evlilik seksin kurumsallaştırılmış hali midir?

    24
    ateistsantor 6.5.2018 18:17
    toplumdaki gelenek görenek algısı inanç temelleri ve bunlardan başka bir çok bakımdan evlenmek seks özgürlüğü için dayatılmış bir kurum mudur? elbette iyi yönleri var bir insanla bir çatı atında olmanın fakat bi bakıma da seks yapmak için belediyeden imzalı ve şahitler eşliğinde izin almak değil midir? imzalar atılır ve aileler oynamaya başlar iki taraf artık düzenli sevişceği için. ilk kabilelerde eski medeniyetlerde söz konusu değildi bu sizin bakış açınız nedir?
  • 0
    balporsugu 6.5.2018 18:19
    evlenmek seks özgürlüğü demek yanlış olur netice de o özgürlük bir kişi ile o da seni istediği aralıklarla.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 18:21
    hayır seks özgürlüğü değil ama seks için soru işaretlerini kaldırmak değil midir
    0
    balporsugu 6.5.2018 18:22
    bu özgürlük dediğimiz olay toplumun % kaçı için geçerli acaba? netice de kaç kişi evliliği bekliyo? bir hayli az.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 18:23
    yani toplumun baskısı yüzünden ya da inanç yüzünden seks yapamayıp evlenenler 2 yıl sonra boşanmakla karşı karşıya kalıyor bu biraz sacma geliyor
    1
    balporsugu 6.5.2018 18:29
    tabi sadece seks için evlenirse kişi sonuç kaçınılmaz
  • 0
    shewolf 6.5.2018 18:23
    neden sadece sex? ona bakılırsa bir çok şeyin de kurumsallaşmış halidie. örneğin kadının erkek çorabı yıkaması gibi sjsjs
    0
    ateistsantor 6.5.2018 18:24
    ya da erkeğin yapamadığı işleri yıkacak birini araması ya da artık yaşının gelmesi aile baskısı vs.
    0
    shewolf 6.5.2018 18:27
    karşı cinsle bir yuva kurmak hayatı paylaşmaktır. kurumsallaştırmak gerekir çünkü kayıtlar denen birşey var. düğün yaparsın çünkü yakın dostlarına bunu duyurmak için.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 18:29
    şüphesiz ama evlenenlerin yüzde kaçı mantıklı aşk evliliği yapıyor
  • 1
    tunc 6.5.2018 19:03
    yok lan o kadar basit değil. seksi büyütüyor bizim gençler gözünde.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 19:04
    aynen işte ya da seksi çok kutsallaştırıyoruz
    0
    dreamfloyd 6.5.2018 19:29 ~ 19:30
    aynen çok abartı bir şey olarak görüyorlar. hani hayatın anlamı gibi. ama bir de olaya onların tarafından bak. hayatı boyunca seks ona yasaklanmış ve kötü bir şey olarak aklına kazınmış. ne yapsın o da karşı cinsi sadece skip s*kip çocuk yapmaya yarayan bir şey sanıyor.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 19:29
    işte mesele gelenk görenek inanç baskısı
    0
    dreamfloyd 6.5.2018 19:31
    ki bunu da sadece müslümanlar olarak sınırlayamayız. daha çok ailesel eğitim ile oluşan bir algı bu. ha şunu da göz ardı etmemek gerek, müslümanlık ile bu iyice arttı mı? -evet. ama dediğim üzere sadece müslümanlığa hatta ve hatta sadece tek bir değişkene bağlamak yanlıştır, sözün doğrusu.
    0
    ateistsantor 6.5.2018 19:34
    asla din demiyorum inanç toplumun getirdiği kavramlar olarak
    1
    dreamfloyd 6.5.2018 19:38 ~ 19:46
    aslına bakarsan dediğin gibi o kadar kurumsallaşmış bir hal alır ki, çetelesi dahi tutulur. ona özel muhasebeciler de vardır. bakınız teyzeler, komşular artık evlendikten sonra gelin ile sürekli olarak bunları check eder ve aklına yazar. zaten normal muhasebeden tek farkı onlar akla; muhasebeciler excel'e, sql veritabanlı programlara işler verileri.
