idam gelmeli mi? referandumda ne yönde oy vereceksiniz?

    17
    oric 2.7.2018 08:54
    malum bugünlerde idam çok konuşuluyor, özellikle çocuk tacizcileri, sapıklar, demirtaş ve fetö sanıkları için.

    siz idam kanunu çıktığında bunun adaletli bir şekilde uygulanacağına inanıyor musunuz?

    olası bir idam referandumunda ne yönde oy kullanacaksınız?
  • 4
    ofsaytsizburak 2.7.2018 09:08
    idam cezası'na iki sebepten dolayı karşıyım:
    1, avrupa birliği dosyası kapanır ve dünya'nın her bloğundan büyük ve sert tepki alırız, zaten 5 milyar dolar olan dış yatırım sıfıra iner.
    2, türkiye adaletin olmadığı bir ülke.
  • 6
    ferdiucuncu 2.7.2018 09:22
    idam cezasını gelmesi için mevcut kanunların adam akıllı uygulanmış ancak yetersiz kalmış olması gerekli, sen kalkıp takım elbise giydi, hal hareketli düzgündü, pişmandı, rıza vardı , çığlık atmadı gibi boktan bahaneler ile mahkuma indirim uygular, aldığı cezanında yarısını yatırırsan birde tutup içerde kral gibi bakarsan idam da getirsen uygulayamazsın önce mevcut sistemi adam gibi uygula yetmedi bu sistem de ondan sonra idamı önümüze getir.
  • 5
    tunc 2.7.2018 09:27
    ben karşıyım, eğer idam olsaydı bugün onlarca general asılırdı. düne kadar hükümetin ilker başbuğun bile terörist olduğunu kabul ettiğini unutmayalım, hükümet aynı hükümet hiçbir şey değişmedi.
    0
    thegokhan 2.7.2018 09:54
    dostum o isin baska boyutu bu idam meselesi cocuk tacirleri icin sapik o.c.lar icin
    0
    tesla52 7.7.2018 12:10
    la bi dur hiyake uydurma, daha hapis bile vermedikleri sapıkları, tecavüzcüleri idam mı edecekler, bunların amacı o değil, nasıl fetö davasında fetöcü olmayan ne kadar tayyip karşıtı solcu atatürkçü gazeteci yazar varsa hapse atıldıysa, idamdada sapıklar bahane edilip yine atatürkçü solcu bilgin aydın gazeteci yazar rütbeli askerler asılıcak, artık şu erdoğanı çözün.
  • -1
    erdem_sencan 2.7.2018 09:28
    gelmeli
  • 4
    champ 2.7.2018 09:28
    ıdamdan önce adalet gelmeli
  • 1
    yucesoy 2.7.2018 09:29
    ne kadar salak salak sorular bunlar ya. şimdi şöyle yazacaklar içkiliydi bilmem ne. ne idamı mk ya halkın yarısının okuma yazması yok diğer yarısı da okuduğunu anlamıyor
  • 0
    turan544 2.7.2018 09:33
    her türlü yaptırım uygulanmalı adalet sistemini baştan aşağı yeniden tesis edilmeli toplumun her kesimini tatmin eden caza hukuk ve yaptırım olmalı idam ancak bazı suçları kapsama lı kısas olmalı kesinleşmiş hukum evveli mağdurun yakınlarından görüş alınmalı
  • 3
    misophonia 2.7.2018 09:35
    idam değilde çocuk tacizcileri için falan kimyasal hadım yolda diye gördüm haberlerde
  • 1
    cocean 2.7.2018 09:47
    gelmeli. ama adaletle birlikte.
  • 0
    rbkn 2.7.2018 09:49
    vatan hainlere kadın katillerine çocuk istismarcılarına idam şart !!
  • 0
    efem553 2.7.2018 09:58
    idam mı ? bence gelmemeli çünkü ülkede daha tarafsız bir adalet sistemi yok baştakiler nereye onlar oraya. tecavüzcülere gelince en iyisi kimyasal hadım edilmeleri hayatları boyunca hiç bir cinsel dürtü hissedemesin şerefsizler bence bu idamdan daha etkili olur.
  • 0
    acupofcoffee 2.7.2018 10:07
    mutlak adaletin olduğu sürece idam olmalı.

