10

üniversiteye yeni başlayacaklara tavsiyeler

1) hemen karı kız avına çıkın. üniversitede bu işler için en iyi zaman okulun başıdır. fakat karakterli davranın!

2) şehir dışında okumaya ilk defa gidiyorsan paranı idareli harca. 2000tl ile ankaraya gittiğimde o parayı 3 haftada deli gibi yedim sonra süründüm.

3) unutma okulun başında tanıştığın arkadaşlar geçicidir. hemen bağlanma ve herkes gibi kendi grubunu oluşturmaya kalkma.

4) derslerinizi kesinlikle aksatmayın. eğlenecekseniz okukdan sonra yapın bunu. daha sonra alttan dersler peşinizi bırakmıyor.
  • 0
    ciddiyetsiz 26 gün önce
    kızlar da mı ilk maddeyi uygulayacak
  • 2
    utopikbeyin 26 gün önce
    yalnız şunu farkettim: her bir madden okulun her bir senesini ifade ediyor. ilk hazine avcısı gibi insan avına çıkma, ikinci yıl parayı idareli kullanma, üçüncü yıl arkadaşlık imtihanları ve sonuncu yıl da ders aksatmama.

    bir erkeğin ağzından bunları dinlediniz, şimdi üniversitede son yılına girmiş bir kızdan dinleyin bakalım:

    1. hangi cins olduğun önemli değil, bir eş arama ritüeli gerçekleştirmeni önermem. çünkü ilk senemde bunu yapan herkes, o yılı bir kez daha okumak zorunda kaldı. ilk yıl zordur. hem derslere alışma süreci hem de yeni insanlar görmek sizi sudan çıkmış balığa çevirecektir ancak sorun yok. alışacaksınız.

    2. derslerinizde devam zorunluluğu olmasa dahi girmeye özen gösterin. eğer iyi bir üniversite kazandıysanız zaten hocalarınızın bulunmaz bir nimet olduğunu fark edeceksiniz. hele kafa insanlarsa, dersleriniz çok eğlenceli geçecek.

    3. zorlayıcı hocalar da olacaktır. kalmam dediğiniz derslerden kalabilir, geçemem dediklerinizde zırt diye geçebilirsiniz. üniversite sürprizlerle doludur.

    4. ailenizin verdiği veya kendi kazandığınız parayı arkadaş ortamlarında idarlıca harcayın. kimseye yaranmak için bir şeyler ısmarlamak zorunda değilsiniz. havalı gözükmek için, içki, uyşturucu vb şeylere sakın ola ki bulaşmayın. ilk güzel gelebilir ancak bir seneye kalmadan başınızı taşlara vurmaya başlarsınız.

    5. fiyakalı gruplara girmeye çalışmayın. bir süre yalnız kovboy olun. çevrenizi izleyin. kim neler yapıyor, konuşma tarzı davranışları nasıl gözlemleyin. arkadaşlıklar illaki oluşur, zamana bırakın.

    6. lise bitince hayat bitmiyor. günü gününe ders çalışmaya gayret edin. yoksa vizede ve finalde everest dağından hallice konularla başbaşa kalırsınız.

    7. kendiniz olun ve su gibi akıp gidecek bu yılların tadını çıkarın. :)
    0
    ofsaytsizburak 26 gün önce
    neresinden tutsam doğru yarısını devirmiş olarak söyleyeyim ben de, kendiniz gibi olun doğal olun illa şöyle davranayim şöyle olayim demeyin kasmayın. akışına bırakırsanız herşey güzel geçecektir zaten.
    gayet ben rahat kasıntısız birşekilde girdim şuanda da gayet mutluyum aynı şekilde devam ediyorum.

