasadım. bunu da yeri gelmisken soyleyeyim.
    1
    ofsaytsizburak 3.3.2017 18:55
    ahahaahh sokakları metroları vs bizden daha temiz demişsin ordan sonra okumayı bıraktım.


    türkiye'de hayatını odada kapalı olarak geçiriyosun herhalde ? bana pis olan bir tane metro,metrobüs,otobüs söyle.

    kardeşim sen avrupa'yı kör mü gezdin ? eyfel kulesini geziye gittiğimde çevre bok kokuyodu altyapları da solcu medyadan öğrendiğiniz gibi iyi değil. sokakları hadi geçtim metrolarını bok götürüyor gerçek anlamda. temzilik yok,metrolar eski.

    ayrıca beğenmiyosan yaşama kardeşim türkiye'de,zorla tutan yok.
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:19
    kanada'ya geldin mi? ya da abd'ye?

    deminden beri avrupa'dan nerede bahsettigimi soruyorum.

    ciddiyim, önce yazdıklarımı anlayın sonra yazın.
    1
    ofsaytsizburak 3.3.2017 19:21
    kanada avrupa mı ? ben avrupa için konuşuyorum.

    avrupa'nın en büyük 3 ülkesinden 2 si almanya ve fransa'dan bahsediyorum. londra'ya da 1 haftalığına gittim.
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:23
    ben uzun sure kanada'da yasadım, avrupa'da degil. bunu yukarıda da belirttim.

    bu yuzden avrupa'dan nerde bahsettigimi soruyorum zaten.


    1
    ofsaytsizburak 3.3.2017 20:43
    kanada nüfusu az refah seviyesi yüksek bir ülke. bizahmet temiz olsun sokakları,altyapısı.

    abd için aynı şey geçerli değil fakat.
    1
    ofsaytsizburak 3.3.2017 18:37
    sokaklar ne kadar temiz olabilir ? tuvalete basılan yere bastığın ayakkabıyla eve mi girilir ? evin çöpmü kardeşim senin.

    boklu götünü yıkmayanları bi temiz etmediğiniz kalmıştı onu da ettiniz.
    avrupa'nın çoğu yerini biliyorum. hiçbiri bizim kadar temiz değil merak ediyosan.
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:20
    yoldaşlarımız kimmiş? ben onu merak ettim.
    1
    bilal 3.3.2017 19:02
    puvom avrupa'nın sokakları madem bu kadar temiz o zaman sokakta ayakkabısız dolaşsınlar.
    -1
    gregoris 3.3.2017 19:10
    ayakkabının tek işlevi ayakları pislikten korumak mı? (:
    1
    bilal 3.3.2017 19:14
    tek işlevi değil ama en önemli işlevi o. madem sen pislikten korunmak için giymiyorsun. o zaman ayakkabısız dolaş.
    -1
    pentaigo 3.3.2017 19:10
    en önemli işlevi dışardan zarar görmemek diye biliyorum :/
    0
    bilal 3.3.2017 19:41
    tamam kardeşim işte senin ayakların tozların, çöplerin… arasında zarar görmez mi? kirlenmez mi?
    0
    dirtcinciyazari 3.3.2017 20:38
    evet arkadaşım zihniyetini anladım.
    sen değil misin "off bu ayakkabı neden pis kokuyor. neden bu camilerin girişi pis" sonra camii girişi pis deyip "müslümanlar pis adam" diyende sensin. halbuki camii girişi bir bakıma o medeniyet denen evlerin kokusuna eş değerdir.
    eğer içeri girersen gerçek huzur ve medeniyet önündedir. hadi selametle. allah akıl fikir versin
    1
    ofsaytsizburak 3.3.2017 21:36
    güzel özetlemişsin.
    -1
    gregoris 3.3.2017 22:22
    her konuyu islam'a nasıl getiriyorsunuz bilmiyorum ama tebrik ederim.

