hristiyan olmayı denemek

    16
    onion 15.5.2018 22:17
    aranızda hiç hristiyan olmayı deneyen var mı? yoktur eminim. biz başka bir dini denemiyorsak, başka dindekiler neden bizim dini deneyecek?

    burası çok takılıyor kafama.
  • 1
    mihendisbey 15.5.2018 22:38
    bu aslında çok garip bi olgu. bizim müslümanlığı doğru din kabul etmemizin tek nedeni bu toplumda yetişmiş olmamızdan kaynaklanmakta. ben hristiyan bir toplumda doğsaydım müslüman olacağımı hic sanmıyorum. belki de terörist müslümanlar diyecektim:d hristiyan toplumu geçtim, ailem bile bu şekilde olsaydı bunu tercih ederdim. her toplumun inanış tarzı kendi içerisinde doğrudur, çünkü kültürleri ile en uyumlu din, seçtikleri ve zamanla etkilendikleri dindir. yok bebekler kendileri seçermiş dini, yok insan iradesi doğru dini seçer. bencil düşünceler bunlar. kime göre doğru, neye gore doğru, neden müslümanlık en doğru? çünkü biz müslüman toplumda yetiştik. başka açıklaması yok
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:06
    müslümanlık o toplumda doğmakla olmaz. her çocuk islam dini üzerine doğar.
    müslüman toplumda doğup da müslüman gibi yaşamayan çok kişi var. yani ilk cümlen doğru bir düşünce değil.
    ilk indiği zamandan beri değişmeyen günümüze kadar gelen tek kutsal kitap kur'an'ı kerimdir. günümüzdeki insanlara bakıp da müslümanlığı kötü görüp yargılamak doğru değildir. çünkü insanların çoğu sadece dilde müslüman. tek doğru gösterge kur'an'ı kerimdir. ona bak. onda yazılanlar tüm sorulara cevap verir. nedenlerini aradığın şeyi kur'an'ı okursan bulabilirsin inşallah.
  • 0
    mateodelutfen 15.5.2018 22:42
    bir ara yehova şahidi olmayı denemiştim. sonra öğrendim ki şahit yazılmak insanın başına pek iyi işler açmıyormuş. 'gene en iyisi islamiyet' dedim.
  • 0
    kahvelipuding 15.5.2018 23:04
    dinini bilmeyen bu toplumdan sıkıldım. zaten onlara göre müslüman değilim (!)
    ben sempati besliyorum. camiye girdiğinde bi insan nasil huzur buluyor sa bende kilisede bunu yaşıyorum ilginç.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:10 ~ 17:11
    insanların çoğu kendisi nasılsa karşısındakini de o kalıba koyup yargı da bulunuyor. senin ilk cümlendeki düşüncen de bu yüzden oluşmuş. sen başkasının söylediğinden ibaret değilsin unutma. kiliseye girdiğinde huzur bulman sempati beslemen seni müslümanlıktan uzak tutmamalı düşündüğün his şu yönde doğru; pozitif enerjili ortamlar her zaman insana huzur verir, bu psikolojik bir algıdır.
    0
    kahvelipuding 16.5.2018 17:47 ~ 17:50
    haklısın. kesinlikle uzak tutamayacaklar zaten, onlar şeyhlerinin alimlerinin peşinde maşa olurken ben kur ani dayanak edinicem. keşke insanlar dinlemek yerine okumayı düşünmeyi yorumlamayi denese..
    kiliselerde dua edildiği ve sessiz olduğu için huzur buluyorum üstelik gerçekten güzel kokuyorlar. vaftiz edişlerini, pazar sohbetlerini ve kendi ilahilerini de dinledim. hatta namaz kıldıklarını da gördüm. gayet güzel ibadet ediyor insanlar. hoşuma gitti. böyle insanlar görmek güzeldi.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:56
    ben o derece içine girip bakmadım imkanım da olmadı zaten evet güzeldir heralde.
    bir insanın girdiği her kirli olabilir ama çıktığı yer mutlaka temizdir bu da müslümanlık alametidir. sadece böyle ibadet mekanları değil her yer için bu geçerli.
    insanlara bakıp da hakiki müslümanlığı görmek zor heleki bu zamanda. o yüzden çevreye bakıp da kendimize bir algı oluşturmasak daha iyi olur.
