şeriat mı? / laiklik mi?

    18
    mister_moron 14.5.2018 23:25
    herkese göre degişkenlik gösteren bir durum. bana göre şeriat düzgün uygulanırsa iyi bir yöntem ama bu yüzyılda doğru yapılacağını zannetmediğimden laikliği savunuyorum.
  • 2
    tesla52 14.5.2018 23:29
    eğer şeriatçı bi müslüman, almanyadaki müslümanların başörtüsü takmalarına izin vermedikleri zaman bunu kabullenebiliyosa, eğer almanyadaki camilerin yakılıp yıkılmasına bozulmuyorsa, eğer almanyadaki müslümanların haklarını düşünmüyorsa, o zaman ben şeriatçiyim desin.
  • 1
    mehtab 14.5.2018 23:33
    laiklik. aciklama bile gerektirmez.
  • -2
    hknbyzt 14.5.2018 23:34
    seriiat tabiki ama gercek seriat sallamasyon iran seriati degil
  • 2
    nesquik 14.5.2018 23:45
    bu ülke laik temeller üzerine kurulmuş bir ülkedir değiştirmeye hiçbir lüzum yok
  • 4
    mateodelutfen 15.5.2018 00:18
    şeriat da laiklik içerir. şeriatta da kimse kimsenin dinine, ibadetine, tanrısına karışmaz. savaş halleri hariç, gayrimüslim vatandaşların da canı, ırzı, malı vs. korunur. 'şeriatla laikliğin ne alakası var yeah' diğecek olan puvo peygamberimizin hayatını araştırıp dediklerimde bir yanlışlık var mıdır araştırabilir.

    medine site devletinde yönetim şekli şeriat iken şehirde yaşayan yahudiler de vardı, hıristiyanlar da vardı, ateistler de vardı. şeriat, bilindiği gibi, salt kafa-kol kesmekten ibaret olmadığı için, bütün bu farklı inanış mensupları bir arada yaşardı. hatta onlara kendi hukuk kuralları uygulanırdı.

    yani, siz bakmayın 'elhamdulillah müslümanım' deyip de kimsenin canına, ırzına, malına, dinine, ırkına saygı göstermeyen kişilerin şeriat anlayışına. onlar önce dişlerini fırçalamayı öğrensinler.
    0
    karabiadam 16.5.2018 09:37 ~ 09:39
    laiklik : din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır.anlam karmaşası yaşamışsın gibi geldi bana biraz dostum. ama dediklerinde haklısın. katılıyorum.
  • 0
    hazalyce 16.5.2018 07:56
    laiklik!
  • 0
    farkyaratan 16.5.2018 08:05
    dogru şeriat uygulanırsa laikliğe luzum kalmaz lakin bu dönemde herkes rant peşindeyken dogru şeriat, dogru islamın yaşanabilecegine inanmıyorum
  • 0
    cptsobel 16.5.2018 08:12
    laiktir laik kalacaktır rejim değişikliği isteyen zat'lar ülke değiştirebilirler
  • 0
    mutsuz_paylaco 16.5.2018 08:14
    tabikide laiklik. bir ülkenin ihtiyacı olan şeriat değil laik bir devlettir
  • 0
    nuvit 16.5.2018 10:07
    gördüğüm ve anladığım kadarıyla günümüzde, şu anki ılımlı islamcıların anladığı şeriati herkes savunuyor, istiyor...
    gerçek şeriatin ne anlama geldiğini bilmeden, dini savunsun, müslümanlığı savunsun yeter kafasında gidiyorlar ama bu cahil toplumlarda şeriat başka türlü işliyor, bunun kaç tane örneği var...

    cumhuriyeti kurana kadar ne badireler atlatmış bu memleket; şeriat mi laiklik mi diye hala soruyorsa yazıktır...
  • 0
    teomanhuner 16.5.2018 13:14
    kürtaj 😀😀😀
  • 0
    muvahhid1 17.5.2018 12:28
    وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِالذاريات: (zâriyât), 56. ayet

    zâriyât, 56. ayet:
    ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.

    buradaki ibadet bir kavram olup gerek istemeyerek gerekse bilerek isteyerek tahrif edilmiş,içi boşaltılmıştır.

    ibadet ; "abede" fiilinin mastarı olup "itaat etmek ,boyun eğmek, tevazu göstermek ,bağlanmak ve hizmet etmek" anlamlarına gelir ibadetin türediği "abd" kökü su anlamlara gelir :

    - hürün karşıtı olan köle
    -boyun eğmek ve itaat etmek
    -kulluk etmek, ilah tanımak,tapmak
    -bir şeye bağlanıp ondan ayrılmamak

    bir insanın musluman olabilmesi için tevhid i bilmesi gerekiyor.
    tevhid ise "lailaheillallah" demektir buda su manaya gelmektedir : " allah'tan başka hak ilah yoktur "

    lailaheillallah tan anladigimiza gore ilahlik taslayanlar vardır ve bizim bunlari inkar etmemiz gerekiyor.
    ilah : boyun eğilen,itaat edilen,mabud,egemen

    itaat ettiğimiz kanunlarına boyun egdigimiz,hayatımızda egemen olan ve tabi olduğumuz kanunlar allahın değil ise bizim ilahimiz kanunlarına tabi olduğumuz sistemdir."egemenlik kayıtsız şartsız allahindir" demedigimiz surece musluman olamayız ve bu hal üzere olursek "müşrik" olarak ölmüş olacağız.
    allah s.v.t ayette şöyle buyuruyor :

