iskilipli atıf hoca geyiği

    -2
    ibrahimisbilir 5.2.2017 02:07 ~ 02:07
    bu ismi ilk olarak 4. veya 5. sınıfta din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde "din ve atatürk" gibi bir ismi olan konuyu işlerken öğretmenimden duymuştum.

    hoca: din ve atatürk konusununda kitap yazanların eğitim sistemimizin yalanlarından olduğunu, atatürk'ün sırf foter şapkayı reddettiği bir yazı yazdığı için "iskipli atıf hocayı" astırdığını sürekli rakı içtiğini, ağzından sigarasının eksik olmadığını anlattı.

    bunu duyduğumda afalladım. nasıl olur böyle bişey atatürk birisi bir yazı yazdı diye nasıl astırır ? akşam babama bu olayı sordum böyle bişey mi olmuş diye. babam kim diyor bunu diyerek öbür gün okula gitti ben gene cevap alamamıştım.

    bi kaç sene sonra olayın gerçek yüzünü kurtuluş savaşı anlatılırken ufaktan gördüm.

    bu iskipli "'frenk muhalifliği ve şapka" adında bi broşür tarzı bi kaç sayfalık bir yazı yayınlıyor.

    bu yazıda şapka kanunun islama karşı yapılmış bir hakaret olduğundan tutunda takanın kafir olacağına kadar saçmalıklar yazmakta.(bkz: santranç günahtır)

    yıllardır muhafazakar kesmin içindeki bazı kişiler "iskipli atıf"ın bu yüzden asıldığını söyliyerek atatürk'ü kötülüyor.

    iskipli, istiklal mahkemlerinde yargılanıp asılmıştır.

    yargılanma sebepleri arasında bu hazırladığı broşürde vardır ancak tek sebep bu değildir.

    bu iskipli milli mücadele zamanında "teali islam cemiyeti"nin kurucularından.

    bu cemiyet "mustafa kemal ve arkadaşlarını" eşkiya olarak tanımlıyor, ingiliz ve yunan'ı vatana medeniyet getirecek kahraman olarak nitelendiriyor.

    milli mücadelenin islam'a göre yanlış ve buna katılanların cennet yüzü görmeyeceğini, milli mücadelecilere karşı durulması gerektiğini ve bunlarınallahın emri olduğunu söylüyor.

    asker kaçaklarını saklıyor. asker kaçağı olmaya teşvik ediyor.


    istiklal mahkemlerin'de yargyılanan insanların çoğu asker kaçaklığından ve milli mücadeleye ihanetten hüküm giymiştir.


    yani kimse yazı yazdı fikir belirtti diye asılmadı.

    atatürk düşmanlığı yapanların elindeki klasik kozlardan biridir "atıf hoca" gene ölüm yıl dönümü falan diye paylaşımlar yapılmakta onlar için bu yazıyı kaleme aldım.


    iyi puivlemeler :)
  • 0
    oschemat 5.2.2017 02:14
    adını bile duymamıştım puvo. ya da hatırlamıyorum.
  • 0
    hellomyfriend 5.2.2017 02:18
    bir çok yobazın bilmesine rağmen hale'n aynı şeyi söylemesine sebep olan durum...
  • -1
    meqt 5.2.2017 02:41
    şapka kanunu üzerinden atatürk'e sallayan inci nickli bir avel vardı o kadar savunma yapmıştı meğer milli mücadele karşıtı pi*lerin safsatalarını okutmuş bak sinirlendim
  • 0
    ismail5412 5.2.2017 23:54
    osmanlı zoruyla yaptı diyenlerde var.

    kazım karabekir'e de osmanlı emri gelmişti.
    0
    ibrahimisbilir 6.2.2017 04:42
    emir?
    anlayamadım puvo biraz daha açık yazarmısın?
    0
    ismail5412 6.2.2017 10:28
    mustafa kemal'i tutuklama emri
    0
    ibrahimisbilir 6.2.2017 13:14
    mustafa kemal'i tutuklama emri tüm osmanlı askerlerine verilmiş bir emirdir.
    veya uzatmadan kazım karabekir'in bir sözünü söyliyim:
    tek dağ başı mezar oluncaya kadar düşmanla mücadele ederek istiklalimizi kurmaya vicdanıma karşı ahd ettim

    hocalar devletin memuru, askeri midir ki iktidardan emir alsın?
    -3
    ismail5412 6.2.2017 16:30 ~ 16:31
    tüm osmanlı askerlerine verilmiş bir emir otomatik olarak kazım karabekir'e de verilmemiş midir? diğerleri olsa tutuklamazlar mıydı?

    osmanlı'nın da meclisin de şeyhülislam'ı yok mu? bunlar sadece islam'ın kurallarına göre mi karar veriyor yoksa yukarıdan gelen emre göre mi veriyordu?

    ki ayrıca ben zaten bu şekilde savunuluyor dedim, savunuyorum demedim.
    0
    oncugenclik 6.2.2017 17:06
    niye -3 oylamislar lan seni .
    0
    ibrahimisbilir 6.2.2017 17:14
    bu başlık +9 u görmüştü puvo
    tüm yorumlar eksilenmiş durum da kaç hesap açmış herif hiç mi işi gücü yok bende anlam veremedim.

    nasıl bi kuyruk acısı varsa artık:)
    1
    oncugenclik 6.2.2017 17:18 ~ 17:18
    amk yobazin birinin işidir kesin . sözlükte belli başta aşırı yobaz var şimdik suç atmayım sonra burda solcuları kayırıyorlar diyorlar.
    1
    ibrahimisbilir 6.2.2017 17:25
    bak yazıyı beğenmeyebilir eyvallah eksile geç. hadi çok zararlı bir iş yaptığımı düşündün içeriğide vitrinden attın.

    yorumlardan ne istedin? :)

    bu sağ sol meselesi değil zihniyet meselesi. hınç meselesi, intikam meselesi.

    0
    oncugenclik 6.2.2017 22:26
    puivde sayko çok adam üşenmemiş o kadar hesaba girip eksilemis ama helal olsun valla 😂😂
    0
    ibrahimisbilir 6.2.2017 17:12
    tamam puvo bende bunu diyenler için konuştum.
  • -2
    mehmetcemrekisa 6.2.2017 15:46
    atıp tutmak kolay biraz kanıt gösterin. önceki olaylar gibi devlet kanıtları istemiyorum, zaten bu adamın sevmediği kişiler devletin sahibi.
    1
    ibrahimisbilir 6.2.2017 16:09
    ıtıp tıtmık kılıy bırız kınıt gıstırın
  • 1
    meqt 8.2.2017 21:38
    yediremeyen bir ibn evladı gelmiş ve içerik dahil yorum atan herkesi eksilemiş alşskdjfxşlkşdlscxf
    1
    ibrahimisbilir 8.2.2017 21:49
    isteyen istediğini yapsın ben dönmezem doğru bildiğimden