17

herkesin inandığı tanrının farklı olması

ben mi çok safım bilmiyorum da bazen düşünce biçmimin aşırı iyimser olduğunu düşünüyorum. bir insanın bir insanı tanrı nın emri bile olsa öldürmemesi gerektiğine inanıyorum. bu beni tanrıdan daha iyi mi yapar? yoksa onun kurallarına karşı düşündüğüm için bir asi miyim?

buraya kadar okuduğunuzda asi veya iyi demiş olabilirsiniz.
asi diyenlerin çoğunlukta olduğunda şüphem yok.
fakat ben ikisi de olmadığımı düşünüyorum. doğruyu düşündüğümü.
yani tanrıyı o kadar masum görüyorum ki. bize masum olun öldürmeyin ve öldürdükçe kalbiniz kötülükle dolar. diyen bi tanrının öldür emri vermiş olabileceğini kalbimde aklımda kesmiyor.

şimdi konuyu biraz daha açayım. sizden birini öldüreni öldürmek size hak kılınmıştır. hüre hür, köleye köle kadına kadın. diyeti böyle alınır fakat bunu ücretle de yapabilirsiniz diyor. ayrıca af da edebilirsiniz. (bakara 178)
peki diyeti alan kişinin kalbi kötüleşmeyecek mi? öldürmek onu kendini üstünmüş gibi göstermeyecek mi? bir ayetin arkasına sığınarak. katili öldürerek cezalandırmak, yine katili öldüreni de cezalandırmıyor mu? neden tanrı bunu yapıyor?

işte burda inandığımız tanrının farklı olduğu görüşüne değiniyorum. benim inandığım tanrı affedicidir ve öldürmeyi, cehennemde kendi vereceği cezayı burda bir avuç insanın vermesine izin vermez. onun emri sadece insanlığın çığırdan çıkmaması için alınan önlemlerdir. 100 celde cezası ve herkesin önünde yapılarak teşhir edilmesi gibi. yani aşırı fiziksel değil kan dökerek değil. utandırarak.

mesela kimisinin inancına göre de tanrı yaptığımız en ufak şeylerin bile cezasını verecektir. düşünmek. tanrının bir kere yokluğundan şüphe ederseniz ya da size gönderilenleri sorguladığınızda dinden çıkacağına inanan insanlar gibi.

diyeceğim o ki kiminin tanrısı gaddar, kiminin tanrısı bağışlayıcı.

