insan kaçakçılığı kötü birşey mi?

    8
    bablisok 14.2.2020 01:33
    aniden aldığım bir iş teklifi işsizlik bir yandan işin rahatlığı bir yandan parası zaten bütün mesele bu aslında bir doktorun aylık kazancının bir haftada kazanılması siz düşünün artık işe ısındım ama aklımda bir soru takıldı insan kaçakçılığı kötü birşey mi? yani adamlar kendi isteğiyle geliyorlar sonuçta kimse kimseyi zorla alıp gertirmiyor adam ülkesinde açlıktan öleceğine gidip kaçmayı tercih ediyor ve bunu bazı sektörler hallediyor bü sektörlerin yaptığı şey onlara iylik yapmak oluyor onlara asıl kötülü yapanlar ülkelerini o hale sokanlar yinede bilemiyorum sanırım yavaş yavaş illegal olmaya başladım umarım buralarda polis falan yoktur
  • 1
    gaddarus 14.2.2020 01:42
    direkt söyleyim kanunen insan kaçakçılığı suçtur yakalandığında hapise atarlar kaç yıl yatarsın bilmem. bir de adam zaten türkiye de ise burada savaş açlık yok işte ülkesinde savaşlar var filan diyerek işi masumlaştırıp vicdan rahatlatmaya çalışmayın. kaçan insanlar ne şartlat imkanlarla kaçıyor görüyoruz çoğu ya boğuluyor ya da yakalanıp dayak yiyip sınır dışı ediliyor. kısaca uzak dur pis iş
    1
    bablisok 14.2.2020 02:05
    haklısın kanunen suçtur bu ama uzun vadeli olmaz ekmeğini çıkarıp çıkman lazım bu işten. benim bahsettiğim bu adamlar türkiyeden değil suriyedende değil geneli afgan pakistanlı falan zaten türkiyede kalmak için değil türkiye üzerinden avrupaya geçmek için geliyorlar bir zamanlar türkiyeden almanyaya göç edenler gibi bunların türkiye üzerinden geçmesi daha kolay oluyor yaklanmaktan çok ölüm tehlikesi var o da sadece iran sınırında bu tehlikede beni bağlamaz benim sınırla işim yok insan şöyle bir dönüp hayatına bakınca ulan bir sene en fazla iki sene gir bu işe rahat bir geleceğin olsun diyor ama onun içinde göt lazım adamda
    1
    gaddarus 14.2.2020 11:28
    bu insanların kaçmasına yardım ederken ölümle sonuçlanan olaylar olunca vicdanın rahat edicek mi bi düşün
    1
    bablisok 14.2.2020 22:05
    kafamı kurcalayan şeyde bu zaten vicdanım rahat edermi havalar ısınsın hele bakalım neler olacak
  • 1
    aydakigunes 14.2.2020 09:18
    polisler kapına dayanır, yapma annem yapma kuzum.
    0
    bablisok 14.2.2020 22:03
    dışarıda kırmızı mavi siren
    daha birşey görmedin abisi sen :d
  • 1
    tesla52 15.2.2020 11:39
    yaptığın iş haram değil, günah değil. yakalanmadığın sürece sorun yok. yakalansanda hapishanede yer yok şartlı tahliye ve karakola haftada 2 imza atarsın tahminim :)
    0
    bablisok 15.2.2020 22:38
    güzelmiş :)
  • 0
    alicoyum 15.2.2020 18:59
    onu bilmem ama o işi yapanların tamamı kötü
    0
    bablisok 15.2.2020 22:45
    yargısız infaz oldu biraz yani bilemem içinde bulunmak lazım kimin hangi işe ne şartlarda başladığını kimse bilemez bkz. joker
  • 0
    hedap 15.2.2020 22:53
    bu işi yapan insan ile afrika savanalarinda avlanan hayvanların tek farkı, insanın iki ayağının üzerinde hayvanın ise dört ayağının üzerinde durmasidir.
    seni insan yapan özelliklerinden birisi de başka insanların hayatlarını tehlikeye atmadan yaşayabilmeye devam edebilme erdeminden geçer.
    ama sen kendine olan özsaygıni yitirmişsin. insani değerler kazanacağın para karşılığında terazinin bir tarafında daha hafif kalıyorsa eğer kendini çek bir sorgula.
    neden? çünkü insan kaçakçıları, devletlerin kendi güvenlik önlemlerinden dolayı, insanları, kaçırdıkları insanların hayatlarını riske atmadan başka bir ülkeye girişini sağlayamazlar.
    sahilde karaya vuran çocuk vardı ya? işte o insan kaçakçılarinin "bir doktorun bir maaşını 1 haftada kazanmak isteyen" masum insan kaçakçılarinin eseri.
    kendine gel amk . mal olma.
    0
    bablisok 15.2.2020 23:40
    bu ikna edici yorumun için teşekkür ederim ama ben hala sorumun cevabını aldığımı sanmıyorum asıl sorum şu bu insanlar ölümden kaçıyor ve kaçarkende ölüm risklerinin olduğunu biliyorlar yani şimdi bir insan "mayın tarlasından geçmeme izin ver yoksa açlıktan ölürüm" derse ona izinmi verirsiniz yoksa açlıktan ölmesinimi izlersiniz?

