17

orucunu bozarsan 60 gun faiz yiyeceksin

aklimda yine tuhaf tuhaf sorular. küçüklüğümden beri orucunu bozma bozarsan 60 gun yani 2 ay oruc tutmak zorunda kalirsin diyorlardı.

isin garip tarafi allah'ın faize benzer bir uygulama yapacağı bana mantıklı gelmiyor. yani düşünsenize bankaya borcun var odemezsen %2 faiz ödeyeceksin. buda aynı şeye denk geliyor. orucunu bozarsan ekstra 59 gün yani %200 faiz uygulanıyor.

"yav hehe allah'ın işi mi bu?" dediğinizi duyar gibiyim. bir yobazzers uydurması olabilir mumin kardeşlerim. bilgisi olan varsa aydınlatabilir.
  • 3
    sevde 18 gün önce
    oruçta bir borç verme borç ödeme diye bir şey yoktur ki faiz de olsun. zaten oruç tutmadığınızda bire bir kaza tutulur. ama orucu bozmak devam eden bir ibadeti yarıda bırakmakla farklı boyutta bir suç halini alır. ibadete ve allah'ın emrine saygısızlıktan dolayı keffaret cezası vardır. yoksa -haşa- allah kimseden ne borç alır ne borç verir ne de faiz kalır ortada. böyle bir şey söz konusu da olamaz.

    ramazan'da bir mazeret olmaksızın tutulmayan oruçlar, gününe gün kaza edilir. ancak peygamber efendimiz (asm), ramazan ayında kaçırılan bir gün orucun sevabına yetişmek için kişinin, ramazan dışındaki bütün günlerde oruç tutsa yine de bu sevaba nail olamayacağını söylemiştir ramazan ayının mükafatı büyüktür yoksa allah herhangi 30 gün oruç tutun da diyebilirdi.

    “her kim ruhsatsız ve hastalıksız olarak ramazan'da bir günün orucunu tutmazsa, bütün bir ömür oruç tutsa da onu ödemiş olmaz.” (tırmizi, savm, 27; ebu davud, savm, 38; ibni mace, sıyam, 14)

    bunun için ramazan ayında özürsüz olarak orucu terk etmek, büyük bir günah olduğu gibi, hem ramazan ayına hürmetsizliktir.

    ramazan ayı günahların affı için bir fırsattır. diğer günlerde tutulan oruç kıymet itibariyle ramazan'da tutulan orucun yerini tutamaz.
  • 5
    piiuv 18 gün önce ~ 18 gün önce
    orucu kasten, yani mazereti olmadığı halde bilerek bozmak, ramazan’ın hürmetine saygısızlıktır ve büyük günahtır. hz. peygamber (s.a.s), orucunu bu şekilde bozanların keffâret ile yükümlü olacaklarını belirtmiştir (buhârî, savm, 30; hibe 20; nafakât, 13; keffârâtü’l-eymân, 2-4; müslim, sıyâm, 81). oruç keffâreti, iki kamerî ay veya 60 gün ara vermeksizin oruç tutmaktır. buna da gücü yetmeyen kişi, 60 fakiri bir gün ya da bir fakiri 60 gün doyurur. bu keffâretin yanında ayrıca, tövbe edilmesi ve bozulan orucun da kazası gerekir (merğînânî, el-hidâye, ıı, 261-262).

    din işleri yüksek kurulu/diyanet işleri başkanlığı
  • 0
    hasyazar 18 gün önce
    orucunu bozarsan değil dişi kurt, orucunu bilerek bozarsan. yani tutuyorsun ve hiçbir sebep olmaksızın bozuyorsun. bunu zaten normal bir insan yapmaz, diğer türlüsünde sadece 1 gün tutarsın karşılığında. oruç kefareti ayrıca kuranda yoktur zaten.

    ayrıca hanefîler ve mâlikîler dahil fa­kihlerin bir grubuna göre ramazan orucu­nun cinsî münasebetle veya yeme içme ile bozulması aynı hükme tâbi iken, şafiîler başta olmak üzere diğer bir grup fakihe göre ramazan orucunun sadece cinsî münasebetle bozulması kefaret gerekti­rir, kasten de olsa yeme içme kefareti ge­rektirmez.