bende kur an ın yüzlerce yetinde dediği gibi bağışlayıcı olduğuna inananlardanım fakat herkesin inandığı tanrı farklı.
  • 2
    ciddiyetsiz 1 yıl önce
    herkesin inandığı kendine diyip konu kilit diyeyim 😂
    herkesin kafasında farklıdır ya bence de
    2
    kahvelipuding 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    😂 tnx tnx
  • 2
    ikshazretleri 1 yıl önce
    kanımca insanın tanrısı, vicdanıdır. buyur burdan bak https://youtu.be/SRxPpBNNgOs
    1
    kahvelipuding 1 yıl önce
    doğrusun.bu da bir yaklaşım ama benimkisi biraz da müslümanlar içindi.
  • 2
    tesla52 1 yıl önce
    katılıyorum ama klasikler için geçerli değil bu, düşünebilen ve sorgulayanlar için geçerli, diğerlerinin açıp kuran okuduğu bile yok, ben allahla aramızda olan meselelerin (iman gibi) allahın sonsuz merhamet sahibi ve bağışlayıcı olduğuna inanıyorum, ancak iş iyi insan olmaya gelince, bu benim için asıl imtihandır ve allah karşıma kul hakkıyla gelmeyin der, diğer günahlarınızı affederim der. ben buna inanıyorum.
    0
    hedap 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    al işte varan bir.
    bir de bu adam kur'an okumayanlari eleştiriyor.
    hatasını söyleyince kızıyorlar.
    allah hiç bir ayetinde bana kul hakkıyla gelmeyin demiyor. allah'ın bana gelmeyin dediği tek günah şirk.
    anladın mı?
    şirk dışında ve allah'ı reddetmek dışında tüm günahlar onun bağışlayıciligi içindedir. şirke girmediğin sürece geri kalan tüm günahların allah'ın rahmetine kalmıştır.
    onun affedicilgine kalmıştır.
    okumayanlari eleştirip aynı bilgisizliği sergilemek ve bununla övünç duymak gercdken büyük bir özgüven lan.
    0
    tesla52 1 yıl önce
    sen hiç kuranı baştan sona okudun mu?
    0
    hedap 1 yıl önce
    şimdi arkadaş nereden geldiği belli olmayan o özgüveniyle yine evet ben bunu bilmiyordum yanlış bilgi verdim demeyerek, iyi ve doğru insan olma idealinin göstermelik bir durumdan ibaret olduğunu tam manasıyla kanıtlamış olacak.
    0
    tesla52 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    zihniyetiniz kuranı o kadar devre dışı bıraktı ki, ben bile karşıma kul hakkı ile gelmeyin, hükmünü ayet sanıyormuşum, hadislerin ayetlerin üzerine çıkarıldığı, kuranı türkçesinden okumanın neredeyse yasaklanıldığı bir dönemdeyiz. kuran genel olarak toplumsal meselelerden ve insan ilişkilerinden bahseder, kuranı tek bir cümleden değilde genel ruhundan yorumlamak daha doğru olur, harbiden ayet sanıyordum, hadisler ayetlerden daha çok anlatıldığı için kandırılmışım desem daha doğru olur. kuranı birçok kez okudum fakat her ayeti ezberleme peşinde değildim.
    1
    hedap 1 yıl önce
    işte benim zihniyetim sayesinde tabularindan ve yanlış bildiklerinden kurtuluyorsun.
    teşekkür edeceğine artistlik yapıyor bir de.
    1
    tesla52 1 yıl önce
    :) zihniyetinin yanlış öğrettiğini düzelttin. imamhatipte ve cemaatlerde yıllarca kaldım bu hükmü en az 200 kere duydum, hadismiş :)
    1
    hedap 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    hayatımda hiç bir kere ne cemaat ne kur'an kursu hiçbirine gitmedim.
    belli bir yaşa kadar sadece kendim araştırdım.
    ve şunu net söyleyebilirim ki benim gibi kendi kendini araştırarak bilgilendiren, öğrendiği bilgilerin doğruluğuna kıyaslarak inanan ve ondan sonra hayatına sokan insanlarin yanında işte sizin gibi imam hatiplerden cemaatlerden ne bileyim tarikatlardan vs yetişen insanlardan kat kat daha fazla artısi vardır.
    neden mi?
    nedeni işte tam burada ki örnekte mevcut.
    gerçekten temiz ve içtenlikle kurulan idame ettirilen cemaatler tarikatlar varlığını sürdürüyor olabilir sözüm meclisten dışarı ama işte sizin gibi imam-hatip cemaat vs gibi yerlerde islam öğrendiğini sanan insanların durumu çok vahim.
    anlamıyorlar anlamak istemiyorlar, onlara sadece onların bildiklerini soyleyeceksin yanlışta olsa.
    çünkü onların bildikleri her zaman doğrudur.
    en zararlı zihniyet işte bu zihniyettir.
    hiç bir şey bilmeyen adama bir şey anlatabilirsin, ama yanlış bilgilerle dolmuş bir insana söyleyeceğin her söz içi tamamen dolmuş bir bardağa su dökmeye benziyor, sen istediğin kadar dok akıp gidiyor boşa.
    0
    tesla52 1 yıl önce
    söylediklerinin hepsine sonuna kadar katılıyorum, imamhatip ve cemaatler yüzünden 5 yıl önce ateist oldum ben, geçen yıl ihsan eliaçığı izledim, takip ettim ve tekrar müslümanlığı seçtim fakat itikadım farklı, o kadar şey öğrettilerki hala temizleyemedim, örnekteki gibi. seni tebrik ediyorum tek başına araştırıp doğru yolu bulabildiysen, klasik olmasanda klasiğe çok uzak olmayan bi zihniyettesin ama oda çok iyi yani.
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    işte bu da güçlerinin kur an ı değiştireye yetmemesi ama algıları değiştirebildiklerinin kanıtıdır. bunu bende bilmiyordum. teşekkür ederim.