    aylan kurdi meselesi ise bence bunun bütün suçunu insan kaçakçılarına yüklemek saçmalık bu bütün insanlığın suçudur bir avuç insan bütün dünyanın gözü önünde haksızca katledilirken kaçmak isteyip ölen bir kız çocuğu kadar ses getirmiyor kimse o kızın orada ne işi vardı neden kaçıyordu neyden kimden kaçıyordu demiyor kim tekneye bindirdi diyor hergün yüzlerce çocuk kaçmadığı için ölüyordur belkide çaresizlik risk doğurur iki seçenektede ölüyorsun ama birisi ihtimal içeriyor onlarca kişi kaçtı ve kaçanların kalanlardan daha iyi bir hayat sürdüğüne eminim en azından genelinin yinede insan kaçakçılarını savunmuyorum yaptıkları iş takdire şayan birşey değil biraz daha tanımaya çalışıyorum bu aralar belkide herşey tv'de görğldüğü gibi değildir ama yaptığım bir işte bir insan ölürse bunun vicdan azabı beni bitirir vicdanım şimdilik beni tutuyor ama işte hayat birçok iyi insanı vicdanından ettirdi
    1
    hedap 16.2.2020 00:21
    sorduğun sorunun cevabı başlığındaki yazıda gizli.
    insanlar ölümden kaçarken bunu fırsata çevirmek. gerçek senin özelinde yardım olabilir ama gerçekten daha da önemlisi nasıl gözüktüğudur. yani görünen gerçek. burda görünen gerçek şu ki; bu insanlarin ölümden kaçması üzerinden para kazanmak isteyen insanlara biz insan kaçakçısi diyoruz.
    eğer bir gün gerçekten iyi bir insan olmak istersen ve bir konveksiyonel savaş içerisinde arafta ve savunmasız kalmış insanları kurtarmak gibi bir gaye edinirsen bunu gerçekten o insanların hayatlarını kurtarmak için yapmalısın, "para kazanmak için" değil.
    ve bunu yapabilmek içinde gerekli bilgi, donanım ve tedarik ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli paraya sahip olmaya çalışmalısın. ve bu parayı da ölmek istemeyen insanların ceplerinde ki belki de son kalmış paralarına göz dikerek yapmamalisin.

    para kazanmak, insanlara yardımcı olmak gerçekten zor iş. şer bedava iken hayır parayla olabiliyor ancak.

    aylan bebek, savaştan yaşamak için kaçanların çocuğuydu. ölmemek için ölmeyi göze alarak kaçtılar.
    ama paralarını verdikleri kaçakçılar onların güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak araç ve gereçleri onlara sunmadi. bindikleri tekne veya bot yeterli olmadığı için de battı ve öldüler.
    her canlı ölümü tadacaktır ama bu ölümün savaşta olmaması yerine bir sahil kenarında olması orda yaşananları insanlık suçu diyerek araya giren "fırsatçılarin"da suçlu olduğu gerçeğini değiştirmez.

    vicdan ahiret inancıyla sağlam durabilen bir bina gibidir. bir gün ölümüne veya başka türlü sıkıntılara girmesine vesile olduğun insanların, seninle yüzleşecegi gerçeğine inanmazsan ve yapmayı planladığin işler esnasında bunu düşünmezsen o bina çöker.
    bir müddet sonra sahip olduğun dünya malı ve mülkuyle beraber vicdan insana çok ağır gelir ve ikisinden birini seçmek zorunda kalırsın. ya vicdanınla hareket eder elinin tersiyle geri çevirirsin ya da sahip olmak istediğin her şeye ardında bıraktığın yıkıma bakmadan sahip olursun.
    vicdanından olma dostum, fakir de yaşasan, zenginde yaşasan, sana bu dünyada sıkıntı çektiren insanlardan alacağın olacağı gibi sıkıntı çektirdiğin insanlara da vereceğin olacak.
    atacağın her adımda yapacağın her işte, kazanacağın her para da bunu düşün.
    1
    bablisok 17.2.2020 23:28
    teşekkür ederim dostum bu güzel yorumun için gerçektende haklısın insan durup biraz bunları düşünmeli dar görüşlülüğüm için özür dilerim ellerine sağlık tekrardan teşekkürler
  • 1
    hedap 17.2.2020 23:50
    başarılar dilerim:)
  • soruyorum

    herhangi bir konu hakkında, puiv yazarlarına soruların yöneltilebileceği bölüm.