    yani sadece yemek yiyerek bozduğun oruç için kefaret tutman gerektiği de tartışmalıdır. sadece seks yaparak bozduğun zaman her türlü 61 gün olarak geri ödemen gerekir, bu da bence çok mantıklıdır.
    0
    deliduman 17 gün önce
    neden 61 gün acaba?
  • 0
    lazcoder 18 gün önce
    küçüklükten beri bende mantığıma uyduramadım
  • -1
    feministruh 18 gün önce
    islamda böyle bişey yoktur
  • 0
    puvofilo 18 gün önce
    eskiden halk arasında söylenen sözlerin çoğunda bir hakikat gizliydi bu da bunlardan biri
  • 1
    ferhattt 17 gün önce
    60 gün ceza yok zaten.
    0
    piiuv 17 gün önce
    ceza değil kefaret zaten
    1
    ferhattt 17 gün önce
    kefareti de yok. kuranda yazmıyor.
    0
    piiuv 17 gün önce ~ 17 gün önce
    kardeş herşey kuranda yazacak diye bi şey yazıyormu kuranda?
    1
    ferhattt 17 gün önce
    biz bu kitap’ta, herhangi bir şeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. enam 38

    iyice araştırıp kavrayan bir topluluk için ayetleri biz tam bir biçimde ayrıntılı kıldık. enam 98

    bu, hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan allah tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış, sonra da ayrıntılı olarak açıklanmış bir kitaptır. hud 1

    uzar da gider...
    0
    piiuv 17 gün önce
    bismillahirahmanirrahim

    “de ki: eğer allah’ı seviyorsanız bana uyun ki allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (âl-i imran, 3/31)

    “allah ve resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. kim allah’a ve resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (ahzab, 33/36)

    “peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. allah’tan korkun. muhakkak ki allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(haşir, 59/7)

    “peygambere itaat eden allah’a itaat etmiş olur. kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(nisa, 4/80)

    “o, hevadan (nefsine göre, yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. o(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir."(necm suresi 3 ve 4.ayetler)
    1
    ferhattt 17 gün önce
    anlatamicam, boşver.
    0
    piiuv 17 gün önce
    bi okusaydın be reyis :)
    1
    ferhattt 17 gün önce
    okudum:)
    0
    piiuv 17 gün önce
    üstad ben diyorum ki her şeyin kuranda yazmasına gerek yok allah bazı şeyleri apaçık anlatmışken bazı şeyleri resulunun(sav) vasfıyla açıklamıştır mantıken baktığında kuran ve sünnet birbirinden ayrılmayacağı için aslında allah herşeyi açıklıyor aslında ama hepsini kuranda yazmıyor :) her konu kuranda yazacak olsa kuran sayfalar dolusu bi kitap olacak taşınması okunması ve uygulanması da zor olacaktı olaya bu yönden bakalım rica ediyorum :)
    1
    tesla52 17 gün önce
    siz bu apaçık ayetleri niye anlayamıyosunuz anlamış değilim, 5. ayet zaten diğerlerinide açıklıyor, vahyedilenden başkasını konşmaz diyor vahyedilende kuran olduğu için kuran tamamen benim sözümdür kurana uyun demek istiyor, hz. muhammet vahyedilenden başka konuşmadığına göre hadislerin zaten herhangi bir hükmü olamaz çünki allahtan gelmemiştir, 1. ayette bana uyundan kastı, benim söylediklerime yani kurana uyun demektir, 2.ayet allah ve rasulünü beraber kullanabilir çünki resulün söylediği allahın söylediği olduğu için aynı şeyi ifade ediyor, 3. ayet peygamber ne emretmişse alın diyor, peygamber kuranı emrettiği için kuran ne emrederse alın manasında, 4. ayettede aynı mantık peygambere itaat eden kurana yani allaha itaat etmiş olur, 5. ayet zaten sölediklerimin tamamını destekliyor hz.muhawmmet kurandan başka konuşmaz, eğer vahyetmiorsa, yani kuradan konuşmuyorsa zaten dini bir hükmü olamaz, gündelik işini yapıyordur, bitti.
    -1
    piiuv 17 gün önce ~ 17 gün önce
    kardeşim kendi içinde çelişiyorsun hem peygamber vahiyden başkasını konuşmaz diyorsun hemde hadisler hükmü olmaz diyorsun peygamber kurandan konuşuyorsa söyledikleri nasıl kaynak olamaz ? ayrıca kuran allahın kelamıdır. hadislerde vahiy olduğuna göre ?
    1
    tesla52 17 gün önce
    hadisler vahiy değil, eğer vahiy olsaydı zaten kuranda olurdu, allahtan aldığı tüm vahiyleri kurana koymuştur, bunun haricinde söyledikleri vahy değildir. bunun haricindede hüküm vermez zaten, veremez, çünki allah benim söylediğimden başka söyleyemez yazıyor kuranda. eğer hadisleri allah söylemiş olsaydı kuranda olurdu. 600 sayfa vahiy gönderen 1000 sayfada gönderirdi, 2000 sayfada fakat 600 sayfa bir müslüman için yeterli zaten.
    0
    piiuv 17 gün önce
    kardeşim sen daha kuranı anlamamışsın hadisi inkar eden yarın ayetide inkar eder ki gidişatınız öyle gösteriyor dikkat edin
    0
    tesla52 17 gün önce
    bak bu sefer cevap veremedin :) niye kabul etmek istemiyorsun. ayrıca ben zaten eskiden ateisttim ayeti inkar ediyordum senin itikadına göre, çok şükür ihsan eliaçık ve yaşar nuri öztürkle tanıştımda tekrar müslüman olabildim, türk gençleri sizin yüzünüzden akın akın ateist oluyor, siz dikkat edin bence. bunun vebalini ödeyemezsiniz.
    0
    piiuv 17 gün önce
    kardeşim ben herzaman size açığım saygı olduğu sürece. istersen canlı yayın yapalım orda konuşalım sorun yok önemli olan faydalı olması :)
    1
    tesla52 16 gün önce
    sıkıntı yok, yanıma hedapla ferhatı ver, yanına istediğini al güzel güzel tartışalım, ben haklı olduğumdan şüphe etmiyorum.
    0
    piiuv 16 gün önce
    bunu düşünelim am teke tek olsun bir de moderatör olsun
    0
    mybae 16 gün önce ~ 16 gün önce
    yaşar nuri'den alıntılar.

