apple, türkiye'yi uluslararası garanti listesinden çıkardı

    8
    oxygen 12.3.2017 18:04
    bilişim şirketi apple, türkiye'yi uluslararası garanti listesinden çıkardı. yurtdışından satın alınan apple ürünleri artık türkiye'de garanti kapsamında değil.

    hürriyet gazetesinin haberine göre, apple türkiye temsilcisi, "uluslararası garanti artık türkiye'de geçerli değil. bu konuda apple önümüzdeki günlerde resmi açıklama yapacak ancak kullanıcıların mağdur olmaması için telefonda bu şekilde bilgi veriyoruz" dedi

    dayı
  • 0
    yepyeni 12.3.2017 18:09
    işte bu yüzden evet diyeceğim.
  • 0
    rockefeller 12.3.2017 18:11
    türkiye yanlızlaştırma politikasına mahkum düşürülmüştür
  • 0
    tutskiyancek 12.3.2017 18:19
    böyle giderse parti kuracam a.q kimseden hayır yok
  • 0
    magic 12.3.2017 18:52
    ıphone alın iphone yakında home tuşu bozulunca kendiniz tamir edersiniz. ulan 4 bin lira para verip hizmet alamamak nasıl bir duygu acaba
    0
    ofsaytsizburak 12.3.2017 20:33
    puvo seni seviyorum ya yazın açtığım neden ıphone alınmaz tarzı başlıkta beni en çok sen desteklemiştin adamsın
    0
    magic 13.3.2017 14:56
    eyv puvo kapitalizme karşı duran herkese desteğim tam
    0
    tutskiyancek 12.3.2017 20:36
    benim home tuşum dokunmatik benim canım yanmaz gardaş
    0
    magic 13.3.2017 14:57
    bizim hoca sıfır iphone 7 almıştı alır almaz ses tuşları bozuldu. 4000 tl para verdiğim telefonun en az iki sene servis görmeden çalışması lazım
    0
    tutskiyancek 13.3.2017 16:43
    böyle bir problemde apple'a gidiyorsun telefonu değişiyorlar :d önemli olan bu tür problemlerde değişim talep etmek etmezsen söylemezler böyle bir şey :d
    0
    magic 13.3.2017 16:55
    telefon değişmek? ve apple. ekranı bariz bozuk olan binlerce iphone 6 için yine binlerce dava açıldı amerikada. apple daha yeni kabul etti hatasını. onların ekranını bile belli bir ücret karşılığında değiştiriyor. teknolojiyi takip ediyorsan dediğim olayı biliyorsundur şu ekran lehiminin erimesi olayı. ayrıca bizim hocanın telefonu değişmediler yani baya garantiye gitti geldi telefon. telefon değişmek samsungun yaptığı gibi olur 4 milyar dolar zarar edeceğini bilmesine rağmen bütün note 7leri nasıl toplattı piyasadan. zamanında iphone4te de bir problem vardı şimdi tam hatırlamıyorum ama apple yine saçmasapan bir çözüm sunmuştu. evet apple ilk zamanlarında androidden ciddi anlamda öndeydi. ama android iostan 4-5 sene sonra adam gibi kullanılmaya başlandı. yani arada fark olması normaldi ama android açık bir sistem olduğu için herkes geliştirebiliyor ve androidin gelişmesiyle iosunki kıyaslanamayacak kadar farklı. demem o ki yıl olmuş 2017 kapalı sistemli, rakiplerine göre oldukça düşük donanım sunan, ekran kasa oranı rakiplerinde %80lere ulaşmışken hala %69 da olan bir telefona 4000 lira vermek mantıksız. sadece bakın benim iphoneum var demek için alırsın ki o da genelde bizim milletin bir halttan anlamadan en pahalısını almasından kaynaklanıyor. ülkenin genelindeki mutsuzluğun sebebi de bu aslında. sanki mutlu olmak için iphonea ihtiyacımız varmış gibi
