corona virusu çin'in kendi oyunu olabilir mi?

    18
    shewolf 27.1.2020 23:58
    geçenlerde bir kadından duymustum. "aslında istanbul şöyle bi sallansada biraz boşalsa rahat etsek" diyordu. allah bi seni öldürmeyecek o kadar eminsin.

    her neyse çin deki durumda biraz farklı. o kadar nüfusu yoğun ki, nüfus azaltma çözümü olarak bunu bulmuş olabilirler diye düşünüyorum. çünkü ciddi oranda yoğun bir kalabalığı var.

    ablamızın istanbul için dediklerine katilmicam, türkiye genel olarak yoğun bir nüfusa sahip değil. ıstanbuldan zaten temelli gidecek aileler icin maddi manevi desteği devlet veriyor. geri dönmemek şartıyla.

    ama çin bu abi cidden o kadae yoğun ve kalabalık ki, biz istanbul kalabalığından bıkıyoruz, adamlar nasıl bıkmasın. bide çin cok zeki diye övünmesinler o nüfusla dünyaya meydan okunur. bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • 2
    gaddarus 28.1.2020 01:45
    bende bu virüsün nüfus azaltma politikası olarak düşünüyorum. ölenlerin çoğunlu 70-80 yaş üstü kişiler fakat virüsün kendini geliştireceğini düşünememişler sanırım. şu an çok büyğk hızda ve gelişerek yayılan bir virüs oldu. kısaca bu nüfus azaltma politikasını eline yüzüne bulaştırdı
    3
    kenevir 28.1.2020 11:05
    bu benim aklımda hiç yoktu fakat siz söyledikten sonra benimde aklıma düştü. çin bu belli olmaz. hiç bir şeylere saygıları yok kendilerine bile
    2
    gaddarus 28.1.2020 12:52
    en acımasız milletler arasında çin her zaman ilk baştadır belki nüfus çokluğundandır bilemem ama ülke kendi geleceği ve istikrarı için böyle büyük bır kıyıma göz yumacaktır diye düşünüyorum. nüfusun çoğunlu 50+ zaten o yüzden böyle bir proje kendi planları olabilir diye düşünüyorum
  • 2
    gamzeszgin 28.1.2020 11:32
    peki böyle bir şey kurgularken bu virüsün kontrolden çıkıp ciddi bir boyut kazanıp diğer ülkeleri de tehlikeye sokacağını düşünmediler mi? bilemiyorum korkutucu görünüyor. bu kadar gelişmiş bir ülkeyken bu tarz çözümler yerine nüfus politikaları vs. olabilirdi.
    2
    shewolf 28.1.2020 16:16
    virusun yaygın olduğunu dusunememislerdir. farkindaysaniz virus başlangıcı hep yaşlılara vuruyor
  • 2
    usenendeli 28.1.2020 11:49
    dünya en uzun barış dönemini yaşıyor. normalde savaşlar olur; insanlar ölür ve nüfus patlamasının önüne geçilir. bu sayede kaynaklar herkese yeterli gelmeye başlar. çin nüfusu aşırı fazla, herhangi bir ülkeyle savaşma durumu da söz konusu değil. devlet, nüfusu ne kadar kontrol altında tutmaya çalışsa da başarılı olamıyor. bir virüs üretip, nüfusu kırmak ne kadar acımasız olsa da mantıklı bir çözüm. çünkü kaynakları yetersiz gelmeye başladı. bulabildikleri bütün canlıları yiyorlar. çünkü mecburlar. tabi virüsün kontrolden çıkması durumuna katılmıyorum.böyle bir şey yaptılarsa panzehiri de ellerinde tutuyor olmalılar. uygun zaman gelince insanları iyileştiren bir ilaç yaptıklarını duyuracaklardır. tabi bunlar komplo teorisi.
    1
    shewolf 29.1.2020 23:33
    bunu gelde bizim millete anlat. onlar çin nüfusunu istanbulla bir tutuyor ama yok. çinde yasayan bir turk youtuber izlemiştim. aga o kalabalıkta ben intihar ederim ya. insanın midesi bulanır o yoğunluktan. bak cok zekice birsey dedin cidden kaynaklar yetmediği icin olur olmaz seyler yediklerine inanıyorum. bence bu virus olayını kontrol altına almalılar. diger ulkelere yayilmadigi sürece bence yapılması gerekti
  • 2
    sezgi 28.1.2020 12:34
    virüs konusunda iki farklı görüş okumuştum birincisi senin dediğin çin in kendi oyunu olabileceği yönünde çünkü virüs ilk olarak bağışıklık sistemi düşük ve yaşlıları öldürüyor. bağışıklık sistemi iyi ve güçlü olanları süründürüyor biraz.
    bu konudaki ikinci teoride şu çin kısa bir süre önce diğer ülkelerin ihracatlarinda abd hariç bir vergi indirimine gitti. amerika nin bu durum sonrası çin e biyolojik silah olarak corona virüsünü yolladığı düşünülüyor. çünkü virüsten sonra çin'de ihracat ve ithalat durdu.
    tabi ikisiden bana daha olası gelen birincisi çünkü senelerdir çin çoğunluktan şikayetçi
    0
    shewolf 28.1.2020 16:18
    bize istanbul yoğunluğu bile fazla gelirken çin nüfusu insanı delirtecek seviyede bence. o yüzden haklılık payı veriyorum. bu silahi yaşlılara kullanmalari en doğrusu.
    1
    sezgi 28.1.2020 16:25
    bu çok canice çünkü virüsler çok çabuk mutasyon ugrayabilir. ki bizim çin de corona diye bahsettiğimiz de virüsün bir alt türü yani bunun gençlere sıçramayacagı yada bağışıklık sistemi iyi olan insanları da öldürüp öldürmeyece konusunda ciddi bir bilgi yok. bildiğim kadarıyla virüsün tedavisini bulmamız en erken bir yıl sürer demişlerdi.
    0
    shewolf 29.1.2020 23:30
    yaygınlığıni ele almadan söylüyorum a d a m l a r h a k l ı. haklı abi o nüfus nedir öyle ya. bi kavga çıkıyor sehrin burnundan getiriyorlar. ben gençlere zarar gelmesinden yana değilim. ama bence yaygınlığın farkındalardi ve bilerek bunu yaptılar. gerci gencler kolay atlatıyor demisti çinde yasayan bir turk kardeşimiz.
    0
    sezgi 30.1.2020 13:27
    bu her türlü soykırıma giriyor ,canice bir durum hiç bir şekilde haklılık payı olduğunu düşünmüyorum. ayrıca şuan toplamada ölenlerin sayısı 140-150 arası bu bir nüfus azatmak için yeterli rakam değil
    -1
    shewolf 30.1.2020 15:35
    nüfus azalması için doğum azalması gerek. her aileden bir cocuk tek çıkmalı. ama yetersiz çözüm bence amerika fuze atmali
  • 4
    nesquik 28.1.2020 16:53
    bir teoride ben ortaya atayım madem:

