6

geçim sıkıntısı

eskiden esnaf neşeliydi. birbirilerine soğulk neşeli espriler ve cinsel şakalar yaparlardı. şimdilerde bakıyorum "abuzittin mi? zııııııt erenköy!" şakası bile yapılmıyor. hepsinin surat beş karış, kahveci oralet götürürken sessiz ve sakin.. geçim sıkıntısı harap etmiş herkesi..
  • 2
    travis 8 ay önce ~ 8 ay önce
    para her şey değil yazıcam da -her şey para!..
    2
    ofsayterdem 8 ay önce
    bizler paraya düşkün insanlar değiliz dediğin gibi para her şey değil ama her şey para..
    1
    travis 8 ay önce
    yine isyan edip çabalayalım. elden başka bir şey de gelmez zaten.
  • 2
    devrimm 8 ay önce
    insan parayı umursamasa bile su gibi ekmek gibi temel ihtiyaç... su da ekmek de parayla o derece cidden her şey para ve ayın ortasında alınan paranın ayın sonunda kalmaması... asgari ücretle kredi çekip araba almak üstüne benzin parası ödemek gibi zordur geçim sıkıntısı. insanı bunalta bunalta yaşlandırır. 18inde saça ak düşürür.
    2
    ofsayterdem 8 ay önce
    bizi bitirdin şu an :)
    2
    travis 8 ay önce
    bazen de ak düşmeden direkt düşüyo
  • 1
    orr 8 ay önce ~ 8 ay önce
    şu reklama denk geldim geçen. şaşkın adam evi gezip hayran kalıyor. sahibinin yanına geliyor. sahibi havalı şekilde '309.000'ya senin de olabilir' tarzı bir şey deyip, 'ara bu numarayı' diye de ekliyor.

    309.000 dediği evde sanırım 1+1 olmalı. 30 milyar dolardan fazla suriyeli kardeşlerimize para harcandı. şu an sevgili suriyeli kardeşlerim evleniyor, çoluk çocuk sahibi oluyor. rabbim daha fazlasını versin elbet ama inşaat ile hangi ülke gelişebilir? mevzu şu, zaten bir halt üretecek şey yapmıyoruz, ev yapalım, gelsinler bu evleri zengin araplar da alsın. güneyde ingilizler, almanlar arsaları kapatsın.

    ırk ya da insan düşmanı söylem edebiyatı içerisinde değilim. kredi çekmeden evlenen, borca girmeden yuvasını kuran, eşyasını değiştiren, ev alabilen, araba alabilen insanların zenginliği de arsadan, evden gelen parayla oluyor. nereye kadar ?

    şu an maaşlara zararı karşılayabilecek derecede zam yapılamıyor. bu enflasyonun anasını ağlatır. zaten pahalı olan ürünler yüzünden piyasa, 'ulan maaşlar arttı, bizde arttırak' diyerek yine malların satış fiyatı artar. cari açık mevzusu ayrı bir derinlik. benzini dolar üzerinden alırken, bir bakıyorsun dolar da uçuyor. zaten gedik iç içe. hükümet ekonomi de sıkıyönetim uygulaması yapması lazım ya da dolar girişi sağlayacak. bu ikisi de zor. ilki ise uygulanabilir.

    hepsinden öte tek çözüm demokrasi, siyasi gerginliğin azalması, insanlara yöneticilerin saygı duyması. lüks ilgisinden kaçınma; vs.

    ne demiştik, esnaf güleryüzü mü? şu an idare ediliyor. daha iyi günler. daha kötüsü için bekaret kemerleri sıklaştırılmalı.

    0
    ofsayterdem 8 ay önce
    ne de güzel özetledin.. unutuluyoruz, devlete millet sahip çıkar eyvallah ta bu millete de devlet in tam olarak sahip çıkma vakti geldi artık.. asgari ücrete gelen zama bakıyorum birde ekmeğe gelen zama. 10 kurus 10 kurus derken dün 75 kurus olan ekmek bugün 1,25. ne anladık asgari ücrete zamdan.. hiç bir şekilde halk zenginleşemiyor ki. 22 yaşında kafamda beyaz saç çıkmaya başladı.
    1
    orr 8 ay önce
    gizli bir bilgi aldım derinlerden. derinlerin adamları toplantı da en sevdikleri adamı hayal etmişler. bu hayal ettikleri adama benzetmek adına böyle politikalar yürüyor. o sevdikleri adam da manuş baba imiş.

    şaka bir yana burada çokça yinelediğim gibi, aklını ve bedenini korumaya bak.
    0
    ofsayterdem 8 ay önce
    :) eyvallah 👌
1 saat önce 2 saat önce 2 saat önce 2 saat önce 22 saat önce 22 saat önce 23 saat önce
  • hayata dair

    Bu bölümde ibretlik hikayeler ve komik paylaşımları bulabilirsiniz..

    1869 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    gaddarus
    hellomyfriend
    darkier
    polinezyali
    caytiryakisi
    plumerion

  • bu bölüm #karışık bölümünün alt bölümüdür.

  • bölüm kuralları

    • bölümü takip etmeyi unutmayınız..!
    • konu dışında paylaşım yapmak yasaktır..
    • reklam amaçlı paylaşım yapmak yasaktır..
    • bölüm ile alakasız paylaşım yapmayınız..
    • başlıklarınızı her zaman ilgili bölüme açınız..
    • +18 başlıkları +18 içeriği işaretleyerek paylaşınız..
    • kurallara ısrarla uymayıp tekrar eden yazarlar bölümden engellenecektir..
    • başlıklarda ve yorumlarda herhangi bir kişinin ailesine hakaret,küfür ve rencide edici içerikler kesinlikle yasaktır..
    • şahsınıza yapılan küfür-hakaret  gibi içerikleri puiv moderatörlerine bildiriniz..