    dinci tasalluttan kurtulmanın felsefi çaresi deizm'dir.

    deizm hakkında yazdığı yeni kitabıyla ilgili röportaj veren öztürk, "kuran; deizm'i teşvik eden, terviç eden bir kitap değil ama ona kapı aralayan bir kitaptır’’ dedi.

    deistler, dinciliğin bütün kötülüklerine, rezilliklerine rağmen allah’a inançlarını koruyan samimi mümin insanlardır. tarihin en namuslu, en ahlaklı, en üretken adamlarıdır. atatürk de deist'tir. hem namuslu hem de allah’a imanı olan adam başka bir yere gidemez" dedi.
    neyse ki sen deist olduğu döneme denk gelmedin de yırttın 😆
    0
    tesla52 16 gün önce
    ben bu videolarının tamamını izledim zaten, çoğunada katılıyorum, deistler tarihin en namuslu, en ahlaklı, en üretken adamlarıdır, ee ötesi varmı. şuanki islam dünyasını gözümüz görüyor, kandan yolsuzluktan hırsızlıktan suçtan geçilmiyor islam coğrafyası. oradaki deizme sırf inanç olarak bakmayın, orda kastedilen doğru dürüst adam olmaktır. kuranda bunu emreden, yani deistler farkında olmasada müslümanlardan daha fazla kuranın emirlerini uygular, burada bundan söz ediyor yaşar hoca. yoksa imansızlığı övgülediği için değil.
    0
    mybae 16 gün önce
    tamam diyelim ki öyle ahlaklı olsunlar. bu kelimei şahadet getirmeyen birini kurtaracak bir şey değil hee ben burada müslüman olup her halt işleyini savunmuyorum bunu çıkarmayın. hala islamın gerektirdigi gibi yaşayan insanlar var çok şükür. insanlar kusursuz değil islam kusursuzdur
    0
    tesla52 16 gün önce
    yavv şimdi itikadımı sana anlatmam saatler sürer ama, ben bütün dinlerin allahtan geldiğine inanıyorum ve her dinin iyiliği ve güzelliği emrettiğini düşünüyorum, allahta kuranda uzun uzun davranıştan bahseder, ayrıca kimse kolay kolay din değiştirmez yani sırf hristyan yahudi diye kendi grubumuz haricini cennete sokmamamız yanlış, bunlar bizim birbirimize taktığımız isimler, allahın bizim inancımızada ibadetimizide ihtiyacı yoktur allah bizim davranışlarımıza bakar, allahın cenneti allahın bütün kullarına açıktır, bu söylediklerim sana çok zıt nokta olarak gelebilir ama ben ateistlikten müslümanlığa tekrar geçtim ve uzun yıllar araştırmam sonucu bu kanıya vardım, ihsan eliaçık dinlersen o sana uzun uzun anlatır temel olarak böyle. yani kurana en iyi hizmet eden deistlerdir. ahirette çoğu insan şok olacak, emeviler zamanında dini hadisler yoluyla temelini bozdular bir ritüel dini haline getirdiler kıl 5i bitir işi gibi söylemlerle iyilik ve güzelliği unuttular. araştır derim gerisi boş.
    0
    mybae 16 gün önce
    kuran emrine uymayan deistler mi hâşâ islama en iyi hizmet edenler komik değil mi bu allah aşkına? kur'an da niye o zaman kurallar var?

