erdoğan suriyelilere vatandaşlık sinyali verdi

    23
    balporsugu 5.5.2018 11:53
    cumhurbaşkanı erdoğan'ın "hemen hepsi de anlaşılabilecek kadar türkçe konuşuyorlar. bizde kendimize bir hedef belirledik dedik ki, biz bu insanları gerekirse vatandaşlığa alalım." sözleri, suriyelilere vatandaşlık sinyali olarak yorumlandı.

    kaynak
  • 3
    recaizademahmutekrem 5.5.2018 12:01
    verilmemesi gerektiğini düşünenlerdenim şahsi görüşüm seçim için oy arama çabasıdır.
    4
    tuzlukunefe 5.5.2018 12:04
    seçimden sonra verilsin bence, nedeni ise onları sevdiğimden değil onlarda vergi gibi sorumluluklarını yerine getirmesi için
    -1
    horseman 5.5.2018 12:07
    aşırı mantıklı
    4
    saiko 5.5.2018 12:32
    vergi sorumluluklarını yerine getirmeleri için vatandaşlık almalarına gerek yok. dünya'nın neresinde iş yaparsan yap oranın vergi kanunları vatandaşı ol veya olma seni de bağlar. zaten hepsinde kimlik var, kayıtlılar.
    0
    leopoldiye 5.5.2018 12:48
    oy arama çabası mı? bu adam kaç yıldır iktidara adım adım geçerken,seçilirken arkasında olan bizdik halktık türklerdik? şimdi onlara vatandaşlık vermesini oya bağlayıp kazanınca da -ki inşallah- onlara bağlayacaksınız? biraz geçmişe biraz eski seçimlere bakalım olur mu? çünkü bu zamana kadar arkasında olanlar onlar değil oy kullanarak seçenlerde onlar değildi.
    1
    recaizademahmutekrem 5.5.2018 13:28
    7 haziran da %39 alan ve tabanının yarısından fazlası başka partiye kaymış bir partinin %50+1 i alması sizce de zor değil mi? suriyelilerden gelecek %3 bile çok fazlasıyla işine yarayacaktır iktidar partisinin.
    -2
    leopoldiye 5.5.2018 13:29
    onlar ister olsun ister olmasın başkan hep seçildi allah'ın izniyle yine seçilecek ona buna bağlayıp kazandığımız sanılmasın yeter..
    0
    recaizademahmutekrem 5.5.2018 13:31
    bu bağlanacak kadar büyük bir olay değil zaten eğer iktidar partisi tekrar başa gelirse seçim günü ysk'nın kararları elektrik kesintileei veya sosyal medyaya düşen videolae damga vuracaktıe. onların gölgesinde geçecektir.
    0
    leopoldiye 5.5.2018 13:33
    bekle ve gör gerçi çatlamazsanız mutluluktan gölgeye düşmezsiniz
    0
    recaizademahmutekrem 5.5.2018 13:35
    siyaseti bir kenara bırakırsak, sizin neden türk vatandaşlığı alması gerektiğini düşündüğünüzü sorabilir miyim?
    0
    leopoldiye 5.5.2018 13:36
    ben cümlelerimde alsınlar kesinlikle almalılar katkı yapmalılar demedim bana kalırsa herkesin kendi yurduna dönmesi orada yaşam sürmesi gerekir
    0
    recaizademahmutekrem 5.5.2018 13:38
    ortada bir çatışma olunca öyle düşündüğünüzü sanmıştım, katılıyorum.
    1
    leopoldiye 5.5.2018 13:41
    bence katılmayan yoktur herkesin ait olduğu yeri vatanı belli
  • -8
    ffur_kan 5.5.2018 12:33
    reis ne diyorsa baş tacıdır!!!