    ama bundan 5 sene önce adaleti ftöcüler sağlıyordu. düşünün bir de idam ellerinde olduğuna.
  • 3
    didaris 2.7.2018 10:18
    bakın norveçe, finlandiyaya ,ne suç var ne idam var.
    bir de idam olan ülkelere bakalım, durdurdular mı tecavüzleri cinayetleri? hayır. demek ki olay idam değilmiş. ha ben hepinizden çok isterim o pis elleriyle masum bedenlere dokunabileceğini düşünenlerin acılar içinde can vermesini. ama ancak cehaletin sonu geldiği an bitecek bu katliamlar, idama da gerek kalmayacak. iyi eğitim verilen bir ülke değiliz, herkes katil, tecavüzcü olmuş. idam istiyoruz. evet çok mantıklı gerçekten sırf idam yok diye oluyor ya bunlar zaten. kökünden çözmeyi akıl eden yok.
  • 1
    ananyamus 2.7.2018 10:19
    ya o pardon siz suçmuzmuşsunuz dedikleri komutanları askerleri idam etselerdi? avrupa birliği umrumda değil zaten giremeyizde. böyle bir yargı sisteminde çok masumlar gider.
  • 0
    sherlockcrow 2.7.2018 10:21
    idam bence gelmemeli çünkü idam la o insan bürünümlü varlığa ödül vermiş oluruz. onun yerine hammurabi kuralı yada ölmek için yalvaracak cezalar verilmelidir.
  • -2
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:23
    1- demirtaş demişsiniz siyaset yaptığı için mi asılacak?
    2- şahsen idam diye bir şey çıkaracaklarsa aslında başka bir hesapları vardır diye düşünüyorum.
    2
    ananyamus 2.7.2018 10:27
    ikinci söylediğine katılıyorum amma birinci söylediğin? terör sevicilik ne zamandır siyaset oldu ?
    0
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:28
    yav adamlar siyaset yapmazsa terör hortlar. her seferinde ya parti kapatılıyor ya yöneticileri hapse attırılıyor. bu da devlet terörü olmuyor mu. abdullah öcalan kimdir hiç merak ettin mi?
    0
    ananyamus 2.7.2018 10:30
    iki tarafta aynı yolun yolcusu olunca böyle oluyor. zamanı gelince diğerleride alacak cezasını. ha ülkenin yarısını isteyen adamın anasının amınada koyarım buda açık nettir.
    0
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:32
    abdullah öcalan zamanında mit te çalışmış mit elemanıdır. bir yerde baskı kurarsan bir sonraki seferde sana isyan etmelerine neden olsun. türkeş bu memlekette ırkçılığı tırmandırdı ve temellerini attı. çoğu kimse bunu kabul etmeyecektir.
    0
    ananyamus 2.7.2018 10:34
    türkeşide sevmem. gözümde hepsi aynı yolun yolcusu. böl-parçala-yönet.

    gözümde hepsi aynı
    0
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:36
    aynen memleketin anasını bellediler. parçalaya parçalaya ne hale getirdiler. kara kara düşünüyorum ne olacak bunun sonu. avrupalılar bizi arap sanıyor. adamlar haklı bir arap hayranlığı var. ki 1. dünya savaşında bize ilk ihanet edenler araplar.
    0
    ananyamus 2.7.2018 10:41
    yaanii. sonuca bağlayacak olursak diğerlerinin hain olması seloyuda aklamıyor
    0
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:42
    zaten selo aktır demiyorum. ama seloyu asıp öcalanı tutarlarsa şaşırmam.
    0
    lothlorıenkıng 2.7.2018 10:38
    snowpiercer (kar treni) diye bir film vardı onu izlediysen şu an ki siyaseti anlarsın.
  • 1
    farketmez 2.7.2018 10:32 ~ 10:34
    soru cevap şeklinde açıklamak istiyorum
    şeriat devleti miyiz? hayır.

