7

hadis nedir? ne değildir?

hadis veya hadîs-i şerif (ar. اَلْحَدِيثْ ‎ veya اَلْحَدِيثِ اَلشَرِيفْ ‎), lügatte söz, haber, sonradan vücuda gelen şey anlamına gelen hadis dînî terminolojide bir rivayet zinciri ile islâm peygamberi muhammed'e dayandırılan ve kendisinin değişik olaylar ve sorunlar karşısında veya kur'an'ın âyetlerini açıklamak için söylediğine inanılan söz, fiil ve takrirleri (onaylama) ifade eder. hadislerin toplanması, nakli ve eleştirisi ile ilgilenen kişiye muhaddis (hadisçi) denir.

bir hadisin sahih olarak kabul edilmesi için gerekenler nelerdir?

1. râvîleri âdil olacak (adalet, ravinin her türlü günahtan ve mürüvvete aykırı olan hallerden uzak olması demektir.) (peygamberler bile günahsız değilken bir kul günahsız olabilir mi? olsa bile bunu allah dışında kim bilebilir?)
2. râvîleri zâbıt olacak (zabt, ravinin gaflet içerisinde olmayıp, uyanık ve dikkatli olması; hadisi ezbere rivayet ediyorsa istediği anda okuyabilecek ve hatasız aktarabilecek şekilde ezberlemesi; kitaptan rivayet ediyorsa, hadisi aldığı andan itibaren başkasına aktarana kadar değişikliğe uğratmadan koruyabilmesi; mana ile rivayet ediyorsa, manayı bozacak durumları bilmesi demektir.)
3. senedi kesintisiz olacak(yani baştan sona kadar senette bulunan her ravinin, hadisi bizzat hocasından görüşerek almış olması gerekir.)
4. şaz olmayacak (şaz hadis, sika bir ravinin, kendisinden daha sika bir ravinin rivayetine veya kendi derecesindeki birden çok sika ravinin ortak rivayetlerine aykırı olarak rivayet ettiği hadisdir.)
5. illetli olmayacak (illet, hadisi çoğu kere zayıflığa götüren, zor anlaşılabilen kusurdur. bu kusur tespit edilince hadis sahih olmaktan çıkar. )

ancak çok önemli bir nokta atlanmaktadır bir hadis allah'ın sözü olan kur'an ile çelişemez. yani en mühim olan özellik allah'ın peygamberinin allah'ın sözüne aykırı söz söyleyemeyeceğidir.

ki hadis ilmi içerisinde bir çok tartışma mevcuttur. sünniler buhari ve müslimi en sağlam hadisçiler olarak kabul ederken şii'ler bu kimseleri dinsizlikle itham eder.

velhasıl hadisler islamda kısas oluşturabilecek kaynaklar değildir. rehber olarak yalnızca kur'ân alınmalıdır. islam ancak allah'ın sözüyle yaşanır.
  • 2
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    (pi: @sevde)(pi: @piiuv) nerdesiniz?
    -1
    piiuv 6 ay önce
    bekle geliyorummm :)
    2
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    sade bir türkçe kullanmanı bekliyorum :)
    0
    hedap 6 ay önce
    Google>sorularla İslamiyet>Ctrl+c>ctrl+v
    0
    piiuv 6 ay önce
    en azından ateist forumlarından ctrl v yapmıyoruz
    3
    hedap 6 ay önce
    bunun için geldiysen geri git bence:)
    sıradaki cevaplari yazıyorum.
    olmayan aklınla bize akıl verme.
    olmayan ilminle yine konuşu...
    şimdi daha devam edicem ama bu seferde altında kalacağın konunun saptırılmasini istemiyorum:)
    1
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    yalnız kopyala yapıştırla tartışmaya gireceksek 3 yaşındaki kuzene devredeceğim?
  • 1
    piiuv 6 ay önce
    puvom hadis nedir sorusuna cevap alabileceğin en kötüyerden ctrl v yapmışsın ama vikipedi :) neyse diyorum " kur'an'ın âyetlerini açıklamak için söylediğine inanılan söz," cümlesinden belli ediyor vikipedi.
    onun yanı sıra sahih hadisin şartlarını yazmışsın ama araya kendi yorumunu katmasaydın tam benim paylaşacağım içerik olabilirdi :)