    0
    piiuv 1 yıl önce
    ne oluyor hadis olunca anlamadım :) hadis olunca kul hakkı kul hakkı olmaktan çıkıyormu ?
    0
    tesla52 1 yıl önce
    hadis olunca allah kesin bir dille emretmemiş oluyor, kuranda kul hakkından bahsediyor, kul hakkı önemlidir, tabide o yukarıda geçen cümleye dikkat çekti baktım harbiden hadismiş :) ben şahsen hadislere güvenebileceğimizden şüpheliyim, gerek te yok, bir müslümanın hayatını yaşayabilmesi için gerekli olan herşeyin kuranda mevcut olduğuna inanıyorum. bu cümlemi sevdim :)
    0
    piiuv 1 yıl önce
    şüpheliyimi bi nebze anlarımda "gerek te yok"u kıyamet günü allaha anlatamazsın kardeşim !!!
    0
    tesla52 1 yıl önce
    "hakikaten biz bu kur'an'da insanlar için her türlü misali sayıp dökmüşüzdür. fakat tartışmaya en çok düşkün varlık insandır"( 18/ kehf 54.)---"biz, and olsun ki öğüt almaları için bu kuran'da bunları türlü türlü açıkladık. fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır" (17/ isra12)----kendilerine okunan bu kitabı sana göndermiş olmamız onlara yetmiyor mu? elbette inanan bir topluluk için onda rahmet ve ibret vardır. (ankebut suresi, 51)------kuranın herşeye yeteceğini söyleyen ben değilim. kuranın kendisi.
    0
    tesla52 1 yıl önce
    allah size kitap’ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? (en’am, 114)
    0
    piiuv 1 yıl önce
    burda tekrar etmicem çünkü senle daha önce bunları konuştuk
    hakka haksızlık edene hak söylenmez ve sen hakka haksızlık ediyorsun kuran sana gerçekten yetseydi hadisleri görürdün
    0
    tesla52 1 yıl önce
    ben mi hakkka haksızlık ediyorum, allahın sözlerinin yeterli olmadığını söyleyip, fani ve hatalı insanların söylediği sözlere göre islamın yaşanılması gerektiğini söyleyen sensin. sen bi internete hz.muhammedi kötüleyen hadisler yaz bak neler çıkıyor, 3-5 tane doğru varsada feda edilmesi gerekir.
    0
    piiuv 1 yıl önce
    bu konuyu burda tartışmıcam kardeşim çünkü " ve iza hatabehumul cahilüne kalu selama" furkan/63 buyrulmuş
    ama yakın zamanda bu konuda detaylı bir başlık açarım
    selamun aleykum.
    0
    tesla52 1 yıl önce
    ve aleykum esselam ve rahmetullahi ve berekatüh. başlığa gelicem.
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    kul hakkini bagislamak diye birsey soz konuus degil olamaz. kul hakki bu kul ile kul arasinda. allaha kalan kisim cezasi ya da mukafatidir.
    0
    hedap 1 yıl önce
    bak bak bu arkadaşta kendini tobe haşa allah yerine koyup olur mu canım allah onu bağışlamaz diyor.
    bunun karşısında sunabileceği verilerde muhtemelen halk arasında söylenen söylentiler.
    aferin olm aferin devam edin böyle.
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    usenmezsen kuranin kapagini arala bir ara evladim.
    0
    hedap 1 yıl önce
    şimdi bilmediğim bir şey olsa böyle bir cevap vermem.
    ben sana allah'ın şirk koşmak ve allah'ı reddetmekten başka affetmeyeceği bir günah belirtmedigini söylüyorum.
    sen hayır kul hakkını da affetmem demiş diyorsan buyur kardeşim meydan senin.
    söyle ayetini de senin açıp okuduğun kuran'da bu nerede yaziyormus görelim.
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    evladim yavrum cocugum. gorunen o ki okudugunu anlamak konusunda sorunun var senin. allahin kul hakkini affetmem ya da affederim gibi bir sozu var mi demisim ben? kul hakki mevzusunu acikladim. kul hakki kullar arasindadir. olmeden evvel hakkina giridigin birisiyle helallesmis isen onun mukafati olur cezasi olmaz, helallik alamamis isen ve mahserde de o kisiyle yuzlestirildiginde yine hakkini helal etmediyse sana haliyle kul hakkiyla rabbinin karsisinda duruyor olacaksin. dogal olarak cezasini da cekeceksin. benim aciklik getirmeye calistigim mevzu bu. sahsina munhasir bir inanan maskesi takip millete salca olmadan once elin elden ustun oldugunu bilmeni oneririm. saglicakla kal.
    0
    hedap 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    kul hakkini bagislamak diye birsey soz konuus degil olamaz. bunu sen yazdın?
    belin kalın yavrucuk hadi.
    iyi kiviramiyorsun.
    sen git biraz daha döngel.
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    dedigim gibi okudugunu anlamakta ciddi sorunlarin var evladim :*
    0
    piiuv 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    “yazıklar olsun ölçü ve tartıya hîle karıştıranlara! onlar insanlardan bir şey ölçerek aldıklarında tastamam alırlar. satarken ise eksik ölçüp tartarlar. onlar, büyük bir günde (hesap vermek için) diriltileceklerini hiç akıllarına getirmiyorlar mı? öyle bir gün ki, insanlar o günde âlemlerin rabbi’nin huzûrunda dîvan duracaklardır.” (el-mutaffifîn, 1-6)

