16

mutlak huzur mümkün müdür?

en başta mutlak sessizlik ve mutlak huzur nedir? ve bu ne şekilde mümkün olabilir puvolar? ölümden bahsetmiyorum. bu dünyada. sizce mümkün müdür?
  • 0
    nusret 3 ay önce
    mutlak olan hiçbir şey mümkün değildir dünya boyutunda.
  • 0
    sunny131 3 ay önce
    mutlak huzur olduğu zaman tam aksi olan her şey yok olmuş demektir. bu şekilde düşünürsek mutlak huzur da manasız kaçabilir.
  • 0
    eslin 3 ay önce
    değildir ,illa ki huzurunu bozanlr olur .
  • 0
    seda_nurc 3 ay önce
    yalnızlıkla evet ama paylaşacak biri yoksa huzur da yorar bir süre sonra, sıkar
  • 1
    roxic7 3 ay önce
    huzuru bir degiskene baglarsan mutlak olani elde efemezsin. fakat degiskenlerin kendisini huzur kabul edersen, belki o zaman mutlak huzura kavusursun.
  • 0
    yuvarlanankaya 3 ay önce ~ 3 ay önce
    hayat sürekli değişim içinde bu yüzden insanlarda mental olarak bu değişimden nasibini elbette alacaktır. bu perspektiften bakarsak mutlak huzur pek mümkün görünmüyor. ama değişimlere ayak uydurarak mutlak huzura ulaşamasak bile yaklaşabiliriz.
  • 0
    muvahhid1 3 ay önce
    وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِالذاريات: (zâriyât), 56. ayet

    zâriyât, 56. ayet:
    ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.

    buradaki ibadet bir kavram olup gerek istemeyerek gerekse bilerek isteyerek tahrif edilmiş,içi boşaltılmıştır.

    ibadet ; "abede" fiilinin mastarı olup "itaat etmek ,boyun eğmek, tevazu göstermek ,bağlanmak ve hizmet etmek" anlamlarına gelir ibadetin türediği "abd" kökü su anlamlara gelir :

    - hürün karşıtı olan köle
    -boyun eğmek ve itaat etmek
    -kulluk etmek, ilah tanımak,tapmak
    -bir şeye bağlanıp ondan ayrılmamak

    bir insanın musluman olabilmesi için tevhid i bilmesi gerekiyor.
    tevhid ise "lailaheillallah" demektir buda su manaya gelmektedir : " allah'tan başka hak ilah yoktur "

    lailaheillallah tan anladigimiza gore ilahlik taslayanlar vardır ve bizim bunlari inkar etmemiz gerekiyor.
    ilah : boyun eğilen,itaat edilen,mabud,egemen

    itaat ettiğimiz kanunlarına boyun egdigimiz,hayatımızda egemen olan ve tabi olduğumuz kanunlar allahın değil ise bizim ilahimiz kanunlarına tabi olduğumuz sistemdir."egemenlik kayıtsız şartsız allahindir" demedigimiz surece musluman olamayız ve bu hal üzere olursek "müşrik" olarak ölmüş olacağız.
    allah s.v.t ayette şöyle buyuruyor :

    الزمر (zümer), 65. ayet:
    وَلَقَدْ اُو۫حِيَ اِلَيْكَ وَاِلَى الَّذ۪ينَ مِنْ قَبْلِكَۚ لَئِنْ اَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِر۪ينَ
    zümer, 65. ayet:

    andolsun ki, sana da, senden öncekilere de şu vahyedildi: "yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun."

    ve allah şirk hariç dilediği diğer günahları affeder.bununda delili su ayettir :
    النساء (nisâ), 116. ayet:

    اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً

    nisâ, 116. ayet:

    şüphesiz allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. bunun dışında dilediğini bağışlar. allah'a ortak koşan, muhakkak ki, derin bir sapıklığa düşmüştür.

    bilgi almak isteyen olursa mesaj atabilirler
  • 0
    muvahhid1 3 ay önce
    mutlak huzur : kalpler ancak allahi anmakla tatmin olur tecrübe ile sabittir
  • 0
    j_rambo 3 ay önce
    hayır
  • 0
    ersals 3 ay önce
    mutlak sessizlik diye bir şey kalıcı olarak yok, ayrıca biyoloji için olumlu bir durum değil...