    1. madde de sorduğun soru sana yakışmadı be :) öncelikle peygamberlerin günahı olmaz onların ismet sıfatı vardır bunu araştırırsın :) ravinin adil olması ise usulü hadisin önemli parçasındandır ki günümüze gelen sahih hadisleri ve hadisleri bu şarta borçluyuz :) ancak o şartta insanın günahsız olması kastedilmemiştir zira insan günahsız olsa adı insan değil melek olurdu o şartın detayına bakarsan takva sahibi olmak denir buda küçük ve büyük günahlardan sakınmak ile olur bu gayretle de gafletten uzak olur ve bu muhaddislere adil denir.

    hadisler kuranla çelişmez zaten sen gibi düşünenler hadisleri aklıyla tarttığı için ve akıl da aciz olduğu için yanlış mana çıkartıp öyle zannediyorsunuz.
    hadis ilmi içinde öyle dediğin gibi bi tartışma yoktur 1440 yıldır nasıl yaşadıysak bundan sonrada bu din böyle yaşanmaya devam edecek .

    şiileri örnek vermen tuhaf olmuş ama şiilerin şartlarına baktığında sadece kendilerini müslüman saydıklarını ve herkesin onlara tabii olmasını istemeleri gibi şeyleri görürsün. ancak peygamberin ve ashabının yolundan gidenlerin kurtulacağını unutma :)

    velhasıl hadisler kurandan sonra esas alınacak kaynaklardır. rehber olarak kuran ve sünnet alınmalıdır. islam ancak allahın(svt) ve resulullahın (sav) sözüyle yaşanır. eyvallah

    2
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    evet hadis nedir açıklamasını bilgi edinmek kullandığım yegane kaynaktan aldım gizlemek istesem bi kaç kelime değiştirirdim :) vikipediden haberdar olmana sevinmekle beraber şaşırdım :)

    ilk günahı kim işledi? hz adem değil mi?

    buhari ve müslimde kur'an la çelişen birsürü hadis var.
    bkz:
    “allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
    müslim-iman 302; buhari 97/24, 10/29; hanbel 3/1

    “dinini değiştireni öldürün.”
    nesai 7-8/14; buhari 12/1883
    çeliştiği ayet
    dinde zorlama yoktur.
    2-bakara suresi 256


    ben sizden erkek olsun, kadın olsun hiçbir çalışanın ürettiğini boşa çıkarmayacağım. hepiniz birbirinizdensiniz.
    3-ali imran suresi 195
    çeliştiği hadis:
    “kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir.”
    buhari 9/1391

    bu hadisleri rehber olarak almak şirk değil midir müslüman kardeşim?

    akıl aciz değildir. allahın yarattığı en güzel ve en mükemmel varlığın aklının aciz olması nasıl söz konusu olabilir?

    türkiye'de 500 bin şii caferi. dünyada 300 milyon şii varken şiileri nasıl örnek vermem? onlarda allahın kitabına inanıyor belki de onların ki doğru?

    velhasıl cevaplarını bekliyorum. kaynak göstermeden söyledğim şeylere yanlış diyerek geçiştirmeye çalışman sadece acizliktir.
    0
    piiuv 6 ay önce ~ 6 ay önce
    hz ademin(as) ilk insan olduğunu ve peygamberlik vazifesininde dünyada başladığını da hatırlarsan sorun kalmaz :)

    “allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” hadisin lafzı öyle değil böyle...
    "rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın o'na secde eder. dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler.)." (buhari, tefsir, nun ve kalem 2, nisa 8, tevhid 24; müslim, iman 302)
    burda geçen baldırın açılması tüm gerçeklerin ortaya çıkması ve hesabın bütün dehşetiyle görülmesi manasındadır ki ayetle çelişiyor demişsin aynı mana ayettede geçer

