tüm imamların işten çıkarılması ve imamlık mesleğinin kaldırılması

    10
    etiam 24.8.2019 16:14
    müezzinlerde dahil tabi.

    ne kaybederiz diye düşündüm az önce? yanlış anlamayın, 5 vakit namazında bir insanım, din düşmanı falan sanmayın beni.

    camiler zaten milletin malı, isteyen gider aralarından birini imam seçerler, namazı kıldırır, herkes ibadetini yapmış şekilde camiden ayrılır. cumaları da halk arasındaki en bilgili kişi çıkar birkaç güzel tavsiye verir, birkaç güzel ayet paylaşır, cumada böylece yapılır.

    peygamberimiz zamanında böyle yapılıyordu, imam diye bir meslek yoktu.

    bir insanın 5 vakit namaz kıldırıyor diye 4.500 lira maaş alması, yetmezmiş gibi aşağı yukarı aynı parayı sadece gamet getiren ve arada namaz kıldıran müezzinin alması, bir de bunların ömür boyu devlet kadrosu garantisi alması, bana baya baya tuhaf geliyor.

    bu kadar imama para yedireceğimize, kuranı kapı kapı gezip anlatacak bilinçli dini görevliler yetiştirilse, millete çok daha faydalı olur.

    camiler bildiğin dedeler matinesi gibi. 60 yaşın altında insan görmek çok zor, bunun kimseye hiçbir faydası yok. milyarlarca doların heba olduğunu düşünüyorum her sene.

    şunu da not geçeyim, imamların büyük bölümü çok kötüler. ne ezan okumayı biliyorlar, ne kuran okumayı.
  • 3
    mcafkkk 24.8.2019 17:58
    yani maaş konusunda bi şey diyemiyeceğim ama mesela büyükşehirlerde ezan okuyan imam neredeyse yok herkesinki bir yere bağlı oluyor bu sıkıntı yaratmıyor doğal olarak ama köy kesimde imam olmayınca cidden ezan sesi de olmuyo herkes tarlada bahçede çok nadir ezan okunuyor. ayrıca imamlar mahalle mevlitleri falan da okuyorlar çoğu zaman onun yerine halktan biri her zman bulunmaz bence. bir de imamlık diye bir şey hiç olmasa örneğin kutsal topraklarda kim namaz kıldıracak. ama yine de sonuç olarak
    imamın söylediğini yap yaptığını yapma :d
  • -2
    piiuv 24.8.2019 19:02
    ne kaybederiz ? zaten çok bir şey kazanmış değiliz !

    peygamberimiz(sav) zamanıyla günümüzü hangi terazide tartıp denk buldun bunu bilmiyorum ama peygamberimiz(sav) zamanında bir kere allahın hükmüyle yönetilen (şeriat) bir “islam devleti” vardı. ve o zamanda yaşayan insanların imani ve ilmi durumlarıyla günümüzdeki müslüman olduğunu iddia eden ama daha kelime-i şehadetin ne manaya geldiğini dahi bilmeyen ama bildiğini sanan insanlarını da bir tutma.!

    bir imam camiide namaz kıldırdığı için maaş almaz aslında imam camiinin tümünden sorumlu kişidir. güvenlik ve ilmi faaliyetler dahil ve sair şeyler. aldığı maaşın miktarı günümüzün şartlarına göre değişen bir şey. ayrıca bir imamın mesai saati olmaz 24 saat görev verebilecek kapasitede ve yetkinlikte olmalıdır. imam o mahallede ne var ne yok bilir. kimin ihtiyaç sahibi olduğunu araştırır ve bunu yetkili merciilere aktarır. ilmi ihtiyacı tamamiyle karşılar. illaha birinin görevi son bulacaksa iyi bir imamın olduğu mahallede muhtarların görevi manasızdır. onların görevi sonlandırılmalıdır.
    tabiki günümüzde beşerin getirdiği noksan ve para eksenli çalışan demokratik sistemde maalesef imamlıkta kapitalist düzene kurban edildi ve insanlar sadece para için bu işi yapar oldu hal öyleki imansız kimseler dahi imamlık yapabilir duruma geldi.

    imamhatiplerin durumu ortada  aile zoruyla giden çocukların okullarda işlediği günahlar özel okullarda dahi işlenmiyor! bir çoğu eğitimini terk ediyor. bitirenlerin çoğu da ya ateist ya da deist olarak çıkıyor.

    5 vakit namaz kılan bir insana yani sana diyorum kardeşim madem camiiler bizim ozaman günde 1 2 vakit namazını camiide kıl ! ozaman camiiler yaşlıların meskeni olmaktan çıkacaktır. ve kendine şart koş her hafta bir arkadaşımıda namaza başlatacam diye onuda camiiyle tanıştır. işte ozaman bir şeyler yapmış olursun ve oluruz ama hiçbirşey denemeden ona buna sallarsan ve ülkede kimlere ne paralar harcanıyor çoğu haram şeylerken! imamın aldığı parayı eleştirmek çok saçma geliyor be namaz kılan bir olarak bilirsin ki “…dinde namazın yeri vücutta başın yeri gibidir.”(bk: taberânî, el-mu’cemu’s-sağîr,) hal böyleyken basit şeylerden uzak durup asıl soruna odaklanmamız lazım. insanlar saçma sapan sebeplerden dolayı imanlarını kaybediyor.!!!



    1
    karaatli 24.8.2019 21:45 ~ 21:45
    aaaa ıslam devletini öven bir ş*riatçı daha :p
  • 0
    canki 26.8.2019 20:19
    sadece islam için değil diğerleri için de olsun diyeceğim ama bırak cogul kullanmayı tek olduğundan bile şüphem var.
  • gündem

    gündemi yakalayan ilgi çekici ve sıcak başlıkların eklenmesi gereken bölüm.