sovyet rusya'ya olan sempatik yaklaşımım...

    2
    hellomyfriend 21.1.2017 15:16
    tarafsız baktığım zaman stalin,lenin cidden siyasi ve düşüncesel anlamda çoğu ülkeden ve ideolojiden üstün ideolojilere hizmet ediyor; ülkeye yonetimcilik yapmıştır. bir marşını dinlediğim zaman bile imkansızı başarmak, cok büyük bir güce sahip olmalarını hissediyorum.

    tabii stalin kendi halkına bile işkence etmiş biri olarak lenin ile yan yana bile getirilemez ancak stalin ise askeri bir dehaydi. kendi siyasi hukumdarligini korumuş ve nazilere geçit vermemiştir. ıyiligi tartışılır.

    askeri başarısı beni cidden etkiler. sovyet kelimesi bile bana sempati asiliyor maalesef rusya.

    en büyük sempati kaynağı ise komünizm, sosyalizm bir yönetim biçimi olması...

    kgb isimli gizli istihbarat serviside benim için harbi önemli.

    bu yazı hakkında uzun uzun yazacağım şeyler var ama maalesef telefondan yazıyorum. kısaca sovyet rusy, ismi olsun, ideolojisi olsun, bayrağı olsun hep dikkat ve sempati çekicidir...
  • 1
    hedap 21.1.2017 15:26
    neden cümleleri yer yer iki üç defa okumak zorunda kaldım analmadim.
    0
    hellomyfriend 21.1.2017 15:31
    aynen puvo istikrarlı cümleler yazamadım çünkü hem telefondan yazmak zor hemde aynı zamanda belgesel izliyordum.
    0
    hedap 21.1.2017 15:36
    analmadim yazdığımida farketmemissin :(
  • -1
    serhatcakmak 21.1.2017 16:09
    evet yeni bir sosyalist, komünist boş insan geliyor.
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 16:18
    komünizm bir yönetim biçimidir ama sosyalizm ilgi çekici.
    1
    ofsaytsizburak 21.1.2017 17:27
    ne olursa olsun fikri olan insana boş diyemezsin.
  • 0
    ofsaytsizburak 21.1.2017 17:31
    stalin büyük bir liderdi. stalingrad savaşının kazanılma sebebi sovyet askerlerine ciddi bir stalin aşkı basmasıydı. öyle ki askerler karşı atakta mother russia yerine stalin diye bağırıyolardı. üstelik dediğin gibi askeri olarak da başarılı biriydi. kapitalizmin tüm dallarını dünyaya sarmasını engelledi. faşizm saçmalığını yeryüzünden silip attı.
    fakat aynı zamanda yayılmacı politikası ve türkiye'ye bakış açısı dolayısıyla nefret edilecek adamdır.
    0
    hellomyfriend 21.1.2017 18:03
    türkiyeye bakış açısı bizim açımızdan cidden kötüydü. ayrıca mother russia olayida bir farklıdır ya
  • 0
    oncugenclik 21.1.2017 17:49
    gitte troçkinin askeri başarılarına bak birde , mk şovenistleri😂
    0
    hellomyfriend 21.1.2017 18:19
    tarafsız baktım puvo ve sadece lenin ve stalin üzerinden yürüttüm düşünce mi.
    0
    oncugenclik 21.1.2017 18:33
    o zaman eywallah
  • 2
    yazamayanyazar 21.1.2017 18:11
    öncelikle tükürdünü yalamışsın , tarafsız baktığım zaman diyerek tümceye başlamış komünizme olan sempatini dile getirerek içeriğine son vermişsin. başka ırkların tarihiyle bu kadar ilgilenmek yerine kendi tarihini kendi atalarını kendi destanlarını araştırmalı ve örnek almalıydın, türk tarihini okusaydın keşke. askeri başarısı seni etkilemiş bizim tarihimizde ki başarılarımız sayamayacağımız kadar fazla :( ben türkçü-turancı dünya görüşüne sahip birisiyim bu vatanın evladıyım tarihimle gurur duyuyor iftihar ediyorum , türkmüsün bilmiyorum fakat türk isen bir an önce özüne dönmeni milli şuur ve bilinç sahibi olmanı temenni ediyorum.
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 18:14
    dostum tarafsız bakmaktan kastım: sovyet rusya türklere ve türkiyeye pek iç açıcı bakmiyordu. bu açıdan tarafsız baktım.
    1
    yazamayanyazar 21.1.2017 18:20
    bizde onlarla kız alıp vermeyi düşünmedik en nihayetinde. tüm cihan ile harp etmiş bir milletiz çinlinin kanı avrupanın korkusu rusyanın telaşına mahal vermiş bir milletiz iman ederek zaferler kazanmışız sovyetlerin bakış açısının bizleri çokta ırgaladığını düşünmüyorum
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 18:18
    ve bu arada türküm. başka insanların tarihi yerine kendi tarihini araştır diyorsun. anadoluda ve orta asya'da türklerin başarılarını ve hayatını nerden öğreniyoruz? çin kayıtlarından. demek ki neymiş? diğer milletlere bakmadan kendini bilemezsin.

