27

allah neden bu kadar büyük bir evren yarattı?

malum tüm evreni dünya kadar düşünürseniz, dünya'nın evrene oranla büyüklüğü bir 0.5 kalemin ucu kadar yok.

bu da yetmezmiş gibi evren her saniye 300.000 km/saniye hızla genişliyor. bu hızı ve genişlemeyi akıl ile izah etmenin hiçbir yolu yok.

allah sadece dünya'yı yaratmasını bilmez miydi? evet bilirdi faka uçsuz bucaksız ve keşfedilmesi imkansızın da ötesinde bir evren yaratmayı tercih etti.

bu arada bizim bildiklerimiz hala çok sınırlı, %10 bile diyemiyor bilim adamları.

soruya gelelim.

allah neden bu kadar büyük bir evren yarattı?
  • 1
    adamlar 1 yıl önce
    öncelikle allah var mıdır?
    0
    404butfound 1 yıl önce
    bu soru sadece inananları ilgilendiriyor olabilir veya olmaya da bilir fakat bu biraz sana kalmış. o dediğin konu başka bir tartışmanın konusu.
  • 1
    shewolf 1 yıl önce
    az mı düşündük tartıştık. keşif veya varlığının en büyük delili olması için midir bilmem ama bizden habersiz milyonlarca gezegen kendi kendine patlıyor bi hallere giriyor. ve bunun bizimle hiç bir alakası olmuyor neden?
    0
    f242 1 yıl önce
    acaba filmin sonunda mı öğreneceğiz hepsini? film daha bitmedi zira.
    0
    beyazbeyazorkide 1 yıl önce
    belki bizim gibi bir cok dunya var onlar da bizler gibi insan hatta onlarda tek dunya kendileri saniyor olamaz mi yani :)
  • 1
    kahvelipuding 1 yıl önce
    biz allahın sıfatlarını taşırız. hep en büyüğü en iyisini istemez miyiz? en büyük ev en iyi araba.. belki bu yüzden.
    belki de yapbozun en küçük parçası sanıyorken kendimizi en büyüğüyüzdür. evren genişliyor genişlemesine ama bizi bir yerlere sürüklediğini bilmemiz için uzun yıllar gerekli . belki de varış yeri olmayan bi otobüse tıkıştırıldık ve olurda bir yerlerde yeni bişey yaratirsam karşılaştırım ikisi kapışır diye düşünüyordur.
  • 1
    omersaid 1 yıl önce
    peki hiç düşündünüz mü evrende o kadar göktaşı var. ve günde bilmem kaç tanesi dünyaya geliyor. nasıl oluyor da atmosfer sayesinde eriyip bütün bir şekilde yeryüzüne düşmüyor. o göktaşları bütün bir şekilde yeryüzünü vursa dünya nın halini ne olurdu?
    1
    beyazbeyazorkide 1 yıl önce
    bunun cevabi bilim de var insallah baskalari da dusunsun diye yazmissindir yoksa durum fena
  • 2
    canali 1 yıl önce
    valla allahın işine karisilmaz
  • 0
    ciddiyetsiz 1 yıl önce
    cevap şu ki boş kalmayalım diye bence :)
    küçük olsaydı insanlar ne araştıracaktı ki düz bir hayat olurdu hep.
  • 0
    happyendtomorrow 1 yıl önce
    sade biz yaşamıyoruz türlü çeşit mahlukatlar var bizimle birlikte
  • 0
    mem 1 yıl önce
    kime göre büyük? belki ona göre fındık kadar bile büyüklüğü yok.
  • 0
    sinankarapinar17 1 yıl önce
    başlığı görünce aklıma bir şey geldi. almanların edam and eva isimli bir yarışması var yani türkçesi adem ve havva bir adanın iki farklı kısmına bir grup kadın ve bir grup erkek bırakılıyor. bu alamanlar üstlerinde kıyafet bile olmadan adaya salınıyor. birbirlerine eş arıyorlar. tabi bu yarışmadan öteye pornografi halini alıyor. işte dünya böyle sapkınlıkların artmaması için büyük
  • 0
    beyazbeyazorkide 1 yıl önce
    degil mi ya madem dunyadan baska yerde yasamiyoruz niye bu kadar buyuk ama sinirlari belli olsaydi ne olurdu ki o da ayri bir tuhaflik alismisim tabi ucsuz bucaksilik fikrine degisik geldi bir an dusundum evrenin sinirina ulasabilseydik ne olurdu ya bilim dururdu zaar daha ne bulalim mk bu bize yeter buluncak baska bisey yoktur derlerdi heralde :)
  • 0
    sinankarapinar17 1 yıl önce
    ayrıca küçük bir bölgede kalabalık bir topluluk varsa orada yozlaşma artar. suç oranı yükselir. yani yaratıcı yaratıklarının sebep olabiliceklerini göz önünde bulundurarak dünyayı yaratmış.
  • 0
    crowded 1 yıl önce
    büyüklük sadece biz insanlara özel bir kavram, o'nun için çok küçük olabiliriz.
  • 0
    ismailkrgz01 1 yıl önce
    neye göre büyük ?
  • 0
    justadream 1 yıl önce
    bence allah böyle büyük inanılması güç bir evren yaratarak kendisine inamamızı sağladı.
    böyle büyük ayrıntılı duzenli bir evren ancak bir yaratıcı tarafından olusturulabilirdi.
  • 0
    zwixtrey 1 yıl önce
    kâinatın ve içindeki varlıkların yaratılış hikmetine bu küllî kanun ışığında bakabiliriz. zira cenâb-ı hak da, kendisinde bulunan güzel sıfatlarını ve bu sıfatların tecellilerini; “esmâ-i hüsna” tabir edilen güzel isimlerinin cilvelerini, gizli ve nihayetsiz rahmet hazinelerini, çeşitli eserlerinde hem bizzat kendisi görmek ve seyretmek, hem de başkalarına göstermek ve tanıttırmak, sevdirip övdürmek istemiştir. bu sebeple de bu ihtişamlı kâinat sarayını, bu geniş ve büyük âlemi -içindeki seyirci mahlukatla birlikte sonsuz kudret ve hikmetiyle yaratmıştır.
    -alintı-
    sadece övülmek için değil tabi her canlının bize bir yararı var.
  • 1
    ucanpttsubesi 1 yıl önce
    uzaylılar var kardeşim yalnız değiliz ondan. bütün sırrı bozdum dağılın arkadaşlar
  • 0
    dubleraki 1 yıl önce
    tanrı dediğimiz şey küçük bir kız çocuğundan farksızdır. istediği bebek alınmayınca zırlayan, şekere olan sevdası bitmeyen egoist bir varlıktır. dünyayı yapıcam puff, insanlar da olsun puff, bana tapsınlar puff, arada savaşlar olsun, ben bunu sevmedim ölsün, o az daha yaşasın o benim en sevdiğim oyuncağım falan filan... çok düşünmeyin arkadaşlar evcilik oynayan kız çocuklarını izleyin ve karşılaştırın. ufacık kız çocuğunun dünya yapmasını beklemeyin tabi ama unutmayın evcilik oynarken onlar da kendi yarattıkları oyun alanının tanrısıdır ve siz onların uyuyan bebeklerine dokunursanız kıyamet kopar!
  • 1
    kehlei_ikbal 1 yıl önce
    kainatta yalnızca insan ve cinler değil melekler ve ruhaniler de yaşamaktadır. kainatta boşluk yoktur. her yerde kendine has ibadet eden mahluklar bulunmaktadır.