    deizm apaçık bir küfürdür.
    bir insan peygamberlerin değil hepsine bir tanesine bile inanmazsa kafir olur. keza kutsal kitaplara, meleklere, ahirete inanmayan kişi küfre girer. deistler, islam akaidine göre kâfir’dir.

    allah insanların dünyada ki iyiliklerini boşa çıkaracak değil. ister müslüman olsun ister yahudi. ama şu an hak din islamdır. zaten islamın ulaşmadığı kişiler mesul değil yada ulaşmış ama terör dini olarak tanıtılmıssa. biz bunları düşünürken hâşâ sanki allah en adil değilde biz adalet arıyormuş gibiyiz. allah bir toz kadar iyiliği karşılıksız bırakmaz.

    çok güzel elhamdülillah islama geri dönmüşsün. ama nolur deizmi savunma nasıl peygambersiz bir inanç olur? ve nasıl kurtuluşa erer bu insanlar?
    0
    tesla52 16 gün önce
    sana tek bir soru soracağım, kuranı kerimin ne kadarını okudun?
    0
    mybae 16 gün önce
    meal mi yoksa arapça mı?
    0
    tesla52 16 gün önce
    meal tabikide.
    0
    mybae 16 gün önce
    hepsini neredeyse burada okumuştum mealler insan yazmasıdır meal kur'anın kendisi olamaz ve manalar kısırdır o kişinin çevirdiği kadardır. kur'an allah kelamıdır arapça olarak inmiştir.
    0
    tesla52 16 gün önce
    ohoo senle işimiz var. hak din yahudilik olsaydı ibranice öğrenmemiz, hinduizm olsaydı hintçe, şintoizm olsaydı japonca öğrenmemiz mi gerekecekti. yani doğru dini bulabilmek için bütün kitapları kendi dillerini öğrenip mi okumamız gerekişyor ki, ateistken hepsini okudum.
  • 0
    mecnunc 17 gün önce
    faiz değil ceza
  • 0
    hedap 17 gün önce
    eğer orucunu bozduysan bunun için yapman gereken tek bir şey var, o da tövbe etmek ve bir daha yapmamak.

    sözde alimin biri bir tarafından uydurmuş, bizim avanaklarda inanıyor.
    allah'ım şu milletin müslümaniz diyip, islam hakkında zerre kadar bilgisi olmamasına bazen inanamıyorum.

