gezegenleri havada tutan şey ne?

    34
    shewolf 21.4.2018 21:08 ~ 22.4.2018 02:28
    hava olmayışı mı? hava olmasa bile neden bir yerlere gitmiyor bu gezegenler? bir de kendi etraflarında dönüp durması çok ilginç değil mi? neden hepsi yuvarlak? kare üçgen neden yok?

    araştırma falan yapmadan buna mantıklı bir yorum yapabilir misiniz?

    edit: düşüncelerinizi gözlemleyerek şöyle bir sonuca vardım. evren sürekli genişleyen bir ortamdır. ve evrende yüzey tavan yer çekimi gibi durumlar yoktur. fakat gezegenler arası çekim kuvveti olduğu için bazı gezegenlerin arasındaki mesafe hiç bozulmuyor. bu birbirlerine yaptıkları çekim kuvveti tahmin ediyorum ki gezegenlerin dönmesine neden oluyor. bir yerlere gidiyordur :) fakat tek başlarına rast gele gidecek kapasitede değiller. çünkü gezegenleri o noktada kalmaya zorlayan farklı gezegenler vardır.
    yuvarlak olmalarına verebileceğim tek anlam şudur; çekim kuvveti, karşısındaki bozuk gezegeni döndürüyor ve gezegen bu dönmenin etkisiyle bazı kayalıklarını yada parçalarını uzay boşluğuna fırlatıyor. tabi uzun uzun bir süre sonra bu yüzeyleri ufalarak top şeklini oluşturuyor.

    yanlışım varsa el atın :)
/ 2
  • 0
    lithopedion 21.4.2018 21:09
    peki hava dediğin şey ne? mesela düşse nereye düşüyor? evrenin bi zemini mi var ki
    0
    venomzehiri 21.4.2018 21:10
    evrenin aşağısı vardır zemini olmasa bile .d
    1
    aquilus 21.4.2018 21:36
    boşlukta "aşağısı" diye bir yön yoktur ama xd
  • 1
    gokkusaklikus 21.4.2018 21:10
    hepsi birbirlerine ittirme kuvvetiyle bağlıları bence. hepsi birbirini itiriyo ve her noktadan tabi. böyle olunca da milyon milyarlarca gezegen vardır gibi bı sonuç çıkıyor.
    (anlatamadım dimi)
    1
    deliduman 21.4.2018 23:19
    iteleme kakalama duruyolar işte
    1
    anilcan 21.4.2018 23:35
    çekiyor hepsinin kendi çekim kuvveti var bizim sistemimizin dengesini sağlayan güneş
    güneş sistemi samanyolu galaksisinin bir parçası onun merkezindede herşeyi çeken karadelik ve samanyolu galaksiside başak süper kümesinin parçası sonrası tahmin
  • 1
    shamanumutx 21.4.2018 21:11
    öncelikle çok güzel bı konu cidden derin düşünmeye zorluyor
    tanrıya inananlar tanrının gücü der
    bence evrenin kendince kanunları var ve gezegenler o kanunların dışına çıkmıyor
  • 1
    venomzehiri 21.4.2018 21:12
    siper alın :d beyin hücrelerinizi öldürecek sjsjjs
  • 3
    aquilus 21.4.2018 21:14 ~ 21:17
    yüzey alanını azaltmaya çalışıyor enerjisinden dolayı. küre şeklinde olmasının sebebi budur(su damlaları da aynı mantıktadır mesela).

    neden düşmüyor diyorsan, düşüp düşmediğini kimse bilmiyor gezegenlerin. çünkü bir şeyin hareket edip etmediğini farketmek için önce kendinin hareketsiz olması lazım. yani örnek olarak bir arabanın içindeyken araba bize hareketsiz gelir, sanki yollar geri geri gidiyormuş da araba hareketsizmiş gibi.

    benim bildiklerim bu kadar yanlışlar olabilir.

    edit: "cosmos: a spacetime odyssey"' izlerseniz daha detaylı öğrenebilirsiniz.