    ben geçmişimi de bilirim gelecegimizide tahmin ederim. emin ol gormedigin kadar türk tarihi kitabı, bilmediğin kadar tarihi belgesel izlemisimdir.
    2
    yazamayanyazar 21.1.2017 18:24
    sen çin kayıtlarından düzmece bir tarih sahnesi öğrenmiş olabilirsin benim için aynı şey geçerli değil. eğer bahsini ettiğin kadar türk tarihini araştırmış isen milli bilinç ve şuur sahibi olurdun iftihar ederdin seni tatmin etmeyen neydi ?
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 18:30 ~ 18:31
    sempatinin anlamını araştır. 1. olarak komünizm veya sosyalizm sovyet rusya ile ayni demek hata. o bir ideoloji ve devlet yönetim sistemi. 2. olarak ben atatürke ve tarihin gördüğü tüm türk atalara hayranım. 3. olarak cahilligini resmen ortaya koydun. metehan atamizin çocuklarının ismi ci ci, can çün, shi shun vb. peki neden? çünkü türkler göçebe millet ve kalıcı tarih kitabeleri yok. yani tüm türk tarihçiler cin tarihi kayıtlarından alır türk bilgilerini bunlar yalan değildir. ılk selçuklu derebeylerinin anadoluya yerleşme tarihceleri ise bizans kayıtlarından alınır.

    edit: osmanlının bir çok tarihi kayitida bizans kayıtlarından alınmıştır.
    1
    yazamayanyazar 21.1.2017 18:37
    sempatinin anlamını biliyorum. ben sosyalizm , komünizm sovyetlerle aynı demedim ne olduklarını gayet iyi biliyorum. 3. cümlende sana hak vermek zorundayım yazım hatası yaptım cahillikle alakası yok , daha doğrusu söylemek istediğimi yanlış aktardım fakat merak ettiğim bir şey var türk tarihine sempatik yaklaşımım adında bir içerik oluşturduğunu görmedim ve buda benim kafamda bir soru işaretine neden oldu. türk tarihi seni tatmin etmedi mi bunu bilmek isterim atalarına hayran olduğunu söylüyorsun fakat diğer ideolojilere sempatik yaklaşımlarda bulunuyorsun
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 18:42
    atatürkçülük ifeolojisine yatkinim. onun yani sıra pek fazla türk ideolojisi yok. göçebe mi olayım, at avrat kılıç alıp toprak mi fetih edeyim? daha ne var türk ideolojisi? milliyetçilik mi? fransız icadı, islamcılık mı? arap icadı, turkculuk? sayılı türk ideolojilerinden sadece biri. turkcumuyum? evet. türkçü, atatürkçüyüm. turan mümkün mü? atatürk ilkelerinden çıkıp araplastigimiz sürece değil. turan ister miyim? evet.
    2
    yazamayanyazar 21.1.2017 18:51
    bak ne güzel ortak paydada buluştuk. son başbuğ atatürkün yolundayız bizde. sana fetih yap diyende yok kardeşim. milliyetçilik fransız icadı değil ayrıca bahsini ettiğin olay faşizmdir italyan milliyetçiliği bazı kişiler bunu ırkçılık sanarlar. araplaşmaya karşı durmaya calışıyoruz bizde ama benim sindiremediğim konu sadece şu tarih boyu bize düşmanlık etmiş ırklara ve ideolojilerine olan sempatindi
    -1
    hellomyfriend 21.1.2017 18:56
    milliyetçilik nasıl fransız icadı değil? osmanlı bitisine sebep olan fransız ihtilali
    0
    yazamayanyazar 21.1.2017 20:50
    milliyetçilik fransız ihtilali öncesinde italyan milliyetçiliği denilerek hayat bulmuştur ben böyle biliyorum yanlışım olabilir.
  • 1
    mehmetcemrekisa 21.1.2017 18:14
    ya sen demişken şuraya yazayım. bizim türk milleti kendisi atasını desteklemeyi, kendi fikirlerini benimsemeyi hep gericilik olarak görmüş ülkemizde bir çok gencin nazici, leninci, bilmem neyci olduğu belli. oraya buraya nazi damgası çizenler mi dersiniz, batı özentileri mi dersiniz (%70'i böyle yeni neslin), kore hayranlarımı dersiniz, japon mu dersiniz, arapçıları hiç demiyorum. ulan şimdi ben soruyorum, siz hiç avrupalı, amerikalı atatürkçü gördünüz mü ? oğuz kağanı, timuru falan seveni gördünüz mü ?
    diyeceklerim bu kadar.
    0
    hellomyfriend 21.1.2017 18:20
    maalesef puvom durum aynen dediğin gibi. milli şuur aşılamak gerek