    bir de tapar gibi inanıyorlar. orucunu bilerek bozmanin cezasını 6000 gün oruçta tutsan ödeyemezsin. ancak ve ancak af dilen, affedilmeyi bekle.
    başka türlü bir kefaret bilmem nesi yoktur
    0
    piiuv 17 gün önce
    senin sapkın salak sözlerine mi inancaz peygamber sözüne mi?
    1
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    bizim müşrik yine kur'an ayetlerini duyunca çıldırmış:)
    ben sana benim söylediklerime mi inan diyorum?
    git neye inanıyorsan inan banane.
    peygamberin sözleri, allah'ın vahiylerdir ve kuran'da yazılıdır. nebi sadece allah'tan aldığı vahiylerini mushaflara yazdırmıştır.
    inanacaksan sadece kuran'da yazana inanacaksin.
    allah'ta kuran'da kefaret belirtmemistir.
    nebi vefaat ettikten sonra onun yazıldığından haberi bile olmayan saçma sapan rivayetleri dini hüküm olarak kullanamazsin. bunu allah yasaklıyor.
    ha senin için allah'ın yasaklamış olması önemli değil tabi, senin sözde âlimlerinin yasaklaması lazım dimi?
    hala utanmadan sıkılmadan kur'an'ı ayetlerini görmezden gelip, kur'an'ı haşa eksik kusurlu görüp, kur'an'dan başka hüküm kaynağı arıyorsun kendine.
    ne yüzsüz bir müşriksin la sen böyle:)
    0
    shewolf 17 gün önce
    o gün boyunca tutamayacağını dusunuyorsan aslinda affedilmeyi istemek cok mantıklı geldi bir daha yapmamak üzere. allah teslim olanlari sever. karabasanlar bastığı zaman allah'a teslim oldum demistim teyzeme. teyzemde aferin en iyisini yapmışsın. seytan sana "basin sıkışınca mi allahı hatirliyorsun" diyerek vesvese verecektir. sakin kanma her zaman allaha teslim ol derdi. samimi ve icten bir af dilemek emin ol zor değil. yeterki allah'a inan. allah seni geri cevirmez.
    -3
    piiuv 17 gün önce
    konuyla nasıl bi alakası var anlamadım ama güzel bi motivasyon yazısı olur
    1
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    zaten tek yapman gereken allah'a sığınmak. bakacaksın, açacaksın kur'an'ı, internet elinin altında. tüm ayetler var.
    allah sana orucunu bozma demiş. emretmiş. allah'ın emrini yerine getirmediğin zaman, samimi bir şekilde bir daha yapmamak üzere tövbe edeceksin.
    sen tevbe etmeyip, allah'a sığınmayip, buharı nin veya müslimin kendi kafasina göre islam'a uydurduğu şeyleri uygularsan, işte bu şirk olur.
    bu ülkede diyanet bile hadisleri, kesin olarak güvenilmez kaynaklar olarak nitelemistir.
    hüküm derecesinde soruların tek cevabı kur'an'dadir.
    0
    sevde 17 gün önce
    bir kere senin sorunun burada başlıyor islam alimleri kafalarına göre hüküm verecek kişiler değildir. allah adına hâşâ konuşmazlar biz amiyane insanlar bile çekinirken efendimiz soyundan gelen, farzları aynen yerine getiren, sünnetleri hayatlarına tam alan, bununla kalmayıp hayatlarını ilme, islamiyet e adamış kişilerin nasıl olurda allah ın dini hakkında atıp tutarlar. sen yazdıklarıma kulp bulursun yine ama müçtehit diye bir kavram var. sen bunun içinde bana müşrik dersin ama kur'an dan hüküm çıkarırlar sen bunlara inanamamaya devam edeceksin ama umrumda değil. çünkü hadisleri kafana göre sahih olup olmadığına kendin karar veriyorsun. neyse uzatmayacağım. âlimler senin benim gibi insanlar değil biraz aç gözünü de etrafına bak.
    0
    hedap 17 gün önce
    yoo gayette senin benim gibi insan. sen bu alimleri neden büyütüyorsun gözünde?
    baya baya allah'ın yerine hüküm veriyorlar işte.
    onlar kim oluyor ki orucunu bozan 61 gün kefaret orucu tutmali diye fetva veriyorlar?