    0
    kahvelipuding 16.5.2018 19:39
    hristiyan alemi hurafe dönemini çoktan atlattı. zamanında halka okutulmayıp sadece uydurduklarını okudular cennetten piksel piksel arsa sattılar. ve sonra birileri okumaya başladı. ya da dinin ne denli sömürülebildiğini gördü, gösterdi. sanırım islam alemi olarak atlatmamız gereken o dönemde şimdi biz varız. belki de o dönemleri atlatabildikleri için sempati duyuyorumdur. kimseden değil kitabından öğren dinini. değiştirilmiş olsada küllüyen yalan değil sonuçta. fikirlerin için teşekkür ederim :)
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 19:50
    aynen öyle kutsal kitabımıza bakıp öğrenmemiz en doğru yol.
    rica ederim
    bnde teşekkür ederim ;)
  • 0
    kurdancii 15.5.2018 23:07
    yani kimsenin dinine kimsenin karışmaya hakkı yok
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:13
    öyle muhakkak
  • 0
    tesla52 15.5.2018 23:39 ~ 23:39
    ateist olmamdaki en temel sorulardan biri daha geldi,
    +nasıl müslüman oldun?
    -annem babam müslüman olduğu için.
    +peki almanyada hristiyan bi ailede doğsaydın müslüman olurmuydun.
    bu soruya genelde müslümanlar hemen evet der :)
    sonra biz sorarız, peki hristyanlar niye müslüman olmuyor diye :) konu kilit :)
    0
    shewolf 16.5.2018 16:27
    ben bu soruyu nihat hatipoğluna sormadan durmicam. neden bebekler hristiyan ailede doğunca günahkar oluyor?
    0
    tesla52 16.5.2018 17:10 ~ 17:10
    bu sorunun klasik veya radikal islamda cevabı yok boşuna arama, sen yinede sor seni tatmin etmeyen saçma sapan konunun dışında cevaplar verecekler ben 5 yıldır soruyorum, benim inandığım ihsan eliaçıkçı islamiyette buna cevap bulabilirsin sadece. 110 milyar insan geldi geçti bu 110 milyar insanın tamamını adaletli bi şekilde imtihan edebilecek sistemin evrensel olması gerekir, belirli bir kitapla veya belirli bi ritüelle yapılabilecek bişe değildir. yalan söylemek, hırsızlık yapmak, adam öldürmek, hak yemek vs. evrenseldir, yani doğru ve iyi evrenseldir, 110 milyarı adaletli bir şekilde imtihan edebilecek başka sistem yoktur, namaz kılmak, oruç tutmak vs. allahla senin aranda olan meseledir, çok önemli değildir allah zaten ayetinde ben sonsuz merhamet sahibiyim affederim diyor, ama diğer ayette ne diyor, benim karşıma kul hakkıyla gelme çünkü asıl imtihan odur, allahın bizim ibadet etmemize ihtiyacı yoktur bizim birbirimize ihtiyacımız vardır. bu yüzden hangi dinden olması, hangi ırktan olması mühim değildir bir insan eğer iyi insansa, iyi davranıştaysa, cennete girecektir, eğer bi insan müslümanda olsa, 5 vakit namazıda kılsa, orucunuda full tutsa, yalan söylüyorsa, adam öldürüyorsa, zenginse, ihtiyacından fazlasını vermiyorsa, yetimin, yoksulun malını çalıyosa vs cennete giremez, benim islamiyetten ve kurandan anladığım budur, şayet bu islam değil diyen varsa kendi bileceği iş, ben sizin inandığınız klasik ve radikal islamın ateistiyim. senin kolay kolay kabullenebileceğin bi mesaj değil farkındayım ama bu sorulara islamın cevapsız kalacağını sanma.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:20 ~ 17:24
    şehadet getirip müslüman olmak her insana nasip olur inşallah.