    çin bildiğimiz üzere dünyanın en çok nüfusa sahip ülkesi fakat tek sebebin bu olduğunu düşünmek mantıksız ve plansız verilmiş bir karar olduğu gerçeğine insanları iter (eğer gerçekten nüfus azaltma politikasıysa) sonuç olarak giriş çıkışların ulusal olarak kapatılması kolay değildir ve bu sürede diğer ülkelere bulaşacaktır çünkü virüsün kulukça dönemi 2 hafta yani 2 hafta boyunca virüs vücuda girse bile tespit edilmesi neredeyse imkansız

    bunu bir zorunlu seçilim olarak düşünmek gerekli diyorum dünya nüfusunu azaltmak için. sonuçta kaynakları yetmeyen tek ülke çin değil tüm dünya bu konuda endişeli önceden bu nüfus azaltma savaşlar ile zaten kendini dengeliyordu ama şuanda olası bir savaş durumunda sağ kalmak neredeyse imkansız halde en küçük orduya sahip ülkelerde bile şuanda en az 1-2 tane nükleer füze başlığı mevcut bu tarz şeyler savaşta kullanılsa dünyada canlı yaşam formu kalmaz.

    en basit bu şekilde yapılabilir şahsi olarak kimse sorumlu tutulamaz ama istenen sonucun elde edilmesi gayet basit olur yaşlılar,kanser hastaları,dirençsiz bir vücuda sahip olan ve hastaneden çıkamayan insanlar ve daha nicesini kolaylıkla dünyadan silip kalan sağlarla yeni bir tanesini belkide inşa etme çabasıdır bu

    kimin sorumlu olduğu konusu şuan için çin de tutuluyor ama teknoloji ve tarihin salt gerçekleri belkide yıllar sonra bunun asıl sorumluluların kim olduğunu belki bizlere belki bizden sonra gelecek nesillere gösterecektir
    2
    shewolf 29.1.2020 23:27
    amerikanın biyolojik silah tüplerini çine sattığı konusunda bir dedikodu duymustum. dediğin gibi cidden insan sayısı artıyor. fakat türkiye givi ülkelerin nüfus azaltma işine girismesi tam bir ahmaklık olur. cinin bir sehrindeki nüfusu koskoca türkiye gibi.

    yaşlılardan başlamaları... aslında hak vermemek elde değil o kalabalığı videolardan gördük. ınsanlar bıkmış ardı arkasi kesilmiyor. baş döndürücü. ve normal bir nüfus degil kesinlikle. bu virusun yaygınligindan haberleri olduğuna eminim. suan hic birsey den haberimiz yok taklidi yapiyorlar.

    bulaşıcı bir hastalik diyorlar. ama yarasa corbasindan bulaşıyor diyerek kaytarma yapmışlar. muhtemelen o yarasalara enjekte edilmis çünkü bu zamana kadae çinliler sanki yarasa yemiyor muydu? simdi mi bu olası tuttu
  • 2
    caytiryakisi 28.1.2020 18:08
    dünyanın yok oluşu bence çin üzerinden olacak.
    1
    shewolf 29.1.2020 23:20
    allah korusun. onun dışında doğal afetler de gerçekleşiyor unutmayalım
  • 1
    aynendiyerekyasamak 30.1.2020 10:27
    kendi başlarını yeselerdi keşke. tüm dünya tehdit altında .
    0
    shewolf 30.1.2020 15:35
    valla kanka ulkemizde de ağır salgın var umarım o virüs bulasmaz
    0
    aynendiyerekyasamak 31.1.2020 10:22
    ihtimal dahilinde çünkü grip olan atlatamıyor, çok uzun sürüyor bide bu grip hava yoluyla bulaşıyorsa yüksek ihtimal bu taraf doğru da geliyordur.
    temizliğe dikkat etmek lazım sirkeyle mi yıkansa tüm türkiye acaba