    idamı hangi hükümet kaldırdı? mevcut hükümet

    idam gelişmiş ülkelerde nasıl bir yol izledi? avrupa, rusya ve kanada da idam yok, amerika da 17/50 eyalette idam yok.

    idamın çok yaygın olduğu ülkelerin ortak özellikleri nelerdir?
    suudi arabistan, çin, hindistan, bazı afrika ülkeleri...
    refah düzeylerinin düşük olması ve hükümetin baskıcı olması.

    idam neden gelmemeli? yüzde 1 oranında dahi olsa adaletsizlik yaşanabilir, alınan can geri verilemez. adaletsizlik sonucu 10 yıl hapis yatan kişi, tazminat alarak,adalet tam sağlanmamış olsa da kısmen adalet sağlayabilir kendi için.

    peki birine tecavüz eden ya da öldüren birini neden hapishanede besleyelim?
    müebbet hapis, özgürlüğü tamamen kısıtlar ve suçlu serbest kalamadığından olsy tekrarı yaşanmaz. kısa süre içinde ağırlaştırılmış cezalar nedeniyle suç oranı düşer.
  • -3
    muhakemat 2.7.2018 10:36
    idam kesinlikle gelmeli.hiçbir avrupa birliği yasası yada her ne saçmalık varsa buna mani olmamalı.biz kendi kanunlarımızı uygulayabilmeliyiz.türk-islam töre/ananesi bunu gerektirir.avrupa'dan korkan ezik tc vatandaşlarını bizzat gidip orada yaşamaya davet ediyorum.ulan biraz insanda izzet-i nefs olur be.ne kadar aşşağılık insanlarsınız.
    0
    ananyamus 2.7.2018 11:53
    sensin aşağılık arap köpeği kelimelerine dikkat et.
    -3
    muhakemat 2.7.2018 12:28
    işte laik bir it daha.hemen yuvalarından çıkarlar böyle.
    0
    ofsaytsizburak 2.7.2018 12:36
    laik bir ülkede yaşadığını unutma mağara beyinli. türkiye laiktir,laik kalacaktır.
    hadi yallah arabistana
    -1
    muhakemat 2.7.2018 16:42
    türkiye halkı hiçbir zaman laik olmadı.özünden ayırmaya çalıştırlar,hor gördüler sizin gibileri devşirdiler ama başaramadılar.yakında yallah arabistana teziniz de çökecek.türkiye sekülerlikten kurtulduğu ölçüde suudiler sekülerleşiyor.beğenmediğiniz,pis dediğiniz suudları yalamaya başlarsınız yakında.
    0
    ananyamus 3.7.2018 10:27
    türk halkında sarayda götçülük, türk ü hor görmek sapıklık 50 tane tabiri caizse karı alıp her başkasının eşini saraya getirip taşkınlık yapmak yoktur. olsa olsa araptır. mustafa kemal atatürkün kurduğu türkiye cumhuriyetindesin. araplığını siktir olup gidip ortadoğuda yapabilirsin.
    0
    muhakemat 3.7.2018 23:50
    klasik bir cahil kemalist daha.atanin cankayada yedigi naneleri butun dunya biliyor.hangi 50 hangi 150 peeh
    0
    ananyamus 3.7.2018 23:59
    troll olduğunu düşünüp seni siktir ediyorum.
  • 2
    bobbyz 2.7.2018 10:49
    özellikle çocuk istismarcıları ve teröristler için desteklediğim referandum.lakin adaletli bir şekilde uygulanır mı o kısmı karanlık.
  • 1
    bilal 2.7.2018 11:02
    bakın kardeşim ne derseniz deyin bu benim fikrim. allah'ın verdiği canı allah'dan başka kimse alamaz. şimdi tecavüzcüler, çocuk katilleri, hayvanlara eziyet edenler vs. suçsuz mu kalsın diyeceksiniz. ama emin olun idamın yerine daha caydırıcı cezalar verilse kimse bunlara elini sürmez. şuanda bunun sebebi tamamen adaletsizlikten kaynaklanıyor. eğer siz yanlışa yanlışla karşılık verirseniz daha büyük bir yanlış ortaya çıkarmış olursunuz. yani demem o ki şimdi ceza evine gidenler otelde gibi yaşıyorlar ve artık çok az müebbet hapis cezası veriyorlar. bütün (bu tür) hapis cezaları ağırlaştırılmış müebbet olsun, hâ bu dediğim öyle şimdiki gibi müebbetlerden değil. daha caydırıcı. orasını siz düşünün artık. "idam gelsin keselim biçelim." diyenlere sesleniyorum. kendinize bi' dışardan bakmanızı istiyorum. eğer bakabilirseniz emin olun siz de yanlışınızı anlayabilirsiniz. adaleti adaletsizlikle çözemezsiniz!
  • 0
    emretyf 2.7.2018 11:03
    adalet sistemi yerli yerine oturmadan idam gelmemesi lazım. şimdi adalet bu ülkede sadece kadın adı olduğu için #hayır
  • 4
    telepatikpizza 2.7.2018 11:06
    daha ülke önce olaylarda kimin haklı-haksız olabildiğini seçmeli. bkz taciz olaylarında madur kişi bağırmadı diye ses çıkarmadı diye suçlu kişiyi bırakıyorlar ve maduru suçlu gibi gösteriyorlar abi şimdi bu durumda sizce idam gelmesi mantıklı mi? masumlar ölürse sonucunu düşünüyor musunuz hiç?
  • 0
    kamesrep 2.7.2018 11:19
    idam filan gelmesin. bu millet de önüne her gelene evet diyip duruyor. gerçi sapıkların hepsi hayır dese yüzde 8 oy oranı oynar asgdh
  • 0
    tesla52 2.7.2018 11:20
    al suçluları götür maden ocağına, çalıştığı gün kadar cezasından düş, ne diye öldürüyosun, bunu düşünebilen sadece benmiyim yavv, millet harbi mal.
  • 0
    fazex 2.7.2018 11:50
    bazıları demiş ki biz müslümanız, idam şeriatta var, gelsin. iki çift sözüm var bunlara söyleyeceğim:

    1. biz şeriat ülkesi değiliz.
    2. şeriatta idam cezası vermek için o kadar şart var ki zorlasan biraz zor alırsın idam cezasını yani. böyle gidip milletin ortasında felan utanmadan suç işlemen lazım. bizde o kadar araştıracak adalet mi var allah aşkına? şeriatta idam cezası caydırıcı bir ceza ağırlıklı olarak.
  • 1
    torbaci 2.7.2018 12:18
    çocuk tacizcisi, sapık, fetöcü, pkk yandaşı veya herhangi birşey olmadığıma göre bunu kendim için söylediğimi hiç zannetmiyorum. idam cezası bizi en az 3 yy geriye götürecektir. iktidar zaten her boku biliyor gibi ikide bir ülkenin direklerini yıkıp duruyor. idam da kabul edildi mi al sana suudi arabistan. şu yeni nesil osmanlıcı arap orospu çocuklarını hiç anlamıyorum. bu ülke gelecekte şeriat yapsın vs diye kurulmadı.
  • 0
    faruk501 2.7.2018 12:34
    bence idam olmamalı. çünkü idam direk öldürüyor. adam için pekte sıkıntı olmaz ama işkence tarzı birşey olmalı veya suç işlediği uvzu kesilmeli.
  • 0
    anilcan 2.7.2018 12:43
    astık ama yanlışlıkla olmuş neyse allah affetsin halk biliyor niyetimizi
  • 0
    filozofunsakali 2.7.2018 12:55
    ben idama karşıyım. bu kadar adaletsiz sistemde masum insanları öldürmek çok kolay olur. daha geçen kuzeniyle birlikte olduğunu söylememek için arkadaşının ismini babasına söyleyen kız yüzünden masum bir genci vurmuştu babası. bilmem anlatabildim mi.
  • 0
    thebrainitself 2.7.2018 13:40 ~ 13:43
    ''idam gelsiiiiin'' diye slogan atmak kolay geliyor insanlara çünkü dünyanın en çabuk galeyana gelen milletiyiz. bir çok arkadaş gayet olayın bilincinde olarak henüz gram eşitlik veremediğimiz adalet terazisinin durumunu belirtmiş. ıdam geldiği takdirde kimin idam edileceği rahatca belirlenecek mi sanıyorsunuz? yargı süreci bu kadar sancılı bir hukuk sisteminde idam gibi en agir cezai uygulamayi getirmek de gelmesini istemek de dunyanin en aptal ve cahil hareketidir. sen once hukuksal duzenlemelerini bi yap da sonra cezalara gecelim.
  • 1
    sjense 2.7.2018 15:15
    oldu olacak resmi dili osmanlıca yapalım, tek bir sancak altında toplanalım, türklük benliğimizi bi 600 yıl daha zedeleyelim.

