tarafsız bir taraf yoktur.

    4
    muhurdar 15.7.2020 15:00
    çünkü taraf, bir yerde olmak demektir. önde olmak, arkada olmak, şu görüşte olmak, bu fikirde olmak... tarafsız olmak ise bir yerde olmamak anlamına gelir ki maddeye yani yer ve zamana mutlak suretle bağlı, hatta bağımlı olan insanlar için böyle bir şey söz konusu değildir. var olmadığımızı iddia ettiğimiz anda belirttiğimiz fikirlerin bir önemi kalır mı? bu noktada isa nureddin'in şu sözü anlatmak istediğimi tastamam anlatmaktadır: “mutlak nesnellik bir tür yok olma ve dolayısıyla da bir tür ölümdür” bugün nesnel, objektif ve tarafsız olmasını varlığının gereği saydığımız bilim dahi varsayımlar, görüşler, öznel fikirler üzerinden kendisine bir zemin sağlar. tarafsız bir kimse yoktur. ama inkar edenler ne kadar fazla!
  • 0
    tez 15.7.2020 15:57
    (pi: teoride çalışan fakat pratikte patlayan şeyler) için uygun bir örnek aslında. tarafsız olunabileceği düşünülüyor ama mutlak tarafsızlık gerçekten de imkansız galiba.
  • 0
    hedap 15.7.2020 16:23 ~ 16:23
    soyut ve somut kavramlar konusunda insanların acilen ilkokul düzeyinde ki eğitime geri gönderilmeleri gerek. açıklama ne için neye açıklama getirmek için kullanılmış o bile belli değil.
    fikirlerin veya düşüncelerin nesnellik üzerinden tarafsiz olamayacağıni belirtmek gerçekten çok mantıklı bravo.
    önde arkada sağda solda surda burda olmak gibi bir zorunluluğu yok düşüncelerin. ortada olursun biter gider bu kadar.
  • 0
    muhurdar 15.7.2020 17:33
    belli ki anlatılmak isteneni anlamamış soyut somut ayrımı için yanıp tutuşmuşsunuz. fakat garip olan benim ön arka gibi kelimeleri kullanmamı küçümseyip "ortada" kelimesini çekinmeden kullanmanız. ortada olmak nedir? a var bir de anın olmadığını söyleyenler var. a ise ya vardır ya yoktur. bunun ortası diye bir şeyi benim aklım almıyor.

    ya da a tarafı var bir de b tarafı var. ortada olamazsın en fazla c tarafı olursun ki burada da a'nın b'ye b'nin a'ya uzak olduğu kadar ikisine de uzak olursun. ortada olmak diye bir şey yok.
  • 1
    portakalsiz_lahmacun 15.7.2020 23:23
    okuduğumda ulaştığım -yada ulaştığımı sandığım- sonuç şu
    a ve b'yi birer taraf olarak kabul edersek bu ikisini seçmeyen kişi tarafsız değil c şeklinde farklı bir taraf olacak yani 2 taraflı bir seçimde tarafsız kimse 3. tarafı seçecek her ne kadar tarafsız olduğunu savunsada.