    bunu nebi mi söylemiş diyorlar bide?
    nebi söylemişse niye mushaflara yazdırmamis?
    kendisinden 200 sene sonra kitaba yazılması için dilden dile aktarılmasini mi beklemiş?
    sen şimdi farkında olmadan peygambere bu kuralları kur'an'a eklemedigi için işini eksik yaptığını bile söylüyorsun.
    olm insan lan hepsi insan. âlimmiş. allah sana akıl vermiş, düşün taşın akıl et sorumlu ol diye.
    sen aklını kullanmayip, ama alimler senin gibi değil bilmem ne diyorsun.
    ahirette allah âlimlerinin dediklerini niye yapmadın diye mi sorucak sana?
    sen yalnızca ve yalnızca kuran'dan hesaba çekileceksin arkadaşım.
    hadislere inanabilirsin. ben reddedin demiyorum ki. ama hadisleri dini hüküm kaynağı olarak göremezsiniz.
    gördüğünüz anda bu kur'an'dan başka bir kitaptan emir almak anlamına gelir ki, allah kur'an'dan başka kitaptan emir alan müslümanlari uyarmıştır.
    siz gözünüzü açın olm. habire çıkıp yok 30000 kat fazla sevap kazancam, yok bütün günahlarim affolunacak diye âlimlerinin kendilerini kandırdığı gibi kendinizi kandırıyorsunuz.
    bi rahat bırakın şu islami be kardeşim. bırakında allah'ın emirlerini ve yasaklarını konuşalım.
    çıkarın şu araya giren parazitleri.
    1
    adolfbey 17 gün önce
    adam haklı
    1
    lazcoder 17 gün önce
    yürü ve puvo :)
    -1
    piiuv 17 gün önce
    kardeş diyanetin fetvasına bakarsan kimi kaynak gösterdiğini görürsün kimse buharinin müslimin hadislerini küçük göremez. kurandan sonra şüphe etmeden iman ettiğimiz kitaplardır sahihi buhari ve müslim nokta. sen kendi sapkın fikirlerini din diye yaşayabilirsin ama buna islam deme. kafandan da fetva yazma vebali büyük olur. orucu kasten bozmanın kefareti hadislerle belirtilmiştir ararsan bulursun
    0
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    ben buhariye de müslime de güvenmiyorum kardeşim.
    ben yalnızca allah'a ve kur'an'a güveniyorum.
    sizin kime güvendikleriniz benim zerre kadar umrumda değil.
    hala oruç bozmanin kefareti diyor. allah'ın dininde öyle bir kefaret yok.
    samimi bir şekilde tövbeni eder bir daha yapmamaya çalışırsin.
    o zaman habire boz boz, 61 yap allah'ın emrini çiğnemek gibi bir suç affedilsin gitsin.
    oyun mu zannediyorsunuz siz islami?
    sizin dininizde olabilir. yaşayın kendi uydurduğunuz dininizi.
    0
    piiuv 17 gün önce
    tamam ozaman kardeş sen benim dinime sallayıp durma olsun bitsin git kendin nasıl biliyorsan öyle yap
    0
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    allah şirke karşı durmayı da emrediyor.
    bu yüzden bu da mümkün değil.
    ayrıca arkadaş soru sormuş, bende kuran'da öyle bir kefaret emredilmemis dedim. öyle de zaten. gelip altına sapkın fikir diye bik bik eden sensin.
    ha sen yok kuran'da emredilmiş diyorsan, bak kuran'da bu ayette orucu bozmanin kefareti budur de?
    olayı gayet sade ve net bir şekilde değerlendireceksin.
    oruç allah'ın emri mi? evet.
    peki allah'ın emrine karşı gelmenin hükmünü allah'tan başka kim verebilir?
    allah'ın hükmünü vermek tobe haşa buhariye mi kalmış müslime mi kalmış?
    daha sorgulama nedir nasıl yapılır onu bile bilmiyorsunuz.
    0
    piiuv 17 gün önce
    kardeş benim yazdığım hadislerin altında buhari müslim yazması o hadisi buharinin müslimin söylediğini göstermiyor zaten. buhari ve müslim muhaddisler o sözler peygambere ait yani buhari ve müslim düşmanlığından peygamberinin sözlerini inkar ediyorsun.

