• 3
    hedap 15.5.2019 16:27
    keşke bu felsefeyi farabinin felsefe kitabından arakladigini da söyleseydi.
    en azından bu bilgileri insanlar araştırma imkanı duyabilirdi.
    neme lazım? belki farabinin gayet açıklayıcı üslubunu gördükleri zaman ne anlatıyormus lan bu adam diyipte, fikir babası olmadığı bir konu hakkında itimat etmek zorunda kalmazlardi.
    ayrıca videoyu anlatan arkadaş farabiden araklamakla yetinmiş, yani konu üzerinde biraz araştırma yapayım da üstüne de güncel bilgi ekleyeyim dememiş.
    kuantum çalkalanmasini bilen ateistimiz yok çok şükür ama ya soran olursa? o zaman da başka bir youtube videosu çekerler.
    araştırma zahmetine girmeyen müslüman kardeşlerimiz de bu videolar geldikce gelişir, gelene kadar da ateistlere verecek cevabımiz bir an önce gelse de kurtulsak diye beklerler herhalde.
    1
    trakyalikuala 15.5.2019 19:25
    yorumlara bu düşünce sisteminin farabi'ye ait olduğunu yazmak için inmiştim ki yazmışsın
    1
    hedap 15.5.2019 19:37
    iyi başka bilenlerin de olduğunu görmek güzel.
    1
    trakyalikuala 15.5.2019 20:58 ~ 20:58
    çok da uç bir bilgi değil :)
    1
    hedap 16.5.2019 00:47 ~ 00:47
    cehaletin doruklarda yaşandığı bir dönemde, uç bir bilgi.
    gerçi benim kızdığım insanların uretmeden tüketen bir topluma gidiş. bu bilgi için bile böyle.
    habire tüketiliyor. bir bilgiyi bile sadece tüketiyorlar.
    bu alanda bile üretim sıfır.
    üstüne katma vs zaten hak getire.
    1
    trakyalikuala 16.5.2019 08:59
    bu konuda gerçekten çok haklısın. ben eğer bilgilendirici bir içerikle karşı karşıyaysam ve kaynak yoksa asla dikkate almıyorum.
    0
    tesla52 16.5.2019 02:21
    öyle deme risale-i nurdan alıntı yapıp konuyu zenginleştirip manayı pekiştirmiş. baya üstüne katmış yani adam. ama hitabı güzel izlenmeli.
    2
    hedap 16.5.2019 02:58 ~ 11:30
    .
    1
    tesla52 16.5.2019 03:09 ~ 03:10
    şakayla karışık yazmıştım la ben onu :) baya ciddiye almışsın :)
    benim yurttaki odamda 3 tane nurcu var onlarla uğraşıyom zaten beraber külliyat filan okuyoz :)
    0
    piiuv 16.5.2019 03:14
    ne güzel kardeşim peki mektubat bittimi ? :)
    1
    tesla52 16.5.2019 03:45
    ya harbiden görüşlerime çok ters yavv, arkadaşlarım zaten canlı mektubat gibi 3-4 defa seriyi bitirmişler, okudum biraz ama harbiden kitap okumayı unutmuşum hemde biraz ağır geldi. bazı yerlerini anlaması zor.
    0
    piiuv 16.5.2019 03:53
    oku anlamadığın yerleri arkadaşlarına sorarsın bi beyin fırtınası olur hem :)
    0
    tesla52 16.5.2019 03:56
    zaten diğer kitabı arkadaş görür görmez aldı ben okicam diye :) bende geri istemedim onda hala heralde.
    0
    piiuv 16.5.2019 04:01
    reyis ama sana özeldi :) sen onu al ondan kalmasın ilerde lazım olur :)
    0
    tesla52 16.5.2019 04:15
    yavv ama genelde zaten hep bildiğim şeyleri anlatıyor, bazen biraz farklı anlatıyor biraz somutlaştırıp, örnek vererek anlatıyor ama temel aynı, ben temeline karşıyım zaten az çok benim itikadımı öğrendin.
    0
    piiuv 16.5.2019 04:30
    eyvallah kardeşim seni tanıyoruz merak etme :) olmadı bidaha gönderirim önemli değil :)
    1
    hedap 16.5.2019 03:25 ~ 03:25
    ahaha ulan harbiden ciddiye aldım amk.
    hele risale diyince dedim aha teslayi da kaybettik:)
    1
    tesla52 16.5.2019 03:48
    valla arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla cübbeliden filan çok çok iyi yani nurcular, ama temel olarak çok farklı yinede benim düşüncelerimden.
    1
    hedap 16.5.2019 03:59
    temel olarak aynı çıktının farkli renkleri. hepsi kuran'dan ve islam'dan bağımsız ayrı bir din oluşturuyor kendine.
    hristiyanlarin ruhbanlik sınıfı çıkarmalari gibi.
    bugün fetoculardan sonra gelen menzil ve nur arasında tatlı bir rekabet var memur kadrolarına coreklenme konusunda.
    1
    tesla52 16.5.2019 04:09
    hepsinin farkındayım yavv cemaatlere karşıyım aslında, ama, ben dini eğitimin ailenin vermesi gerektiği tarafındayım ama insanlar o kadar cahil ki dini eğitimin verildiği başka kurumlara ihtiyaç duyuluyor mecburen, mevcut cemaatlerin doğruyu öğrettiğinide düşünmüyorum, ben işin içinden çıkamıyorum o yüzden, her insanın kendi iradesine bıraksak kimse öğrenmek istemez. ben ki ateist olarak imamhatip bitirdim, üstüne süleymancılar yurdunda tam 1 yıl geçirdim kimse bişe anlamadı :) hoca sınıfta münafıklık alametlerini filan okuyo :) ben cemaatlere bakarak 0'a indim sonradan çıktım yukarı :)
    1
    hedap 16.5.2019 04:54
    dini eğitimi veren devlet kurumlari var. her ülkede var. ve eğitim bu kurullar tarafından verilmeli sadece. denetlenebilir olması çok kritik.