    "off bu ayakkabı neden pis kokuyor. neden bu camilerin girişi pis" sonra camii girişi pis deyip "müslümanlar pis adam" diyen ben değilim arkadaşım. zihniyetimi anlayamamışsın, üzgünüm.

    ibadethaneler temiz yerlerdir, sözlerimi çarpıtıp tribünlere oynama. kimsenin imanını sorgulamak da sana düşmez. eğer tribünlere oynamayıp azıcık islam bilgin varsa ne kadar büyük bir günaha girdiğini kendin biliyorsundur zaten.

    selametle, hayırlı günler.
    1
    meqt 4.3.2017 01:49
    puivdekiler şu yorumu -4leyecek kafaya nasıl ulaşabildi?
    1
    ofsaytsizburak 4.3.2017 18:46
    aklını kullanamayan eksiler
    2
    meqt 4.3.2017 18:53
    akla ve mantığa uyan yorumlar puivde eksilenir olmuş garip :d
    0
    veterinerci 4.3.2017 15:37
    (pi: @gregoris), gayette güzel söylemişsin. güzel cevap vermişsin.
  • 2
    siyaasiyabend 3.3.2017 19:30
    en hafif tabiriyle eşşekliktir. yok efendim ''avrupa'da sokaklar temiz diye millet eve ayakkabı ile giriyor da o yüzden'' ister cam gibi parlasın sokaklar, isterse de sokakları bok götürsün eve ayakkabı ile girmek günahı da geçtim ayıptır ya hu.
  • 0
    oncugenclik 3.3.2017 21:34
    bunu bir de annelere söyleyelim 😂😂😂
  • 2
    tutskiyancek 3.3.2017 22:07
    insan farkı. ben eve ayakkabıyla girmemenin bir kültür ve hijyen olduğu kanaatindeyim fakat ayakkabıyla evlerine giren insanlara da saygım var bunun medeniyetle alakası yok ya da barzolukla ya da saygısızlıkla. misafirliğe gidiyorsan o evin kurallarına göre davranırsın kendi evinde kendi istediğin gibi. insanların yaşayış tarzlarına göre yargılamak ahmaklıktır. bizim buralarda eve ayakkabıyla girmek bir zengin işiymiş gibi gösterilir televizyonda. bunun sebebiyse amerika sinema ve televizyonundan insanların böyle yaptığı ve zenginliğin bir göstergesiymiş gibi bizim millete bizim televizyoncular tarafından empoze edilmiştir. medeniyetle alakası olmadığı gibi medeniyetsizlik ile de alakası yoktur. insanların garip huyları vardır kendilerini bir şey sanması gibi bu da onlardan biri.
    1
    dirtcinciyazari 3.3.2017 22:16 ~ 22:23
    yok dogru yere yazdım. yanlış anladım o zaman. bence bunun medeniyet ve barbarlıkla yakında alakası var.
    düşünsene eve elinde 100 kg paketle giriyon ve ayakkabı çamurlu...
    şimdi deme bana silerse girer. adam ona mı dikkat edip üzerine uzun süre düşecek. çok saçma
    -1
    tutskiyancek 3.3.2017 22:19
    puvocum zaten insanlara saygım var dedim saygı duymam demedim yanlış yere yazdın sanırım :d
    -1
    tutskiyancek 3.3.2017 22:28
    usta zaten ayağında çamurla giren insan yoktur. tabi konuştuğumuz her şey bir "ihtimal" biz hayatımızda kaç kere böyle insanları görüp tanıdık tecrübe edindik ki? sinema ve televizyondan bir çıkarım da yapılmaz. yani çok yanlış bakılıyor bence konuya. tartışılması sığ bir konu.
    -1
    gregoris 3.3.2017 22:23
    katılıyorum.
    2
    haktanbabahayrati 4.3.2017 10:59
    bu başlığı açarken bu yorumu ön görerek yazmıştım. biraz geç geldi ama geldi. teşekkür ederim.
  • 1
    hedap 4.3.2017 18:42
    türk toplumuna dizi vs yoluyla empoze edilemeye çalışilan son derece sağlıksız, bağnaz ve gerici bir uygulama.
    0
    ofsaytsizburak 4.3.2017 18:48
    +1
  • 0
    istanbulmolozhatti 5.3.2017 03:16
    inançlarını kültürünüz örf ve adetlerize sahip çıkın