apateist olma kararım

    1
    polinezyali 1.2.2017 21:39 ~ 7.4.2017 22:24
    evet puvolar,ilk geldiğim zamanlarda bazı başlıklarımda panenteist olduğumu açıklamıştım.ancak sonralardan kendim ve başkaları üzerinde gördüm her türlü teistik/dinsiz tanrı inancı insanı elinde sonunda köleleştiriyor.ateizm ise hiçbir şeye düzgün cevap veremiyor.tanrı ya da tanrımsı bir varlığın olduğunu biliyorum.ancak onun varlığı ve konumu bizi ilgilendirmemeli.

    bu olay bizlerin burada devlet hakkında konuşmamıza biraz benziyor.bu konuyu konuşmak suretiyle beyin jimnastiği yapmak bana zevk verir ancak iş ciddiye bindiğinde bu kulluğa ve köleliğe gider.

    eğer tanrı veya tanrımsı bir varlık varsa kendini bildirmek gibi insancıl bir hissi takmaması gerekir.

    ayrıca zenginin malı züğürdün çenesini yorar diye haklı bir atasözü var,bilir misiniz puvolar? işte bu örnekte züğürt olanlar zengini konuşurlar.sonuca varsalar da, varamasalar da,inkar da etseler sadece konuşurlar.başta dediğim gibi;bu konuları felsefe için zevkle konuşabilirim ama iş ciddiye döndüğünde olay köleliğe döner.

    kısaca;apateistim artık puvolar.son söz olarak ise araştırın diyorum,mutlak suretle araştırın,daha fazla araştırın.


    iyi geceler.
  • 7
    gaddarus 1.2.2017 21:41
    ibine filan olma da :)
    1
    polinezyali 1.2.2017 21:42
    ne alaka şimdi puvo bu :)
    2
    gaddarus 1.2.2017 21:43
    olum kiyafet değiştirir gibi din değiştiriyosunuz daha kendinizi tam tanimiyosunuz demek ki
    1
    polinezyali 1.2.2017 21:45 ~ 21:45
    tanımıyormuşum puvo...

    islamı sayma zaten,"agu agu" derken damgalanıyoruz,kulağımıza ezan okunuyor.ancak ben gerçekten sosyal medyadaki özentiler gibi değilim puvo
    0
    gaddarus 1.2.2017 21:49
    kendini keşfet puvo tüm dinleri o dini yaşayan insanlara bakarak ya sorararak değil onlarin inandiklari okuduklari kaynaklari okuyarak öğren günümüz çağinda her kaynak her dile çevrilmiş şekilde zaten ve kendini sorgula puvo cevabı insanlarda, havada, suda değil kendinde bulacaksın
    0
    polinezyali 1.2.2017 21:50
    bunu bildiğim için dinsizim puvo
    1
    gaddarus 1.2.2017 21:52
    yani felsefeni genişlet puvo kafanda oldu bittilerle yaşama yani her türlü senin tercihin sonuçta
    1
    polinezyali 1.2.2017 21:54
    haklısın puvom,sağol
    0
    gaddarus 1.2.2017 21:57
    rica ederim puvo ama unutma puvo din, insanoğlu için her zaman bir gereklilik bir ihtiyaçtır
    0
    yondaimehokagesama 1.2.2017 22:26
    neyi bildiğin için?
    0
    polinezyali 1.2.2017 23:05
    o yorumun üstündeki yorumu (pi: @yondaimehokagesama)
  • 1
    hellomyfriend 1.2.2017 21:46
    neye cevap veremediğimi gördün len? cevap veremiyorsam islâm iyi kaynakların az olduğundan dolayı dır.
    0
    polinezyali 1.2.2017 21:48
    bilinçli varlıklarız puvo.geberince yok olmamız mantıklı mı sence? ayrıca evrenden önce ne vardı len mq?
    0
    hellomyfriend 1.2.2017 22:00
    puvo hayat görüşüm şu yönde, evren'in, dünyanın bir anlamı yök, bu evrene, dünyaya anlam katmak, bizim varlığımızın anlamlı olmasını istiyorsak, her gün bir tanrıya hayatı anlamlı yapması içim yalvarmam, kendimi düzeltirim. öldüğüm zaman organlarım insanlara, kemiklerim bilime can verecek.

