25

kredi çekip düğün yapan embesil

elalem oynasın, eğlensin diye en güzel yıllarını saçma sapan kredilerle mundar eden tipler. 3 yıllık evli olup hala düğün borcu ödeyen arkadaşım var.
  • 2
    658 7 ay önce
    aga bana kalırsa ben düğün değil sadece bir nikah yaparım düğünün her türlüsü zarar (maddi)
  • 1
    enon 7 ay önce
    adam haklı beyler, nikah kıyın geçin mk
  • 1
    komor 7 ay önce
    öyle ama olmuyor işte bir taraf istemese diger taraf ister
  • 1
    arabeskci 7 ay önce
    abimden örnek vermek istiyorum. düğünü 6-7bin lira arasında yaptılar. takılardan 35bin lira geldi hem düğün masrafını hem de ev masrafını karşıladılar.
  • 4
    gerekvarmi 7 ay önce
    bir kere evleniyorum kafasında olan prensesinin ve ailesinin beklentilerini karşılamaya çalışan gariban erkektir.
  • 1
    kamesrep 7 ay önce
    burada düğün pahalı nikah yapmak bedava zanneden arkadaşlar var. arkadaş altının gramından haberiniz var mı bilmiyorum ama 5 bin lira kafadan bir bilezik zaten. gelinlik fotoğraf nikah şekeri davetiye bilmem ne 10 bin de ona. ev tutuyorsunuz kira depozito doğalgaz elektrik su aboneliği para. daha eşyayı saymadım. kız tarafıysanız bir de mutfak eşyası var tencere tabak çatal, bunlar hep para. yemekli orkestralı düğünden ziyade evlenmenin kendisi masraflı. düğün yapmasanız da cebinizden para çıkacak. bi akıllı sizsiniz, nikah yapın geçin diyorsunuz. nikahla düğün arasında pek bir fark yok zaten. hepsinde şemsiyeyi görüyorsun.
  • 0
    everest 7 ay önce
    kredi çekmek direkt embesillik zaten
  • 1
    ozerhuseyin0 7 ay önce
    benim krediyle kredi borcu ödemişliğim var
  • 1
    selimakif 7 ay önce
    çevre baskısı işte.
    başkasının parasıyla gerdeğe girmek bu olsa gerek :)
  • 0
    besiktasli 7 ay önce
    yazın abimin düğünü var ve ev almak için bi arsa satıldı, düğün+ev eşyası içinde bi arsa satılacak. 3 5 sene sonra değerini 2ye katlayacaklar ama kimin umrunda. illâ gösteriş illâ gösteriş. sırf annemin gösteriş merakı yüzünden iki nişan yapıldı abime. lan millet bi tane yapmıyo. aile arasında oldu bitti diyo. biz ankara'nın yarısına yemek verdik.
    0
    asciyamagi 7 ay önce
    sizde bizim gibi kürtsünüz galiba :d
    1
    besiktasli 7 ay önce
    hayır 1800lü yıllardan beri bulunduğumuz ilçe dışından gelin bile almamışız. ankara'nın yerlisinin bile yerlisiyiz 😂
    0
    asciyamagi 7 ay önce
    şaşırttı. düğünde iyi eğlenceler diyeyim.
  • 0
    beyzzeyn 7 ay önce
    o parayla kendilerine daha lüks ev ya da araba alsınlar düğün için harcamak nedir
  • 0
    gknsvgi1453 7 ay önce
    ben dugunle ilgili herseyi hallettim iste gelinlik salon vb. ne masraf varsa hepsini ayarladim ama su sekilde dedim ki hepsine takidan sonra verecegim dugun bitti hepsini nakit takilanla verdim takilarda bana kaldi kredi cekmek nedir yahu
  • 0
    hedap 7 ay önce
    düğünde takılan paralar masrafını çıkarır elinde de para bırakır hatta.
    bizim sülale geniş olduğu için sıkıntı yok. çevresi olmayanlar için kredi çekip düğün yapmak mantıksız tabi.
  • 1
    viskon32 7 ay önce
    ne yapsın?
  • 0
    leopoldiye 7 ay önce
    takılarla geri kapatırım derken kapatamaması üzücülüğü.
  • -1
    aliyilmaztr 7 ay önce
    kendine güvenmiyorsan ve paran yoksa evlenme o kızı da peşinden sürükleyip sıkıntıya atmanın anlamı yok
  • 0
    etiam 7 ay önce
    yazık lan üzüldüm dalga geçmeyin
  • 0
    suti34 7 ay önce
    herkesin kendi zevki ve kendi ödeme planı var çoğu insanda düğün yapacak nakit olmuyor insanlar düğün yapmak isteyebilir bunun için borca girmek tabi bence de hoş bir durum değil ancak kazanıp kapatırım dersem ve bunun çok uzun olmayacağını hesaplar isem o zaman yapardım
  • 0
    thkvs 7 ay önce
    önemli olan eşinle mutlu olmaksa elalem ne der diyerek mutlu olmayı planladığın kişinin geleceğine bu kredileri ne yapacağız cümlesini sokmamak gerekir.
  • 1
    tarikulusal 7 ay önce
    herkes istediğini yapar
  • 2
    orr 7 ay önce
    üst benlik der ki; konuşarak, bilinçli bir şekilde masraflar azaltılabilir. parası olan istediğini yapar. parası olmayan da kredi çeker, kendisi cezasını çeker ama kredi çeker. vicdanen bunu söylerken yine de kimseye karışmıyorum. isteyen istediğini yapsın.