    bu ve benzer ayetlerde beyan açık olmakla beraber mütevatir hadislerde de kul hakkı geçmektedir (ama hadisler sünnete ittiba edenler için geçerlidir) ve hergün güneşin doğması katiyetinde kesin hükümdür. aksi konuşulcak ihtilafa lüzum yoktur
    0
    hedap 1 yıl önce
    bakın olayın ne olduğu belli. ben diyorum ki allah kul hakkıyla gelmeyin sizi direk cehenneme atacağım demiyor.
    affetmeyeceği tek günah şirk, allah'ı reddetmek.
    kuran'da bu şekilde bildirildiği halde kul hakkı yemiş diye birine sen cehennemliksin diyemezsiniz.
    bunu anlatmaya çalışıyorum.
    kuran'da kul hakkı yok diye bir kelime mi çıktı benim ağzımdan?
    kul hakkı vardır günahtır. allah bunu yapmayın diyor.
    ama olayı adama kâfir deme noktasına getirmek doğru değil.
    bu nedir?
    insanları allah sevgisi yerine allah korkusu ile imana getirmeye çalışmaktır.
    insanlara kul hakkını allah'ın insanlara yapmaması gerektiğini öğutledigini söyleyin, bunun için allah hesaba vekecdk deyin.
    ama kul hakkı yerseniz cehennemlik olacaksınız demeyin.
    insanlar kendini allah'ın yerine koyup resmen açık açık allah afettmez diyor.
    allah'ın dininde hüküm vermek hangi insanın haddinedir?
    0
    piiuv 1 yıl önce
    hüküm allahındır lakin kul hakkında kul kul ile sınanır allah bu yetkiyi hakkı yenen kula vermiş allahın takdirini sorgulamak kimsenin haddi değildir
    0
    tesla52 1 yıl önce
    ayrıca kul hakkını sınırlamamak gerekir, yaptıklarınla beraber yapmadıklarında ve her insan ilişkisi toplumsal olay, kul hakkıdır, her ayet farklılık gösterebilir, ayetin birinde bazı suçların bağışlanmayacağı, başka ayetlerde bütün suçların bağışlanacağı yazabilir, o yüzden diyorum, kuranın genel ruhu daha önemli ve kuran toplumsal olaylar ve insan ilişkilerinden bahseder sayfalarca.
  • 1
    ananyamus 1 yıl önce
    bakara 178 için konuşayım ilk olarak;
    o ayete bakarak konuşacak olursaak, hiç bir müslüman birbiriyle aynı değil gibi gözüküyor. demekki bir avuç doğru var o ise onlara verilmiş bir hak. bir avuç a. çoğu zaman geçer kuran da çoğunluk yanılgıdadır diye. ayetleri se atabilirim.


