24

paralı askerlik

yakın zamanda askerlik görevini 4. derece terör bölgesinde yapan astek olarak kesinlikle gelmesini istediğim durum. kimseye de askerlik yapmasını tavsiye etmiyorum. iş artık profesyonelleşiyor sadece vatani görev için gidenlerse oradaki kişilerin egolarını tatmin etmekle uğraşıyor. erler yemek temizlik yapıyor astek ler astsubayların tutmadığı nöbetleri tutuyor. aylık 5000 maaş verdiler tamamen devlete zarar. yaptığım iş sıfır yediğim yemek verilen kıyafetler harcanan yol paraları ödenen maaş hepsi devlete zarar ve ben bu dönemde normalde ödediğim vergiyi de ödemedim mesleğimide unutma noktasına geldim kendi mesleğime ait sınıfta askerlik yaptığım halde. umarım kısa zamanda sürekli olarak paralı askerlik gelir ve tsk tamamen profesyonel olur
  • 2
    papaya 6 ay önce
    insanlar en verimli zamanlarında alıp saçma sapan işler yaptırıyorlar. ben de yaptım ve işimde yükseldiğim bir dönemdi. paralı askerlik gelmediği için yapmayana da hakaret ediyorum. madem yapmayan da olabiliyor parayla kimse yapmasın kardeşim. gariban niye gidip komutanın götünü yalasın. 10 bin lira olsun asker maaşı gerekirse ama artık profesyonel orduya geçilsin.
    1
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    demek istediğim devlete yük olacağımıza devlete faydamız olsun bende işimde yükseleceğim, okula devam edeceğim dönemde askerlik çok engel olduğu için yaptım kaldığım yerden devam edemiyorum. parayı veremeyen düşük maaş alandır oda düşük vergi düşük okul seviyesi demek o gitsin askerlik yapsın daha çok devlete faydalı olur. aileden zengin olanlara birşey diyemiyorum ilahi adalet
  • 1
    gokkusaklikus 6 ay önce
    mevzu paralı askerliğe döndüğünde sence ihtiyacı olanlar gelmez mi yada vatan görevi diye gitmek yerine konuyu sadece para almaya çevirmenzer mj
    0
    everest 6 ay önce
    tamam o zaman. fakir çocukları ölmeye devam etsin. nasıl olsa ödükleri zaman ailelerine ev veriliyor...
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    paralı askerlik olduğunda ihtiyacı olanlar gitmez mi diyorum. senin dediğini diyorum anlamiyo musun. bı daha oku
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    zorunlu vatani görevde operasyona falan çıkmıyor kimse içeride oturuluyor lojistik görevler sadece. fakirin ölmesi gibi bi durum görmedim ben
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    peki afrine gibi catismali bölgelere gidenler paralı değil mi, yoksa onlar normal askerlik yapmaya gidenlerden mi seçiliyor.
    herkes farklı bişi diyo
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    en düşük rütbe sözleşmeli er. giden asker varsa oda lojistik hizmette kullanılır en fazla yemek banyo işleri gibi. gönüllü yazılanlardan bile giden görmedim ben gerçi ama
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    bizim öğretmenin sevgilisi gitmişti assubay olarak sanırım. paralı galiba. ama soramadım tabi neyle seçilmiş diye.
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    astsubay sa tsk çalışanı zaten o gider
    2
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    ortada vatan görevi diye birşey kalmamış. bulunduğum birlikte askerler temizlik ve yemek yapmaktan başka işe yaramıyordu. yemeği yiyen rütbeli de yok kendilerine pişirip yiyorlar gelmeseler bu işlere ihtiyaç kalmayacak.
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    üç kuzenim birden askerlik yaptı geçen sene biri uzun dönem ikisi kısa dönem ve ucunun de acemi birlikleri burdura çıktı. ikisi istanbul biri edirne'deydi.
    bu kısa dönem istanbul'da olanlardan biri bedelli falan bekledi hatta. o kadar nefret ediyodu ki, işte ben para biriktirilen oğlumu yollamicam ya da gitmesi gerekenleri yardım edicrm falan diyordu. gitti geldi, dediği şey şu 'herkes bı kere gitmeli'.
    o da zaten orda bekliyodu yaptığı bişi yoktu.
    doğu da ve batıda görev yapmak farklı.
    batıda sana ihtiyaç olmadığı için it gibi kullanabilirler ama doğuda onlarla daha sıkı fiki oluyosun çünkü sana ihtiyaçları var.
    mesela daha eskiler, babam.
    çorum'da yapmış. ve ağaca ceza vermişler. orda intihar etmiş bı kaç kişi . ağaca hapis cezası vermişler ağacı bekliyorlarmış. yani mantıklı bişi bekleme orda. ben gitmedim. çok biliyomus gibi davranmak istemiyorum ama en azından bı vatan görevi var onu da çok gormeyelim be.
    o özlemi yasayalim, hani artık telefonlar var asker hatları falan var ama yine de deger.
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    ben doğuda yaptım ama doğu gibi değildi şehirde bi ortam var acayip askere bolca da hürmet gördüm şimdi ama ben meslek olarak en bilgili olduğum tam hayata atılacağım anda resmen bana darbe bu. meslek sahibi olmayanlar yada işe yaramaz mesleği olmayanı etkilemez ama hedefi olana açıkça engel. sadece askerlik problemi yüzünden çok iş kaçırdım. şuan da işim iyi ama daha iyi olabilirdi. genel olarak bütün astek ler böyle. hatta sınavsız askeriyede kalma vardı 15 kişilik ekipten kimse kalmadı. linç yemek istemem ama kimse kusura bakmasın ordaki uzmanlar astsubay larda kimse vatan sevdasından gitmiyor tek amaç para. herkesin dediği bu parayı başka yerde kazanamam. samimi olanlar başka şansı olup ta askerliği seçenleri tenzih ederim