    "baldırların açılacağı (işlerin zorlaşacağı) ve kâfirlerin secdeye çağrılıp da gözleri düşmüş ve kendilerini zillet kaplamış bir hâlde buna güç yetiremeyecekleri günü (kıyamet gününü) düşün. hâlbuki onlar sağlıklarında secde etmeye çağrılıyorlar (ve buna yanaşmıyorlar)dı". (kalem suresi 42-43) ayetlerinde "keşfu's-sak" kelimesiyle aynı mana kastedilmiştir :))))

    2. olarak da “dinini değiştireni öldürün.”
    nesai 7-8/14; buhari 12/1883
    çeliştiği ayet
    dinde zorlama yoktur. 2-bakara suresi 256 demişsin ama iman eden kişiye zorlama olduğunu sadece dini tercih ederken zorlama olmadığından haberin yok galiba :)

    ayrıca din değiştirene mürted denir mürtedin de durumu ise mezhepsel olarak farklılık göstersede kahirinde ittifak edilmiştir.
    mürted islama ve müslümanlara ihanet ettiği için bir kere ihanet edenin birdaha edeceği göz önünde tutularak mürtedin hayat hakkı yoktur. ancak bu da bi şekle tabii tutulmuştur. mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvela ona o mesele en ince teferruatına kadar anlatılıp izah edilir. belli bir süre takibe alınarak, takıldığı hususlarda iknaya çalışılır. bütün bunların fayda vermediği zaman da artık o insan islam bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu anlaşılınca ona göre muamele yapılır.
    “müslüman bir kimsenin kanının dökülmesi ancak şu üç şeyle helal olur: evli olup zina eden, haksız yere bir kimseyi öldüren ve dinini terk edip cemaatten (islam camiasından) ayrılan kimse.” (müslim, kasame, 25,26 ; tirmizi, hudud,15; ebu davud, hudud,1; nesaî, kasame,5,14)

    “kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir.”buhari 9/1391 bi kere buhari de böyle bir hadis yok yani öyle bir karalama kampanyası yapıyorsunuzki artık hadiste uydurmaya başladınız. senden ricam her önüne geleni kopyala yapıştır yapma :)

    şüpheyle yaklaştığın bütün hadisleri netce açıkladım ki eğer fark ettiysen hepsini anlamak çok basit aslında ama anlamak isteyene. yeter ki anlamak iste :)

    eğer aklınla kuranı tartıp bana aklınla yorum yapacaksan kuranın korunduğu gibi aklınında korunmuş olması lazımki bana doğru bilgiler verebil aksi taktirde aciz ve noksan olan insan aklının hiçbirzaman öznel yorumları vahyin önüne geçecek potansiyel de olamaz.

    ayrıca sana karşı hiçbirzaman geçiştirici yorumlar yapmadım en sonki çalışmamı titizlikle 1 haftada bitirmiştim unuttuysan :)reddiye :)

    hasılı kelam vesselam islamiyette senin kusur gördüklerin senin kusurundur zira islamiyet kusursuzdur. cevabı verilemeyecek hiçbir soru elhamdulillah yok :) tereddüt etme tebessüm et :)
    0
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    helal ve haramı sadece allah belirlemez mi?

    bana aklımı kullanmmı bizzat allah öğütlerken bu bağnazlığa davet etme sebebin nedir?

    savunman hafif bir tabirle beş para etmez. mezhepler konusunda görüşmek üzere. kendine dikkat et ve türkçeyle kal.
    0
    piiuv 6 ay önce
    her konuda beklerim ama umarım bidahakine geçiştirmezsin
    2
    hedap 6 ay önce ~ 6 ay önce
    şimdi birincisi hz. adem ilk insan değil, allah'ın insanlık bahşettiği ilk insandır. yani düşünebilme sorgulayabilme, akledebilme yetisine sahip ilk insan.
    sonuçta günah işlemiştir ve bu günah hadislere yazılı olarak geçmiştir.
    sırf kendi cehaletini maskelemek için gerçekleri saptırma.
    doğru olan gerçektir.
    şimdi buraya kadar taktiğin maske düştü.