    mutlak huzur da, fiziksel evren ve genel duygudurum açısından, tekamülde olan bireyler için kalıcı haliyle söz konusu değil.

    insan tekamüle tabi olduğu için, yücelttiği hisleri yaşama arzusunda. oysa bize göre olumsuz olan duygudurumların tekamüle pozitif etkisi, bize göre olumlu olan duygulardan daha fazla çoğu zaman.

    mutlak anlamda huzur -mümkün olmasa bile- hissedilmesi durumunu tahayyül edelim, bu kişi içinde bulunduğu duygudurum ile sarhoş olacaktır. gelişme değişim arzusu kalmayacaktır. yaşam içinde pozitif motivasyona neden olabilir doğru dozlarda. ancak kalıcı olarak arzulamak bile, tekamül açısından pozitif bir amaç değil.
  • 0
    ersals 3 ay önce
    (pi: @muvahhid1) kullanıcısı için....

    din referansı kullanan kişinin, konuda geçen mutlak huzur kavramını din literatürü içinde tanımlaması ve tekamülü din disiplini açısından ele alması gerekir.

    ayet ile doğrudan argüman sunma altı doldurulması gereken bir açıklama. herkes ayetleri temel anlam etrafında yorumlama hakkına sahiptir, bu nedenle elde edilmek istenen anlam muğlak kalacaktır.


    0
    muvahhid1 3 ay önce
    din kavramını başta iyi kavramak gerekiyor.sen huzuru sordun bende sana seni yaratanın senin nasıl huzur bulacağını söylediği kavli sana söyledim araştırırken bile huzur bulabilirsin
    0
    ersals 3 ay önce
    nopp...
    soru sormadım konu farklı..

    yorumda yazdım. ayetle doğrudan konuya atıf yapmak, anlam açısından sorun.

    dini terminoloji ve dini referanslar ile mutluluğu açıklamadan verilen cevabın kavramsal bir değeri yoktur.
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    delilin nedir bu konuda ?
    0
    ersals 3 ay önce
    kavramlar, geçtikleri disiplinlere göre değişik anlamlar içerir.
    spiritüel anlamda başka, sosyal anlamda başka, dini anlamda başka terminoloji ve kavramsal zemin ile açıklanabilir.

    bu açıklama yapılmadan sadece kaynağa ait atıf, okuyanı anlam açısından daraltmak olur. benim ifadelerimi beslendiğim kaynağın anlam bilimi açısından zaten biliniyor önkabulü ile yapmam demek yani.
    doğrudan atıf yapan kişi, o kaynağı büyük ihtimalle diğerlerine göre daha iyi anlamış demektir. bu yönden de faydalı olma pozitif ortak gelişim açısından da bir metodoloji bu.
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    bu işin sonu felsefeye dayanır bende felsefenin tıkandığı noktada hakikat nedir sorusudur hakikat seni yaratanın sana söyledikleri çünkü hak geldi batıl zelil oldu diye buyuruyor rabbim velhasıl kelam konuşan delille konussun delili de hak olsun ama şu var ki ben doğru uslup kullanmayın bunun için özür dilerim
    0
    ersals 3 ay önce
    konunun felsefe ile hiçbir ilgisi yok...

    sadece ifade ettiğin kaynağa ait kavramı açıklayabiliyor olup olmaman...

    yani kopyala yapıştır mı yaptın, yoksa kavramsal olarak konuya hakim misin....