    arkadaş söz için takım elbise almaya gitti; 800 lira. 1500 liraya tek taş yüzük aldı. defalarca dedi; tek taş hezeyandır, altın alalım ama karşı taraf illa tek taş olacak dedi. o reklamlarda gözüken tektaş yüzük modellerine iyi bakın. uzun parmaklar, şuh bakışlar.. tektaş mı yoksa kadının varlığını mı pazarlanıyor, kafada bunu karıştırırız.

    hayat cidden yoksul olan için pahalı. parası olan için bu gibi şeyler zaten konuşulan meseleler değil. kredi çekilip alınan ziynet eşyaları, parası olan için herhangi bir günde kaç katı değerinde hediye olarak alınabiliyor.

    okan bayülgen'in kendisi de aynı hataya düşse de güzel bir benzetmesi var. medyadaki meselelere 'pornografik' olarak bakıyor. bu ilkel insanın üzerine medeniyet sosuyla işlenmiş düzen pazarlama metodudur. örneğin fairy adlı bulaşık deterjanı reklamının sloganı şudur:' fairy, boyuna değil gücüne güvenir.' ataerkil söylem olmakla beraber kimyevi maddelerden oluşan bildiğimiz bulaşık deterjanı pazarlanırken pornografik, yani rahatsız edicidir. peki, bu rahatsızlığı kim algılıyor? çoğu kez insanlar 'ha, cidden şunu bir deneyelim, iyi mi yıkıyor acaba, güzel köpürür mü bakalım' diyorlar ve metnin okumasını rahatça es geçebiliyorlar. ki, bu bence çok normal.

    düğün meselesi böyle. rahatsız edici gözükebilir ama insanlar ihtiyaç gözüyle bakıyorlar. on binlerce lira hazırlanıp, düğün yapılmadığı ya da düğün sonrası altı ayda boşanan çiftler var. iki birey de neyi amaçladığını iyi bilse ya da ortak karar verecek kadar ayakları üzerinde durabilseler, evet; minimum masrafla işin içinden çıkabilirler. ancak hayat ciddi anlamda ekonomik düzeyde zor. güç yani, güç gerektiren işler.