    hayatımın anlamı içim bundan daha mühimi yoktur. yaşarken ki gayem ise insanlığa yararlı olmak. bu en büyük amaç,ilke,anlamdır.
    0
    yondaimehokagesama 1.2.2017 22:24
    islamda da zaten kimse hayatı anlamlı yap diye dua etmiyor ama neyse😂😂😂
    0
    hellomyfriend 1.2.2017 22:25
    hayır puvo zaten kimse demiyor lafın gelişi işte
    0
    dirtcinciyazari 4.2.2017 15:15
    puvo allah bu evren dışında da varlık yarattı diyende var. bence de bu mantıklı. bu evrende ve kainatta hatta bu zamanda olmayan 4. boyutta da olabilir yaratıklar
    0
    polinezyali 1.2.2017 21:55
    çevrimiçisin de neden cevap vermiyosun puvom :d
  • 1
    ein 1.2.2017 23:46
    yaratıcının bizi yaratmasının bir manası olmalı. bizi test ediyor. laf olsun diye bizi yaratmış olamaz. islam'da bu konuda hiçbir açık yok. kuran kesinlikle kusursuz bir kitap. bir tane ayet bulamazsın kafanı karıştıracak. dünya'daki müslümanların %95'i islama göre yaşamıyor. allah bilir ne kadarı imanla gidecek.
    0
    polinezyali 1.2.2017 23:49
    bizi ütopyada günahsız bir biçimde yaratabilirdi.ayrıca her cezalandırmanın altında sadistlik yatar.gerisini sen tamamla.hem yarat hem yak.oohhh kebap
    2
    ein 1.2.2017 23:53
    yakma konusu öyle değil.

    cezalandırmalar 3 türlü ve kendi arasında dağılıyor.

    1- dünya. eğer iyi bir insansan genelde dünyada çile çekiyorsun günahların hafifse burada bitiyor cezan.

    2- kabir. günahların ağırsa ama kallavi değilse kabir azabıyla bitiyor.

    3- ama sen gidip eşek sikersen, birinin parasını cebe indirirsen, komşunun karısını sikersen yanarsın. en önemli şeyler kul hakkı, gasp (her türlüsü) özellikle ahir zamanda.

    cehennem sadece ateşten oluşmuyor bu arada. sadece aç kaldığın yer var, soğuk bölmeler var yananlar en şiddetlisi.

    kim zerre ağırlığınca hayır yapmışsa onu görür,ve kim zerre ağırlığınca şer yapmışsa onu görür.(zilzal suresi,7,8.ayet)

    ben tabi cahil bir insanım keşke engin bilgilerim olsa da uzun uzun sana her şeyi aktarabilsem.
    0
    polinezyali 1.2.2017 23:59
    ama bu allahı,bizi ütopyada tamamen iyi varlıklar olarak yaratabileceğinin sorumluluğundan,çeşitli sadistik,lav ve ateş fantezilerinin olduğu gerçeğinden ve mantıktan muaf tutamaz.
    0
    hardrockman 2.2.2017 18:07 ~ 18:08
    cennette yarattı zaten ama sonra ne oldu onun koyduğu tek bir kural vardı 1 tanecik onu çiğnedik...
    sen hala sadits gaddar de
    çok ayıp
    ufacık beyninle ki bu hepimiz için geçerli ufacık beyinlerimizle onun bizi yaratma gayesini anlayamayız
    0
    polinezyali 3.2.2017 13:00
    tanrı inancı eninde sonunda köleliğe götürür diye demiştim ben puvo (pi: @hardrockman)
    0
    hardrockman 3.2.2017 21:43
    senin için kölelik olabilir ama benim için kulluk ve ben bundan gayet memnunum
    0
    dirtcinciyazari 4.2.2017 15:18
    yav işte kendinizi böyle diyerek avutuyonuz.
    baktınız cennet zor direk avut kendini
    "bizi ütopyada günahsız bir biçimde yaratabilirdi.ayrıca her cezalandırmanın altında sadistlik yatar.gerisini sen tamamla.hem yarat hem yak.oohhh kebap"