    100 celde olayına gelirseeek.

    öncelikle zina, evli bir kadın veya erkekle girilen ilişki, tecavüz, hayvanla ilişki gibi durumlarsa söz konusu. celdenin anlamınada bakarsan dokunmak anlamına gelir. atıyorum bir tecavüzcü mü var ? çıkarırsın halkın önüne bakın bu yaptı o pislik onu.

    ilk ayeti anladığını umuyorum. ikinci ayette ise olmaz öyle şey merhametsiz diyorsan yine bilemem. sen bilirsin
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    bir avuç insan insanları öldürürken hak mı oluyor? diğer tüm insanlarda buna müsade etmeli çünkü inanışı o. tanrıdan gelen ? çoğunluk yanılgıdaysa o zaman bütün müslümanlar yanılgıda şu an çünkü dünyada en çok müslümanlar mevcut.

    bakın 100 celde olayında cezadan sonra sürgün edilir. millet tarafından linç edilmez. millete şiddet işletmek ne fayda sağlayacak. kur an toplumun faydalı ve güven içinde kalması için inmemiş midir?
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    "onlardan biri sizi öldürürse" diyor kardeşim çarpıtma lafı ağzına çarparım.

    2. evet aynen öyle olacak. sürgün edilip yaşatılacağına doğrusu o. ben neden tecavüzcüyü bir yere kapatıp koruyayım ?
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    sen kime ahkam kesiyorsun kardeşim adam akıllı anlat ben burda dikta edici konuşmuyorum bildiğimi ve düşündüğümü söylüyorum. ayrıca çarpıtmadım.

    sen kapatıp koruma işkence et tamam mı ?
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    işkence değil insanlara bırakıyorsun. insanlar ne yapmak istiyorsa anladın mı? evet lafı çarpıtmaya cevap alayım sonra siktir git. yok öyle karşında kafana göre oynayabileceğin biri
    1
    kahvelipuding 1 yıl önce
    tüm bu saygısız ve iğrenç tabirlerinize rağmen sormak istiyorum topluma bırakın ne istiyorlarsa yapsın. gibi bir şey geçen ayet verir misin? yo gördüğünüz gibi gayet oynuyorum manyağım çünkü ben milleti galyana getirmeye bayılırım. niye art niyet arıyorsun derdin nedir iyice anlat.
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    galeyana getirmek yoksa neden çarpıttın ?
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    nereyi çarpıttığımı anlamadım. neden sövüyorsun hoş mu?
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    çarpıtmaya çalıştığın için sövüyorum. yazışmalarımızı ya okumuyorsun yada şuan salak taklidi yapıyorsun.

    bir avuç insan bir sürü insanı öldürmesi hak mı dedin.

    ben de ayeti çarpıtma onlardan biri sizi öldürürse diyor ve affetmek sizin elinizde yazıyor anlamında olduğunu anlatmaya çalıştım.

    anladın mı? salak taklidine devam mı ?
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    sizden biri derken mesela kim? ornek vermeniz mumkun mu? musluman olan herhangi birisi mi yoksa kan bagimiz olan birisi mi? kim bu sizden birisi?
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    tabikide hayır. tüm müslümanlar olsa diyelim ki kendi içlerinde bir ton bölünmüşler hepsi en başta birbirini keser. doğrusu aslında apaçık ortada. insanların görüşlerini yorumlarını bir kenara bırakıp araştırıldığında dinlere odaklandığında olayın tanrı inancı, herşeyi tanrının yönettiğine inanmak olduğunu görürsün. zaten kitaplarda inananlar olarak geçer. soruyorum sana kim tanrıya inanıyor ? x hoca şunu diyor x hadiste şu var. bu tanrı inancımıdır ?
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    pekala hazreti muhammed mustafa da bahsini ettigin x hocasi ya da x kimsesi degil miydi/olmuyor mu ?(kuranin indigi zamani goz onune alarak soruyorum.)
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    muhammed peygamberdi elçiydi. elçiler de kendisini kanıtlayarak yani tanrıdan gelen bilgiyi kanıtlayarak elçiliğini ilan ediyor. efendim ben x hocayım bilmem kimden el aldım işte benim dedem alim ben alimim gibi bir durum söz konusu değil. onlar zaten anca seks ve yolsuzluklarla ilgilenir dikkat edersen. elçilere iftira üzerine iftira.

    onun dışında söylemem gereken birşey. kuran, incil vs kutsal kitaplar her zaman için günümüzü yaşar. şuan da bir elçi var. geçmiştede vardı.

    16:24 kendilerine, "efendiniz ne indirdi?" denildiğinde, "geçmişlerin efsanelerini…" diye yanıtlarlar.