  • 2
    champ 21.4.2018 21:16
    hiçbir gezegen sabit durmuyor. tüm galaksiler korkunç bir hızla ilerliyor evren her an genişliyor hem de ışık hızında. gezegenler asılı bir şekilde durup kendi etraflarında veya diğer gezegenlerin etrafında dönmüyor sadece. aynı zamanda bir ok gibi daima ileri gidiyor yani
  • 1
    delibiri 21.4.2018 21:16
    diyecek bı sözüm yok kopya çektim yazarsam haksızlık olur :)
  • 0
    kahvelipuding 21.4.2018 21:16
    havada değiliz ki uzay boşluğundayız aslında uzay boşluğunda olan atmosferin içindeyiz . düşme olayı sadece çekimlerin olduğu yerde meydana gelebilir, uzay boşluğunda bi çekim yok demektir bence bu. atmosferlerin belli bi yönde hareket ettiğini okumuştum ama. kafamı karıştırdığının farkında mısın acaba?:d belki de gerçekten öküzün boynuzlarındayızdır.
  • 1
    argent 21.4.2018 21:37
    heryere geniseyen bir ortamda sag sol yukari asagi gibi yonler olamaz.
  • 0
    redi 21.4.2018 21:44
    arkadaşa uzay bilimi gönderelim
  • 0
    fluffyfoxtail 21.4.2018 22:02
    kütle çekim kuvveti yüzünden. ama uzay sürekli genişliyor sabit bir yerde durmuyoruz
    0
    androidoyunlar 21.4.2018 23:33
    ozaman arkadaşların dediği hiçlik diye birşey yok. karanlık enerji mi ne! böyle birşeyin araştırmalarını yapıyorlar diye biliyorum.
    0
    fluffyfoxtail 22.4.2018 08:15
    lavoisier'in bir madde yoktan var olmaz vardan yok olmaz cümlesi aslında hiçliğin olmayacağının kanıtıdır. varsa bile hiçlik tanımı insan aklının kavrayamayacağı bir tanım bence. ikincisi hakkında bir bilgim yok
  • 0
    hortlanke 21.4.2018 22:10
    yerçekimi olmaması
  • 0
    kapaceneni 21.4.2018 22:11
    hava
  • 1
    atesch 21.4.2018 22:19
    kardeşim gezegenler havada duruyor çünkü oraya japon yapıştırıcısıyla sabitlenmişler, hem ne alaka dönmek yok öyle bişey, arkalarında mıknatıs var hani şu masanın altındaki mıknatısla parayı hareket ettiriyorlar ya o misal
    0
    shewolf 21.4.2018 22:36
    mıknatıslar nerde?
    0
    atesch 22.4.2018 10:29 ~ 10:30
    işte şeyin arkası... aa bilmiyon mu? gökyüzü aslında bi karton ya işte, onun arkasında mıknatıs var
  • 0
    pentaigo 21.4.2018 22:24
    havada durmuyor ki hiçlikte duruyolar. biz neden havada duramıyoruz çünkü yerçekimi bizi çekiyor. fakat evrenin yerçekimi yok ki gezegenleri çeksin aşağı gitsin onlar orda kalıyor. hepsinin yuvarlak olmasının sebebi ise gezegenlerinin merkezinden yaptığı yerçekimidir. uzak kalan yerler yere doğru çöker ve küre şeklinde olmuş olur.
    0
    androidoyunlar 21.4.2018 23:04
    bulunduğu galaksinin etkisi olamaz mı? :)
    0
    pentaigo 22.4.2018 08:52
    ney için?
  • 2
    gokallp 21.4.2018 22:27
    kesin ip var amk
    1
    androidoyunlar 21.4.2018 23:03
    ipin özellikleri ne hocam.
    0
    gokallp 21.4.2018 23:07
    misina ip 0.128 mm o yuzden goremiyoruz
    0
    androidoyunlar 21.4.2018 23:16
    epten aykırı gidiyo besbelli.