    -1
    leopoldiye 5.5.2018 13:30
    aynen
  • 1
    ozkna 5.5.2018 12:33
    le le mafii
  • 1
    arananselim 5.5.2018 12:33
    olm ne vatandasligi once saatci siyahilere verilsin
  • 0
    kaybedenn 5.5.2018 12:34 ~ 12:34
    hiç bi ülke de vatandaşlığı böyle kolay alamazsınız bide biz türküz yani kabul edilemez bişey
  • 3
    macerapesindeyim 5.5.2018 12:34
    bizi de vatandaşlıktan çıkartsın da rahatlasın. benden çok hakları var azınlık olduk ülkemizde
    0
    yavuzsultanmehmet 5.5.2018 12:43
    harbi ya sanki daha mantıklı gibi gelmeye başladı, suriyeli mi olsak napsak
    0
    macerapesindeyim 5.5.2018 12:49
    sağlık bedava eğitim bedava harçlık ta var en son sanırım telefon görüşmesi de bedava oldu bu adam dönermi ülkesine
  • 1
    buraktrmm1 5.5.2018 12:34
    guzel oy toplama taktikleri 6
  • 1
    byzer 5.5.2018 12:35
    2 milyon oy(%4-5) çantada keklik
  • 1
    raziyesimsek 5.5.2018 12:35
    birşey başarmış olmak için yapılan yada bize sunulan seçenekler. benim görüşüm ne kadar bazıları haksız yada suçsuz yere yargılansalarda hepsi sadece ülkemize zarar veren insanlardır. ırkçılık yada dincilik değildır görüşüm. her ne olursa olsun hepsi zarar vermeye çalışan bir millet yada toplum. bence bu karar yapilmamali.
  • 0
    pharmacy 5.5.2018 12:35
    anladı oy alamayacağını dikti kulakları
  • 0
    sonyamarmelad 5.5.2018 12:35
    arada bizi çıkarsınlar bari de hem onlar kurtulsun hem biz
  • 0
    volkanizim 5.5.2018 12:35
    bence verilmemeli yarın bı gün bizim ülkemizde rahat duracakları ne malum al suriye savaş içinde isyan ihanet bunlarda atalarından miras kalmış ben ülkemde afkan arap istemiyorum
  • 0
    fck698 5.5.2018 12:36
    böyle bir düşünce olamaz ya şuan kürt kardeşlerimizle aramızı bozmaya çalışanlar ilerde sen suriyeli- türk çatışması çıkaracak ki mevcut durumdan bi çok suriyeli rahat durmuyor öyle bir şey olursa ortalık fena karışır (madem onları türk vatandaşı yapicaktin niye suriye'de o kadar çaba ve sehit verildi.)
  • 3
    papiculo 5.5.2018 12:36
    ölülerin oylarının yetmeyeceğini anladı, yeni seçmen arıyor..
  • -1
    hikaye125 5.5.2018 12:36
    bir taşta iki kuş.seçimden onceye yetisirse ki bir kismina verildi de oy potansiyelini artiriyor.bir digeri de turkler cocuk yapmiyor her zaman oldugu gibi insanlari devsirerek turklugu yasatmaya calisiyorlar.3 nesil sonrasi tamamen turk oldugunu iddia edecek ...
  • 3
    maksima 5.5.2018 12:37
    vatandaşlık isteyecekler mi acaba
    vergi ödemeyi, askere gitmeyi falan g*tleri yiyecek mi?
    çok kötü durumda yaşayanlar da var
    ama evleri ve işleri olup da normal yaşayanlar bence şu anki hallerinden gayet memnunlar
  • 0
    tuneless 5.5.2018 12:37
    cem yılmaz'ın kehaneti gerçek oldu! sen de gel, ama açıktan al!
  • 1
    kumdereli 5.5.2018 12:38
    vatandaşa sordun mu?
  • 1
    gtrelife 5.5.2018 12:38
    1-kendi vatanını satan millet el vatana sahip çıkmaz.
    2-türkçe konuşabilmeleri alınmaları için sebeb değil.
    3- ışsizlik ve gerileme demektir.(zamani darbelerin gerilemeye sebeb olduğu yeterli bence)...
