en yüksek nüfusa sahip 20 ülke (2017 verileri)

    18
    gameofthrones 10.5.2018 22:44 ~ 22:47
    20 - fransa
    ~ toplam nüfusu 67,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %0.90’dır. avrupa’nın en yüksek nüfusuna sahip 2. ülkesidir. nüfusunun %13’ü afrika kökenlidir. %2’sini ise asya kökenliler oluşturuyor.

    19 - türkiye
    ~ toplam nüfusu 80 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.05’dir.
    göçmen statüsündekiler nüfus sayımına dahil değildir.

    18 - iran
    ~ toplam nüfusu 81 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.07’dir. 30 milyonluk güney azerbaycanlılar nüfusu dahildir.

    17 - kongo d.c.
    ~ toplam nüfusu 82,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.09’dur. ülke güney afrika ve avrupaya büyük göç vermektedir. kongoluların %68’i yurt dışında yaşamaktadır ve bunlar nüfusa sayımına dahil değildir.

    16 - almanya
    ~ toplam nüfusu 83 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.10’dur. avrupanın en büyük nüfusa sahip ülkesidir. nüfusunun %12’si göçmenlerden oluşur.

    15 - vietnam
    ~ toplam nüfusu 94 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.24’dür. nüfus artış hızı yüksek bir ülkedir. devlet 50 yıldır aile planlaması yürütmektedir. aileler en fazla 2 çocuk sahibi olabilir.

    14 - etiyopya
    ~ toplam nüfusu 94,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.24’dür. nüfus artış hızı en yüksek olan 10 ülkeden biridir. ülke nüfusunun 2060 yılına kadar 210 milyon olacağı tahmin ediliyor.

    13 - mısır
    ~ toplam nüfusu 96,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.27’dir. 1970 yıllarından sonra tıpta ve tarımda verimliliğin artması sonucu nüfus artmıştır.

    12 - filipinler
    ~ toplam nüfusu 105 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.38’dir. nüfusu 100 milyonu aşan 12 ülkeden birisidir. özellikle 1990 yılından sonra nüfusu %45 oranında artmıştır.

    11 - meksika
    ~ toplam nüfusu 124 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.63’dür. ispanyolca konuşan ülkeler arasında nüfusu en yüksek olan ülkedir. abd’de yaşayan 12 milyon meksikalı da nüfus sayımına dahil edilmiştir.

    10 - japonya
    ~ toplam nüfusu 127 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.67’dir. japonlar en homojen toplumdur. nüfusun sadece %1.5’ni yabancılar oluşturuyor.

    9 - rusya
    ~ toplam nüfusu 147 milyondur. dünya nüfusundaki payı %1.94’dür. ülke nüfusunun %80’ni ruslar oluştursada rusya 160 farklı etnik millete ev sahipliği yapmaktadır.

    8 - bangladeş
    ~ toplam nüfusu 164 milyondur. dünya nüfusundaki payı %2.16’dır. bangladeşin nüfusu 1951’de 44 milyondu. 80’li yıllarda devlet doğum kontrolünü yaygınlaştırarak pakistan ve hindistana kıyasla düşürmüştür.

    7 - nijerya
    ~ toplam nüfusu 194 milyondur. dünya nüfusundaki payı %2.55’dir. çok hızlı bir şekilde nüfusu artmaktadır. bm’ne göre nijerya bu hızla devam ederse 2100 yılında 730 milyon - 1 milyar arasında nüfusa sahip olacak.

    6 - brezilya
    ~ toplam nüfusu 208,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %2.75’dir.

    5 - pakistan
    ~ toplam nüfusu 210 milyondur. dünya nüfusundaki payı %2.77’dir.

    4 - endonezya
    ~ toplam nüfusu 262 milyondur. dünya nüfusundaki payı %3.45’dir. en kalabalık ada konumundadır. en çok müslüman nüfus barındıran ülkedir.

    3 - a.b.d
    ~ toplam nüfusu 326,5 milyondur. dünya nüfusundaki payı %4.30’dur. nüfus artış hızı düşüktür. fakat en fazla göç alan ülkeler arasında zirvededir. nüfusunun %15’i göçmenlerden oluşuyor.

    2 - hindistan
    ~ toplam nüfusu 1 milyar 325 milyondur. dünya nüfusundaki payı %17.50’dir. bm’e göre hindistan 2022’de çini geçecek.