    ayrıca ütopya da ki sevap alma oranınla burdaki oran bir değil
    0
    polinezyali 4.2.2017 15:36
    böyle demen de allah'ı mantıktan muaf tutmaz (pi: @dirtcinciyazari)
  • 1
    canki 1.2.2017 23:52
    merak ettim :)
    1
    polinezyali 1.2.2017 23:56
    :)
  • 0
    oncugenclik 1.2.2017 23:53
    deist ol .
    0
    polinezyali 1.2.2017 23:55
    keşke paragrafı okusaydın puvo
    0
    oncugenclik 1.2.2017 23:57
    valla erindim 😂😂😂gece olmuş 1 , yarın sabah deneme yapıcam zaten bir de o metini okuyasim gelmedi.
    0
    polinezyali 2.2.2017 00:00
    ama okumayı unutma puvo,cidden boş bir yazı değil.
  • 1
    akpartiliyizakparti 1.2.2017 23:59
    rte dinini görmedin mi amk arayış içerisindesin hala. en kazançlı din asla kaybetmezsin araştır
    0
    polinezyali 2.2.2017 00:01
    haww haww aaauuuuuuuu
    0
    polinezyali 2.2.2017 00:01
    adam haklı beya,+1
  • 1
    oschemat 2.2.2017 01:11
    okumadım da bu apateist ne oluyor ateistin de üstü bafileseler inanmam gibi bir şey mi?
    1
    80kiloysa79udassak 2.2.2017 01:29
    bafilerseler inanırsın senin dediğin bafateist
    1
    polinezyali 2.2.2017 12:14
    apateist görüşü kısaca şu cümleyle tanımlayabiliriz:umrumda değil.
  • 1
    80kiloysa79udassak 2.2.2017 01:28
    h.o
    0
    polinezyali 2.2.2017 12:15
    öd
  • 0
    karakartal1903 2.2.2017 17:51
    sen de her ay inancını değiştiriyon anlamadım insan inandığı şeyin doğru olduğunu bilmeden ona inanamaz ki.
  • 0
    zenith 2.2.2017 18:02
    geçenlerde rap dinliyorum birden kulağıma bir şey takıldı söyliyim hemen --- cenneti vaad etmeseler kim inanır tanrılara -- düşünmedim değil yani
  • 0
    yazamayanyazar 2.2.2017 19:11
    her gün farklı bir inanç çıkıyor arkadaş hangisine inanalım diycem şimdi dinden çıkmış olurum tövbe estağfurullah
  • 1
    nanichirgelair 2.2.2017 19:22
    amacım ad hominem değil,fakat sizin yeteri kadar araştırma yaptığınızı düşünmüyotum.