    ikincisi; hadisin lafzı "eyle değil beyle" derken ki cehaletin hepten güldürücü.
    bir kere sözde iki hadiste vardır.
    ikisi de farklı kitaplarda yazmaktadır.

    sen şimdi ne yaptın?

    bir hadisi inkâr ettin, diğer biri hadisi --sirf işine geldiği için-- kabul ettin. şimdi burada sen görüntü itibariyle hadis inkârcisi oldun.
    peki dinden çıktın mı? hayır.
    neden? çünkü hadisler dini hükümler değildir. reddetmen veya kabul etmen, senin imanından eksiltmez, artırmaz.

    neyse konuya dönelim.

    hadis "allah ahirette..." diye başlıyor.

    bu şekilde gayba ait bilgilerin sadece ve sadece allah tarafından belirlenen kısımlarının, nebiye vahiy olarak geldiği ve bu vahiylerin nebi tarafından mushaflara yazıldığı ve bu mushaflarin da kur'an haline getirildiği hepimizin bildiği bir gerçek mi? evet.
    peki müslime ve buhariye ne oluyorda, allah'ın apaçık bir şekilde gayba ait vermiş olduğu vahiyi, insanları kur'an'a yöneltmek yerine, bakın ben bunu nebinin söylediğini duydum diyen hadiscilerden, sanki kur'an da yazmıyormus gibi başka bir kitaba ekliyor?
    bu görevi ona kim verdi?
    allah'ın vahiylerini, kur'an ayetlerini, bir kaç kelime değiştirip, insanların aklını karıştıracak şekilde yazma görevini kim verdi?
    sen kur'an da bulunan bir ayeti neden hadis olarak kabul ediyorsun?

    bu hadis-ikinci hadisten bahsediyorum-
    bildiğin kur'an ayetidir ve bunu ayet olarak görmeyip evet bu doğru bir hadistir demek, apaçık müşriklerin yapacağı bir iştir.

    çünkü müşrikler, kur'an ile yetinmez, kur'an'a alternatif kitaplar ararlar.

    ---

    dinini değiştirenlere ölüm?
    pardon siz kimsiniz?
    neye göre karar veriyorsunuz kan dökmeye?

    allah'ın izniyle mi? yoksa o taptiginiz müşrik atalariniza mi?
    bu tür müşrikler, sizin gibi ilk zamanlarda da vardı.

    ve onlara yaptıkları yanlış denildiklerinde bak ne demişler?

    onlara (müşriklere): allah`ın indirdiğine uyun, denildiği zaman onlar, “hayır! biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız” dediler. ya ataları bir şey anlamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler? “bakara suresi 170. ayet

    senin ataların dinden döneni öldür! diyor, ama allah dinden döneni öldür demiyor?

    sen allah'ın dediğine mi? yoksa atalarının dediğine uyan müşriklerden mi olacaksin?

    allah ne diyor?
    ey inanıp güvenenler! sizden kim dininden dönerse allah, çok geçmeden onların yerine sevdiği bir topluluk getirir; onlar da o’nu severler. inanıp güvenenlere karşı saygılı, âyetleri görmezden gelenlere karşı başları dik olur. allah yolunda mücadele eder ve kınayanın kınamasından korkmazlar. işte allah’ın lütfu budur; onu, tercihini doğru yapana verir. allah’ın imkanları geniştir, her şeyi bilir.” (mâide, 5/54

    demek ki allah dinden döneni öldürün demiyor.

    kendilerine açık belgeler geldikten ve allah’ın elçisinin/kitabının hak olduğuna şahit olarak inanıp güvendikten sonra da âyetleri görmezlikte direnen (kâfir olan) bir topluluğu allah hiç yola getirir mi? allah, yanlışlar içinde olan bir topluluğu yola getirmez.

    bir insanin her ne olursa olsun, ölene dek tövbe kapısı açıktır.