    6'yı görünce merak ettim hangi bölüm?
    0
    utopikbeyin 26 gün önce
    aynen öyle kasmamak lazım. :) sermaye piyasası.
    0
    ofsaytsizburak 26 gün önce
    tebrik ettim vizyonlu bir bölüm.
    çalışıyormusun şuan ? iş hayatına giriş yaptıysan dinlemek isterim.
    0
    utopikbeyin 26 gün önce
    aynen bölümün önü açık ancak benimkinde trafik var. bir aylık stajımı bir bankada tamamladım ve hayatımın en boş bir ayıydı. bu sektöre girebilmek için sınavları falan geçmen, ortalamayı tutturman ve bolca torpil lazım. ne yapacağım bilmiyorum.
    0
    ofsaytsizburak 26 gün önce
    bölümün önü açık ama sektöre girebilmek zor derken tam anlayamadım.
    0
    utopikbeyin 26 gün önce
    bir yere tutunabilirsen gerisi gelir demek istedim. ancak o 'tutunabilirsen' kelimesinin içerisinde hangi malzemelerin olduğunu bir öncekinde söyledim. :)
    0
    ofsaytsizburak 26 gün önce
    bence alanını biraz daha genişletebilirsin ekonomi masterı yapmanı önerebilirim.
    0
    saltarz 26 gün önce
    kesinlikle bu yönde bir ilgi faydalı olabilir.
    0
    saltarz 26 gün önce
    kesinlikle 4 madde olmasının nedeni buydu zaten. yani en azından bende öyle olmuştu sıralama. sizin yazınızda taktire şayan.
  • 0
    saltarz 26 gün önce
    yok onların çıkmasına gerek yok direk düşer elbet biri onlara :)
  • 1
    filozofunsakali 26 gün önce
    not tutun. fotokopicide hangi notların olup olmadığını, not verilecek mi verilmeyecek mi iyi takip edin yoksa benim gibi muhteşem not tutanlara gelip not dilenirseniz en az 20 kağıdınızı alırlar "not başına". ilk dönem yapmıyordum ama ikinci dönemde gavura vurur gibi alıyorum paraları. hiçbir şeye artık bedava yok bu sene.

    karı kız peşine, it kopuk peşine de gitmeyin böbreğinizi, karaciğerinizi alırlar haberiniz olmaz.

    şehir dışında iseniz mümkün olduğunca yemekhanede ve esnaf lokantalarında, yapabiliyorsanız evde kendi yemeğinizi yapın, sulu yemekler yemeyi unutmayın tabi bu söylediğim yurtapart ve eve çıkanlar için geçerli.

    parayı saçmayın salak salak kafelere. haftada bir iki kere gidilir de her gün dışarıda sürtüp parayı yemeyin sonra aç aç gezersiniz kimse şeyine takmaz bir anda bir aylığına aç kalırsınız.

    devamsızlık sorunu olmasa da sizin üniversitenizde veya herhangi bir dersinizde, gidin o derse. genelde devamsızlık yapılan derslerden kalınır. çan varsa kesin gidin zaten yoksa hadım ederler adamı vizede finalde. ha bir de salak salak ders sırasında lisedeymişsiniz gibi davranmayın burası üniversite ve sizin ağız kokunuzu çekecek "zorunlu öğretmenler"le dolu bir okul değil tam tersine sadece isteyene bilgi verilen ne kadar bilgili olduğu tartışılır fakat ego ve kaprisin hepsinde bulunduğu proflarla doçentlerle dolu yerler. bir kelimede dersine girecek yüzü 1 cümlede okula gidecek haliniz olmaz olduğunuz yerde yok ederler sizi.

    salak salak insanlarla eve falan çıkmayın. sizi o lanet kira sözleşmesiyle ve faturalarla tek bırakıp memlekete ansızın dönerlerse mal gibi kalırsınız ya da gider dışarıda yer içer eser tozar sonra param yok diye diye size zorla ödetmeye çalışırlar işin içinden çıkamazsınız o yüzden ya kendiniz he şey dahil 1+1 eve yada her şey dahil 1+0 yurtapart odaya çıkın sıkıntısız olursunuz. illa eve çıkacaksanız o riski alacaksanız iyi tartın insanları yoksa ortada kalırsınız beş parasız.
    0
    saltarz 26 gün önce
    bu kadar ayrıntıya uymak mümkün değil çünkü üniversite hayatı yaşayarak öğrenilir, bu maddeleri bilmek mümkün yaşamadan uygulamak değil.
    0
    filozofunsakali 26 gün önce
    yaşayışa göre şekillenecek elbette.
    0
    saltarz 26 gün önce
    zaten hayat bile bu yüzden bize el kaldırıyor ya
  • 0
    mataramasuko 26 gün önce
    1- başlamayın!
    2- 1
    3- 2
    :
    :
    :
    0
    saltarz 26 gün önce
    olabilir tabi tercih meselesi
  • 1
    omfg 26 gün önce
    klüplere ve konferanslara katılın, 1.öğretimseniz bazen 2.öğretimin derslerine girin böylece daha çok insan tanıyabilirsiniz bu sayede ev arkadaşı, ders notu, normal arkadaş gibi şeyleri elde edebilirsiniz
    0
    saltarz 26 gün önce
    bak bu taktik hala işime yarıyor. bu yorumu tuttum 💪🏻

  • egitim

    Türkiye de eğitim görüp burada yaşadığıniz için şanslı hissediyor musunuz yoksa ahh lanet olsun keşke burada okumak zorunda Olmasaydım mi diyorsunuz . ? Cevaplarınizi bekliyorum

    0 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    armaanwela