    ayrıca allah resülünü kuranı beyan etsin diye göndermiştir herşeyi kuranda aramaktan vazgeçip peygamberinin hayatını okursan bunları görürsün. sadece oruç değil namaz zekat hac vs... bir çok konuda allah hüküm koyma yetisini resulullaha (sav) bıraktığı için diğer detay konuları allah resulü aydınlatmıştır (asm)
    0
    hedap 17 gün önce
    yok ben buharı ve müslimin kendi kafalarına göre hadis seçtikleri söylentilere inanmıyorum.

    kuran'da kesin bir şekilde hadislere uyulmak zorundadır diye bir ayet yoktur.
    allah hadislere inanmayı ve onlarla hüküm vermeyi emretmiyorsa, kimse emredemez.

    o sözlerin çoğunu da peygamber efendimiz söylememiştir iftiradir.
    allah hükmünü açıklamak için peygamber gönderir.
    peygamber allah'tan aldığı vahiylerle, allah'ın hükmünü insanlara iletir.
    allah'tan başka peygamberlerin kendi iradesiyle hüküm koyma yetkisi yoktur.

    allah hüküm koyma yetkisini peygambere bıraktı sözün varya, işte bu söz senin ne derece iflah olmaz bir müşrik olduğunu kanıtlıyor.
    allah'tan başka kimse hüküm veremez!
    peygamber de dahil!
    o sadece allah'ın elçisidir.
    0
    piiuv 17 gün önce ~ 17 gün önce
    bismillahirahmanirrahim

    "de ki: eğer allah’ı seviyorsanız bana uyun ki allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir." (âl-i imran, 3/31)

    "allah ve resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman,bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. kim allah’a ve resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür." (ahzab, 33/36)

    "peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. allah’tan korkun. muhakkak ki allah’ın azâbı pek şiddetlidir."(haşir, 59/7)

    "peygambere itaat eden allah’a itaat etmiş olur. kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin."(nisa, 4/80)

    "o, hevadan (nefsine göre, yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. o(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir."(necm suresi 3 ve 4.ayetler)
    0
    hedap 17 gün önce
    güzel. saçma sapan rivayetlerden uzak bir şekilde kur'an ayetlerine -isine geldiğini zannettiğin zamanda olsa- yönelebiliyorsun.

    birincisi; peygambere itaat etmek, allah'in emirlerine itaat etmek anlamına gelir.
    allah'ın emirleri bugüne kadar korunmuş bir şekilde kur'an içinde geldiğine göre, peygamberde sadece allah'ın emirlerine, yani kur'an'a itaat etmiş olduğuna göre, sende yalnızca sadece ve sadece kur'an'a itaat edersen, allah'a ve sonrasında onun elçilik görevini verdiği peygamberine de itaat etmiş olursun. yani peygambere itaat edebilmek için yalnızca kur'an'ı hüküm kaynağı olarak kullanmak zorundasin. bu senin keyfine kalmış bir şey de değil.

    şimdi ayetleri açıklayalım işin en güzel kısmı burası;
    1. ayet; buharı ve müslim in seçme becerisine itaat edin demiyor?
    2. ayet; buharı ve müslim in seçme becerisine itaat edin demiyor?
    3. ayet; ayet; buharı ve müslim in seçme becerisine itaat edin demiyor?
    4. ayet; ayet; buharı ve müslim in seçme becerisine itaat edin demiyor?
    ve 5. ayet ne tesadüf ki o da buharı ve müslim in seçme becerisine itaat edin demiyor?

    sen buharı ve müslimin seçme becerisine kalmış rivayetleri, kur'an ayetlerini kullanarak, kur'an'a eşdeğer tutulmasını nasıl bir akılla düşündün la? olm şeytanın aklına gelmez lan bu

    yemin ederim ben böyle bir çakallık görmedim.
    ulan adam allah'ın ayetlerini, peygambere iftira atanları korumak için kullanıyor. vay ki ne vay
    -1
    piiuv 17 gün önce
    kardeşim pes vallahi sen kadar olayları çarpıtan görmezden gelen adeta anlamamak için gayret gösteren birini daha tanımadım. (bu arada 2.ayette kimlerin hüküm koyabilceğine bidaha bi bak). birkez daha denedim ama yine olmadı anlamak istemiyorsun. elhasıl ben gerekli delilleri sundum oruç ve kefaret konusu kesindir 60 gündür. hadisler kurandan sonra ki kaynaklarımızdır vesselam.
    0
    hedap 17 gün önce
    yok sen son verdiğin ayete bak o yeterli:)

