allah'ın tek başına kaldığı süre

    12
    dotnet 23.6.2020 19:31
    kafamı oldukça karıştırmıştır. ilk yaratılan melekten öncesinde sadece allah var. fakat allah yaratılamıyor ve hep var. burada beynim eriyor adeta. aydınlatılmayı bekliyorum.
  • 0
    caytiryakisi 23.6.2020 20:03
    sonsuz x sonsuz.

    (pi: konu kilit)
  • 1
    hedap 23.6.2020 21:39
    türkiye'de ki eğitim sisteminin özeti. öğrenmeye araştırmaya ve sorgulamaya level 99 dan başlayan toplum insanı.
  • 0
    logic 23.6.2020 21:42
    manyak olursun bak girme bu konulara
  • 0
    bablisok 23.6.2020 22:27
    "zamanı yaratan" yani zaman denilen kavramda yaratılmıştır ve bu kavram ahirette son bulacaktır yani bu sorunun cevabını öğrenmek istiyorasan biraz daha beklemelisin.
  • 0
    banabubade 24.6.2020 00:00
    bence bu oyunu bizim için kurduğunu düşünürsek, kendisininde kurucu olduğunu varsayarsak, ona burdan erişmemiz ve ardında ki hakikati kavramamız imkansız fakat akıl yürütücek olursak eğer bence tanrı bu oyun alanını alt gerceklikler yaratıp kendisinin bulunduğu konum gereği hiç bir şeyden etkilenmez oluşunu insanlar üzerinden atıyor olabilir yani hepimiz kötü şeyler, iyi şeyler yaşıyoruz ve bu bizi etkiliyor çünkü bir gerçekliğin ortasındayız ama o neyin içine sığabilir ki? kudreti gereği hiç bir şey yaşayamaz ve bişey de gerçekleştiremez ama bu kum havuzunda bizim başımıza yağmur yağdırıp çamurda yeni şeyler kurmamızı seyredebilir - ve evet ne olucağını, her şeyi bildiğini biliyorum ama bu mantıkla bakıldığında bizi yaratmasınada gerek yoktu sonuçta varolmadan ölmüştük onun için. -
  • 2
    rio 24.6.2020 00:23 ~ 07:07
    aklıma takılan çok soru var benim de bi tanesi şu.

    neden her şeye gücü yeten yaradan bizi direk cennette koymak yerine bir sınava tabi tutuyor?

    "e sınavı geçip hak etmen lazım"

    e peki allah "sınav" dediğin şeyden de aynı zaman gibi münezzeh değil mi?

    yani okullardaki sınav örneğini vermek allahın varlığını yarattığı bir şeye indirgemek değil midir?

    şeytanla düello yapıyor konusuna falan hiç girmiyorum? ne şeytanı ne anlaşması abi? sen yarattığın bir şeyle neyin savaşına gireceksin de bir şeyler kanıtlamaya çalışacaksın?