    yeri geliyor, büyük konuşuyoruz, insanların yüzlerine söyleyemem dediğimiz şeyleri yazarken rahatça sarf edebiliyoruz. düğün meselesi de böyle. içine girince her şey değişebiliyor. belki (pi: mgtow) tarzı akımlar da bu yüzden kök budak salabilir.
  • 1
    usenendeli 7 ay önce
    eskiden düğünler yeni evlenenlere, yeni hayatlarında destek olmak için yapılırmış. takılar zaten yeni evlenen çifte rahat rahat yetiyormuş. şimdi ise bir düğün salonu kiralıyorsun. niye? 3-4 saatte senin bir yıllık çalışman çar çur oluyor. ona para, buna para... evlenmek cidden sıkıntı ya.
  • 1
    tralleis 7 ay önce
    sebebi düğünü abartan kız tarafı yani şimdi herkes zengindir diye bir şey yok ama halden anlamayan insanlar ve bazı kızların aç gözlü olması neymiş hayatında bir kere evleniyorsun demekki sen hayatında sadece bir kereliğine mutlu olmak istiyorsun peki ya,geri kalanı uzun bir müddet borç içinde düşüne düşüne...
  • 1
    farkhunda 7 ay önce
    muhtemelen istediği marka beyaz eşya takımı alınmadı diye nişan atan kız takımından biriyle evlenmiştir. geçmiş olsun dedirtir. maslow hiyerarşisine besmele çekmiş, güdülerini karşılamak maksatlı gördüğü hanım kızdan daha iyisi olamayacağını düşünmüştür. hanımlara kabalık yapmak istemem sonuçta onlar da analarının içlerinde kalan uktelerin kurbanı olmaktadırlar. yine de çoğu akrabanın fişeklemesiyle "bir kere evleniyoruz yaaaaa, olsun o kadar" diye düşünürler. düğün olur biter, ilk ay geçer kazık gibi faturaları görürler. dolayısıyla evliliğin en güzel üç yılını çirkefliklerle geçirirler. önce birbirinizi tanımanız, ve uyum sağlayıp çoçuk yapmaya karar vermeleri gereken üç yılda muhtemelen kız tarafı yine gelini gazlayarak. üç yılda iki çoçuk doğurtturur. sonra efendim neden aile müessesesi eskisi gibi değil. olmaz gülüm olmaz. eskiden insanlar kıymeti canda bilirdi eşyada değil. o eski insanlar ah ne güzel idiler. şimdi modern zamanın kurbanı, geleneklerini dahi reddeden modern olacaz diye, bizim ismimiz ayşe, mehmet idi çoçuklarımız aleyna, kumsal, ada, su olsun diye devam ederler. hepinizin ailesinde bu tür vakalar vardır. ders alın, tekerrür etmeyin derim.
  • 0
    tomclancy 7 ay önce
    düğünler çok abartılıyor. eğlenmek için dans etmek yeterli iken neden silahlar ateşlenir?
  • 0
    vendetta0 7 ay önce
    bir kere evleniyorum diyen kızın istediğini yerine getirmeye alışan kişidir. sanki biz 10 kere evleniyoruz hieeaa..... bir gün evlenirsem düğün sanmıyorum yapar mıyım, yaparsam da ufak bir organizasyon olur
  • 0
    ygmrnsesi 7 ay önce
    toplum baskisinin en kotu hallerinden birisidir.topluluk gelir yer icer ancak gelinin cirkin oldugu damadin cimri oldugunu kanisina varir ve giderler uzucu..
  • 0
    androidoyunlar 7 ay önce
    zorluğun altına girebilecek götü olan adam'dır. senin gibi götsüzler anlayamaz. kibarcası fedakar insan...
  • 0
    benkimimlan 7 ay önce
    kredi çekip altına yattırım yapmak isteyen bir akrabanın krediyi çekip oraya buraya harcamasından daha mantıklı olan olay
  • 0
    phosphenezs 7 ay önce
    saçmalık
  • 0
    gtaurine 7 ay önce
    kredi cekebiliyorsa kendi gotune guvenen bi adamdir baktigin zaman dugun yapmakta ucuz birsey degil mantiken bu yolu seciyorlar
  • 0
    keke 7 ay önce
    yöreden yöreye göre değişebilir adamın akrabalık ilişkileri kuvvetlidir yapmak ister yapar sana ne ? bize saçma gelmesinin sebebi günümüzde artık akraba ilişkilerinin zayıflamasından kaynaklı benim senede 2 defa gördüğüm amca oğlunun benim düğünümde ne arar demi ?
  • 0
    siwoli 7 ay önce
    düğünü de geçiririm ama süzgecimden bohçayı geçiremem ya gerçekten geçmiyor bak .
  • 0
    ameonna 7 ay önce
    bence de saçma çünkü geçmişe bakarsak mesela osmanlı döneminde düğünlerin yapılma amacı yeni evlenen gençlerin masraflarını karşılamaktı ve her zaman ele geçen para harcanan paradan fazla olurdu.şimdiyse herkes en pahalı düğün benim olsun akrabalara zengin koca bulayım temalı.

16. @hedap | saygı