    1 - çin h.c
    ~ toplam nüfusu 1 milyar 390 milyondur. dünya nüfusundaki payı %18.30’dur. 2013 yılında aile planlaması politikasını ‘her aileye en fazla 2 çocuk’ olarak değiştirmiştir.
  • 0
    azizcan_sahin 10.5.2018 22:46
    onun kalbi😄
  • 1
    oktayay 10.5.2018 22:48
    ne 80 i ya suriyeliler afganlar afrikalılar rahat 85 milyon varız
  • 1
    bulent832 10.5.2018 22:48
    çinlilere bak sen tavşan gibi le pompayi la pompiyare
  • 2
    bablisok 10.5.2018 22:48
    suriyelileri eklersek bi 5 e fln yükselemezmiyiz
    1
    gameofthrones 10.5.2018 22:50 ~ 22:58
    suriyelilerin hepsi vatandaş olmuyor ki. en fazla 2 milyon desen 82 milyon olur. 10 yıl sonra suriye kökenli bebekler nüfusa geçerse anca rahat 7-8 milyon eklenir. ki o zaman zaten rahat 100 milyon olmuş olur bu hızla 😂
  • 3
    maledisant 10.5.2018 22:48
    hindistanı bir şekilde önlemezsek yecüc ile mecüc oradan çıkar herhalde.
    0
    gameofthrones 10.5.2018 22:56
    haykırdım 😂 bencede.
  • 2
    mavi_var 10.5.2018 22:49
    muthiş içerik ya .
    0
    gameofthrones 10.5.2018 22:52
    kendim derledim, harmanladım. teşekkürler ☺️
  • 1
    mavi_var 10.5.2018 23:02
    durum boyle ama nüfusta iş yok. ulkeleri gelistiren ve kalkindiran nitelikli nügus. bence tüm ülkeler nüfusu azaltmaya yonelik calisma yapmalı çünkü var olan nüfus zaaten fazla. bu acımasız sisteme daha fazla bireyin dahil olması hiçbir seyi değiştirmez. üstelik nüfusu artan ülkelerde yeterli eğitim ve diger hizmetlerin yeterli seviyede olduğunu sanmıyorum. şu an var olan savaşı kesip nüfusa odaklanmalilar . tabii bunu katlederek değil programlı bir şekilde yapmalılar.
    ne diyecegimi unuttum da neysem böyle durumlar.

    japonya homojen bir toplum demişsiniz . ılgimi ceken bir konu . asya , dogu tarafları genel olarak oyle ancak avrupa tarafı daha karışık. ırkçilik yapmak bu noktada saçma. çünkü kimse ben bu ırktanım diyemez çünkü karıştı. suriyeliler turkiyeye geldi bizimki yine karışır. yani şunu demeye getiriyoruk bu ırkçılık nereye kadar devam edebilir ki ?
    milliyetçilik tamam dursun ama ırkçılığı anlamıyorum. bence gereksiz bir durum.
    0
    gameofthrones 10.5.2018 23:06 ~ 23:10
    homojen dememin sebebi verilerde göçmen olup vatandaşlık alan çok az. yani vatandaşlık konusunda çok dikkatli bir ülke. bence bunun ırkçılıkla alakası yok. toplumlarını kendileriyle diri tutmaya çalışıyorlar. valla ben istanbulda türkçe konuşan insan gördüğümde aaa bak türkçe konuşuyor diyip seviniyorum artık o derece düşün ne kadar heterojen olmuşuz. çok rahat herkes bu ülkede. herkes kendi dilinde, kendi örfünde adetinde. hayır köklü bir geçmişimiz olmasa sesim çıkmazda neyse.. cidden rahatsız edici bir durum bu benim için. 2000’li yıllarda bu kadar rahat değilmiş yabancılar, göçmenler diyor annemler babamlar.
    1
    mavi_var 10.5.2018 23:10 ~ 23:11
    yok ya ben buna tepki vermiyorum. seninle aynı noktaya degindim.
    japonya kore . ve o taraflardaki adalar ulkeler . pek yabancılarla iç içe değil. ama bu taraflar öyle.

    toplumlar içe dönük olabilir buna karışamayız elbette.
    hatta çinin sırf bu sebepten latin alfabesini kullanmadığını biliyorum. tüm sebep bu değil ancak kendi kültürlerini yaşatmak istiyorlar . başarıyorlar da .
    0
    gameofthrones 10.5.2018 23:20
    aynen katılıyorum sana. ben olsam türkyede vatandaşlık süresini 12 yıl ikamet şartına bağlardım. valla her ipini koparan türkiyeye geliyor vatandaşlık için 😂
    0
    mavi_var 10.5.2018 23:22 ~ 23:23
    suriyeliler de vatandaş olacak haberini gordüm de bakmadım. 12 yil iyiymiş cidden .
    kemal sunalın filmlerinden hatırlıyorum evlenince vatandaş oluyorsun.


    abi tamam gelsin her yerden mühendisi prefesörü lafim yok. ama gereksizler de geliyor. bir yararı yok. millet zaten şaşırmış daha da bozuluyorlar.
    0
    gameofthrones 10.5.2018 23:28
    kendi milletimizden o kadar zeki prof, mühendis var ki bunlara sahip çıkamıyoruz ama yabancıya el pençeyiz malesef. kendimizde olanları diriltsek diri tutsak daha iyi olur.

    gelsinler ama nedense bizim milleti onlara ayak uydurtmaya çabalıyorlar. arapça tabelalar arapça konuşma vs. neden ya? biri bana bunu mantıklı bir şekilde açıklasa susacağım yeminle. tek cevap ümmetde ümmet. abi gülhane parkında çekirdek çitleyip durmadan yere atıp heryeri pisleten milletten bahsediyoruz. harbiden şaşırdık. bu ülkede vatandaş olacaklarsa önce türkçe öğrensinler 5 yıl sonra olsunlar. çoğuna 5 yıl şartı yok sayılmış 2014-2015 yıllarında. :/