türkiye'de neden elit sporcu çıkaramıyoruz?

    10
    oxygen 3.3.2017 23:25 ~ 23:30
    bilmeyenler için yine yazayım. fizyoterapistim.

    profesyonel elit liglerden bi kulüpte sporculara yönelik bir değerlendirme yapıyordum. u21 ve u19 yaş grupları ile çalışıyordum. değerlendirmelerim kas kuvveti ve performans ağırlıklıydı. kas kuvveti ölçümü yaparken beklediğimden düşük değerler aldım. (genç sporcularda kuvvet yüklenmesi yapılmaz. nedeni ise kemiklerin epifiz plaklarının kapanmamış olması, eğer ağır yüklenmeler yapılırsa vücut boyunun etkilenebileceği düşünülüyor). o derece düşük bir dereceyi görünce tekrarladım ölçümü yüzünde acı çekme ifadesini gördüm, "sakatlığın var mı" diye sordum. "hayır hayır abi sakatlığım falan yok" dedi. "varsa söyle tamam hocana söylemem ama tedavine bakarız" yanıtını verdim. yine de inkar etti. sakat olduğunu biliyorum.

    başka bir sporcuda ise yine değerlendirme yaparken dizinde bir krepitasyon (kütleme) sesi geldi. zorlanma olmuştur deyip önemsemedim ama elimle kontrol ettiğimde bir sorun olduğu barizdi. tekrar krepitasyon sesini aldığımda "dizin neden kütlüyor hep oluyor mu" dedim. "önemli bişey değil abi hep kütlüyor o öyle" dedi. "neden doktora gitmiyorsun" diye sorduğumda, "abi sorun olur mu oynayamazsam dedi.

    bunlar genç yaş gruptaki çocuklar. tek soru var akıllarında 'sakatlığımdan dolayı oynayamazsam beni takımdan gönderirlerse ben ne yaparım?'

    bu sorun sadece genç sporcularda değil profesyonel sporcularda da var.

    ve nedense türk sporcular böyle. yabancı sporcular hemen sakatlıklarını söyleyip tedavi olmak istiyorlar ve tedavi esnasında da gayretli oluyorlar. çünkü onların para kazandıkları şey bedenleri.

    türk sporcular profesyonelliğe adım atacakları döneme kadar sakatlıklarla idare edip profesyonel olup da azıcık para kazanayım derken sakatlıkları performanslarına yansıyor. ya müzmin sakat olarak kalıyorlar ya da yedek kulübesinde düşük takımlarda ömürlerinin sonuna kadar sürünüyorlar. 30 demeden de sporculuk ömürleri bitiyor zaten.

    eğer zamanında sakatlıklarını bildirip tedavi olsalar bu seviyelere gelmeden önce tedavi olacaklar ve daha iyi performansları gösterebileceklerken, yetenekler hep sakatlıklar dolayısıyla harcanıyor.

    yıldız kategorideki sporculara bir bakın. bedenlerini iyi tanıyorlar. ucundan da olsa mekanizmaları fizyolojilerini anatomilerini öğreniyorlar. ama bizde tam bir sağlık ekibini geçtim yalancıktan bir doktor ya da fizyoterapist bile bulundurmuyorlar kulüpte. süper lige çıkınca zorunluluktan sağlık ekibi kuran kulüpler biliyorum. 1. ligde olup şimdiye kadar hiç sağlık ekibi yokken fizyoterapistle anlaşınca birden takımın performansının değişmesi sakatlıklarının azalmasıyla şampiyonluğa oynadığını görünce takımın hemen bir doktor bir iki fizyoterapist daha alan kulüpler biliyorum.

    sporcu sağlığı önemlidir, halısahada maç yapacak kadro kurmuyorsunuz. eğer sporda iyi yerlere gelmek istiyorsak, kulüplerimizin minik yaş gruplarından itibaren sağlık ekiplerince izlenip hep onların doğru şekilde yönlendirilmesini sağlamak gerekmektedir.

    işte o zaman süperyıldız sporcular yetiştirmemiz zor olmayacaktır.
  • 4
    ofsaytsizburak 3.3.2017 23:30
    türkiyede ünlü,kaliteli kondisyon antrenörü olmaması bunun en büyük ve kısa örneği.

    türkiyede kondisyon çalışılmıyor sonra oyuncu kendisini zorlayınca 60.dakikada tak atıyor bağ.
  • 1
    www 4.3.2017 10:20
    ilk defa böyle bir şey duydum. kim sakat olduğu halde maça çıkar ki? valla şaşırdım.
    0
    ofsaytsizburak 4.3.2017 10:32
    maç primi almak,sakatlanıp oynamadan para kazanmak için.
  • 1
    hedap 10.3.2017 17:43
    bende bütün gün araba sürdüğüm için sol dizimde ağrı olmaya başladı sürekli debriyaja basmaktan.
    doktora gittim dizin etrafında ki kaslar zayıf kaldığı için kemik baskı yapıyormuş.
    verdiği hareketleri yapıyorum ama gelişmiyor bu kaslar sanırım ya.
    internetten araştırdığım hareketleri de yapıyorum ama hala aynı.
    bu dizde ki kaslarin kaderi mı ya?
    hep böyle güçsüz olmak zorundalar mı?
    1
    oxygen 10.3.2017 20:40
    tam olarak tani nedir?