    0
    tutskiyancek 13.3.2017 19:30
    teknolojiyi takip ediyorsan bilirsin ki apple bir hata yaparsa hatasını söyler ki ıphone 6lardaki kronik olan batarya problemlerini değiştirmek gibi hatta 2 sene içerisinde değiştirebilirsiniz dendi dayıma. şimdiki batarya ömrü bitince 2 sene içinde gidip yeni bataryayı taktıracak oh mis yani bir marka farkı var birbirleriyle elbet, altında da kalmazlar birbirlerinin. ayrıca yanlış anlaşılmasın apple fanboyluğu falan yapmıyorum, android pek severim fakat ios'u da yedirtmem. şöyle ki ios ve android işletim sistemlerindeki ram tüketimi aynı değil. yeni nesil androidlerde biraz daha iyileştirildi bu fakat yine de android çok tüketiyor tek başına rami o yüzden 4gb-6gb-8gb ramlar çıkıyor ortaya. etrafımda dolu ıphone 5 kullanıcısı var ve bu bana yetiyor diyor adam memnun telefondan çünkü bu sene bitti güncelleme desteği buna rağmen adamlar kasmıyor diyor ve haklılar. samsung'a gelirsek s3 kullanan arkadaşım haftada bir sıfırlamam gerekiyor kendinden geçiyor sürekli diyor bu aradaki işletim sistemi farkı ha bu android kötü anlamına gelmiyor fakat samsung'un telefonları evet yavaşlıyor. ben android'de sony ve xiaomi haricinde ileriye dönük telefon üreten bir üretici görmedim çünkü adamlar özellikle sony yapınca uzun süreli kullanıyorsun ben daha yeni sony xperia z1'i zorla bırakıp ıphone 7'ye geçtim sebebiyse hem ios'u görmek hemde uygulama bazında androidden kaliteli olması. ayrıca ekran kasa oranı bir tercih meselesi kimisi için bir problem bu oranın yükselmesi. kırılınca ekranı daha sıkıntı olmasının yanında kaba elleri olan biri için de problem. tabi "tercih meselesi". piyasada marka için yırtınan bir kısım var, diğer bir kısım da abi ıphone ne, bir boka yaramıyor diyen ve androidide kullanmayı bilmeyen çok anladığını zanneden bir kitle var. android ve ios arasında hitap ettikleri kitle farkı var: apple normal kitleden çok müzikle uğraşanları, işiyle çok işli dışlı kimseleri, fotoğrafçıları bunun içinde video editte var bu böyle gider fakat android her şeye hitap ediyor bu aslında bir eksiklik çünkü tam olarak yapacağı şeyler yeterli değil uygulama kalitesi bazında. bana göre apple uygulama kalite ve çeşitliliğinde önde, android ise oyun çeşitliliği. performans sorunu artık yeni nesil telefonlarda sıkıntı değil artık kalite önemli. bu yüzden bu iki platformun zaten kıyaslanması saçma hatta donanım tartışmasına giren insanlara da normalde cevap yazmam ios ve android platformındaki donanım etkilerinin farklı olmasını bilmeyen sözde teknoloji geekleri ile tartışacak pek bir şey bulamıyorum doğrusu.
