türkiye' de evrim

    19
    nabercnm0 17.5.2018 18:15
    evrim teorisi gerçek mi değil mi?
    yıl olmuş 2018 biz hala bunu tartışıyoruz.
    ana sebep ise evrim diyince aklımıza maymun - insan ilişkisinin gelmesi. yahu dünyada bi tek insan mı var? milyonlarca canlı türü var. bırakın insanı asıl olaya odaklanın. gerçekleri görmek bu kadar zor değil. binlerce kanıtın arasında hala bunu reddetmek ne büyük bi eksiklik.
  • 0
    yerrek 17.5.2018 18:21
    islam aslında evrimi reddetmiyor, evrim aslında bir uyum yasasıdır ve onu yaratan da allahtır. fakat geri zekalı türk ateistleri daha evrimin ne olduğunu bile bilmeden savunmaya çalışıyor.
    0
    nabercnm0 17.5.2018 18:29
    maalesef öyle. her iki kısımda bilgi sahibi olmadan sadece ateizme yürüyorlar. beyin error
  • 1
    champ 17.5.2018 19:14
    ben evrimin öğretilmesi taraftarıyım. doğru dürüst bir şekilde müfredat içerisinde bulunmalı
    0
    nabercnm0 17.5.2018 20:51
    aynen. evrim demek biyolojinin temeli demek. evrim olmadan biyoloji tam olarak anlaşılamaz. zaten fen bilimlerinde kötü durumdayız üstüne bide müfredattan kaldırıyorlar. anlamak zor bunları.
  • 1
    cioarkey 17.5.2018 21:15
    evrim mükemmele gitmektir benim için. mükemmel olmak için devinmektir e bununla ilgisi olmayanlar pektabii kabul etmeyecek aksine maymunla bağ arayacaklardır.
  • 0
    hedap 17.5.2018 21:49 ~ 21:50
    reddedilecek tarafı yok mu? öğretilen yanlış öğretilirse insanlar tabiki karşı çıkar.
    üstelik bu tartışmanın sadece türkiye'ye ait olduğunu düşünmek pek araştırma yapan insan söylemi değildir.
    evrime karşı kesin bir dille karşı çıkılan ülkelerin başında abd gelmektedir.
    sonrasında avrupa birliğinde hristiyanlığa bağlı kesimler, yahudilerin pek çoğu dünya genelinde evrime karşıdir ve bu tartışmanın çoğunluğu bu ülkelerde de devam etmektedir.
    tek bir fark var, evrime karşı çıkan insan da kendini geliştiriyor karşı çıkmayanda. herkes kendi kulvarında at koşturuyor.
    evrimi materyalist bir düşünceye dayandıran, internette gördüğü karikateist paylaşımlarla evrime inanan, evrime bir din gibi bakan insanların varlığı söz konusu.
    ben evrim konusunu ateist ve materyalist düşünceye dayandıran her türlü düşünce ve fikre karşı çıkarım ve reddederim çok rahat bir şekilde.
    çünkü dünya üzerinde cansız bir maddeden canlılığın oluşmasını kanıtlayan hiç bir şey yokken çıkıp birilerinin ilk başta proteindik sonra denizden çıktık, sırasıyla ve silsileyle insan olduk demesini aşırı derecede cahillik ve bagnazliga bağlıyorum. eğer sende yaratıciyi reddeden ateist materyalist bir düşünceye dayandırıyorsan evrimi, gerçekleri görebilmek senin için de bu kadar zor değil.
    0
    nabercnm0 17.5.2018 21:59
    cansızdan canlı oluşumu evrimin temel görüşlerinden biri. ve bu görüşler 6 ya ayrılır. bunlar adına da binlerce deney var. redi' den, pauster' a kadar onlarca bilim adamı geçti.
    o bahsettiğin ülkelerde sadece dindar kesim. bilimi tersleyen kesim. senin de evrime bu kadar dar alanla bakman bağnazlık seviyeni gösteriyor. daha adam akıllı bir araştırma yapmadan ahkam kesiyorsun. yazdıklarında baştan sona boșș. bu denli kanıt yığını olan bir şeyi bu denli reddetmek, bu denli düşman olmak bağnazlık değilde ne?
    1
    hedap 17.5.2018 22:07 ~ 22:11
    daha biyogenez ve abiyogenezden bı haber insan gelmiş cansiz maddeden canlı oluştuğunu bilim dalları ile değil de görüşlerle açıklamaya çalışıyor.
    baya baya ateist ve materyalist düşünceye inanıyorsun işte.
    azıcık kurcalayinca hemencecik ortaya çıktı.
    yaratıcıyı reddeden hiçbir evrim söylemi bilimsel bir zemine ve temele oturtulamaz.
    milyonlarca yıl önce denizden çıkan balığın insana kadar gelişmesinin deneysel olmayışı, sizin materyalist inancınizin bilimi değil, bilim dışı düşünceleri temel aldığınizin en net göstergesi.
    ve türkiye'de evrim tam olaraktan bu materyalist ve ateist zemine dayanan bilim dışı evrim kuramları yüzünden tepki görüyor emin olabilirsiniz.