    çünkü bir yaratıcının olduğunu bilmek bize sayısız nimetler güzellikler verdiğini bilmek en başta bizi muntazam bir vücutla yaratmış, bunlar kur'an'ı kerimde de yazıyor nasıl olduğu taaa ana rahmine düştüğümüz andan beri nelerin olduğu. insanın islam'a yönelmesi için en büyük kanıttır. islam dini hem mantığa hem kalbe cevap verir akılda bir şüphe bırakmaz. anne babamız da bir insan, müslüman olsalar dahi hakiki manada müslümanlığı yaşamıyorlarsa çocukları da böyle muallakta kalırlar ama şunu da unutmamalıyız ki rabbimiz herkesi tek bir bedende yaratmamış her insana şahsına ait beyin, akıl ve kalp vermiş bunu kullanıp kendisine hak yoldan ulaşalım diye.
    0
    tesla52 16.5.2018 17:53
    her söylediğini tek tek analiz edeyim, kuran bilimsel olarak birçok kanıt içerir vs. demişsin bunlar kurana inanmak için en büyük kanıttır demişsin. ana rahmi filan. öncelikle ilişkiye giren her erkek bunların hepsini eğer gerizekalı değilse tahmin edebilir. söylediğin çoğu şey diğer çoğu dini kitaplarda da yazıyor zaten. suudi arabistan müftüsü bundan 10 yıl önce dünya yuvarlaktır diyen dinden çıkar kuranda dünyanın düz olduğu yazılıdır diyor ki gerçektende öyle şuan ne kadar eğip bükselerde hadislerle yalanlasalarda buna engel olamıyorlar, suudi arabistan profesörünün daha 7 yıl önce dünya yuvarlak değildir, düzdür açıklaması var you tubede bulabilirsin, yani kuran öyle çok bilimsel değil, dünyanın yuvarlak olduğundan bi haber bi kitap ki kuran inanç kitabıdır, bilim kitabı değildir, kurana bakıpta icat yapan veya herhangi bi oluşumu açıklayan tek bir insan yoktur. islam dini akılda şüphe bırakmaz demişsin :) güldüm sadece :) islamda 10larca mezhep bu 10 larca mezhebin altında 10 larca alt mezhep bu 10 larca alt mezhebin altındada 10 larca görüşlerinde farklılıkları olan cemaatler var. islam dünyası kendi içinde tutarlı bi hale gelememiş daha ne şüphesi. anne babanın gerçek müslüman olmasından bilgili olmasından bahsetmişsin, alakası yok kendimden biliyorum :) benim bütün sülalem yarısı çarşaflı koyu mahmutçudur aşırı dindardır, kuzenlerimin kuran kursları 200-300 tane talebesi vardır. ben islamla büyüdüm 4 yıllık imamhatip mezunuyum kalmadığım cemaat kalmadı cemaatlerde toplam 3 yıl kaldım, ama ateistim. akıl ve kalp vermiş demişsin, kuran o kadar ilkel ki akıl veya beyin hiç geçmez düşünme organı kalp sanılır, bu yüzden hala kültürümüzde iyi kalpli, taş kalpli gibi deyimler vardır. eğer seni kırdığım cümlelerim olduysa kusura bakma elimden geldiğince kırmadan açıklamaya çalıştım.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:05 ~ 18:07
    her ilişkiye giren erkek bunu bilir dedin ya bunu bilen çok az kişi var hele ki şu yaşadığımız zamanda. o yüzden böyle genelleme yapmak doğru olmuyor.
    yazması da gördüğümüz gibi birşeyi değiştirmiyor çünkü ağızdan çıkan ne kulaktan girmiş ne de kalbe inmiş. anlıycağın havada kalmış etkisi olmamış.
    eğer okuduysan efendimizin hayatını o'nun vefatından sonra çıkan ayrılıkları yalancı peygamberi de bilirsin yani sonuçu şu ki insalar kendilerine göre bunu evirip çevirmiş çünkü insanların çoğu çevresinden görüp duyduğuna daha çabuk inanır. açıp kuran'da ne diyor rabbim bana ne diyor diye düşünmeyi pek seçmiyor.
    ailenin yaptıkları güzel maşallah sana da öyle ortamda olmak nasip olmuş şanslısın inşallah rabbim senin kalbine olması gerekeni duyurur kardeşim. bizim irademiz cüz-i yani sınırlı ama rabbimiz'in gücü kuvvetli sonsuzdur.