    16:36 her bir toplum içinde, "tanrı’ya hizmet edin ve azgınlıktan/küstahlıktan sakının" diyen bir elçi gönderdik. onlardan kimine tanrı yol gösterdi, kimi de sapıklıkta kalmaya mahkûm oldu. yeryüzünü dolaşın ve yalanlayanların sonunun nasıl olduğuna dikkat edin.


    umarım açıklayabilmişimdir dostum
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    muhammed'den evvel haticenin kocasi kimdi neydi bir arastir derim dostum. yanlis biliyosun ya da oku da gor gibi sacma onermelerde bulunaraktan degil de ilgini cekebilecegini dusundugumden ve biraz akil yuruterek konuyu neye baglamak istedigimi anlayabilacak misin merak ettigimden soyluyorum bunu. ılginc seyler var. kafa karisitirici ve dusunmeye zorlayici ilginc seyler.
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    tamam ben bi hocaya görüneyim
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    anlayamadim ama umarim ofansif bir dille yazmadigimi anlamisidir.
    0
    ananyamus 1 yıl önce
    kaynaksız bilgiler umrumda değil diyorum kinaye yapıyorum.
    0
    thebrainitself 1 yıl önce
    kanun sunmamistim zaten ben de ama neyse, up to you puvocum.
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    bir avuç insan bir sürü insanı öldürmüyor mu? öldürmedi mi bu ayetten vesileyle? bunun neresi kompleks? sadece öldür emrettiğini yazsaydım af da edebilirsiniz yazıdğın söylemezdim. sen aşırı reaksiyon gösteriyorsun. asıl çarpıtan sensin. saygın yoksa salak malak devam edeceksen hiç yazma. insan ol öyle konuş hadi koçum.

    0
    ananyamus 1 yıl önce
    arkadaşım bak ne yazdım yukarda.

    bir üstte hemen bak. 2 yanıt var oku ikisinide cevabım orda
  • 0
    mathman 1 yıl önce
    bütün bunları anlamak istiyorsan o bahsettiğin tanrının hukukunu adalet sistemini çok iyi anlaman gerekli. adalet denetim şey de ayrım yapılmaksızın herkese adil davranılır .
  • 0
    mathman 1 yıl önce
    asi ya da iyi birisi değil sadece saf birisi oluyorsun adalet kelimesini ve adil davranmak ne demek bilmediğin için
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    bana adil davranmanın tanımını yapar mısın ? ya da adeletin?
    0
    ygnkerem 1 yıl önce
    adil herkese eşit davranma değil mi kardeşim biri benim annemi öldürse bende bu kurala uyarım senin dediğin merhamettir
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    tamam kendi açından bak bir de. sen bir kadını öldürdün. onun oğlu da kadına kadın olduğu için senin anneni öldürdü. annenin suçu neydi? o mu işledi suçu ? hak mı etti ölmeyi? o kadına adalet yok mu?
    0
    ygnkerem 1 yıl önce
    ah dostum kadın kadına derken onu kastetmiyor a kişisi senin anneni oldururse sende a kisisini oldurebilirsin gibi
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    bakara 178 ; ''ey iman edenler! öldürülen kimselerin hakkını almak için size kısas farz kılındı. hür hür ile, köle köle ile, dişi dişi ile kısas olunur...'' bu ayeti kendi adalet anlayışınıza göre mi yorumladınız? kısası vermiş.
    1
    mathman 1 yıl önce
    eşitlik farklı bir kavram adalet farklı bir kavramdır for example
    türkiye cumhuriyeti vatandaşlarının hepsinden 0.18 kdv alırsam eşitlik yapmış olurum ama zenginden 3.6 kdv fakirden 0.18 kdv alırsam adaletli davranmış olurum
    1
    ygnkerem 1 yıl önce
    dogru diyosun kardesim kusuruma bakma herseyi bilemiyosun iste
  • 1
    br0k0ly 1 yıl önce
    inandığın tanrı farklı değil sadece yorumlarınız farklı. çoğu insanda işine nasıl geliyosa öyle yorumlar
  • 1
    turan544 1 yıl önce
    abi felsefe tabir örnek yapılacağında milyon kere farklı inanış varken 4 samavı din içinde neden islam bakiş açısı emir ve yasakları irdelenir bende bunu anlamiş değilim milyonlarca insan tanrının bir oğlu olduğuna inaniyorken, islam dininin kısasta hayır vardır sizin için dediğine mi takılıyorsun
    1
    kahvelipuding 1 yıl önce
    düşündüğüm sebebi söyleyeyim bu toplumun yüzde bayası müslüman ve incil tevrat zebur un değiştirildiğine inanıyor. yani onların üzerinden bir şey dendiğinde net yorum zaten doğru değil değiştirilmiş olacak. ama yine de bu fikri sevdim bana güç verdi :) bir dahaki başlığımda değineceğim.
  • 1
    skylope 1 yıl önce
    sağlam konu saglam bakış artı hocam
  • 2
    ygnkerem 1 yıl önce
    kardesim şöyle düşün bizim inandigimiz tanriya gore biz bu dunyaya sinanmak icin gelmedik mi? buda sınavın bir parçası elimize imkan verilmis öldür yada öldürme ama öldürürsen kalbin kötülük le dolar belki ilk öldürdüğüne ceza almamış olabilirsin ama kalbi kötü olan biri masumu da öldürmez mi ? yani oda bi sınav olarak düşünmek lazım
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    en güzel yorum sizinki olmuş. gerçekten teşekkürler. doğrusun.
    0
    ygnkerem 1 yıl önce
    ne demek kardeşim ama şunu unutma rabbimiz bizim için en iyisini bilir zaten böyle şeylere fazla kafa yorma
  • 0
    battosai 1 yıl önce
    yav arkadaş ne bektaşi çıktınız. ortada o kadar tanrınız var madem seçin birini ibadet edin amma yanlış amma doğru. tembellik etöeyin...
  • 0
    vape10air 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    sadist bazen emperyalist bazende duygusal olan bir yaratıcı olduğunu düşünüyorum 🤔
    1
    kahvelipuding 1 yıl önce
    mazoşist nasıl oluyor? bunu mu demek istediniz; sadist?
    1
    vape10air 1 yıl önce
    evet onu demek istedim sevgili gıgıl kardeşim 😊sağol uyardığın için 😉
  • 1
    littlegod 1 yıl önce
    chen başlık mi açtın chen
  • 0
    littlegod 1 yıl önce
    e ama bana ayıp ettin şimdi
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    amanda aman sen büyü sana özel de açarız :d
  • 0
    piiuv 1 yıl önce ~ 1 yıl önce
    “ey iman edenler! öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. bu söylenenler, rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır."