    bacak kaslari cok gucludur ama dogru kullanirsan :)
    1
    hedap 10.3.2017 20:44
    valla tanı neydi tam hatırlamıyorum ama doktor şöyle dedi;
    film çekti, şimdi kapağın altinda ki kemikle üstünde ki kemik kıkırdağın orda birbirine fazla yakınlaşmış bu yüzden sürtünme oluyormuş(tam halk diliyle anlattım anlayacağından eminim inşallah) dizin üstündeki bağlar zayıfladığı için bütün yük kemiklere biniyor bu yüzden kıkırdak zarar görüyor felan dedi merdiven çıkma vs bişeyler dedi yani. 1 sene oldu neredeyse hareketleri yapıyorum ama o doktorun dediği gibi o dizin üstündeki kasların geliştiğini hissedemiyorum yani aynı şekilde ağrı devam ediyor sadece sol dizimde var bu olay.
    1
    oxygen 10.3.2017 20:45
    patellofemoral agri sendromu mu? veya dislokasyonu?
    1
    hedap 10.3.2017 20:46
    aynen aynen evet ismi hatırladım böyle abudik gubidik bi isimdi femoralli memoralli
    1
    oxygen 10.3.2017 22:05
    dizin belli bir açısı aralığında egzersiz yapman gerek. özellikle dizini tam açarkenki son 30 40 derecede. bu şekilde dizinin altına yastık, havlu koyup dizini bastırıp ayağını havaya kaldırma egzersizi yapabilirsin. bu egzersizde zorlaştırmak için ayağına ağırlık bağla. ayrıca mini-squat dediğimiz 30 40 derecelik squat yapabilirsin. yine ağırlık yüklenerek zorlaştırabilirsin. medikalciden theraband alıp (yeşil ya da mavi renkli olabilir) ayakta iken o dizinin arkasından geçirip bir ucunu da sabit bir yere bağlayıp son 30 40 derecede dizini düzleştirmek. dizin gevşek pozisyondayken diz kapağını dışarıdan içeriye doğru elinle bastırarak dışarıda kalan yapıları da gerebilirsin. bir de araba kullanacağın zaman uzun süre, dizini bandajlayabilirsin. ama sıkı olmalı ve dışarıdan içeriye doğru sarmallamalısın. rahatsız edici olabilir.
    1
    hedap 10.3.2017 22:17
    umarım faydalı olur hepsini tek tek deneyeceğim teşekkür ederim.
    yalnız diz kapağımı dışarıdan içeriye doğru bastırmak niye onu anlamadım.
    1
    oxygen 10.3.2017 22:21
    <0> ortadakini diz kapağın gibi düşün. okları da etrafındaki bağ yapılar. bir taraftaki kuvvetlı şekilde çekerse kısalır ve diğer taraftaki uzar ve zayıflar. dışarıdan içeriye oynatıp germe yapmalısın ki dışarı taraftaki bağların gerginliği gevşetebilelim link
    0
    hedap 10.3.2017 22:23
    peki sabah zararları olur mu bu hareketlerin?
    sabah 7 de biniyorum çünkü arabaya. akşama kadar sürüyorum.
    1
    oxygen 10.3.2017 22:25
    hayır olmaz. aslında sirkadiyen ritmde bi yere oturtmak gerekir ama sürekli aynı şekilde yaparsan problem olmaz. her sabah koşmak gibi düşün. dizini mümkün olduğunca korumaya çalış. dizinde problem var ama aynı pozisyonu devam ettirmek zorundasın dikkat etmelisin
    0
    hedap 10.3.2017 22:32
    ben haftasonları ormana felan koşuya gidiyorum askerlikten bende bu baya alışlanlık oldu. belgrad koşu parkuru var orayı baştan sona koşuyorum 6000 m. bu zararlı bir şey mi peki diz için ? çok soruyorum ama ilk defa bu kadar detaylı bilgi alıyorum mazur gör.
    1
    oxygen 10.3.2017 23:33
    koşmak hiç bir zaman zararlı değil ama senin için zorlayıcı olabilir. yine sararak koş. koşma diyemem koşmak gerek
  • 1
    benikimsesevmiyor 10.3.2017 21:19
    elit ne çıkarıyoruz ki sporcu çıkaralım :)
  • 1
    abdulhitler 10.3.2017 21:53
    yurtdışındaki türklerden çıkıyor türkiyedekilerden çıkmıyor