    الزمر (zümer), 65. ayet:
    وَلَقَدْ اُو۫حِيَ اِلَيْكَ وَاِلَى الَّذ۪ينَ مِنْ قَبْلِكَۚ لَئِنْ اَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِر۪ينَ
    zümer, 65. ayet:

    andolsun ki, sana da, senden öncekilere de şu vahyedildi: "yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun."

    ve allah şirk hariç dilediği diğer günahları affeder.bununda delili su ayettir :
    النساء (nisâ), 116. ayet:

    اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً

    nisâ, 116. ayet:

    şüphesiz allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. bunun dışında dilediğini bağışlar. allah'a ortak koşan, muhakkak ki, derin bir sapıklığa düşmüştür.

    bilgi almak isteyen olursa mesaj atabilirler
  • 0
    muvahhid1 17.5.2018 12:29
    insanın bu konuda seçim hakkı yoktur seçim yapan ebedi olarak azap görür ve bu hayat çocuk oyuncağı değil
  • 1
    lafleur 17.5.2018 12:44
    hemen doğru şeriat muhabbetine girilmiş.
    gerçek islam gibi birşey heralde.
  • 0
    ferhatt 17.5.2018 13:02
    sadece kurana dayalı(hadis, alim vs eklenmemiş) şeriat uygundur. mecvut laiklik de buna bir iki nokta dışında uyuyor. yani ikisi de aynı şey. o gerçek şeriat dediginiz de yanlış olan şeriattan bu arada.
    1
    moderncadi 17.5.2018 13:16
    kur'an'da yazılan herşeyi kendimiz bizzat okuyarak anlamadığımız için hadislere ve âlimlere başvurulmuş. hadi âlimi çıkarırsın anladım ama hadis için aynı şeyi söylemem mümkün değil. çünkü onlar peygamber efendimiz (sav) tarafından söylenen sözler. bu arada arkadaşın sorusuna gelecek olursak da ben iran, arabistan tarzı bir şeriat istemiyorum ki ona şeriat demek ne kadar doğru bilmiyorum. sanırım laiklik iyi, yani din ve devlet işlerinin ayrılması yöneticilerin insanların dini duygularını sömürmemesi açısından önemli. ama tabiki bu yönetim hakkaniyete dayalı bir yönetim olmalı.
    0
    ferhatt 17.5.2018 13:36
    peygamberin sözü olduğuna dair somut kanıt olsa inkar etmem elbette. ama yok. alimler de sünnet ışığında yorumladığı için, kendi mantığımla yorumlarım daha iyi. bunu da burda tartışmak istemiyorum. başlığın konusu değil. istersen benim ilk başlığıma yorum yapabilir ya da özelden görüşebiliriz puvo.
  • 0
    ersals 17.5.2018 13:08
    şeriat ve laiklik, aynı kefeye konularak ele alınıp birbirine alternatifmiş gibi değerlendirilemez...

    biz devlet yönetimi ve milli değerlerin birbiriyle uyumlu olmaması nedeniyle bu tarz sorular soruyoruz...
  • 0
    sivridil 17.5.2018 13:43
    bence seriat ten korkmamak lazim. en cok seriat diyenlerin el altindan isledigi suclar herkesin malumu . tecavuzu, hirsizligi , şiddeti ... bırakın şeriat gelsin ışte o zaman kaç tane kol kestirilir bacak koparttirilir. suclulara cezası verilmiyor diye dayatıyor ya insanlar. hepsi bu yüzden . şeriat gelsin ve adalet yerini bulsun . o zaman suçluların kaçacak yerleri neresi ola ki. o zaman da torpil oynarmi bilemem ama oynarsa o zaman şeriat değil kıyım gelmiştir.
  • 0
    vavribankas 17.5.2018 13:54
    bir kadın olarak taşlanarak ölmek bu hayatta en son isteyeceğim şey bu yüzden laiklik
  • 0
    efendikaptan 17.5.2018 13:59
    ülkemizde herkes müslüman değil ve müslüman olmak zorunda da değil. din ve vicdan özgürlüğü anayasa ile koruma altındadır. bu yüzden bence şeriat söz konusu olmamalıdır.
  • 0
    mstfa 17.5.2018 14:01
    şeriat ve laikliğin birbirine karıştığı bir sistem
  • -1
    murat_dogru 17.5.2018 14:35
    şeriat
  • 0
    memet1021 17.5.2018 14:39
    tabiki laiklik
  • 0
    nothanks 17.5.2018 15:09
    şahsen şerihat
  • 0
    hedefbenmiyim 17.5.2018 16:22
    laiklik
  • 0
    utkuakdenz 17.5.2018 22:03
    laiklik
  • 0
    atsiz2929 20.5.2018 01:39
    her durumda aşırıya kaçmak hep zaralı olmuştur. o yüzden din özgülüğü olmalı. ama toplumun % 98 si müslüman olduğu göz ardı edilmemeli. ve bazı yasalarda bu gözetilmeli