programlama bölümü kural düzenlemesi

    8
    ssl 12.5.2017 15:28 ~ 28.6.2017 04:13
    merhabalar arkadaşlar!

    dikkatimi çeken bazı durumlar olduğu için bölüm kurallarına yenilikler getirmeye karar verdim. kuralları güncellemeden önce, sizlerin de fikirlerinizi belirtmenizi istiyorum. puiv (pi: #programlama) bölümüne özel kurallar sizce neler olmalı? lütfen aklınıza gelen her şeyi bu başlık altında paylaşın.

    sizlerin de sunduğu fikirler ile yeni bir kural seti oluşturup bölümünüzün kalitesini yükseltmeyi ve dolayısıyla daha fazla insana ulaştırmayı amaçlıyorum. puiv aracılığıyla programlamanın ilk adımları olalım ve daha çok insana bu güzel sanatı ulaştırma gururunu duyalım.
  • 0
    ferdiucuncu 12.5.2017 16:00
    sanki kurallar iyi gibi ama biraz içerik üretiminde eksiğiz gibi geliyor, yada sırf ben öyle olabilirim :) bilmiyorum yani daha fazla ve düzenli bir içerik akışı olsa güzel olacakmış gibi geliyor bana, bazen bir şey yazayım diyorum bakıyorum google da milyon döküman var onunla ilgili yada çok basit kaçıyor gibi bazende bir şey yazayım diyorum bakıyorum çok aşırı karmaşıklığa kaçmışım yazdığımı ben anlamıyorum insanlar nasıl anlasın diyorum vaz geçiyorum :d benimde bu konuda fikir e ihtiyacım var :)
    1
    ssl 13.5.2017 21:30
    bir şeyleri basit yazabilmek gerçekten zordur. ama en azından herhangi bir şey yazmamış olmak, basit ya da kompleks yazmaktan daha olumsuz bir durum sanki. biraz da motivasyon ihtiyacın olduğunu hissediyorum, doğru muyum?
    0
    ferdiucuncu 15.5.2017 11:11
    sanırım haklısın :)
  • 1
    fevzi 12.5.2017 17:08
    aslında çok değil 5-10 kişi düzenli paylaşım yapsa katılım olacaktır.

    kural olarakta copy paste olmadığı müddetçe gerisi sorun değil. bence tabi
    0
    ssl 13.5.2017 21:32
    copy paste üzerinde düşünmemiz gereken önemli konulardan bir tanesi. ben copy paste tamamen kötüdür demiyorum. bir yazılımcı olarak bunu söylemek doğru olmaz. ne demişler "good coders code, great coders reuse". ama copy paste yapılan içerik belirli bir kalite standartında olmalı diye düşünüyorum. sence bu standartları nasıl belirlemeliyiz var mı bir fikrin?
  • 0
    erkansivas35 12.5.2017 18:43
    biraz daha öğretici bir bölüm olabilir bol bol bilgi soru cevap vs.
  • 0
    mryoda 12.5.2017 18:59
    buraya konu açanlara bakıp sadece geyik espriler mi açıyorlar içerik mi açıyorlar kontrol etmek lazım. açıkçası ben bu bölümün teknik içerikli olması teknik muhabbet dönmesi taraftarıyım. yazılımla alakası olmayan veya ucundan bir seyler duyan birisinin gelip bir goygoy konusu açıp kaybolması bölümü kirletiyor zannımca.

    şu finaller geçse daha fazla konu açacağımda şu sıra vakit bulamıyorum..
    1
    ssl 13.5.2017 21:37 ~ 28.6.2017 04:35
    (pi: @erkansivas35) hem teknik başlıkların hem motive edici içeriklerin aynı bölümde ama belirli bir düzende buluşması taraftarıyım. şöyle düşünelim, gün boyu bilgisayar başında hiç mesleğiniz dışında sizi motive edip zihninizi tazeleyecek faaliyetlerde bulunmuyor musunuz? belki sosyal medya, eğlenceli içerikler vs...

    ama belirli bir düzen içerisinde olursa çok daha kaliteli olabilir diye düşünüyorum. belki bir [tag] mantığı kurabiliriz. ne dersiniz?
    0
    erkansivas35 13.5.2017 22:01
    evet bende seninle aynı düşüncedeyim tag mantığı güzel olabilir katılıyorum bende
    0
    mryoda 14.5.2017 13:38
    bu şekilde mantıklı zaten, benim dediğim sadece trol bir konu açıp yok olanlar için. mesela puiweb bölümü çok farklı bir mottoyla açılmıştı ama şuan girip bakınca ilginç şeyler mevcut. burası da öyle olmasın.

    +1
  • 1
    ssl 13.5.2017 22:29 ~ 22:38
    an itibari ile yeni bölüm kuralları.

    - ^bilgisayar teknolojileri ile ilgisi olmayan içerikleri bu bölümde oluşturmayın. yorumlar için de aynı geçerlilik mevcuttur.
    - ^yazılım bir sanattır ve siyasetin, küfür ve hakaretin sanatla ilgisi yoktur. lütfen yorumlarınıza ve içeriklerinize özen bu konuda özen gösterin.
    - ^etik ya da legal olmayan her türlü yazılımsal ürün ya da içerik paylaşımı yasaktır. hack, crack vb.
    - puiv içerisinde başka bir üyenin yazısını bütün olarak kesinlikle kopyalamayın. kullanmak istediğiniz bölümü alıntı işareti içerisine alıp, orjinal başlığına link verin.
    - anlatacağımız şeyi çok iyi bilmemize gerek yok, herkes her şeyi bilemez. siz başlatın, elbet konuya hakim bir yazarımız vardır.
    - içeriklerimizin kalite standartlarına uyduğuna emin olalım.

    içerik standartları

    - içeriğimizde kod varsa, kodumuza yorum ekleyip öğrenmek isteyen arkadaşlara destek olalım!
    - puiv standartları gereği paylaştığınız kodların tüm harfleri lowercase olacaktır. bir başkası kopyalayıp çalıştırmaya çalıştığında hata almayacağına emin olalım. yorum kullanarak belirtelim.
    - resim ya da anket paylaşımları haricinde içeriğimizin çoğunu anlatımların oluşturması gerektiğini unutmayalım.

    bölüm moderatörlerine notlar:

    bölüm kuralları listesinde ' ^ ' belirtilen kurallara uymayan yorumlar dışında herhangi bir yorum asla ama asla silmeyin.
    herhangi bir yorum silmeden önce ss alın ve kaydedin.
    0
    404butfound 13.5.2017 22:37
    - içeriğinizde kod yoksa yanlış bölümde olabilirsiniz.

    yani genel manada başlıklar açamaz mıyız?

    mesela java hakkında bir konu hakkında tartışmak istiyorum ama kod yok başlığımda.
    0
    ssl 13.5.2017 22:38
    biraz önce kaldırdım o kuralı, yanlış anlaşabileceğini fark ettim. tamamen özgürüz, sadece anlatım yapacak arkadaşlar içerik standartlarına uyduğuna emin olmalı.