bu zor zamanlar elimizdekilerin değerini anlamamız için mi?

    7
    bustapolito 3.4.2020 17:22 ~ 17.4.2020 01:47
    hani keşke evde yatsak diyoruz ya, evde otursak, hiç dışarı çıkmasak etmesek, televizyonun karşısın da otursak kalksak, yemek yesek ? şimdi daha iyi anlıyor gibiyiz, işimizin, eşimizin, ailemizin kıymetini. her zaman bir şeyleri kaybetme yolun da farkına vardık değerlerimizin, hiç bir zaman elimizdekiler ile yetinmesi bilmedik, anlamadık. her zaman daha fazlasını istedik, ama artık elimizdekilerin kıymetini anlama vakti geldi, tanrının gazabı mıdır bilinmez, ama her zaman elinizdekiler ile yetinmeyi onlar ile mutlu olmayı, hiç bir şeyin paradan ibaret olmadığını anlamış olduk diye düşünüyorum.

    bu zor günler de her zaman ailenizin, sevdiklerinizin yanın da olmanız dileğiyle, işinizin kıymetini bilin çalışmaktan usanmayın, bu ülkeyi emekçiler, çalışanlar kurtaracaktır, üretmeye, sıkılıp bunalmadan çalışmaya devam yoksa eski büyüklerimizin yaşadığı hayat bize müstehak olacaktır, o günlere tekrar geri dönmemek dileğiyle...

    (pi: zor günler)
  • 0
    kayipunicorn 3.4.2020 19:39
    bence her şeyin paradan ibaret olduğunu anladığımız zamanlar. aç kalacağız diye bekliyoruz...
    1
    bustapolito 3.4.2020 20:56
    her şey para değlidir bunu hiç bir zaman unutma önemli olan ailedir, tabiki para önemli bir araçtır orası ayrı konu ama parası olanların işi daha zor.
    0
    tesla52 6.4.2020 12:43
    para üstüne kurulu, parayla her şeyi alabileceğin bir sistemde, para her şey değildir acizliğini komik buluyorum. günümüz sisteminde para aile yide sağlığıda aklına gelebilecek her şeyi satın alabilir. konu tartışmaya kapalıdır.
    0
    bustapolito 6.4.2020 19:31
    katılmıyorum, evet para ile sağlığını düzeltmek, isteklerini daha kolay almak mümkün fakat hiç bir zaman elde ettiğin maneviyattan önemli değil olmayacakta onların yerini hiç birisi alamaz şuan ki sistem doğrudur para ile her şey olduğu sanılır, her şey para değlidir bunun ile ilgili yakın bir zaman da yazı yazabilirim, para ile aile satın alamazsın o para ile alacağın ailede mutluluk getirmez sana önemli olan budur zaten.
    0
    tesla52 6.4.2020 21:17
    maneviyat diye bir şey yoktur. içerisinde olduğumuz sistemde telefondan böbreğe, fikirden dalağa, resimden mutluluğa kadar herşeyin maddi bir karşılığı vardır. markete gidip 2 kilo mutluluk ver diyemezsin belki ama kendini gerçekleştirebilmek için gereken herşeye sahip olabilirsin. mutluluk kişiden kişiye değişir ama parayla mutluluk olmaz diyenlerin bile en büyük mutluluğu paradır. zaten bu yüzden antikapitalistim. dünya bu yüzden bu halde.
    0
    bustapolito 6.4.2020 21:41
    dediğine katılıyorum ben para mutluluk getirmez demiyorum tabiki getirir fakat ben maneviyat ailesel açısından baktığım için bu şeklide konuşuyorum insanın ailesi varken ailesinin sırtına yaslaması gerekirken eğer gidip paraya yaslıyorsa zaten o şahıs için hüzünlü biter o mutlu olacağını düşündüğü şey keşke dediğin gibi olsa mutluluk ile alınsa her şey fakat bu algı farklı bir algı bu düzen ile devam ediyor nereye kadar gider bilinmez.
  • 0
    ovmaygot 6.4.2020 12:30
    gezmenin değerini şimdi anlıyorum.
    0
    bustapolito 6.4.2020 19:30
    merak etme yasaklar kalktıktan sonra o değerini anladığın her şey eskiye dönecek.
  • 0
    hedap 6.4.2020 22:20
    ben böyle şeyler gördükçe şaşırıyorum. birisi gezmenin değerini anlıyor, birisinin derdi dizi film okuyacak kitap bulamamak felan. olm ne biçim bir şekilsiniz ya. anlamıyorum cidden. basit ve bayat hayatlar.
    bence herkes çürümüş ve kokuşmuş hayatının ne kadar boktan bir hal aldığınin farkına varmaya başladı.
    aslında kendinden ne kadar tiksindiginden, kendinden ne kadar nefret ettiğinden, tek başına kendi kendine kalınca, kendisi için bile ne kadar çekilmez bir insan olduğunun farkına vardı.
    bu süreçten insan olan akillanip çıkar.
    ya da gezmek için dışarıya çıkacağı günleri bekleyen bir tek hücreli gibi yaşamaya devam eder.
    0
    bustapolito 7.4.2020 00:20
    yok yok o anlam da dememiştir hemen gerilme puvo hacım... aslın da bu hepimiz için büyük bir fırsat diyebilirim gerek dil konusun da kendimizi geliştirmek gerek kitap okumak, kendimizi sorguya çekmek, kendimizi geliştirmek adına yeni bir görüş katmak açısından çok büyük bir fırsat zaten krizler bunlar için vardır ya yükselirsin bu dönem de ya batarsın bu şirketin için de kendi şahsiyetin için de geçerlidir ben öyle düşünüyorum.
    0
    hedap 8.4.2020 00:22
    mesele kendini geliştirmek felan değil. önümüzde ne kadar süreceği belirsiz bir kriz var ve bir takım insanlar hala okuyacak kitap bulma, gezme hasreti, izleyecek dizi film bulma hatta tüm bunlardan sıkılma felan en büyük dertler bunlar. yakında aç kalacaksiniz belki. sen şuan düşünmüyorsun dünya senin için sosyal faaliyetlerden ibaret ama sosyal faaliyetler için değirmenin suyunu kim sağlıyor? yani ben böyle bir tehlike karşısında böyle şeylerden yakınan insanlari anlamıyorum. etrafima bakınıyorum ki belki maddi belki manevi yardımcı olabilecegim insan çıkar diye ama nerde. herkes bayat basit ve boş dertler içinde. bir de bahaneleri var senin için küçük olabilir ama başkası için öyle olmaz felan diye:) gülüyorum. gerçi hos çoğu daha sorumluluk sahibi olmayan ya da henüz reşit olmamış insanlar. başka ne dertleri olabilir ki.
  • 0
    bustapolito 8.4.2020 22:29
    e kesinlikle katılıyorum tabiki fakat bunu düşünenler anca senin benim gibi bir nebze olsun yokluk görmüş insanlardır, gerçi hoş kimse artık evlatlarını eğitir ederken zorluk göstermiyor ekmek elden su gölden, üretmeden etmeden bir şey olmaz önemli olan yediğinin yerine 5 kat fazla koymak ki gelecek nesile yetsin.