özgüven bir varolma çabasıdır

    26
    bbefsun 26.2.2018 21:29
    “ tanımadığın birine gülümsemek, tanımadığın birine günaydın demek.. ‘özgüven’ bir varolma çabasıdır. yani “ben varım, burdayım” demektir özgüven.. o yüzden sen birine gülümsüyorsun, o da sana gülümsüyor işte bu kadar “ 🙂
  • 2
    dasaksiz_penguen 26.2.2018 21:31
    🙂
    0
    bbefsun 26.2.2018 21:34
    sen iyi ki varsın dostum :)
  • 2
    icarus 26.2.2018 21:33
    aynı zamanda azlığı insanı zehirler. çokluğu da.
    2
    bbefsun 26.2.2018 21:33
    kibir, yani.
    azı da zehirler
  • 0
    londonbrando 26.2.2018 21:37
    samimiyetsiz geldi bana bu özgüven işi
    0
    bbefsun 26.2.2018 21:43
    aaa, aksine benim de çok hoşuma gitti,dostum.
    belki çok basit gelecek ama bugün öğlen yemeğinde bir çorbacıya gittim, hiç tanımadığım bir amcanın gülümseyerek yanına oturdum ve sohbete başladık. çok iyi hissettirdi.
    belki söz samimiyettir, söylediğin gibi ama bana bugün yaşadığım olaydan ötürü hoş geldi
    1
    ısempatiqı 26.2.2018 23:50
    yaşlı insanların sevgisi daha samimidir bu yüzden yaşlılarla selamlaşınca sohbet edince neşeleniriz çünkü içinde arta kalan sevgileri bize de aktarır her sözüyle hikayesiyle yaşantısıyla her zamanki gibi temelde sevgi yatıyor bu hissi yaşayabilmen çok güzel bbefsun ne mutlu sana ve senin gibi insanlara
    1
    bbefsun 27.2.2018 00:01
    çok teşekkür ederim dostum, kıymetli yorumun için.
  • 2
    gokkusaklikus 26.2.2018 21:43 ~ 21:43
    ya da insan iletişime ihtiyaç duyar ve karsidakine selam verir. o zaman var olma çabası bı ihtiyaçtır.
    1
    bbefsun 26.2.2018 21:46
    kesinlikle, çok iyi bir çıkarım oldu. sağol dostum.
    1
    ısempatiqı 26.2.2018 23:46
    aynen bir ihtiyaçtır ama bunun temelinde sevgi yatar insanlar sürekli sevgiye ihtiyaç duyar var olma çabalarının tek sebebi budur.(bu genellemenin dışında kalan insanlar var tabii)
    0
    gokkusaklikus 26.2.2018 23:47
    bilmem ki bu da mantıklı
  • 1
    mrmojorisin 26.2.2018 22:20
    karşılık olmayabilir o zaman da anlamı yok bunun
    0
    bbefsun 26.2.2018 22:27
    yani karşımdaki insan bana gülümsemezse, eylem geçersiz kalır mı diyorsun
    0
    mrmojorisin 26.2.2018 22:30
    tek başına benim anlamım yok
    0
    bbefsun 26.2.2018 22:38
    nasıl yani
    0
    margenary 26.2.2018 23:08
    görüp cevap vermese bile ''biri bana selam verdi'' varsın!
    0
    mrmojorisin 26.2.2018 23:15
    görüp cevap vermemek pek muhtemel değil
    muhtemel olan ikisinin de olmadığı
  • 1
    horseman 26.2.2018 23:04
    sabah emekçi insanlara kolay gelsin demekte dahil mi :)
    0
    bbefsun 26.2.2018 23:07
    dahil olmaz olur mu muhtar, ne demiş sadri abi?
    0
    horseman 26.2.2018 23:10
    yorgun akşamların kederli sofralarında
    önce duran sonra vurulan dostluğumuz gibi
    temiz pak mi :d
    0
    bbefsun 26.2.2018 23:12
    :(((((((((((((((
    0
    horseman 26.2.2018 23:14
    arifin mencistira attığı golü ararken kalemizde mi golü gördük:d
    0
    bbefsun 26.2.2018 23:33
    sokak köpeklerine selam vermek adam olmaya çeyrek var demektir
    1
    horseman 26.2.2018 23:55
    kedilere yavaştan gülmeye basladik ta köpek fobim var sanki biraz muhtar :d
    0
    bbefsun 5.3.2018 13:16
    ne kadar özgüvenlisin dostum :d
    0
    horseman 5.3.2018 19:14
    korkuyorum diyorum yolda görünce ayıp olmasın diye yolumu değiştiriyorum nesi özgüven allasen :d
    0
    bbefsun 5.3.2018 22:17
    hehehe :d seviyom seni nurseman :d sen tasalanma yiğidim! yürü ! zaman senden yanadır .
    1
    horseman 5.3.2018 22:52
    haha sağol muhtar bizde seni seviyoruz :d bu konuda gaz pek ise yaramaz cunki anî bi hareket yaparım beni opucukte kurtaramaz:d
    1
    bbefsun 5.3.2018 22:56
    korkma! allah bizimledir
    0
    horseman 6.3.2018 09:11
    "lâ tahzen, innallahe meanâ”
  • 1
    champ 26.2.2018 23:07
    özgüveni olan adamın bir şey yapmasına gerek yok, o biraz zeytinyağlı özgüven olmuş sanki. özgüvenim varmış gibi çek puvo.
    0
    bbefsun 26.2.2018 23:34
    o da bir yorum dostum, ama özgüven bence evreni kavrayıştır.