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    evet engel ve evet onların para için gittiğini bende düşünüyorum.
    yani sende haklısın ama askere de ihtiyaç var.
    1
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    işte olmadığını anlatmaya çalışıyorum. işi olmayan yine gitsin vatana katkısı olsun ama burda vergi verip işini yapıp vatana katkısı olanı engellemesin devlet. vatan için çabalamak ele silahı alıp teröriste karşı savaşmak değil sadece. o çok kıymetli tabi ki ama sen burda bi buluş yaparsın bi şirket kurarsın yada ülkeni dünyada temsil edersin bu herşey den değerli. ülkenin bunlara ihtiyacı var genç kitle çok yanlış yönlendiriliyor bence
    0
    gokkusaklikus 6 ay önce
    evet bak bu dediğin şekilde çok mantıklı olur.
  • 0
    sixreasontokill 6 ay önce
    kesinlikle profesyonel askerlik olmamalı. bu sefer ordu içinde kaos çıkacak ortaya. rütbeliler arası uyuşmazlık vs. benim rütbem var ben bu işi yapmam,benim şuyum var ben bunu etmem gibi saçma salak şeyler olacak. ayrıyetten profesyonel askerlik olur ise masraf daha da artar. şöyle bir yol izlenebilir,belki maaşlarda ve işlerde değişiklik yapılabilir (saçma işler değil de herkesin görevi ne ise onu yaptırılması gibi) yada senelik askerlik görevini yapanlar daha üst ve kaliteli eğitimlerden geçirilebilir
  • 0
    speace 6 ay önce ~ 6 ay önce
    son örneği çiftlik tang, öncesine kışın kendini kanıtlayan türk askerlerimize saygı !
  • 0
    mir 6 ay önce
    az kaldi bu devletin allah belasini verecek askerlik falan kalmayacak. bu kadar adaletsizligin oldugu devlet fazla yasayamaz zaten. garibanin oglu 18bini denklestiremedigi icin askere gitsin. obur garibanin oglu mecburoyetten uzman ve astsubay olsun daglarda surunsun. ama parasi olan bassin 18lirayi yatsin. olum de var hesabi sorulur. bedelli olmali ama bedel o kadar yuksek olmali ki askere gitmiyorsa asker yerine en azindan bi zirhli arac koymali tsk envanterine. onun disinda kim varsa adam gibi egitim verilip cepheye surulmeli. 18lira nedir be bi askerin istihkaki degil.
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    yazının amacı anlaşılamamış sanırım. kendimden ve askerde ki arkadaş grubumdan pay biçerekten söylüyorum eğer askere gitmeseydim devlete daha çok katkım olurdu. zorunlu askerlik görevi devlete yük bi yerde işi olmayan gitsin yine yapsın devlete faydası olsun. ama işini kuran, devlete vergisini veren düzenini bozup evindeki ahırında ki malları satıp veya dükkana kepenk kapatıp (bir yıl bakacak adam olmadığı için) askere girmesin. babadan parası olan zaten heryerde şanslı ona yapacak birşey yok
    0
    mir 6 ay önce
    anladim amacini. devlete vergi vererek katki saglayacaksiniz. vergi rekortmenlerinin vergi kacirdigi ulkede vergi yalani. yarin gider polise de benim vergimle maas aliyosonoz bidi bidi bidi falan. devlet adam olsa koyar 1milyon asgari limit veren gitmez veremeyen alir egitimini adam gibi. sonra afrin e. o zaman anlarsiniz sizin vergilerinizle katkiniz mi daha fazla afrin cephesinin katkisi mi daha fazla. sicak yataginda vergi vererek katki sagliyirlarmis... camurlu postallari gordunu degil mi sizin verdiginiz yillik vergi o postal eder mi once ona cevap verin de ondan sonra askerligin gerekli gereksiz oldugunu tekrar sorgulatin. sanki bana ulkede hergun bulus yapiyorlar jet motoru uretip yerli islemci ve anakart uretimi yapacaklar. baska bi yalan bulun artik hayvan terli bunu yemiyor
  • 0
    yaziyorum 6 ay önce
    lütfen yapmayın.
  • 0
    systemfailed 6 ay önce
    eğer askerlık olmasaydı o övündügümüz ordumuz böyle olmazdı..bu memlekete herkes hazır askerdık tv lerde askerleri alkıslamak kolay. herkes yapacak bunu yok o masraf bu zarar gözü ile bakılmamalı zamanı gelince o aldıkların karşılıgını vereceksın.daglarda askerın oldugunun korkusu bıle bir sürü teröriste korku verıyor
  • 0
    tnkc 6 ay önce
    mesleğini 1 senede unutuyorsan zaten yapma balık hafızalı kardeşim benim
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    kardeşim ticaret yapmıyoruz sağlık sektörürü böyle herşey latince. bi bandaj yapmak unutulmaz ama hastalık isimleri antibiyotikler gidiyor
    0
    tnkc 6 ay önce
    yaptin mi kardeşim askerliğini bitti ağlama 2200 yıllık ordunun neyi gerekli nesi gereksiz bunu belirleyecek zeka ve konuma sahipmisin hayır e ne anlatıyorsun o zaman bana ibiş
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    bunu yazan kişinin seviyesini merak ettim. ben vatana hizmetten bahsediyorum sen boş konuşuyorsun.
    0
    tnkc 6 ay önce
    vatana hizmet yazdığın yazının neresinde vergi veremedim devlet mahrum kaldı demişsin sanki vergi rekortmenisin işimi unuttum demişsin vatana hizmet nerede bide astsb kadın tutmadığı nöbetleri tuttum atgm olarak demişsin e ne yapmayı bekliyorsun bölük komutanı mi olacaktın