  • 0
    motun1 5.5.2018 12:39
    ülkemizde yaşıyorlar sa vatandaşlık verelim tabi vergisini versin askerliğini yapasınlar dicem ama bizim ülke de çifte vatandaşlar için ayrı standart var vergiden muaf askerden muaf olabiliyor lar
    2
    yavuzsultanmehmet 5.5.2018 12:44
    allahın suriyelisi senin için askerlik mi yapar kardeşim saçmalamayın. askerlik bir meslek değil gönülle yapılan bir şey. adamın vatanı burası değil. sen gidip başka ülkeye sığınsan oranın ordusunda gönüllü bedava askerlik yapar mısın? defolup gitmeleri lazım bunların artık bu ülkeden
  • 1
    minguinho 5.5.2018 12:42
    şaka mı bu
  • 0
    serdaremre 5.5.2018 12:44
    çoğu istemez bence, beleş yardımlar, universiteler, hastaneler varken neden para versinler.
    paşa paşa besleyeceksiniz.

  • 2
    yapamacakgillerden 5.5.2018 12:45
    kaybedeceğini anladıya ne yapacağını şaşırdı sen ver vatandaşlık oy kullandığım yer de bir tane suriyeliye oy kullandırmam
  • 1
    karachayewsk 5.5.2018 12:47
    başka ülkelerde vatandaşlık alman için ülke ekonomisine milyonlarca dolar yatırım yapman gerekiyor ama burada vereceğin bir oy fazlasıyla yeter. vatandaşlık, aylık maaş, sınavsız üniversite imkanı, ve bir çok muafiyet... ne diyelim adam kendi bahçesiymiş gibi yönetiyor ülkeyi vesselam.
  • 0
    jeanny 5.5.2018 12:48
    vatandaşlık vererek hatay'in nüfusunu arttırıp büyükşehir belediyesi yaptı ve oyları aldi zaten. gayri safi milli hasila zaten düşüşteyken bir de bunlar vatandaşlığa alınırsa iyice boka batarız.
  • 1
    galen 5.5.2018 12:48
    benim muhabbet kuşumda türkçe konuşuyor. yarın vatandaşlık istemeye kalkmasın
  • 1
    musap 5.5.2018 12:48
    türkiye cumhuriyeti nin adını ihvani muslim yaparsa şaşırmayın amk
    0
    gameofthrones 5.5.2018 13:51 ~ 13:52
    birleşik türk arap devletleri olur yakında. diğer araplarda gelir ohh ne güzel miss. btad süper valla 😃😡😡
  • 0
    devid_diyin_siz 5.5.2018 12:53
    hedef belli bu kapitalist sistem ülkeyi demokrasiye bırakmak istemiyor eğer ki seçimi kaybederse bu halk yıllardır çektiklerini üzerlerine kusucak korktukları bir şey de bu 3 milyon suriyeli sadece resmi peki ya gayriresmi olanlar onlar da vatandaşlık alırsa bunların yarısı 2.5 milyon oy kullansa bu da seçimde istedikleri rantı elde edebilecekleri anlamına geliyor. yazık cidden yurdun insanı yiyecek ekmek bulamazken ülke için cephede çatışıyor bunlar sefasını sürüyor ver madem ellerine silahı gönder sınıra madem vatandaşlık vericeksin vergilerini de versinler ülke sınırında suriyeli goremiceğiniz tek yer de vergi dairesidir
  • 2
    ireeem 5.5.2018 12:53
    mükemmel, kendi insanımız aç geziyor ama suriyelileri vatandaşlığa alıyoruz.
    0
    dirik02 5.5.2018 12:57
    sayelerinde ev kiraları tavan yaptı işsizlik arttı üsütne onlara maaş bağlandı sonumuz hayrola
  • 0
    sidraturkoglu 5.5.2018 12:56
    kendi vatanlarını hiçe sayıp bizim ülkemizde sığınmacı olarak yaşayan insanlara bir de vatandaşlık verilirse ilerde bu işsizlik ve kaos ile sonuçlanacak
  • 0
    rahip 5.5.2018 13:02
    krallar gibi yaşatıp oy toplama çabası.