    0
    tesla52 16.5.2018 18:55
    neyse konu çok soyut ve belirsiz olduğu için kesin tartışamıyoruz, ve sen sürekli aynı şeyleri tekrarlıyorsun 5 yıldır bu işin içinde sürekli tartışan biri olduğum için müslüman sarrafı oldum :) seni kolay kolay dinden çeviremem söylediklerimi anlamak istemediğin için anlamıyorsun, yüksek ihtimalle allahım sen benim aklıma kötü düşünceler getirme gibi dualar ediyosundur, kendine iyi bak başka başlıklar altında başka konularda illaki denk geliriz :)
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 19:02 ~ 19:14
    5 yıldır sürekli tartışmak yerine durup da rabbim bana dur de doğru yolu kalbime duyur demeyi dememek daha yararlı olurdu.
    çünkü bu şekilde karşılıklı atışmak bir sonuca varmak yerine galip gelmeyi aşılar. ben elhamdülillah müslümanım ve dinime de inanıyorum görevim olan da çevreme bunu yaymak. inanmak istemeyene de rabbim yardım eder zaten. başka yapacak birşey yok.
    0
    tesla52 16.5.2018 19:08
    ben o 5 yıldan önce neler neler geçirdim zaten o soruları kendime sormadığımımı sanıyosun, ateist olmayı kolay mı sanıyosun namaz kılıp elimi yukarı kaldırıp allahım diyerek ağlaya ağlaya dua etmediğimimi sanıyosun, yanılıyosun o dönemlerim benim 2 yıla yakın sürdü o 2 yıl boyunca araştırdım 1 tane doğru çıkıyosa 9 tane yanlış çıktı, şuan inandığınız klasik veya radikal islamın, bakın ihsan eliaçık ve edip yüksele lafım yoktur, yalan ve yanlış olduğundan adımdan daha çok eminim, eğer bi tanrı varsada zaten cenneteki köşemden eminim.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 19:11 ~ 19:11
    senin nr yaşadığını bilmediğimiz gibi onlarında nasıl hayat sürdüğünü bilemeyiz.
    sen çevrene bakma yeter artık bocaladığın. kendi iç dünyana bak dediğin gibi elini aç ağlayabilirsen ağla ve rabbim kalbime beni tatmin edecek cevabı duyur de
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:46
    bebek melekler gibi günahsız doğar. hristiyan aile de doğdu diye günahkar olmaz. her insanın yaşaması öğrenmesi gereken şeyler olduğudan nasip ve kader çevçevesinde bunları yaşamaları için dünyanın neresi onların var olabilmesi için uygunsa orda doğarlar. çünkü insanlar birbirinden farklıdır. bir şeyi anlamaları ve inançları da farklıdır.
    ama sonuçta hakk'a ulaşırlar.
    0
    tesla52 16.5.2018 17:57 ~ 17:58
    kesinlikle 2 nizinkide yanlış doğunca bütün bebekler ateist olarak ve günahsız olarak doğar, bebeklerin dini olmaz, büyüdükçe kendi ailesinin dinine göre yetiştirilir ve anne babasının dinine mensup olur.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:25
    düşünceni kabul ettirmek için yanlış demen doğru değil. bunu ben demiyorum peygamber efendimiz diyor.