  • 0
    vurucu88 6.5.2018 19:32
    yuh
  • 1
    happyendtomorrow 6.5.2018 19:39
    evliliği sadece cinsel olarak düşünemeyiz birçok yönü var tabiki
  • 1
    elifsumertas 6.5.2018 20:10
    aslında bir bakıma evet. çünkü istatiklere baktığımızda insanlar genelde cinsel hayatlarından memnun olmadıkları için ayrılıyorlar. tabi toplum baskısı da var. düşünsene evli olmadan da bir erkekle yaşayıp çocuk yapabilirsin. amma ve lakin toplum baskısı insanları evlenmeye itiyor. evlilik olmadan böyle bir şey olduğunda ayıplanıyor.
    1
    ateistsantor 6.5.2018 20:10
    anlayan biri..
    0
    elifsumertas 6.5.2018 20:11
    thanx
    1
    ateistsantor 6.5.2018 20:12
    ben thanx
    0
    elifsumertas 6.5.2018 20:12
    😂😂😂😂
  • 1
    k0zm0s 6.5.2018 20:10
    yasallastirilmis desek daha doğru 😂
    0
    ateistsantor 6.5.2018 20:11
    yani öyle de denebilir
  • 0
    blackdahlllia 6.5.2018 20:15
    yasal mi? neye gore kime gore? seks yapacagim adami neden topluma gosterip bakin ben bu adamla iliski yasiyorum ve sadece bu kisi ile olmak icin de imza atiyorum siz de taniksiniz buna demenin ne manasi var? evlilik kurumu neden var? sahsi gorusum gereksiz vasat bir durum, savundugum sey elbette gunluk iliski degil ama parmaga gecirilen metal bir halka da degil.
    1
    ateistsantor 6.5.2018 20:17
    işte anlatmak istediğim bu ama yanlış tarafından tutup anlamayana aşk olsun..
  • 1
    x40 6.5.2018 20:48
    evlilik iki yabancı kalbin birbirini tanımasını sağlayan bir mecradır
  • 1
    mstfaap 6.5.2018 20:49
    evlilik sınırları zorlamak için iki kişinin yaptığı manevi bir durum
  • 1
    cio45 6.5.2018 20:50
    bence evlilik tümdengelim olan birşey sex gibi çocuk yapma gibi faaliyetler evlilik olmadan iyi birşey olmadığını bizlere aileden yansıtılan birşey ailemizede onların ailesinden onlarada onların atalarından aktarılan birşey bizler geleneklerine ve kültürlerine bağlı bir millet olduğumuz için evlilikte kültürümüzde olduğu bu tur şeylerin olması için. evlilik olmasi gerekiyo aşk gibi gurur gibi namus gibi içeriği çok olan kelimeler gibi evlilikte iceriginde çok anlam barındırıyor ve sex sadece bu içerik lerden biri
  • 1
    uzlette 6.5.2018 20:56
    genel geçer ahlak kuralları vardır. bunun dışında herkes serbest bir ilişki içerisinde olsa bunun gelecek nesiller açısından ciddi sağlık sorunlarına yol açacağı gibi bir gerçek var. müslümanlara 4 kadın birden alın madem gibi cümleler kurmakla isteyen istediği ile sevişirin bir farkı bence yoktur tamam isteyen istediği ile sevişir ama bu çorap değiştirir gibi eş değiştirmekle olmaz ister evlenin ister evlenmeyin.
  • 0
    hattorisakso 6.5.2018 21:11
    eski zamanlarda gayet iyiymiş fakat günümüzde kapitalizmin bir ürünü haline gelmiş. ev döşeme+salon masrafları 40bin liradan başlıyor. ha diyorsanız dini yönden için rahat etsin çözümü 'imam nikahı' ha diyorasanız toplumun baskısı var o da yetmez belediyelerin evlendirme dairesi buna çözüm. ben evliliğe değil yeni bir çifti 10binlerce tl borçla hayata başlatan düğün sistemine karşıyım. evet konuyla alakasız ama içimi döktüm rahatladım