ateist ve bilim

    17
    magic 7.10.2017 10:50
    abi şu ateistlerin ben bilim adamıyım havası bana o kadar komik geliyor ki. bir bilim adamı bence ateist olamaz. neden mi? çünkü puvo bundan 100 yıl önce teslaya gülen yapamazsın diyen bilim adamlarıyla aynı yobazlıkta bu ateist bilim adamları. sen evrenin sırrına mazhar olmadan, her şeyi ölçebilecek teknik aletlere ve gerekli zekaya sahip olmadan, sırf senin şu anki ölçüm aletlerinle gözlemleyemiyorsun diye nasıl tanrı kesinlikle yok diyebilirsin? zamanın ötesini bile göremeyen aciz beyninin her şeyi bilebileceğine nasıl inanırsın. işte bu yobazlıktır. bir bilim adamı en kötü ihtimalle agnostik olup bunu tam olarak bilemeyeceğini söylemelidir. ama inanç olarak yaratıcıya inanması onun biliminden bir şey eksiltmez. inanç doğruysa insanın hayatına anlam katar, pozitif yöne sürükler, motivasyon sağlar. ki bence bilim adamları da her zaman yanlarında o yüce varlığı hissederek çalışıyorlar.
  • 2
    hurshit 7.10.2017 11:01
    ben müslümanım ama sana katılmıyorum. celal şengör bildiğin gibi ateist ve bu ülkenin yaşayan en büyük 3-4 bilim adamından bir tanesi. tabi tanrı varsa gibi cümleler kuruyor arada buda %100 ateist olmadığını gösterir.

    zaten bence bir insan asla %100 ateist olamaz, içinde doğası gereği hep bir şüphe kalacaktır.
    0
    magic 7.10.2017 11:17
    o dediğin adamı tanımıyorum ama bir videosunu görmüştüm hiçbir argümanı dinlemeyip tesadüf tesadüf diye kafasını sallıyordu cidden komikti. tam olarak o sayfığım bağnaz bilim adamı tanımı gibi. ha karşısındaki adam çok bilinçli konuşmuyordu ama yine de gerçek bir bilim adamı önce tezleri dinler.
    1
    hurshit 7.10.2017 11:19
    yok yav naptın. celal şengör sadece alanında değil hemen hemen her alanda çok yüksek donanımlara sahip bir insan. keşke inançlı olsa da müslüman bir bilim adamı olarak bilinse. dünya çapında saygın bir bilim adamı.

    fatih altaylının programına ilber ortaylı ile çıkıyor genelde. aşırı keyifli oluyor izlemesi boş vakitlerinde izlemeni tavsiye ederim.
    0
    magic 7.10.2017 11:22
    şimdi resimlerine baktım aynen de o adam. videoyu bulamadım ama. aziz sancar’a bak bi de adamın nobeli var.
    1
    hurshit 7.10.2017 11:28
    tabi aziz sancar da çok büyük bir bilim adamı fakat kimya üzerinde o.

    celal şengörün sevdiğim yanı her alanda donanımlı olması. mesela sana fatihin veya 3. mahmudun her gününü anlatabilir. oradan çıkıp fransız edebiyatı hakkında kitap bile yazabilir. o dediğim programlardan sadece 1 tanesini bile izlesen anlarsın.