    - hz. peygamber (asm.) “her doğan, islâm fıtratı üzerine doğar. sonra, anne-babası onu hristiyan, yahudi veya mecusi yapar.”
    yaratılışta temiz olan fıtrat, sonradan kirletilir. fıtratın ilk baştaki hali korunmaz, imdadına koşulmaz ve bu yolda gerekli tedbirler alınmazsa, insanın ya hristiyan, ya yahudi, ya da mecusi olması veya aklınıza gelebilecek küfür cereyanlarından birisine yem olup gitmesi mümkün ve muhtemeldir.
    her doğan, islâm fıtratı üzerine doğar; fakat, anne-baba, arkadaş, muhit, toplum ve okul gibi dış tesirlerle, bunları lehinde veya aleyhinde değerlendirecek olan irade, fıtrata olumlu veya olumsuz yönde müdahalede bulunur.
    okuduğumuz şeyleri özellikle inaç konusunda olanları kendi iç dünyamıza dönüp kalbimize soralım.
    0
    tesla52 16.5.2018 18:49
    her doğan, islâm fıtratı üzerine doğar; fakat, anne-baba, arkadaş, muhit, toplum ve okul gibi dış tesirlerle, bunları lehinde veya aleyhinde değerlendirecek olan irade, fıtrata olumlu veya olumsuz yönde müdahalede bulunur. bunu sen söyledin, şimdi sana sorayım bütün dünya hz. ademden çoğaldı hz.adem zaten müslüman çocuklarıda müslüman onun çocuklarıda onun çocuklarıda, bi kere her anne baba oğluna islamiyeti anlattığına göre diğer dinler nasıl ortaya çıktı :) hadi burayı geçtim, eğer çocuğun biri ormanda yalnız büyüdüğünü varsayalım islam fıtratında olduğu için ve kimse onun iradesine karışmadığı için çocuk otomatik olarak 15 yaşında namaz kılmaya başlayacak demi :) yavv gülmeden edemiyorum, müslümanların sorunu bu zaten yazıyosa doğrudur deyip hiçbirşeyi düşünmeden sorgusuz sualsiz inanmak,
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:57
    bunları peygamber efendimiz söylemiş orada yazdım zaten ben kafamdan uyduruyor gibi birşey düşünme. imanın şartlarından biri de peygambere iman etmektir çünkü o yol göstericidir. neden mi diğer dinler çıktı çünkü insanlar kendine uygun gördüğü şeyi ortaya çıkarma çabasına girdiği ve bunu da din üzerinden yaptığı için.
    15 yaşında namaz kılması gerektiği ona kim öğretti? namaz hangi dinde var? çocuğa kmse br etkide bulunmasa doğru yolu bulmuş bak sen söyledin. çevresine göre kendini başja yola saptıran da var işte orda da imanın devereye girmesi lazım.
    şimdi ikimizde gülelim buna çok güzel oldu.
    0
    tesla52 16.5.2018 19:01
    yavv dediğimi yanlış anladın, islam fıtratında olduğu için kimse etki etmezse 15 yaşında nasıl namaz kılabilir diye soru sordum orda, bizim buralarda demi soru anlamına gelir. anladın demi gibi :)
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 19:08
    insan meraklıdır fıtrat gereği araştırır hep o verdiğin örnekteki çocuk da ağaç değil olduğu yerde kalamaz araştırıp beni yaratan biri var etrafımdakiler nasıl oluştu diye araştırır.
    zaten bunun örneği var sana güzel bir film öneriyorum onu izle tamam mı .
    adı " hay"
  • 0
    shewolf 16.5.2018 01:01
    daha mantıklı olan bir din var mı diye araştırma yapmıştım.
    0
    marulkafa 16.5.2018 09:24
    araştırman sonuca ulaştı mı sayın wolf?
    2
    shewolf 16.5.2018 09:40
    deistlik dışında hayır
    1
    marulkafa 16.5.2018 09:46
    güzel sonuç daha ne olsun
    1
    aydakigunes 16.5.2018 10:52
    sen de mi be?
    0
    shewolf 16.5.2018 16:17
    bende :d
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:34
    biraz daha araştırmakda fayda var.
    0
    shewolf 16.5.2018 18:01
    neden
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:10
    yani hakkımızda gerçekten hayırlı olan birşeye (dine) ulaşamak için .