    (arap hikayelerinden ayetler göstermeyi bırakın insanları daha da soğutuyorsunuz)
    0
    tesla52 24.6.2020 13:12
    sana 1 örnek vereyim, mesela milyonlarca adamın ölümünden sorumlu olan hitlerle veya küçük bir kıza tecavüz edip sonra ateşe veren adamla aynı yerde bulunmak istermisin, ben istemem.
    0
    adolfbey 24.6.2020 14:25
    bu dediğinizin gerçekten bir kanıtı yok. inandığınız şey evrensel bir gerçek değil. sizin evrensel gerçekliğiniz. bu tarz argümanlar yeterli değil
    0
    tesla52 24.6.2020 14:40
    şimdiye kadar gelmiş geçmiş yaşamış olan insan sayısı 110 milyar. 110 milyar insanı en adaletli ve en evrensel şekilde nasıl imtihan edebilirsin? e tabiki iyi insan olup olmadığına bakarak, adam öldürmüşmü, hırsızlık yapmışmı, yalan söylemişmi, iftira atmışmı, malını paylaşmışmı vs gibi. hz musaya verilen 10 emirde bunu anlatıyor, incilde bunu anlatıyor, budizmde bunlardan bahseder kuranda, hinduizmde bundan bahseder evrensel insan hakları beyannameside. allah neredeyse uyarmadığı kimse kalmamış ama hala dünyayı bok götürüyor işte imtihan. hakikati bundan daha evrensel bir açıklama ile açıklayabilecek varsa buyursun.
    0
    tesla52 24.6.2020 15:54
    iyi bir insan olarak yaşasada cehennemde yanacak dediğin, yok öyle birşey o emevilerin uydurması ve çarpıtması. allah kuranda döner dolaşır iyilikten güzellikten toplumsal sosyolojik meselelerden bahseder, emeviler okyanustaki kum kadar günahında olsa inandım dedin mi kurtuldun günahın kaar cehennemde yanıp cennete girebilirsin dediler, kuranda yok böyle birşey kuranda kim iyi bir amel ederse karşılığını görecektir, kim kötü bir amel ederse oda karşılığını görecektir var kuranın temeli budur. 2. sorunun cevabı yani evrensel iyilik var mıdır varsa nedirin cevabını bende uun zamandır düşünüyorum. mesela adamın biri başkasını öldürüp dünyaya iyilik olsun diye öldürdüm diyebiliyor. şöyle söyleyebilirim istisnalar hariç iyilik evrenseldir. işte allah burada devreye girip iyi olup olmayanı bize öğretiyor aslında kutsal kitaplarda.
    0
    roxic7 24.6.2020 17:26
    kardes şu sorduğun sorunun 1 tanesini kavrayabilselerdi bu dindarlar, şu an insanlık bambaska bir konumda olurdu.
  • 1
    alkoritma59 24.6.2020 02:27
    hiç şüphe yok ki; varlığından ne vakit şüphe etsem yardımıma koşup, olmayanı oldurandır (keşke içkiyi de serbest kılsaymış)..

    yaradan yaratma eğilimi göstermiş, en nihayetin de de demiş ki; bu hazinenin farkında olun, işte olabilme gayretinde tüketiyoruz ömürlerimizi.

    not: ardını, arkasını çok düşünüp, bir neyticeye varamamış puvo.
  • 0
    tesla52 24.6.2020 13:19
    allah bir madde veya enerji değil, gerçektende aklımız evrenden dışarıya çıkamıyor, ne düşünürsek düşğnelim ne hayal edersek edelim bu evrenin parçası. insan taklitten ibaret gibi.
  • 2
    hedap 24.6.2020 15:18
    verdiğin örneklerdeki adamlar çok iyi bir insan olarak yaşasa da cehennemde yanacak ama.
    yukarıdaki hıyartorioyu esgecersek, kimse kimsenin cehennemlik olduğunu iddia edemez. bunu sadece allah bilir. eğer müslüman isen de bu şirktir. sen kimseye ama kimseye cehennemde yanacak diyemezsin. bunu ancak dışarıdan inançsız biri diyebilir, inançlıyim diyen insan da bunu bilmekle yükümlüdür.
    mezhep imamlarinin ortaya attığı iddialara bakarak milleti cehennemlik yapmaktan bir salin artik ya cidden. cevap vermek istemiyorum ama çok gözüme batıyor böyle yorumlar.(pi: @adolbey)
  • 0
    roxic7 24.6.2020 17:28
    tanrı kavramının hiç bir özelliği anlaşılamaz. insan beynini tamamiyle aşar. zaten tanrı denilen varlık, insani özelliklerin sonsuza indirgenmesiyle türetilmiştir. her şeyi görür, her şeyi bilir, ölmez vs. sınırsız bir kavram, sınırlı bir kavramın sündürülmesiyle ortaya çıkıyor. yani insan acziyetinin, hayal gücüyle bütünleşmiş biçimi. o yüzden tanrıyı düşünüp zihin enerjinize yazık etmeyin. bir yaratıcıya inanabilirsiniz, o tanrı değildir. ama o zaman da ona tapmak manasız. çünkü kusursuz değildir ve sonsuz imanı hak etmez.
  • 0
    rio 25.6.2020 18:15 ~ 18:16
    bu muhammediler çok garip.

    kitaplarında oku yazar bakın bizim dinimiz okumayı, ilimi irfanı, araştırmayı öğütlüyor derler.

    ama tanrı kavramını fazla sorgulamamak lazımmış. yaratıcı niye anlaşılmaz, ulaşılmaz olmak istesin? onu anlamaya çalışmak da ne var?

    bu allah kavramı, dinciler yüzünden günden güne aklımda daha sadist bir şey olarak şekilleniyor. 40'ıma merdiven dayadığım halde.
    0
    dejin 25.6.2020 20:12
    sorgulayacak kadar beyinleri yok da ondan