    bu cevap felsefe yorumu ile konudan uzaklaşarak zaten anlaşılmış oldu
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    konu ile ilgili elimde argüman bulunmakta dilersen seni bu konuda aydinlatabilirim lakin aldığım dönüt cedelvari tavirlar içerdiğinden dolayı bu şekilde cevaplamak istedim şimdi gelelim asıl konuya gerçekten huzuru arıyorsan gerçekten huzuru tecrübe ederek yaşadım
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    islamda felsefe yoktur çünkü islam dini allah svt tamamladığını söylüyor tam olan bir şey için bir arayışa girmek abesle iştigal eder lakin öğrenmek istersen allahın kitabına ulaşmak ve onun aciklayacisi olan sünnete ve hadislere ulaşmak gayet basittir bu konuda bir adım attığında herşeyin sana kolaylastigini ve içinin huzurla dolduğunu hissedeceksindir vesselam
    0
    ersals 3 ay önce ~ 3 ay önce
    1 felsefe, sonuca gitmede rasyonel düşünceyi kullanma. din bunu asla dışlamaz. aksine özellikle kuran-ı kerimde akletmiyor musunuz hala düşünmeyecek misiniz gibi rasyonel düşünceye çok fazla vurgu vardır. nedeni de belli oluyor açıkçası. sen sadece harfleri okuyarak kendin bir anlam çıkarma çabasına girmeden ne elde edeceğini zannediyorsun anlamlarını da çıkarmak mümkün....

    2 sünnet hadis kelam fıkıh gibi ilimler hiç de kolay değildir, aksine alimler ömürlerini feda etmişlerdir.... bir hadisin nakli, onun sahih olup olmadığının hangi şartlarda belirlendiğini araştırırsak görürüz ki, bir hadis için bile yıllar verildiği olmuştur.

    günümüz dünyasında bilgiye ulaşmanın kolaylığı ile, onun anlamanın zorluğu arasında bir tezat söz konusu. bilgiye ulaşmayı onu anlamakla karıştırıyoruz sanırım....

    temel bilimlerde bu çok belli olmasa da, manevi konularda anında ortaya çıkıyor....

    malesef.
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    allah'tan hakkı ile korkarak allah bize ogretecegini ayetinde buyuruyor
    0
    ersals 3 ay önce
    çabasız elde etme, dini anlamda geçersiz bir argüman....
    sadece çabamızın karşılığını göreceğiz.

    pasif biçimde ben iyiyim rabbim beni doyurur, rabbim bana öğretir, o beni korur diyerek çaba dan kaçmak, tarikat felsefesi içinde bile yerilen bir zihniyet.....

    0
    muvahhid1 3 ay önce
    böyle bisey söylediğimi de nerden cikardin zan üzere konustun buda çirkin bir davranış allah'tan hakkı ile korkmak ona en iyi şekilde ibadet etmeyi gerektirir
    0
    ersals 3 ay önce
    --------muvahhid1 6 dakika önce
    allah'tan hakkı ile korkarak allah bize ogretecegini ayetinde buyuruyor----------

    buradan başka bir anlam çıkmıyor malesef...

    rabden hakkı ile korkmanın ona en iyi şekilde ibadet etmeyi gerektirmesi ile sonuçta ilim mi elde edilecek.... konuyla ilgisini ancak bu şekilde kurabildim....

    diyeceğim ki, gerçekte ilgisi ne konuyla... cevap alamayacağım...

    bu konu gelişme çabası olmadan aşılamaz.
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    gerçekten gelişmek istiyorsan allahın kitabını en iyi şekilde çalış çünkü bu kitap ile dünyanın dört bir yanına hükmedildi felsefe ile değil
    0
    ersals 3 ay önce
    hayır, rasyonel düşünce olmadan ilahi beyan ı anlayamaz kişi.... rab de bunu söylüyor zaten.

    kitabın varlığı değil, kişinin onu ne kadar anlayıp anlamadığı önemli...

    0
    muvahhid1 3 ay önce
    şunu da söylemek isterim ki kurduğun cümleler cok samimiyetsiz
    0
    ersals 3 ay önce
    anlam açısından şu ana kadar söylemlerinizde elle tutulur hiçbir argüman yok.... üzgünüm.

    üslub açısından samimiyetsiz bulma hakkınız var, ancak benim de anlam bulma hakkım var... ama yok malesef......