    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    iş yapmadım demeye çalışıyorum. kimse iş yapmıyor onu anlatmaya çalışıyorum. oraya mühendisler gelmiş her türlü üniversite mezunu gelmiş erlere taş taşımaktan içeride güvenli bölgenin nöbetinden başka birşey yapmıyorlar. zaten bölük komutanıydım ben bu arada onlarda nöbet tutuyor
    0
    tnkc 6 ay önce
    demin astsb in tutmadığı nöbeti tutuyorum diye agliyordun şimdi bölük komutanı oldun yaptin mi kardeşim yaptin bitti ağlama demin de dedim sistemi değiştirecek zeka ve konuma sahip misin?
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    kardeş zaten bu anlayana anlatılır hata bende sen git askere bolca tuvalet yıka akşamında da terörist avındayız diye story atarsın mis gibi askerlik. hatta baktın yağlı kapı bide uzmanlık sınavına girersin oooo 5000 lira maaş sonra vatan için gittim geriye kalanlara laf sokarsın ikide kurt işaretli foto ailende seninle gurur duyar.
    not: gerçekten vatanı için, başka şansı varken tsk yı seçenleri tenzih ederim sayıları ne kadar az olsada
    0
    tnkc 6 ay önce
    o dediğini yapali 10 seneyi geçti be güzel kardeşim birde üzerine 18 ay geçti artık korkma aç latince ilaç isimlerini ezbere sen hadi vergi ver birde yoksa batar devlet senin vergin olmadan aman vergi önemli
    0
    kaygusuzyazar 6 ay önce
    vatan seninle minnettar kardeşim ülkü ocağına devam mı
    0
    tnkc 6 ay önce
    dayilarin içtiği mavi hapları ezberlemeye devammi sen?
  • 1
    selimakif 6 ay önce
    şu zamanda bir ülkenin erkeklerinin askerlik görevini yapmış olması, güçtür.
    mesela, bir ülkenin erkeklerinin %98 i askeri eğitim almış, bu cümle bile yeterince ciddi duruyor.
    ha askerde soğan soymak, subayın botunu boyamak, subay karısının marketteki eşyasını taşımak...bunları geç.
  • 0
    hain 6 ay önce
    paralı askerlik gelince ordumuzun asker bulabileceğini zannetmiyorum. bedelliye olan talep ortada, sorsan herkes asker ama kimse askere gitmek istemiyor.
  • 0
    mltm 6 ay önce
    bir hak olmalıdır, destekliyorum.

  • hayata dair

    Bu bölümde ibretlik hikayeler ve komik paylaşımları bulabilirsiniz..

    1852 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    gaddarus

    hellomyfriend
    darkier
    polinezyali
    caytiryakisi
    plumerion
  • bölüm kuralları

    • bölümü takip etmeyi unutmayınız..!
    • konu dışında paylaşım yapmak yasaktır..
    • reklam amaçlı paylaşım yapmak yasaktır..
    • bölüm ile alakasız paylaşım yapmayınız..
    • başlıklarınızı her zaman ilgili bölüme açınız..
    • +18 başlıkları +18 içeriği işaretleyerek paylaşınız..
    • kurallara ısrarla uymayıp tekrar eden yazarlar bölümden engellenecektir..
    • başlıklarda ve yorumlarda herhangi bir kişinin ailesine hakaret,küfür ve rencide edici içerikler kesinlikle yasaktır..
    • şahsınıza yapılan küfür-hakaret  gibi içerikleri puiv moderatörlerine bildiriniz..