  • 1
    darkangell 21.4.2018 22:36
    yer çekimsiz ortam
  • 0
    onlyfuckyourself_ 21.4.2018 22:45
    allah var
  • 0
    reisbeydiyeceksiniz 21.4.2018 22:47
    yerçekimi herhalde.öyle ögrettiler
  • 0
    deliduman 21.4.2018 23:20
    dünya düzdür adaleti yoktur
  • 1
    plumerion 21.4.2018 23:28 ~ 23:28
    evrenin yukarısı aşağısı var mı acaba (=
    0
    shewolf 22.4.2018 02:33
    bilmem kaçıncı duymuştum :d dünyalı olmakta zor be
  • 0
    misophonia 21.4.2018 23:31
    uzayda yer çekimi olmadığı için aşağıya düşmüyolar işte
  • 0
    hellomyfriend 21.4.2018 23:32
    neden bir yerlere gitmiyor bu gezegenler? cahil
    0
    shewolf 22.4.2018 00:00
    :d belki marsın canı sıkıldı ne biliyosun
    0
    hellomyfriend 22.4.2018 00:01
    shewolf... tamam ya suan birden moralim bozuldu uzatma
    0
    shewolf 22.4.2018 01:51
    (trip atan ben olmalıyım) ya sen bana sus mu diyosun şuaaaan ya inanamıyorum tamam keees susuyorum gittim
  • 0
    ginkgobiloba 21.4.2018 23:33
    kütle çekim kanunu.
  • -2
    dizitube01 21.4.2018 23:40
    gezegenler havada tutan şey ile sana bu aklı veren şey aynısıdır.
    0
    shewolf 22.4.2018 00:01
    o enerjinin adını ve nedenini arıyorum aslında. tabiki bütün bunları yapan yüce yaratıcımız allah'tır
  • 1
    dali 21.4.2018 23:44
    sv_gravity 0
  • 2
    yakupmakup 21.4.2018 23:47
    soru yanlis gezegenler havada degil boslukta duruyorlar.
  • 0
    kubrabasurall 22.4.2018 00:03
    yararadanin gücü ve kuvveti
  • 0
    midnightsun 22.4.2018 00:06
    neden sağa sola gitmiyorlar hmmm bence güneş sisteminden yola çıkarsak güneşin onlara uyguladığı bir çekim gücü var ve bu da onları bir rotaya sokuyor. eğerki bir mıknatısın demiz tozunu çekişini görmüşseniz o rota oluşumunu anlarsınız bu kadar syglr
  • 1
    glbadr_ 22.4.2018 00:10
    havada olduğumuzu nereden biliyorsun ki? uzayda zemin diye bir şey yok. yükseklik kavramı ancak zemini olan bir yerde vardır
  • 1
    acupofcoffee 22.4.2018 00:10
    gözüken sebep : merkez çekim kuvveti
  • 0
    erkamkara 22.4.2018 00:35
    boşluk bir yere yükseklik kavramı verilemez.
  • 1
    bossadam 22.4.2018 01:53
    uzay boşluğu ve gezegenler arası çekim kuvveti diyebiliriz
  • 0
    wwmg 22.4.2018 01:55
    allah 'ın takdiri işletmkdke
  • 0
    ciddiyetsiz 22.4.2018 01:55
    egoları
  • 0
    ozgur_gif 22.4.2018 02:06
    kucuk sakalim
  • 0
    monacorum 22.4.2018 02:33
    esir maddesi hocam
  • 1
    mavi_var 22.4.2018 10:55
    bu başlık uygulamaya bakış açımı genisletti teşekkürler.
    ancak konu hakkında düşünmedim henüz.
  • 0
    4everbubblescroft 22.4.2018 10:57
    yer çekimi hojam😎
  • 1
    mister_moron 22.4.2018 13:26
    allah diyip konudan sıyrılmak vardı akfnakrjlandka. ama bana kalırsa kütle çekim teorisi. n/w kutupları gibi gezegenlerin bir ucu n bir ucu w olduğunu düşünüyorum
  • 0
    fexr 22.4.2018 13:30
    kütle çekim kuvveti.. aslında herşey o kadar ince bir bağ ile birbirine bağlı ki.. araştırınız efem araştırınız..
  • 1
    mesutuzunoffical 22.4.2018 15:17
    ip
  • 0
    honkiponki 22.4.2018 17:15
    gezegenler havada durmaz. uzayda hava yoktur. gezegenler boşlukta durur.
  • 0
    damlaesin9817 22.4.2018 19:17
    şöyle diyelim gezegenler bir kere gökyüzünde asılı durmazlar. dünyamız da bir gezegendir ve uzay denen bir yerde diğer güneş sistemi gezegenleri ile beraber güneş'in etrafında dönmektedirler. güneş ve gezegenler ve gezegenlerin kendi aralarında kütle çekim kuvveti denen bir kuvvet ile bir sistem oluştururlar bu şekilde de hareket etmektedirler. ayrıca gezegenler ile uyduları arasında da kütle çekim kuvveti uygulanır. bunun en iyi örneği dünyamız ile uydusu ay arasındaki etkileşimdir. bu etkileşimin kanıtı da gel-gitlerdir...