    0
    shewolf 16.5.2018 18:25
    deistlik kadar güzel bir din olamaz. müslümanlığı bırak. müslümanlıkta hep kural sürekli anlaşmazlık. hakikat müslümanlık olmasaydı deist olurdum.
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:33
    günümüzdeki insanlara bakıp da kuran'da yazan efendimiz ve sahabelerin yaşantısı gibi yaşayan insan bulmak çok zor. zaten bunların zorlaşması da kıyamet alametidir.
    abaçık bir şekilde islam da inkar edilecek
  • 0
    sinankarapinar17 16.5.2018 09:05 ~ 09:06
    şaşıracaksınız
    hıristiyanlık değilde toplumun yani normal vatandaşlarımızın en az % 20 mi masonik öğretileri farkında olmadan hayatına entegre etmiş durumda bundan en çok haberdar olanlar bildiğimiz localara bağlı insiye dediğimiz normal masonlar. masonluk bu başarılı fikir yayma stratejileri işe yaradığı için fikri masonluk diye bir şeyi yarattı. yani harici masonluk. sonuç olarak
    laiklik elden gidiyiiii diyen dayımızın konu ile ilgisi yok. var sandın demi ne alaka şimdi. 😇 ama harici masonlar gerçekten de var. belki siz bile olabilirsiniz (karmaya inanmak en büyük belirti.)
  • 0
    yelen11 16.5.2018 11:44
    ben deistim. dini seyleri okumayı çok severim. mantığını.. sorgulamayı. bigün sümer tabletlerine denk geldim. okudum bi daha okudum bir daha okudum. ve sümerlilerle ilgili sümerelog muazzez ilmiye çığ ile tanıştım onun yazılarını okudum. mevlana okudum hacı bektaş okudum kuran okudum. turan dursun okudum.ve deist oldum. dinlerden cok önce yazılmış bu tabletler dinlerin nerden doğup türediğini bizlere açıklıyor.
    sorgulayan ve birşeylerin oturmadığını düşünen her insanın sümer tabletleri çevirisini okuması gerekiyor. şiddetle öneriyorum. soruna gelecek olursam butün dinler aynı hiç birinin birbirinden farkı yok çünkü birbirinden alıntılı yapılmış ve o zamanki çağa uyarlanmış. müslümanda değilim hristiyan da veya başka bi kutsal sayılan dine mensup değilim. olacağımıda hiç mi hiç sanmıyorum...
    1
    tesla52 16.5.2018 17:32 ~ 17:55
    seni gidi dinsiz, putperest, kafir, mürted olarak katlin vacip. şaka şaka ben müslüman değilim :)
    0
    yelen11 16.5.2018 18:03
    hahahaha 😂
    1
    yazininnmavisi 16.5.2018 17:48
    dinleri araştırılması okunması fikir edinilmesi güzel birşey. bir soru sorulduğunda da bilerek cevap vermiş oluruz.
    ama araştırmaya devam etmenizde fayda var. rabbim sizi bir sonuca ulaştıracak inşallah
    0
    yelen11 16.5.2018 18:05
    hayırlısı :)
    0
    yazininnmavisi 16.5.2018 18:09
    senden bir tane var ve başka da yok. sen yaratıcımızın bir tanecik kulusun. unutma
    evet hakkında hayırlısı olsun inşallah kardeşim 😊
  • 0
    bilall 17.5.2018 09:46
    50 dolar ver papa seni kutsasın 1 milyon ver cennetten bahçe al amk papası öteki tarafta emlakçı sanki her boku ye amk ondan sonra papa günah çıkarmaya geldim ya bi siktirin gidin amk
  • 0
    muvahhid1 17.5.2018 12:21
    âl-i imrân, 19. ayet: doğrusu allah katında din, islâm'dır; o kitap verilenlerin anlaşmazlıkları ise sırf kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki taşkınlık ve ihtirastan dolayıdır. her kim allah'ın âyetlerini inkâr ederse iyi bilsin ki, allah hesabı çabuk görendir.
  • 0
    muvahhid1 17.5.2018 12:22
    kitabimizi okursak dinimizi öğreniriz biiznillah