    "ey akıl sahipleri! kısasta sizin için hayat vardır. umulur ki suç işlemekten sakınırsınız."(bakara, 2/178-179)

    kısas cezayı hak etmiş bir hayatı yok etmektir !!! aynı zamanda haksız yere hayatı yok etmeye karşı, hayatın en büyük müeyyidesidir. kısas gibi caydırıcı bir hüküm, toplum ve kişi hayatının garantisidir. böylece dünya hayatınızı olduğu gibi ahiret hayatınızı da korursunuz.

    hem katil olmak isteyecek kimse, hem de öldürülmesi istenen kimse hakkında kuvvetle hayatı korumaya sevketmektedir. çünkü katil olmak isteyen kimse, öldürürse ve öldürdüğünde kendisinin de öldürülmeyi hak edeceğini bilirse akıl gereği olarak, öldürmekten vazgeçer. böylece hem kendisi hayatta kalır, hem de karşısındaki. bunda, ikisinden başka genel toplumun yaşama hakkını da güvenceye alma vardır. çünkü bu şekilde öldürmenin önüne geçilmesi, bu ikisinden başka, bunlarla uzaktan yakından ilgili olması düşünülen insanların da hayatlarının devamına ve güvenliğine bir garantidir. zira bir öldürme olayı, öldürenle öldürülenin yakınları arasında düşmanlık ve fitneye, bu da büyük çarpışmalara (kan davalarına) sebep olabilir.

    akıl sahipleri için, bu öldürmeye engel olacak olan haklı kısasın meşruluğu, bütün bu fitnelerin ve heyecanların önüne geçeceği için, toplumun yaşamasına sebep ve yaşama hakkına garanti olur. bu faydalar ise, haklı bir kısas şeklinde olmayan saldırgan öldürmelerde ve affın mecburiyeti takdirinde mevcud değildir.