  • 0
    oguzcorb 22.4.2018 19:24
    yer çekiminin olmaması?
  • 2
    dusuncelisair 22.4.2018 19:48
    allah(c.c)
  • 1
    haliyow 22.4.2018 20:28
    allah
  • 3
    duyguabla 22.4.2018 21:08
    bence biz sonsuz bir boşlukta düşüyoruz ama farketmiyoruz
    0
    shewolf 22.4.2018 21:33
    düşündürücü
  • 0
    d3ds1r_the_n00b 22.4.2018 21:21
    1- gezegenlerin yuvarlak olması tesadüftür ve diğer şekiller baya zor oluşur
    2- gezegenler kütleçekimi yüzünden dönüyor
  • 0
    skylinee 22.4.2018 22:07
    fişne suyu
  • 0
    literarysizo 22.4.2018 22:25
    peki hava neden yerçekiminden etkilenip güneşe gitmiyor sorusunu cevaplayın sonra ise
    hiçlik diye bir şey varsa hiçliğin neyden yaratıldığını düşünün
    ve bu hiçliğin bir hiç olduğunu düşündüyseniz o zmn şimdide hiçlikte yerçekiminin olup olmadığını nerden bildiğinizi sorgulamaya başlayın tebrikler artık benim gibi şizofrensiniz
    şaka şaka ama bunun madde çekim yasası gibi salak bi yasaya dayalı olduğunu öğrenmiştik madde aşırıya kaçan bir kütleye ve sıkılığa sahipse kendi kütle çekim alanını yaratabiliyomuş ama yinede karanlık maddenin ne olduğunu bilen yok :(
    0
    yavuzhan1209 24.4.2018 03:42
    hocam şimdi iki mıknatıs al, biri büyük biri küçük olsun. büyük olan güneş, küçük olan dünya. ikisini uzak noktalara koy birbirlerini dengeleyecek şekilde. sonra dünyanın etrafına demir tozu dök(hava) demir tozları nereye gider? e tabiki onlara etki eden en büyük kuvvete, dünyaya. e ama güneş de çekim kuvveti uyguluyor? ama dünya dasa yakında olduğu için dünyanın o noktadaki çekim kuvveti, güneşin o noktadaki çekim kuvvetine oranla çok çok daha fazla oluyor. bunlar matematiksel formüllerle daha belirgin hesaplanabiliyor fakat burda teori konuşursak sabahlara kadar yazı yazmam gerekir :)
    0
    literarysizo 24.4.2018 17:38
    ama neden bu kadar fazla boşluk var aralarında hava atomlarının sıkışık 500 m bile olabilirler oysaki
  • 0
    dorukk 23.4.2018 11:41
    yer itimi
  • 0
    ejdernalcaci 24.4.2018 02:37
    benim gücüm
  • 0
    capcup_niyazi 24.4.2018 03:17
    kibir
  • 0
    yavuzhan1209 24.4.2018 03:37
    gezegenlerin yuvarlak olmasını şöyle düşün mesela bardağa çay koydun, çayı hızlıca karıştırdın ve kaşığı çektin. ne olur? ufak çay parçaları döne döne ortaya gelerek bütün bir daire oluşturur deği mi? aynı şekilde uzayda duran büyük bir cisim etrafındaki küçük cisimlere kütle çekim kuvveti uygulayarak onları kendine çeker. bazı cisimler büyük olur ve çarpışma sonucunda iki büyük cisimde paramparça olur. kütle çekimin etkisinde dönerek çarpıştıkları için parçaları da dönmeye devam eder ve zamanla kaynaşırlar. böylece ortaya küre şeklini alan gezegenler çıkar. tabi tam olarak anslttıpım gibi değil bazı şeyler burda anca bu kadar analtabildim
  • 0
    buskiy 24.4.2018 05:57
    beni ayakta tutan sey neyse o 😀
  • 0
    cerenoffline 24.4.2018 20:08
    iman gücü
  • 0
    eraydmrblkk 24.4.2018 21:44
    uzayda yerçekimi olmaması
  • 1
    selver 25.4.2018 21:23
    egoları
  • 0
    jumanji 26.4.2018 00:13
    nasıl biz dunyalilari gök ittiği için uçamiyorsak gezegenleri de gök ittiği için yürüyemiyorlar.