  • 1
    dirik02 5.5.2018 13:05
    eline 5 tane şeker al hepsi farklı renkte olsun sonra zar gibi salla hepsinin farklı şkilde dizildiğini göreceksin sonra şekerleri ona ver ve atmasını söyle fakat şekerlerin belli bi düzen içinde dizilmesi söyle bir kaç defa hak ver yapamayacaktır. ve ona şu soruyu sor sen bu şekerleri belli bi düzen içine sokamasken gecenin ve gündüzün her zaman şaşırmadan aynı düzende olması yazın, kışın, ilkbaharın, sonbaharın dünya var olduğundan beri aynı düzende olması sence bi tesadüfmüdür de eğer akıllı birisi ise az da olsa ders çıkaracaktır değil ise ne yapsanda boş
  • 1
    beyninsollopu 5.5.2018 13:09
    abi zaten bu o eksikti nu verdikten sonra biz mülteci olcaz
  • 0
    ebruxcakirx 5.5.2018 13:10
    oldu biz ülkeyi terk edelim onlar buraya yerleşsin tamamen nede olsa bizden rahat yaşıyorlar
  • 3
    hayaliniasanadam 5.5.2018 13:22
    ben kendimi zaten suriye'de gibi hissediyorum. bişey değişmeyecek.
    0
    justmerve 5.5.2018 13:41
    katılıyorum..
  • 4
    quantraj 5.5.2018 13:25
    dokunmayın ona hızlı giden atın boku seyrek düşer
  • 3
    akyol123 5.5.2018 13:25
    türklük kavramını osmanlı dönemlerinde çok önemserlerdi ve türk olunmaz türk dogulurdu, şimdi herkese su verirmişlercesine türk vatandaşlığı vercekler
  • 3
    axolotl 5.5.2018 13:29
    vatan bir milletin üzerinde yaşayıp koruduğu gerekirse uğruna canını vereceği üzerinde hakim olarak yaşadığı topraktır. elin kendi toprağını bile savunamamış şamlısı benim askerimle milletimle bir olamaz bunun bize ne kültürel ne bilimsel ne de mantıksal olarak hiçbir faydası yoktur.
  • 4
    zehraauslu_ 5.5.2018 13:31
    hayir ya suriyelilerin geri gitmesi gerekiyor. tamam iyileri dr var yardım ettik iyi güzel. gerçekten huzuru bozuyorlar
  • 0
    gameofthrones 5.5.2018 13:40 ~ 13:48
    mhp ne diyor bu işe? bıktık bu arap seviciliğinizden gerçekten. bi zahmet defolun gidin arabistana. her şeyin sınırı var yahu. zaten her şeyden bedava yararlanıyorlar. vatandaşlık neymiş? sonra gelde ırkçı olma. pis bunlar. kültürümüzü, yapımızı bozuyorlar. etnik kökeni iyice karıştırdılar birbirine. bu planlı bir şey zaten belli.
  • -1
    djangocfc 5.5.2018 13:44
    herşey oy için
  • 0
    kendinibilmiyor 5.5.2018 14:01
    bu vatana faydalı olacak herkesi değerlendirmek lazım!
    kusura bakmayın suriyeli değil de bir norveçliye vatandaş olma hakkı verilecek denilse büyük çoğunluğun gıkı çıkmaz!
    insanları insan olduğunda ötürü sevemiyoruz varsa yoksa şekil şükul!
    tabi şunu da belirtmekde fayda var ülkeye alınan suriyelilerin güvenlik taraması yapılmaması ayrı bir garabet!
  • -1
    kartal40 5.5.2018 14:08
    erdoğanı severim ama suriyelilere hayır.
  • 0
    mustafabas 5.5.2018 15:12
    seçim zamanı oy toplama çabası.