    her bir gezegenin yıldızın da kendine has bir ibadeti vardır, onlar da allah'ı tesbih etmektedirler.

    allah'ın esmasının sonsuz tecellilerine bu derece büyük kainatın olması israf değildir.

    (sorularlaislamiyet)
  • 0
    cacaldwiellq 1 yıl önce
    bekliyorum
  • 1
    dreamer_on 1 yıl önce
    büyüklüğünü ve gücünü gostermek için, yani diyor ki siz benim gücüme eremezsiniz, hem gizemi de çözemezsiniz, benim iznim olmadan hiçbir sey yapamazsınız demesi.
  • 0
    nazlseln 1 yıl önce
    ve evreni bırak su dünyada kac musluman ulke yani ona inanmayan kac ülke var haberleri bile olmayan insanlar var onlarda yaniyomu ki acaba
  • 0
    ersals 1 yıl önce
    eğer sadece insan ve dünyadan müteşekkil bir varlık alemi tezahürü varsa, evren büyük gelebilir kişiye.
    sadece biz yokuz evrende.
    ayrıca evrenin büyüklüğü, bizim algılarımızın küçüklüğü ile alakalı. yani algı kapasitemiz ve bedensel donanımımız çok basit ve zayıf.
    evrenin sadece yüzde 4ünden haberimiz var - anlamış değiliz.- bu yüzde4 içinde mevcut ışık tayfının o kadar küçük bir kısmını algılayabiliyoruz ki, kör olduğumuzu söylemek yanlış olmaz. bu halde gelişmiş bir canlının evrenin bize göre ulaşılmaz noktalarına anında ulaşabildiğini düşünürsek, aslında bizim küçük olduğumuzu söylemek anlamlı olur.
  • derin düşünce

    eleştirel bir fikrin varsa, yeni bir teori ürettiysen, kayda değer planların varsa, insanlara bir gerçeği göstermek istiyorsan veya düşünceni akım haline getirip kendine yeni nökerler kazanmak istiyorsan, derin düşünce bölümü emrine amade.

    427 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    roxic7
    ersals

  • bu bölüm #sosyal bölümünün alt bölümüdür.
  • görünürde bir kural yok. fakat gizli saklı bir kaç kural var. onları ihlal etme. düşün bakalım, sence hangileridir?