üniversitedeki eğitimin iyice kalitesizleşmesi

    17
    labuneolom 26.5.2018 14:47 ~ 3.1.2020 14:25
    ekonometri okuyan arkadaşlarıma; doların neden yükseldiğini sordum. hiçbir fikirleri yoktu. gerçekten hiçbir şey demediler. fikirleri bile yoktu. ardından ekonominin tanımını sordum gene bir şey söyleyemediler. olum ekonominin ne olduğu hakkında bir tane bile fikirleri yoktu. bir ya bir bir. mantık ve genel çerçeveden uzak ezberci anlatımlarıyla hocalar, sadece sınavlara odaklıyor öğrencileri. ancak hayat sınavlardan oluşmuyor. mantıklı, dayanaklı kararlardan oluşuyor.

    sahip oldukları araçlar onların sadece amaçları haline geliyor. suç bir gram öğrencilerde değildir. lakin işin mantığından çok uzak eğitim sunan hocalardadır suç. slayttan okudukları, öğrencilere sorumlu oldukları yerlerin altını çizdiren hocalardan nefret ediyorum.

    üniversiteye başlayacak olan arkadaşlarımız, üniversitedeki yeni arkadaşlarımız, kendinizi yetişririn, herkesin arasından sıyrılın, mezunların arasında siz herkesten farklı olun. bizler bu ülkenin geleceği olan insanlarız. hocalara karşı çıkın, korkmayın sorun. itiraz edin. öğrenin. mücadele edin, haksızlıklara kayıtsız kalmayın. sesinizi çıkarmadığınız her an bağırmayı unutursunuz. hayat size kabullenmeyi öğretmesin. hayat sizin ve ona siz sahip olun. yanlış olarak nitelendirdiğiniz her düşünce ve fiili düzeltin.

    not: siyasi olaylar yüzünden kapatılmak istenen üniversiteleri konu dışı alıyorum. onlar olmasaydı zaten örnek bir üniversite modeli gösteremezdik.
  • 2
    alicoyum 26.5.2018 14:50
    her şehirde üniversite açmak iş değil. önemli olan o duvarların içerisindeki öğretim görevlileridir. bugün 7 veya 8 üniversite hariç tüm üniversitelerin seviyesi liseden bir tık yukarı dahi değildir. o 7-8 üniversitemizi ise bugün siyasi sebeplerden dolayı oyuyorlar, böyle giderse onlarda diğerleri gibi olacak. bilimin ışığı çok cılız yanıyor onun hatırına hala ölmedik, o cılız ışıkta sönerse burası iyice çoraklaşacak.
    0
    kurtofpuiv 27.5.2018 23:30
    bu konuda haklısın dostum okullarda hoca bırakmadılar. agır top dediklerimiz ders vermiyor veya bir konferansa bile gelemiyorlar artık. bu ortamda kendini yetiştirebildiğin kadar oluyorsun ancak...
  • 0
    aslindayokgibibiri1 26.5.2018 14:59
    üniversite sadece arkadaş ortamı için olan yer genellikle (sex)
  • 0
    bisidememgerek 26.5.2018 15:00
    her yere universite ac. tum bolumlerin kontenjanini arttir. doldur babam doldur. sonra ne kalite beklenir ki?
  • 0
    ikitek 26.5.2018 15:04
    çünkü okuması çok kolaylaştı birader heryerde üniversite var aq
  • 0
    specular 26.5.2018 15:05
    bu sadece üniversiteler için değil tüm normal ve tüm eğitim kurumları için geçerli çünkü insanlar kalitesizleşti artık. kaliteli olanlar çoktan gittiler.
  • 0
    sinandiken97 27.5.2018 18:24 ~ 18:33
    öğrencilerin suçu yok kısmına katılmıyorum. ekonometri okuyup da dolar'ın neden yükseldiği konusunda yorum yapamıyorsa bir öğrenci, o bölümü sırf üniversite okumak için okuyordur ve okuduğu alana en ufak bir ilgisi dahi yoktur.
    sıradan bir üniversite öğrencisine sorsan;
    "doların yükselme nedeni en basitinden türk lirasının değerindeki düşmeden kaynaklanır, bu değer düşmesinin nedeni de (göze çarpan neden moody's in türkiye kredi notunu düşürmesi) ülkemizin suriye'ye olan yakınlığı,yakın zamanda darbe tehlikesi yaşamış olması,terör sorunlarıyla baş etmesi gibi nedenlerle dış ülkelerin türkiye ile ticari işlere girişmeye çekiniyor oluşudur. dış ülkelerle ticari ilişkilerin zayıflaması da uluslararası rekabette türk lirasının değerini tabi ki düşürür. zaten tüketim ağırlıklı bir ülke olmamız nedeniyle ülkemize olan para akışı az olduğundan sürekli bir cari açık sorunumuz da mevcuttu(enflasyonun kaynağı). bunlar üst üste binerek şu anki ekonomik tabloyu meydana getirmektedir." şeklinde sana cevap verebilmelidir (eğer ülke umrumda değil düşüncesinde değilse).