    "biz tevrat'ta onlara şu hükümleri farz kılmıştık: cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ile kısas yapılır. yaralarda da kısas vardır. fakat kim hakkından vazgeçerse, bu onun günahlarının affına bir sebeptir. kim allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar, zâlimlerin ta kendileridir" (el-mâide, 5/45).

    islamın ortaya çıkışından önce, medine'de yaşayan iki yahudi kabilesi nadîroğulları ile kurayzaoğulları arasında çatışma olmuş, nadîroğulları üstün gelmişti. bu üstünlüğü ondan sonra işlenecek suçlara uygulanacak cezalara da yansıtmaya başladılar. meselâ; bir nadirli, kurayzalıyı öldürürse kısas uygulanmıyor, yüz vask (200 kg.lık ağırlık ölçüsü) kuru üzüm fidye olarak ödeniyordu. fakat bir kurayzalı, nadirliyi öldürürse, kısas yoluyla suçlu da öldürülüyordu. eğer bu son durumda fidye ödemesi kararlaştırılırsa, iki kat olarak fidye uygulanıyordu. işte cenâb-ı hak onların tevrat'tan sapma noktalarını belirlemek ve islâm ümmetine de kısas hükümlerini teşmil etmek üzere yukarıdaki âyeti indirdi

    "allah'tan başka ilâh olmadığını ve benim allah'ın elçisi olduğumu tasdik eden müslüman bir kimsenin kanı, şu üç durum dışında helal değildir: cana karşı can, zina eden evli kişi ve dini terkedip cemaatten ayrılan kimse" (buhârî, diyât, 6; müslim, kasâme, 25, 26; ebû dâvud, hudûd, 1; tirmizî, hudûd, 15; nesâî, tahrîm, 5, 11, 14; dârimî, siyer,11; ahmed b. hanbel, ı, 61, 63, 65, 70, 163, 382, 428, 444, 465, vı, 181, 214; es-şevkânî, neylü'l-evtâr, mısır t.y, vıı, 7).

    kısas kasten adam öldürme ile bazı kasten yaralama ve sakat bırakma eylemlerini kapsamına alır.hükmün uygulanması noktasında görüş birliği vardır ancak her öldürme kısas gerektirmez kısas gerektiren şartlar hadislerle belli olup icma ile de desteklenmiştir.

    kısas yoluyla öldürülüp öldürülemeyecek kimseler şunlardır: erkek erkek karşılığında, erkek kadın karşılığında ve kadın erkek karşılığında öldürülür. hür erkek köle karşılığında ve köle köle karşılığında öldürülür... (devamı var)
    allahın hükmü kıyamete kadar baki kalacağından her asırda da uygulanabilir ve mutlak adildir ancak bunun uygulanması insanın iradesinde değildir bu irade yöneticelerin eliyle yani devlet eliyle olacağından günümüzün laik sisteminde kişi kafasına göre hüküm veremez


  • 1
    ersals 1 yıl önce
    şöyle başlayalım:

    ilahi beyandan yola çıkılarak ulaşılan allah sonucu, çeşitli ekollere bağlı olarak -yorum- olmak durumunda. çünkü bizzatihi olarak bilinemez allah.
    birey, bu ekollerin yorumlarını ele alarak, kendi ilahi beyan okumalarıyla bir sonuca gider. öznel bir sonuca. temel kavramlar hiçbir yorumda değişmez, bunlara bağlı öznel bir allah algısına ulaşır kişi.

    işin manevi yanı ise, her kişiyi oluşturan allah ın isimleri farklı olacağı için, o kişinin rab bi bu anlamda farklıdır. yani her kişinin ulaşabileceği rab farklı olmak zorunda teknik olarak da. çünkü isimler farklı şekillerde yansır herkeste, ve farklı isimler yansır.

    yani bu kötü değil, iyi bir şey.
    ibadet ve allah inancından genel kurallar bellidir ve değişmez. bunun içinde ulaşılan bütün tanrı rab allah kavramları farklı olacaktır. kişinin tekamül seviyesi, kendini geliştirme biçimi vs hepsi işin içindeki değişkenler.
    0
    kahvelipuding 1 yıl önce
    teşekkür ediyorum
    0
    ersals 1 yıl önce
    ezber ve basmakalıp herşeyden uzak günler ben teşekkür ederim
  • derin düşünce

    eleştirel bir fikrin varsa, yeni bir teori ürettiysen, kayda değer planların varsa, insanlara bir gerçeği göstermek istiyorsan veya düşünceni akım haline getirip kendine yeni nökerler kazanmak istiyorsan, derin düşünce bölümü emrine amade.

    427 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    roxic7
    ersals

  • bu bölüm #sosyal bölümünün alt bölümüdür.
  • görünürde bir kural yok. fakat gizli saklı bir kaç kural var. onları ihlal etme. düşün bakalım, sence hangileridir?