    karısının kendi öz kardeşiyle bile tokalaşamayacagini söyleyen nurcular felan var. iflah olmaz tipler. o kadar pislik zihniyetleri var ki böyle absürt düşünceleri bile ozguvenle yayiyorlar. ben utanıyorum onların ağzından lağım akarken.

    dinde zorlama yoktur ayetine uyarak, kimseyi inançlı olmaya zorlamamali.
    bu kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam için vahyolundu. (6-enam-19)
    görüldüğü gibi sadece ulaştığı kimseler için.
    ki ortadoğu'da müslüman coğrafya da büyümeyenler bizden daha şanslı.

    biz kültürel alışkanlıkları din diye yaşarken onlar bizzat kur'an'ı okuduklarında müslüman oluyorlar.
    bizde de risaleler gibi otu boku kur'an'ın önüne koyup, kur'an'ın temel hükümleri haricinde her şeyi din diye yaşayıp avunuyoruz.
    önemli olan itikad. itikadin sağlam olması.
    itikad sağlam olmazsa;
    onların çoğu şirk koşmadan allah'a iman etmezler (imanlarına az çok bir şirk karıştırırlar). yusuf 106
    böyle bir durum çıkar ortaya.

    toplumu şirk koşturarak inanca çağırmak bence daha büyük günah:)
    1
    tesla52 16.5.2019 09:53
    insanın içi sızlıyor ne söylenebilir ki, haklısın.
  • 2
    piiuv 15.5.2019 20:43
    allah razı olsun çok faydalı olmuş
  • 2
    nic 16.5.2019 09:29 ~ 09:32
    salak saçma soruları videoya konu alıp, dincilerden prim yapmaya çalışan bir adet orospu çocuğunun olduğu video.

    bu adamın amacı bir konuyu açıklamak, insanları aydınlatmak değil, dinci gerizekalıları uyutmak, kendi dinini savunmak ve bunu yaparken de 3-5 kuruş kazanmak. özellikle şu vaaz eder tarzı konuşmaları mide bulandırıcı.

    kendisinin bir sonraki muhtemel "allah yoksa şu dağları kim yarattı?" konulu videosunu heyecanla bekler, başarılarının devamını sikerim.
    0
    sevde 16.5.2019 11:46
    1- o kadar at gözlüğü ile bakıyorsun ki bu soruları ateistler soruyor puiv de bile başlığı açılan sorular.
    2- yaptığın yorumdaki küfürlere bakarak ne kadar seviyesiz olduğun kin kustugun gözüküyor
    3- karşına bir ateist gelse sorsa sana bana allahı anlat kem küm eder 3 cümleyi bir araya getiremezsin. aynı soruyu sana sorsa video da ki bir şeyin trene baktığı gibi bakarsın
    4- bu videoyu yapanlar kar amacı gütmüyor. kim nasılsa karşısındakini de öyle görürmüş. youtube reklamları açık değil mesela
    5- dini videoları çekemiyorsan izlmezsin bu kadar basit kendi saçma dünyanız da boğulmaya devam edebilirsiniz
    6- küfür ettiğin kişi ya gerçekten öyle değilse? ahirette konuşur halledersiniz artık.
    7- önce üslubunu düzelt diyecek bir şeyin varsa efendi gibi de burada kaç kişi tartıştı ama senin gibi değil.
    8- küçük dünyanızdan çıkın büyük düşünün. dünyada sonsuza kadar kalmayacaksınız. her fiilin bir suali olacak bu bilinçle yaşarsan daha faydalı olur.
    9- bu kadarı yeter diye düşünüyorum
    0
    nic 16.5.2019 12:19
    1000 yıl önce uydurulmuş, tutarlılığı olmayan, çıktığı günden itibaren insanları ölüme sürükleyen, her tarafından cahillik akan ilkel bir kabile dinini kabul etmek yerine dediklerinin hepsi olmaya razıyım. ki zaten dediklerinin çoğu da doğru. +1
    1
    hedap 16.5.2019 18:31
    bu nece güzel yorumdur
  • 0
    argent 16.5.2019 16:52
    koca bi saçmalık
  • youtube

    Youtube'da ilginizi çeken videoları, kanalınızın linkini ve dahasını paylaşmanıza olanak sağlayan platform.

  • genel kurallar;


    1) küfür, argo, tehdit ve hakaret barındıran sözler sarf etmemek.

    2) herkesin birbirine karşı saygılı olmalı.

    keyifli sohbetler

    moderatör

    huseyinargun & baturolog