    üzgünüm
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    ben tevhid davetcisiyim insanlari küfrün karanlığından vahyin aydinligina çağırıyorum gerçekten hakikati arıyorsan buyur sana hakikat

    وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِالذاريات: (zâriyât), 56. ayet

    zâriyât, 56. ayet:
    ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.

    buradaki ibadet bir kavram olup gerek istemeyerek gerekse bilerek isteyerek tahrif edilmiş,içi boşaltılmıştır.

    ibadet ; "abede" fiilinin mastarı olup "itaat etmek ,boyun eğmek, tevazu göstermek ,bağlanmak ve hizmet etmek" anlamlarına gelir ibadetin türediği "abd" kökü su anlamlara gelir :

    - hürün karşıtı olan köle
    -boyun eğmek ve itaat etmek
    -kulluk etmek, ilah tanımak,tapmak
    -bir şeye bağlanıp ondan ayrılmamak

    bir insanın musluman olabilmesi için tevhid i bilmesi gerekiyor.
    tevhid ise "lailaheillallah" demektir buda su manaya gelmektedir : " allah'tan başka hak ilah yoktur "

    lailaheillallah tan anladigimiza gore ilahlik taslayanlar vardır ve bizim bunlari inkar etmemiz gerekiyor.
    ilah : boyun eğilen,itaat edilen,mabud,egemen

    itaat ettiğimiz kanunlarına boyun egdigimiz,hayatımızda egemen olan ve tabi olduğumuz kanunlar allahın değil ise bizim ilahimiz kanunlarına tabi olduğumuz sistemdir."egemenlik kayıtsız şartsız allahindir" demedigimiz surece musluman olamayız ve bu hal üzere olursek "müşrik" olarak ölmüş olacağız.
    allah s.v.t ayette şöyle buyuruyor :

    الزمر (zümer), 65. ayet:
    وَلَقَدْ اُو۫حِيَ اِلَيْكَ وَاِلَى الَّذ۪ينَ مِنْ قَبْلِكَۚ لَئِنْ اَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِر۪ينَ
    zümer, 65. ayet:

    andolsun ki, sana da, senden öncekilere de şu vahyedildi: "yemin ederim ki, eğer şirk koşarsan bütün çalışmaların boşa gider ve mutlaka kendine yazık edenlerden olursun."

    ve allah şirk hariç dilediği diğer günahları affeder.bununda delili su ayettir :
    النساء (nisâ), 116. ayet:

    اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً

    nisâ, 116. ayet:

    şüphesiz allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. bunun dışında dilediğini bağışlar. allah'a ortak koşan, muhakkak ki, derin bir sapıklığa düşmüştür.


    0
    muvahhid1 3 ay önce
    cedel ruhumu sıkıyor
    0
    ersals 3 ay önce
    nopp

    fikir alış verişi insanı besler... sıkmaz.

    kuramsal olarak yeterli olmama hissinin neden olduğu bir şey sıkılma...


    ayrıca üstteki ayetli yorumun konuyla en ufak bir ilgisi yok.....

    ben kendimi geliştirme çabasında değilsem, hangi kaynaktan beslendiğimin önemi kalmaz.....
    0
    muvahhid1 3 ay önce
    cedel ile kendini geliştirebileceğini sana dusunduren nedir ben sana yukarı da varoluş amacını içeren bir yazı paylaştım allah sana hidayet etsin
    0
    ersals 3 ay önce
    allah sana, kendini geliştirme ihtiyacı versin....

    ayetlerin ele alınışı zaten konu.
    bunları dini kavramsal zeminde nasıl ele alıyorsun, bunu açıklamadan doğrudan ayet paylaşmanın ne anlamı var... herkes zaten biliyor ayetleri.


    umarım bir gün kendini kavramsal olarak geliştirme ihtiyacı hissedersin....

    bazen fikri gelişmiş ama inançsız insanların nasıl inancı bulduğunu, kendini geliştirmeyen kişilerin nasıl çıkmazlarda kaldığını daha iyi anlıyorum....