  • 0
    hrnmedya 26.4.2018 14:41
    gezegelerler olduğu yerde dönmezler. örnek samanyolu galaksisi hızla uzayda hareket ediyor. yani gezenler toplu bir şekilde ve nizamı bozmadan ilerliyorlar. göktaşu çarpma olayı yıldız kayması gibi olaylar yine uzaydaki tüm gezegen yıldız gibi herşeyin sürekli hareket etmesinden kaynaklanır. soruna gelecek olursa. yaratan varsa sebepte vardır. sebep varsa amaçta vardır. amaç varsa sonuçta vardır. yani allah hiç birşey sebepsiz ve amaçsız yaratmaz. çünkü allah kudret sahibidir.
  • 0
    kayrahan 26.4.2018 15:45
    allah öyle yaratmış
  • 0
    rotto 26.4.2018 15:50
    denizin yaptığı dalga, köpürtmesi.
  • 0
    eaalmlr 26.4.2018 16:33
    allah. şirk koşmayın ahahskdkd
  • 0
    ersals 29.4.2018 11:12
    öncelikle kuasarlar galaksileri bir arada tutan uzay zaman eğilmesine neden olan kütle çekim. uzay zaman egrilmesi, kütleyi kendinden daha büyük kütlenin etkisinde bırakmakta. galaksilerin merkezlerindeki büyük boyuttaki karadelikler de galaksiyi bir arada tutan güçleri oluşturuyor.
    sürekli dönme hareketi, ağır metallerin merkezde toplanmasına neden olur ve diğer maddelerin merkezin etrafında toplanmasıyla küre oluşumunu sağlar. sahildeki çakıl taşlarının pürüzleri aşınma nedeniyle az olur. bunun çok daha uzun surelerde ve boşlukta olması da küre leri düzgün yapmakta.
    kütleler havada durmamakta aslında. uzay boş değil. hem bize göre yoğunluğu az madde var hem de kara madde ve kara enerji var. fiziksel evren bütün evrenin sadece yüzde 4ü.
  • 0
    hippikafa 29.4.2018 12:24
    biraz geç olacak ama yuvarlak dediğiniz birim iki boyutludur, gezegenlerin biçimine küre diyoruz, hacmi derinliği ve çapı olan geometrik şekil yani :) dünya da yuvarlak değildir küre de değildir, genoid adını almış özel geometrisi olan bir biçimdir. not düşüle ;)
  • 1
    jeanera 29.4.2018 12:55
    kütle çekim kuvveti. 4 temel kuvvetten biri. standart modele göre tabi.
  • -1
    ismailkrgz01 1.5.2018 11:14
    allah öyle yaratmış .
  • 0
    sinankarapinar17 1.5.2018 11:26
    gezegenleri hava tutan yegane şey nasa nın kibri diye biliyorum. yoksa yanlış mı. bu sıralar uranüsün g.tü baya kalktı. geçen marsla konuşuyoruz o anlattı. jüpiter in uydusunun sünnet düğünü varmış. ona gidicez bakalım şimdi. davetiye diye herkese asteroit yollamışlar bizim putinle araları kötü diye dünyaya göndermemişler. banada tanıklarına söyle bizim uydunun düğününe bekliyoruz dedi.🐍 kobra nejdette gidiyormuş ohhhhhhhh hayırlı bayramlar ohhhhhhh
  • 0
    pastaci 1.5.2018 12:15
    allah
  • 0
    systemfailed 1.5.2018 12:26
    ateistler bunu açıklasın :))
  • 0
    crowded 1.5.2018 12:36
    kaba hatlarıyla doğru açıklamışsın.
  • 0
    sivridil 1.5.2018 12:41
    uzay boslugu denizle cevrilidir anne karnindaki bebek gibi dusunun , her turlu aciklamasini yaparim cok arastirdim. dunya yida bu sudan koruyan gok kubbedir.
    0
    beyazbeyazorkide 1.5.2018 12:51
    aha duz dunyaci geldi
    0
    sivridil 1.5.2018 12:58
    aynen kardesim
  • 0
    beyazbeyazorkide 1.5.2018 12:51
    kesinlikle dogru bir editleme olmus
  • 0
    evrencyrus 1.5.2018 19:31
    allahın işine karışma 😂
/ 2