    sene 2018, millet uçan araba falan yapıyor, biz hala çekik gözlülere hasretiz.

    saçmalık bence.

    hem arkadaşın yorumuna katılıyorum, adaletin olmadığı bir yerde, böyle şey riskli, sonra deniz gezmiş gibi, cengiz gibi onlarca masum çocuğun vebali var.
  • 1
    gokkusaklikus 2.7.2018 21:45
    idamdan önce adalet gelmeli ki yanlış kişiler asılmasın. saygılar...
  • 0
    systemfailed 4.7.2018 00:01
    idam gelemez bu bir masal neden gelemez çünkü abdullah öcalan yakalandıgı zaman idam çıkmayacagına dair imzalar atıldı bırak idamı hadım bile gelmez milleti gazlıyorlar işte bu gune kadar bahçeli ne dedi ise oldu bir tek istegi hariç idam
  • 0
    cocoderasta 4.7.2018 12:53
    çocuk istismarı için araştırma komisyonu kurulması reddedilirken , ensar vakfı hala varken , istismarcılar takım elbiseden iyi hal indirimi alabiliyorken, idamla kanayan bu yarayı durdurulabilecek mi ? mevcut koşulların , mevcut idarenin kendi korusması , kollaması dışında başka bir iş yarayacağını düşünmüyorum idam cezasının.
  • 0
    ninjatosba 7.7.2018 12:01
    hukuk ikdidarın fahişesiyken gelen idam ne derece doğru uygulanır amınakoduklarım burası türkiye kendinize gelin.
  • 0
    nuvit 7.7.2018 14:10
    cehennemin yetmediği yerde, idam mı korkutacak bu suçluları?
  • 0
    karakedi6 7.7.2018 14:15
    oyum : hayır
  • 0
    sebnemmm 7.7.2018 14:48
    yasallaşan idam, yasallaştıranlar tarafından doğru kullanılmayacaktır. idam yalpazesi genişleyecek, haksız ölümler yaşanılacaktır. bu ülkede yasalar doğru düzgün uygulanamazken, idam cezası gibi ağır bir hüküm, yanlış ellerde yaşanılmaması gereken olaylara mahal verir. çocuk tecavüzleri için getirilmeye çalışılan idam, çok sesli süreçlerde azınlık katli için kullanılacaktır. idama evet demek doğru olmayacaktır.