  • 0
    17den71e 5.5.2018 16:28
    kimsenin kimseyi vatandaşlığa alacağı falan yok, vatandaşlık verilecekse bu her ülkeden insana yapılacağı gibi belirli şartlar altında gerçekleşir. öyle hadi vatandaşlık verelim onlar da türk olsun diye bir şeyi kimse yapamaz zaten kendinize gelin. amerikanı, rusu, ingilizi hangi şartlar altında vatandaşlık alıyorsa aynen o şekilde anca alabilir suriyeliler. ki kimse de kendi vatanını milletini bırakıp başka bir ülkenin vatandaşı olarak yaşamak istemez, ülkesini bırakmak istemez, bir ülkede mecbur olarak aylarca yıllarca kalmak istemez. hemen bir yerleriniz tutuşmasın korkuyla, biraz türk olun ve müsafir dediğimiz insanlara daha fazla 'pislik' muamelesi yapmayın. elinizden gelse hepsinin ölmesi için dua edeceksiniz. sakin olun, bir gün evlerine dönecekler.
    0
    sexsexsekerek 5.5.2018 16:35
    en son referandumda 3 milyon suriyelinin birkaç günde vatandaşlık aldığını hatırlatayımda. oy nelere kadir görüyoruz işte.
    0
    17den71e 5.5.2018 16:44
    türkiyeye gelen suriyeli sayısı zaten 3 milyon, neyin kafasındasın? 300 binine vatandaşlık hakkı verilmiş ve bu da çifte vatandaşlık. çifte vatandaşlığın da sınıfları var. ki hatırlatmak gerekirse yurt dışında 5,5 milyon türk çifte vatandaşlık hakkıyla yaşıyor. elini vicdanına koyarak düşününce 300 bin kişiye vatandaşlık verilmesi ki verilenler de belirli ölçütlerle aldı, hiç canını sıkmamalıydı.
    0
    sexsexsekerek 5.5.2018 16:46
    sıkar kardeşim canımı. ben elin ingilteresine gittiğimde adam vatandaşlık vermemek için sülaleme kadar araştırıyorsa biz neden oy vermeleri için vatandaşlık veriyoruz? tamam gelip yaşasın kimseyi rahatsız etmeden işine gücüne baksın ama vatandaşlık veriliyor rahatça kardeşim araştır görürsün ptt'de suriyelilerin maaş kuyruklarını falanda.
    0
    17den71e 5.5.2018 16:50
    bak ben de istemem elin insanının yurt dışından gelip yerli halktan daha üstün haklarla yaşamasını, hiç kimse istemez. ama gidip araştırdım ve yakınımda hangi suriyeli aile varsa geçim sıkıntısı çektiğini gördüm. evimin yanında oturan suriyeli ailenin bir evi bile yok... bu insanlara binlerce para veriliyorsa neden bu kadar kötü haldeler? adam akıllı olmayanları da var tamam ama her millette var.
    0
    sexsexsekerek 5.5.2018 16:56
    türk olupta durumu olmayan yok mu? neden önce türklere değil de suriyelilere destek veriliyor? tamam ben d kimsenin açlıkla boğuşmasını istemem ama kendi vatandaşından daha fazla onlarla ilgilenmesi bana saçma geliyor dostum. bunu da düşün.
    0
    17den71e 5.5.2018 16:59 ~ 16:59
    arada fark var, ülkemin her karışına canım kurban sakın yanlış anlama ama onlar füzelerin atıldığı, akrabalarının öldüğü bir yerden kaçarak geldiler. bazıları yanlarına hiçbir şey almadı, bazıları çoluğunu çocuğunu kurtarmak için kendini feda etti. sence halkımızla onlar aynı durumda mı?
    0
    sexsexsekerek 5.5.2018 17:02
    yakın zamanda hataya, kilise vb sınır illerine füze düştüğünü ve verdiğimiz şehitleri hatırlatayım. onlar zengin çocukları değillerdi. hala daha bana oy için vatandaşlık verilen kişileri savunma dostum. polemiğe gelmedim ben buraya okey?
    0
    17den71e 5.5.2018 17:04
    ben kimseyi savunmuyorum, şehitlerimizin ailelerinin durumunu da asla hafife almam. ne demek istediğimi anlamadıysan canın sağolsun.
    0
    emrecelebi 6.5.2018 00:41
    supersin beni yormadan demek istediklerimi demis oldum