    konuyu bu kadar uzatmamın sebebi bende sevmiyordum 2 sene önce celal şengörü sırf ate diye :) şuanda ne kadar ön yargılı olduğumu anlıyorum eskiden.
    0
    magic 7.10.2017 11:45
    yok ben önyargılı değilim herhangi bir ateiste karşı. sadece ateizmle bilimi bu kadar bağdaştırmalarına anlam veremiyorum ve sinir oluyorum. madem bilimciler ateist oluyor, bundan 2500 sene önce bile ateistler vardı onlar şimdi bilinen bilimden daha fazlasını mı biliyorlardı mesela? anlamıyorum bu bağdaştırmayı yapanları
    1
    hurshit 7.10.2017 12:59
    bağdaştırmak saçma olur zaten.
    0
    magic 7.10.2017 11:51
    bu arada tarihi bir bilim olarak görmüyorum puvo hatta tarihçiler de görmüyor
    1
    hurshit 7.10.2017 12:59
    bilim değilse de çok önemli bir ilim diyebiliriz.
  • 0
    lafleur 7.10.2017 12:42
    images-cdn.9gag.com/.../ajnLZjQ_700b.jpg
    şuna bi bak da yorum yazacak zamanım yok şuan. uzun uzun tartışırız bunu ;)
    0
    magic 7.10.2017 13:26
    aynen tablo bu zaten. zamanında din doğru bilinirken bilime ne de güzel katkılarımız olmuş.
    0
    lafleur 7.10.2017 16:01
    gerçekten inanılmaz bi bakış açısı.
    hala din doğru bilinirken falan diyosun. 2017 yılında. gerçek islam bu değil demekten bıkmadınız. 55 fraksiyonu gerçek değil de türkiyede yaşananı gerçek..
    islam bitti. altın dönemlerini yaşadı ve söndü. saplantılı zihinlerin getirdiği noktadayız şuan.
    siz islamı böyle evrensel mükemmel bişey zannediyorsunuz. tam tersine yerellikten öteye gidemeyen 2017 yılında insanlığa hiçbir şey katmayan bir kurum.
    0
    mkll 7.10.2017 16:10
    ne alakası var kardeşim, islam yerel bir din değil. altın dönemini falan da yaşamadı öyle osmanlıyla falan. islamın altın dönemi sahabeler zamanıdır sonra zaten hep insan nefsi girdi işin içine.

    ben bir müslüman olarak tüm evrensel haklara saygılı, iyi insan olmayı kendine ilke edinmiş, her zaman adalet diyen, bir karıncayı bile incitmeyen birisiyim. bana bunu sağlayan islamın ta kendisidir.

    yobazlara bakarak islamı değerlendirmeyin. şuan müslümanım diyen kişilerin çoğu maalesef müslümanlığa en çok zarar veren beyinsizler.
    0
    lafleur 7.10.2017 16:29
    islamı herkes işine geldiği gibi kullanmakta hocam. ufacık bir birlik olmadığı gibi parçalarından geçilmiyor ortalık. altın dönemi osmanlıdır da demedim. altın dönemi her neresiyse zaten çoktan bitmiş diyorum. nefis nedir diye dönüp baktığınız zaman insanın kendisinden başka birşey değil.
    hocam herkes iyi insandır zaten. herkes iyi erdemlere sahiptir. kimse çıkıp sorun bende demez ki. islamın kendisi falan da değildir. seni yetiştiren insanlardan deneysel tecrübelerinden gelir. islamın yaşandığı bir çevrede bunu bir gerçek olarak benimsemen normal. ama evrensel falan aman diyim. malum örnekleri biliyorsunuz bu kadar safça bakmayın lütfen.
    yobazmış bilmem neymiş beni ilgilendirmez hocam.
    0
    mkll 7.10.2017 16:34
    işi gibi kullananlar beni ilgilendirmez. ateizmi de işine geldiği gibi kullananlar var, bilimi de, kapitalizmi de. o insanın doğasından gelen bir şey.

    islam benim için kurandır, kuranda yazılmış en güzel kitaptır. ben kişisel olarak islamı anlıyor ve yaşıyorum. ona buna bakarak, yok birlik olmuş, yok parçası olmuş beni ilgilendirmiyor. allah insana akıl vermiş ve bir kitap göndermiş. açar okursun, anlarsın kimseye de ihtiyacın yoktur.

    %99.9'u saçmalasa bile beni ilgilendirmez. islam allah ile benim aramdaki bir şeydir. ben yinede anlamayı ve anlatmayı bırakmam.
    1
    magic 7.10.2017 16:30
    anladığım kadarıyla okuduğunu anlamayan ve yazdığı da anlaşılmayan bir insansın. polemiğe girmeye değmez. çok zekisin bilim adamısın inancında başarılar
  • 1
    www 7.10.2017 16:16
    aklıma o kadar şey geldi ki yazmaya üşendim. bende böyle bir şeyim işte.
  • 1
    pass 10.10.2017 12:10
    bir bilim adamı bence ateist olamaz.

    einstein direk çürütüyor bu iddianı.
    0
    magic 10.10.2017 14:47
    bence görecelik belirtiyor. einsteinin ateist olduğunu ilk kez duydum. einstein ateistse binlerce türk islam bilim insanını yok sayabiliriz ne dersin sayalım mı
    0
    bcaa 10.10.2017 14:52
    tübitak varken sırtımız yere gelmez .d