    0
    magic 13.3.2017 19:46
    "bir şey bilmeyen teknoloji geekleri"yle tartışmak istemiyorsan istersen önce yazdıklarını dikkatli okuyabilirsin. ben yukarıda zaten ilk zamanlarında iosun androidin çok önünde olduğunu söylemiştim. yani s3le iphone 5i kıyaslıyorsun ya ki 5 çok daha sonra çıkmıştı ama yine de ben o zamanlar iosun daha önde olduğunu kabul ediyorum. ama şu anda android de en az ios kadar stabil çalışıyor hatta son çökme istatistiklerine göre android 9 aydır öne geçmiş durumda. demek istediğim cihazda maliyeti minimuma düşürüp, rakipleri ekranda 800 ppiye ulaşmışken hala kıytırık ekranlar kullanan iphonea 4000 lira vermek niye. uygulama kalitesi vs demişsin buna sadece gülerim. iostaki uygulamaların %99 u androidde de var. olmayan yüzde birin de benzerleti var. doğru google playde çöp uygulama da çok ama binlerce kullanışlı uygulama da var. teknolojiyi de iyi takip ederim günde yarım saatim haber sitelerinde geçiyor ama appleın böyle bir garanti verdiğini ilk defa duydum. apple genelde parayı al ve süründür politijası uygular çünkü. steve jobsın devri geçti artık apple eski apple değil tamamen kar odaklı bir firma
    0
    tutskiyancek 13.3.2017 20:08
    şöyle söyleyeyim arkadaşımın siri'si çalışmıyordu çözemedim bende aradım apple'ı yakınınızda bir pc varsa telefonu bağlayın ve itunes'e giriş yapın ben buradan yedekleyeyim ve sistemi düzelteyim dedi ha bunu bende zaten yaparım ama bunu desteğin yapıyor olması bilmeyen kullanıcının işine çok yarayacak bir şey. servise götürüp günlerce bekleyeceğine adamlar hallediyor birkaç saat içerisinde. bence çok mükemmel. fiyat konusunda ne yazık ki sana yüzde yüz katılıyorum yani belki yurt dışında bu fiyatlarda çok bir umursanma yok fakat doların 4'e yaklaştığı bu dönemde örneğin 10 dolar bile çok fark ediyor bunda haklısın. ekran konusuna gelecek olursak retina ekranı zaten apple'ın teknolojisi gayet iyi, ıphone 7'nin ayrıca ppi değerleri iyi, kötü değil zaten retina ekran başlı başına bence fark ettiriyor kendini. android'deki çöp uygulamaları kastetmiyorum bu bir sorun tabi fakat androidde kısıtlama pek olmadığından "geç, hadi sende geç" diyen bir uygulama kabul sistemi var iyi de kötü de bir sistem tartışılır. benim bahsettiğim şey uygulamaların kalitesi. aynı uygulamalar olsa bile birbirinden pek çok farkı sıklıkla bulunabiliyor. hatta birçok program örneğin fotoğraf edit, video edit konusunda program kalitesinde, çeşitliliğinde android aşık atamaz ios ile. ios'daki bir programda bütün ihtiyacını görüyorken androidde o ihtiyacını 3 programla anca görüyorsun ki onlarda canını sıkacak programlar. fiyatlar konusunda tabi ki göz var nizam var, apple pahalı ama bu kötü olduğu anlamına da gelmiyor her şeyden önce insanlar apple'a telefon güvenliği konusunda güveniyor. tabi bu platformlar zevk meselesi kıyaslanması olacaktır bir rekabet var ortada ama sanki apple'dan, google'dan para alıyormuş gibi bir tartışma da gereksiz. çoğu tüketici parasını harcıyorsa kendini en iyisini aldığına inandırır böyle bir takıntı var dünya da. sonuç itibariyle tüketicinin parası var ve almak istiyorsa bir şeyi alacaktır onu. ayrıca zaten firmalar kar odaklı iş yapar hayrına yapmıyorlar ya.
    1
    magic 13.3.2017 20:15
    ne sen beni ikna edersin ne ben seni zaten babamızın firması değil ikisi de tartışmaya gerek yok. telefonun hayırlı olsun umarım hiç pişman olmazsın
    1
    tutskiyancek 13.3.2017 20:19
    ikna meselesi değil zevk meselesi esasen, aynen babamızın firması değil tartışmak manasız. sağ olasın.
    1
    veterinerci 14.3.2017 09:54
    yanlış tartışıyorsunuz! hangisi daha iyi değil hangisi bana daha uygun demeli. benim için ios mesela. müzisyenim ve müzik katagorisine göre android, ios in kılı olamaz. fakat atıyorum yazılım geliştiricisi iseniz sizin için android daha kullanışlı olur.
    0
    tutskiyancek 14.3.2017 17:15
    bende ondan bahsettim zaten yazılarımda :d
    1
    veterinerci 15.3.2017 10:33
    bazılarını okumaya üşendim açıkçası :)