    1- salt dini dogma her zaman köleleştirir,o konuda katılıyorum.
    2- ateizm zaten negatif bir yargıdır,gerçeği hiç
    bir fikri akım veremez.
    4-şu andaki entellektüel üstünlük gösteren akımın ateizm olduğunun farkındasınız değul mi? avrupada entellektüel zeitgeist ateizm.
    5- tarihin başlangacıdın beridir sorulan bir soruyu nasıl küçümsüyorsunuz?
    6- devlet ile pozitif bir yargı olan spesifik özelliği olmayan metafizik bir varlık arasında fark var.
  • 0
    mewthree 2.2.2017 22:10
    bence bu haldeysen agnostik ol
    0
    polinezyali 3.2.2017 12:44
    agnostiklerin düşünce dünyasının asıl hali biziz zaten
    0
    amputesincap 3.2.2017 16:25
    pek de öyle sayılmaz bana kalırsa. biz bilmediğimizden yorum yapmıyoruz, siz umursamadığınızdan.
    0
    polinezyali 3.2.2017 16:39
    bilmemek bir fikir değil puvo.ve araştırmayı,"bilinmezlik" sebebiyle bir kenara atman senin umursamadığın anlamına gelir.
    0
    amputesincap 3.2.2017 18:32
    araştırmayı "bilinmezlik" sebebiyle bi kenara atmamın sebebi, bilimin veya herhangi başka bir kaynağın şu anlık yeterli kanıt üretemeyeceğini düşünüyor olmam puvo. umursamamak diyemem ben ona, sen diyorsan orası ayrı mesele tabi.
    0
    polinezyali 3.2.2017 20:55
    felsefe?
    0
    amputesincap 3.2.2017 21:46
    kanıt?
    0
    polinezyali 4.2.2017 10:20
    düşünmek?
    0
    amputesincap 4.2.2017 11:20
    aradığım somut bir kanıt ne yazık ki.
    0
    polinezyali 4.2.2017 12:20
    yokluk hariç aslında her şey somuttur ve bu açıklanabilir puvo.
    0
    amputesincap 4.2.2017 14:21
    boş bir vaktinde açıklar mısın puvo? veya açıklanmışı varsa bir link rica edeyim.
    0
    polinezyali 4.2.2017 14:47
    işim var puvo,yakın zamanda mesajdan açıklayacağım sana
    1
    amputesincap 4.2.2017 19:58
    tamamdır, şimdiden teşekkür ettim.
  • 0
    yondaimehokagesama 2.2.2017 22:17
    şunu herseferinde patates diye okuyorum çıldıracam😂😂😂
    0
    polinezyali 3.2.2017 20:55
    :d
  • -1
    dirtcinciyazari 4.2.2017 15:12
    valla puvo şimdi kendini kandırmada;
    ateist lere bakarsan bir yerde yanlış yaptığını adları gibi iyi biliyor. fakat bunlar ibadet eden insanlara bakınca aaa tengri bunları zorluyor felan diyip (buraya girnicem)din onlara zor geliyor ve kendilerini kandırmak için ateist im diyip ateist oluyorlar.

    deistlere bak istersen. bunlar daha iyi durumda. tengri var diyip -y i ne ateistler gibi- ibadet edenlere bakarak zor olduğunu anlıyor ve "deistim allah bizi yarattı ama öyle bıraktı " diyerek kendini avutuyor.

    yani senin bunlardan da bi farkın yok. kendini boşuna kandırma.
    dini kanıtlayan şeyler arıyorsan google a sor
    "peygamberimiz in söylediği küçük kıyamet alametleri" bakarsan dediği herşey oluşmaya başladı. peygamberimiz in dediklerini de kimse o örnek gibi tutturamaz. çünki allah var ve vahiy yolladı.
    (git bak google dan amk ben alım değilim daha çok yazamam bunla ilgili)
    -1
    polinezyali 4.2.2017 15:15
    puvom,kusura bakma da sallama ve safsataları bana delil diye pazarlama.
    0
    polinezyali 4.2.2017 15:16
    ayrıca din diyor ama "amk".
  • -1
    semihcan 4.2.2017 21:05
    kardeş ataist kavramını sırf diğer bundan önceki hak dinleri karartmak ve hak din olan müslüman dininden saptırılmasını amaçlanmıştır. bu yüzden allahın gönderdiği kanun sistemini yok sayan bir diğer salaksaçma sistemdir. geçmiş döneme bakarsan stalinin sovyet rusya da açtırdığı 14 üniversteye bakabilirsin.. saygılar ;)
    not:çok araştırın oğlum, beyninizi yıkatmayın...