    gelişme çabasından önemli bir şey yok.
  • 0
    tetraset 3 ay önce
    h a y ı r
  • 3
    k20 3 ay önce
    hiç sanmıyorum eğer huzursuzluk olmasaydı huzuru arayıp istemezdin daim olan bir şey bence hep bir eksiklik içerir ve pek mümkün değildir.
  • 0
    geceavcisi 3 ay önce
    mutlak huzur bana göre sevdiğim kişiyle evlenip sevdiğim işimin geçim sıkıntımın olmayıp çocuğuma imkanlar sunmaktir
    yani bu durumda mutlak huzur için daha zaman var 😊
  • 0
    kiritoo 3 ay önce
    yav annenizin dizine yatın başınızı oksasin öylece uykuya dalın alın size huzur hem dini açıdan da cennet anaların ayaklarının altında değil mi her açıdan huzur valla anneler iyiki var😍
  • 0
    haoist 3 ay önce
    hiçbir şey mutlak değildir.
  • 2
    hunsmetehan 3 ay önce
    erdoğanin görevinden istifa etmesi ve yerine yeni bi milletimizi düşünen kazik vergileri kaldiran daha yaşanabilur hale getiricek iş imkani emekliye ikramiyeler mültecilerin sg edilmesini saglicak milliyetçi laik bi parti grldiginde evet mutlak sonsuz bu huzur olucak erdogandan kurtuldugumuz gun
  • 0
    nothanks 3 ay önce
    zanetmem
  • 0
    demirleblebi 3 ay önce ~ 3 ay önce
    mutlak huzur ve sessizlik, arkadaşlarını, eşinizi ve işinizi iyi seçmeniz cebinize ve dilinize hakim olmanız ile mümkündür.
  • 0
    az_susun 3 ay önce ~ 3 ay önce
    mutlak süretle var olamaz şey'ler. her kavram kendi icinde devinime maruz kalmalidir ve de kalir.
    sessizlik ve mutluluklar neslelerle iliskilendirilmeye baslandigindan beridir insan özünü kaybetmiştir. onlari aracıliklarindan sıyırıp, yasam amacimiz haline getirdiğimizden beridir bozduk birçok seyi.
    mutluluğu çoğunlukla karsimizdaki kişilerden sonra sahip olabildigimiz ürünlerle çevrili bir alana hapsettik.
    sessizliğin kudretini bilemeden, farklılığına ulaşmak için spirituel kavramlara ilgili gibi davrandik. neden istedigimizi ve asil neye ihtiyacımız olduğunu bilmekten cok uzağız..

    sokrates "kendini tani" derken, o kapiyi bize aralarken ne demek istediğini anlayabildigimiz ve kaynağın bu soruya verdigimiz cevaplarda oldugunu öğrendiğimiz gün büyük bir adım atacağız kendimiz için...
  • 0
    illegalportt 3 ay önce
    mutlak huzur hayatınin anlamının ne olduğuna karar verdiğinde başlar...
  • 0
    theva 3 ay önce
    tabi ki mümkündür. sözü bile var para var huzur var.
  • 0
    thebrainitself 3 ay önce
    mutlak surette ne bir sıkıntı mümkündür ne de huzur. sıkıntı çekmeyen huzur bulamaz, huzuru anlayamaz.nitekim ıyiligin kötülüğe ihtiyacı vardır. tıpkı kötülüğün iyiliğe ihtıyacı olduğu gibi.
  • 0
    portakalsiz_lahmacun 3 ay önce
    mutlak sessizlik mümkündür
    bu işitsel bir sessizlik dışında olabilir çünkü bütün gürültülerin içerisinde yapayalnız kendi sessizliğinizde boğulabilirsiniz (tabii bunun süresi hiç belli olmaz orası ayrı)

    mutlak huzursa hiçbir teoride mümkün değildir kanımca
    hayat olasılıklara dayanır ve herzaman huzura engel olacak (mutluluğumuzu bozucak üzücü durumlar gibi) anlar gelişebilir bu şans ve bilinçaltı (bkz: beynin negatifliği) ile alakalıdır yani daha anlaşılır olarak ele alınırsa tam huzurluyum derken üzücü bir olayla karşılaşır ve tekrar huzurdan eser kalmaz
  • 0
    merid 3 ay önce
    sağır ve dilsiz olmak
  • 0
    utkuakdenz 3 ay önce
    evet mümkündür.
  • 0
    talhababa 2 ay önce
    kanaat bitmeyen bir hazinedir

  • felsefe

    felsefe tartışmalarını özgürce yapabileceğiniz bölüm.

    197 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    philosopher

    adamlar
  • bu bölümde kural yok. her tartışmaya açık bir bölüm.