  • 1
    psikologcunuz 26.2.2018 23:12
    özgüvenli biri olmadığımı düşünüyorum, ama gördüğüm insanlara selam vermeyi, gülümsemeyi severim :/
    varolmaya çalışıyoruz işte be..
    1
    bbefsun 26.2.2018 23:35
    ne demiş sadri baba "sokak köpeklerine selam vermek adam olmaya çeyrek var demektir " evreni özümseyerek varolduktan sonra gerisi boş dostum.
    1
    psikologcunuz 26.2.2018 23:36
    ne güzel dedin.. :)
  • 1
    dreamfloyd 26.2.2018 23:37
    katılıyorum canlı olarak bir kaç kez deneyimledim. çok etkileyici bir şey ancak son zamanlarda rastlaması zor bir durum belki benimle alakalı
    1
    bbefsun 26.2.2018 23:44
    zülfü livaneli yanılmış olamaz be dostum! dünyayı güzellik kurtaracak gülümsemeye devam .
  • 1
    ısempatiqı 26.2.2018 23:43
    bu sadece anlık bir durumdur iş ki sürekli çevremizde olan insanlara karşı gülümsemek günaydın demek bunu yapamıyoruz onlara burdayım diyemiyoruz çünkü kimisiyle dost kimisiyle düşmanız dostumuzdanda düşmanımızdanda çekiniriz dostlarımızdan yeterince samimiyet olmasından kaynaklı düşmanlarımızdan ters tepki görme korkusuyla biz hiçiz anlık bir varoluş burada olmak bizi var etmez aksine o andan sonra aklımızda zaten karanlık olan yerlerin daha da kararmasını sağlar bu da yarardan çok zarar getirir diye düşünüyorum fikrin için teşekkür(pi: @hayata dair)
  • 1
    acayipkafa 26.2.2018 23:59
    bence bu özgüven kavramı "kibir"i yumuşatma çabasından başka bişey değil. bu anlattıkların özgüven ile değil de üstat aslında insan olmanın gerektirdikleri sanırım. özgüven değil de "insan sevgiyle yaşar(tolstoy)"
    1
    bbefsun 27.2.2018 01:23
    doğru diyorsun hocam artık özgüven, kibrin kibarlaştırılması ama mesela sabah toplu taşımaya biniyorum. şöföre günaydın nasılsınız dediğimde adam şaşırıyor. ama ben bunu dediğimde var olduğumu hisediyorum, evet doğru daha varoluşsal bir his bu özgüvenden öte. benim kavramım hatalı olmuş biraz.
    bana bunu farkettirdin, teşekkür ederim
    1
    acayipkafa 27.2.2018 09:15
    dün kitap, film diyince ben de bir kitap ismine atıfta bulundum:)
    0
    bbefsun 27.2.2018 09:44
    bu akşam açacağım başlıkta bekliyorum önerini öyleyse, dostum :)
    1
    acayipkafa 27.2.2018 11:31
    tamamdır
  • 1
    ısempatiqı 27.2.2018 00:16

    k
    k
    kusura bakmayın uzun oldu ama açıklama gereği duydum okursanız bir kaç dile getirilmemiş yaşantının olaylarını görebileceğinize inanıyorum son yapılan yorumları görerek bir yorum daha yapmaya karar verdim daha açıklayıcı olmaya çalışacağım özgüven aslında yoktur var olsa bile bizim bildiğimiz manalarda değildir örnek vereyim bir bayana ahlaksızca sarkıntılık eden biri kendini özgüveni yerinde olarak tanımlar çevresi de böyle görür ama kahve içmeye davet edemeyen birisi utangaç olduğu için edemiyordur büyük ihtimalle benim görmek istediğim utangaçlığı ahlak kuralları çerçevesinde bedenimizden atmaya çalışmamızdır herşeyin temelini dediğim gibi ''sevgi'' kapsar sevgi ilk var olan insandan bu yana her bireyin temelini oluşturan kavramdır kimi insanlarda çocukluğunda gençliğinde ailesinden (aile derken bütün bir aileyi kast ediyorum çekirdek aile değil) çevresinden gelen yaşamak zorunda bırakıldığı kötü olaylar sebebiyle temelinde bulunan sevgisini kaybedebilir bu insan hayattan elini ayağını çekmiştir bir çeşit inzivadadır bedeni yaptığı işlerle meşguldür ruhu çok derin,ızdıraplı,kederli ve çalkantılıdır ama ruhunda kopan fırtınaların bedeninden taşma isteğini dizginlemeyi öğrenmişdir. işte onlar herşeyin en iyisini hakedenlerdir özgüvenli diye geçinenler değil bence.
    0
    bbefsun 27.2.2018 01:24
    bence o özgüvenden öte hadsizliktir. kavramlara yüklediğimiz öze göre değişen bir şey.
    0
    ısempatiqı 27.2.2018 01:26
    gerçekten haklısınız etik yargılarla bakarsanız olaya böyle ama şu an bulunduğumuz çevrede sizin gibi düşünen kaç kişi gösterebilirsnz iğrenerek bakıyorum su kıza herhangi bişey yaptım diye konuşmalar yapanlara
    1
    bbefsun 27.2.2018 09:44
    defolular her daim vardır dostum :)
  • 1
    gioggo 27.2.2018 16:22
    özgüven, cesaretli olma işidir. her zaman başarıyı ve mutluluğu getirmez.
    0
    bbefsun 5.3.2018 13:16
    ama varoluşu beraberinde getirir
  • 1
    everest 28.2.2018 02:55
    kendini ispatlama çabası belki de.
    0
    bbefsun 5.3.2018 13:16
    bir varoluş