    yanlış anlaşılmasın akademisyenlerimiz çok iyi öğrenciler eh pis kaka demiyorum. akademisyen kalitemiz de öğrenci kalitemiz de dünya standartlarının altında. lakin suçu tek bir tarafa yıkmak çözüm değildir. sonuçta şimdinin öğrencileri geleceğin akademisyenleri olacaktır. yani çözüm öğrenci kalitesinin arttırılmasıyla mümkündür. bunu gerçekleştirmek için öğrenciler meraklı olmalıdır, sadece sınavları geçme telaşında değil dünya standartlarını yakalama ve kendini geliştirme amacını taşımalıdır. öğrenciye bu değerleri aşılamak akademisyenin görevidir ama yine de öğrenci kendinde bu meziyetleri geliştirebilir/geliştirmelidir. bu meziyetleri geliştiren öğrenci kitlesi doğrudan akademisyen kitlesini de zorlayacak ve mevcut akademisyen kalitesininde zorla artmasını sağlayacak olup gelecek akademik kitleyi de kendileri oluşturacağı için ülkenin geleceği çorak gözükmeyecektir.
  • 0
    kurtofpuiv 27.5.2018 23:27
    eğitimin giderek kalitesizleştiği aşikar; fakat bu kadar basit bir soruya bile cevap alamadıysan o arkadaslar acısından durum baya vahimmiş. ben de bizim okulu begenmezdim. beterin beteri vallahi
  • 0
    caytiryakisi 2.1.2020 23:09
    faydalı bir içerik üste çıkmalı
  • 0
    circlepit 3.1.2020 13:23
    kendini prof dr araştırmacı vs sananlar biraz inglizce öğrense çok iyi olacak aslında. ne doğru düzgün okuyabiliyorlar ne de çavirebiliyorlar. allahtan inglizcemiz varda hocalara kalmadık .d
  • 0
    ofsaytsizburak 3.1.2020 13:57 ~ 14:28
    son 20-30 yıldır hem lisans düzeyinde hem lise düzeyinde eğitim kalitesinde çok ciddi bir düşüş var dediğiniz gibi. aileler,öğrenciler(birey olarak),hocalar,devlet politikaları,görevli kurumlar hepsi birlikte bunun sorumlusu. bu tarz büyük sorunlarda hiçbir zaman tek sorumlu olmaz hatta çoğnulukla sorumlu bir bütündür. türkiye'de hem halk tabakasında hem devlet tabakasında ''bilim'' ve ''akıl'' rehberi bilinci yok. eğitim bilinci yok. aileler, çocuğum okusun da geçinecek kadar maaşlı bir işi olsun zihniyetinde,çünkü kendileri de öyle oldular ve öyle yetiştirildiler. öğrencilerden zaten bahsetmeye bile gerek yok. kimsenin öğrenmeye niyeti yok,lisede olmayabilir ama üniversitede bile bu istek yoksa orada öğrencinin hatası var. bilgiye ulaşmak istemiyoruz para kazanmak istiyoruz. halbuki bu çağda bilgi olmadan para kazanılamayacağını da bilmiyoruz. daha yaşadığımız çağı tanımıyoruz,kitap okumuyoruz çünkü. kitap okumasak bile internetten istediğimiz bilgiye ulaşabiliriz,onu da yapmıyoruz. herkesin tek derdi goygoy ve kaç like almışım erasmus yapanlar veya bir şekilde avrupa ünilerinde bulunmuş olanlar bu kıyaslamayı çok daha iyi anlayacaktır.
    devlet politikalarına değinmek isterdim ama böyle bir mevcut politikamızın olduğunu düşünmüyorum. sağ-sol çatışmalarından beri türkiye'de bir eğitim politikası yok. var diye iddia edenler gösterebilirse tartışabiliriz.
    kurumlar da aynı şekilde. belirsizlik içinde günlük kararlar alınıyor. öğrencileri düşünen yok. akademisyenlerin tavsiyelerine uymayı bırakın okuyan bile yok.
    lise düzeyinde hoca kalitesini tartışmaya bile açmıyorum orada bir şey kalmadı. akademisyenlerimizde de bir düşüş var. çok iyi hocalarımız mevcut fakat eski türk hukukçuları çok çok iyiydi. en azından kendi alanım hakkında konuşayim. derslerde alanlarındaki hukuk doktrinlerini okuduğumuz hocalar o kadar kıymetliydi ki çalışmaları yabancı hukukçular tarafından da referans alınıyordu,yabancı hukuk eğitiminde,doktrinlerinde örnek veriyorlardı,kıyaslıyorlardı. dünya çapında bilinir,çok değerli,eğitimli akademisyenlerdi. osmanlı'nın son dönemlerindeki hukuk eğitimi bile iyiydi. şuanki eğitim genel olarak diğerlerine kıyasla daha iyi olsa da(tıp ve diş hariç) geçmişe göre yetersiz.
    bunu tersine çevirmek istiyorsak ülkede topyekün eğitim seferberliği başlatmamız gerekiyor öyle sadece devlet kurumlarının yapacağı bir şey değil bu. sadece liderlik etmeliler. asıl yapılması gerekeni aileler ve öğrenciler yapmalıdır. bunun için de belli bir refah seviyesi gerekiyor.
  • 1
    tesla52 3.1.2020 14:25
    dün finale çalışıyorum, ben çok tembelim arkadaş çalıştırıyo beni, bi konu hakkına bu neden böyle dedim sen boşver neden öyle oluğunu burda yazanı ezberle yaz kağıda 90 al geç dedi.