    0
    nabercnm0 17.5.2018 22:18
    kafayı ateizme takıp gerçekleri gözardı etmen üzücü.
    0
    nabercnm0 17.5.2018 22:15
    başta zaten insanı ayrı tuttuğumu söyledim. inatla insan diyorsunuz hala. şu insanı bi kenara bırakında doğanın kendisine bakın. bilim bu, bir din gibi herșeyi kabul etmek zorunda değilsin. ama tamamını reddedemezsin. ve eğer sağlam bir araştırma yaparsan da islam ile uyuștuğunu görürsün. o abd gibi ülkelerin reddetme sebebi evrim teorisinin hristiyanlığı yalanlamasıdır. bu nedenle bir şey hakkında yorum yapıp, milletin kafasını karıştırmadan önce belli bi düzeyde araştırma yap dostum.
    0
    hedap 17.5.2018 22:28 ~ 22:31
    dostum benim kızdığım nokta evrimi ateist ve materyalist düşünce sistemiyle yaymaya çalışan insanlar.
    ben yaratıcının yarattığı bir düzen olarak görüyorum zaten bunu.
    yaratıcı belirli bir düzen kurmuş, kanunlar koymuş ve bu çerçevede insanlık ve canlılık sürekli daha iyiye gidiyor.
    ama tüm bunları ateist ve materyalist bir düşünceye oturtarak bunu yaratıcidan bağımsız olarak yaymaya çalışan düşünceler yüzünden dünyada çok öncelerden beri ve ülkemizde de yeni yeni bu ateist materyalist düşünceleri gördükleri için karşı çıkan nesiller var evet.
    bunların da önüne geçmek için yaratıcıyı reddeden evrimin ortadan kaldırılmasi gerekiyor.
    çevremde insanlar denk geliyor konuşuyoruz, adam diyor ki biyoloji canlı bilimi canlılık oluştuktan sonrasıyla ilgilenir. adam öyle bir yerden cevap veriyor ki yani yaratılma kısmını esgec biz canlı ortaya çıktıktan sonrasini konuşalım:)
    e konuşalım da işte sonuçta kurulmuş hatasız bir düzen ve yaratılmış bir canlılık var değil mi?
    kimse canlılığın oluşumunu ilk ortaya çıkışını konuşmak istemiyor çünkü yaratıcı giriyor işin içine.
    ama canlılıgin başlamasından sonrasını rahatça konuşabilirsin çünkü, canlılık oluştuktan sonra yaratıcının müdahalesine gerek kalmadan canlılık gelişebiliyor denilebiliyor.
    benim bu ateist materyalist düşünceyle konuşan inananlara karşı çıkmamin sebebi bu.
    sen yaratıcıya inanmıyor olabilirsin, ama yaratıcının yaratmadığı kendi kendine oluşmuş bir düzen olarak öne süremezsin tüm bu kâinatı ve canlılığı.
    hele ki bilimin bu kadar ilerlemiş olduğu bir dönemde, teknolojinin şimdiki kadar gelişmiş olmadığı dönemlerde yapılan abiyogenez tezlerine inanmak.
    1
    nabercnm0 17.5.2018 23:53 ~ 23:54
    şöyle bir durum var ki evrim tam olarak senin eleştirdiğin şeye bakar ki bu islam ile uyuşuyor. dinimize göre topraktan yaratıldık. evrimin sağlam görüşlerinden birine görede topraktaki aminoasitlerden yaratıldık. yine aynı şekilde hücreden yaratildıgimizda kuran da geçiyor. aslında aykırı bir şey yok ama hala bazıları evrimi sadece ateizm üzerine sanıyor. onlara da hak vermiyor değilim çünkü ana etken kataolik kiliseleri ve yandaşları. evrim diğer dinlere pek sıcak bakmıyor çünkü. her ne kadar islam'a benzeselerde arada bazı farklar var. uzun lafın kısası, evrim teorisinde yaratıcının etkisi olmadığını savunanlar olayları tesadüfe vuranlardir. ișe onlar üzerinden bakmak diğer müslüman evrimcilere hakarettir.
    umarim anlaşılmışımdır....
  • 1
    tomclancy 17.5.2018 22:31
    dünya'nın düz olduğunu savunanlarla evrimin gerçek olduğuna inananları aynı safta tutuyorum. uğraşacak şey mi bulamadınız be puvo. bir de gelmiş evrimi eleştirenleri eleştiriyorsunuz.
    0
    nabercnm0 17.5.2018 23:47
    dünyanın düz olduğu görüşü paroyana dan başka bir şey değil. ama evrim laboratuvar ortamında kanıtlanmış, belli bașı temellere otutturulmuștur. buna rağmen bir olguyu bir saçmalıkla bir mı görüyorsun?
  • 0
    dygu 17.5.2018 22:46
    zor