    "o, hevadan (nefsine göre, yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. o(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir."(necm suresi 3 ve 4.ayetler)

    yazdığı ayetlerden bi haber müslüman hehey yavrum hey
    1
    tesla52 16 gün önce
    cem yılmaz izlerken bu kadar gülmemiştim yavv :)
    0
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    bu arada kendi yanlışını ortaya çıkaran ayeti paylaştığın ayeti eklemen de pek hoş olmuş:)

    eşleştiriyorum şimdi iyi izle
    bir yorum önce piuv;
    bir çok konuda allah hüküm koyma yetisini resulullaha (sav) bıraktığı için diğer detay konuları allah resulü aydınlatmıştır (asm)

    bir yorum sonra ayetle kendini yalanlayan piuv:

    "o, hevadan (nefsine göre, yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. o(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir."(necm suresi 3 ve 4.ayetler)

    ee hani allah hükmü peygamberin kendi isteğine bırakmıştı?
    sana ben ne dedim?
    bu sözü söylemek şirk işte. ayete karşı çıkıyorsun.
    tek hüküm verici allah'tır.
    daha da fazla şirke girme yeter artık
    1
    shewolf 17 gün önce
    benim abimde her zaman. alimlerden hocalardan bana ne insandır uydurur ben peygaberime ve allah'a bakarim derdi. ben hic denk gelmedim 60 gun olayina
    0
    hedap 17 gün önce ~ 17 gün önce
    yahu yok zaten.
    bir insan allah'ın emrini bile bile çiğnemeyi, 60 günlük oruçla sınırlandırıp, basit bir hataymis gibi gösteriyorsa zaten allah inanci henüz oluşmamış ve islam'ı anlamamis demektir.
    senin allah'ın kesin bir emrini, bilinçli bir şekilde çiğneme suçun varya, allah'a tövbe etmemen durumunda ömrünün sonuna kadar oruçta tutsan fayda etmez.
    yalnızca hatanı anlayıp, hatandsn dönüp tövbe edeceksin ya bu kadar işte bitti. samimi ve dürüst olacaksın bu kadar.
    allah kâfirler için bile, kesin cehennem hükmünü son nefesine kadar kafir olması şartıyla veriyor.
    kâfirlere bile tövbe kapısı açık ve allah tövbe edilmesini, inkardan dönülmesi için hala bir çıkış yolu sunduğunu söylüyor.
    biz hala tövbe etmekten başka yollar arıyoruz.
    1
    tesla52 16 gün önce
    piiuvla sevdeye anlattığımız kadar başka biyerden yayın yapsaydık bi 2 bin-3 bin kişiye gerçek islamı anlatmıştık hee boşuna yoruyoz kendimizi :) hele son 2 haftadır hadis tartışıyoruz sayfanın yarısını islamdan soğuttuk.
    0
    hedap 15 gün önce
    zaten söylentinin tartışılması bile saçma amk. söylenti ulan işte dilden dile geliyor. doğru düzgün gelebilme ihtimali bile akla mantığa aykırı.
    0
    tesla52 16 gün önce
    nerde sahte rivayetlerle bir hadis başlığı açılmış, şıp, bir bakıyorum yorumlara hemen ilk 2 sırada sevdeyle piiuv, bide bunlara gizlice + atan bi kitle var, o değil 20-30 yıl sonra ezkaza bu başlığı bulurlarda, hadis tartışıyorlarmış diye gülerler bize.
    -1
    hedap 15 gün önce
    şakşakçı getirmiş kendine bir iki tane. hesaplari belli zaten sırf onun başlıklara ve yorumlara + verip bir iki yorum atıp çıkıyorlar.
    yoksa aklı başında insan bunların söylediklerine kulak asmaz.
    0
    piiuv 17 gün önce
    insandır uydurur ? bu dini bize taşıyan insanlardan bahsediyoruz mümkün değil. kuran özet kitabıdır ve kuranda özet geçen ana esasların detayını allah resulü sünnetiyle bize öğretmiştir bunlarda günümüze hadisler olarak gelmiştir onun için detay konularda kurandan sonra hadislere bakarsanız konuyu tamamen aydınlatmış olursunuz :)
  • 1
    unnamed 17 gün önce
    yanlışın var. yüzde 600 değil mi?