    -----------kafir olsa bile---------lmeden) dönüş yapıp kendini düzelten olursa başka. allah onları bağışlar ve iyilikte bulunur.” (âl-i imrân, 3/86-89)

    ----
    "müslüman bir kimsenin kanının dökülmesi ancak şu üç şeyle helal olur:"
    diye başlayan rivayete inanan açık ve net bir şekilde allah'ın lanetledigi bir insandır.

    ne demek lan müslümanın kanını dokmenin helal olduğu durumlar?
    siz nasıl insanlıktan çıkmış mahlukatlarsiniz?

    allah'ın kâfire bile, kendisine inanmayan ve ona karşı kafirlik yapanlara tövbe kapısı açık tuttuğu bir dünyada müslüman kanı dökmenin neresi helal olabilir.

    haksız yere insan öldürenin cezası kısastir.
    kısas cezasını tutup çekip müslüman kanı dökme hakkını elde etme hakkına hangi akla hizmet inandiniz?

    hepsini geçtim, kâfire bile tövbe kapısı açık.
    zina günahını işlemiş veya dinden dönmüş diye insan öldürmek nedir?

    işte bu zihniyet, afganistan'da başı açık gezdi diye, kadını toprağa gömüp taslayarak öldüren cahiliye dönemi zihniyetidir.

    ülke için ne kadar tehlikeli olduğunuzu, imkân bulamadığiniz için göremiyoruz.

    bu hadislere inananlarin eline imkân geçse, ışid bu hadiscilerin yanında masum kalır. ışid nasıl ki hadislerden insan kanını dokmeyi hak buluyorsa kendine, işte terör örgütüne mensup olmayan, ama eline fırsat geçse onlardan bile daha tehlikeli olabilecek potansiyeli bulunduran aşırı dinci insanlar, motivasyonunu, işte bu hadislerden buluyor.

    hadis hadis ile açıklanmaz.
    eğer islam dininin temel kaynağı kur'an ise, her şey kur'an ile açıklanır.

    islamiyette kusur yok. ama sizin bu yalan yanlış hadisleriniz islami kusurlu hale getiriyor.


    1
    samurayolanmohikan 6 ay önce
    şerefsizim ağlamamak için kendimi zor tutuyorum. sen adamsın.
    0
    hedap 6 ay önce
    devamı daha bomba gel hele gel gel ahaha
    0
    piiuv 6 ay önce
    "hz. adem ilk insan değil, allah'ın insanlık bahşettiği ilk insandır." bu cümleden sonrasını okumak zihnime derin hasar verdi maalesef daha fazla yorum yapmayı hakka haksızlık görüyorum bi gün aynı dili konuşursak anlaşabiliriz umarım.
    hadisler dinin kaynağı değilse "ve bu günah hadislere yazılı olarak geçmiştir." diye örnekte verme. kurana bak ! kuranda yazmayan ama hadislerle açıklanan şeyleride yapamazsın o halde :) kurana haksızlık olur (!) namazıda kafana göre kıl orucu bozan şeyleride kurandan bul bakalım ? heee iftarınıda eşek etiyle açabilirsin kuranda yazmıyor :) gibi gibi vs çok şeyler var ama sende bunu idrak etcek mekanizma yok :) ama umarım bu ramazanda hidayete erersin (amin)

    1
    hedap 6 ay önce ~ 6 ay önce
    niye vermeyeyim?
    adam sana kaynak olarak verdiğin hadislerde hz. adem'in ilk günahkar olduğunu okuduğunu söylüyor.
    sen neden evet ilk günahkar bizim hadislerimize göre hz. adem'dir demekten çekiniyorsun?

    yoksa hadis mi inkar ediyorsun?
    vay seni gidi hadis inkarcisi...
    işte böyle ipini sererler.

    gerisinde yazdıklarımı okuyacak ve en önemlisi anlayacak zihin kapasiteni olabildiğince zorlayacak şeyler doğru.

    ayrıca kur'an'a göre namazin nasıl kılınması gerektiğini de buraya ayet ayet dökecegim evet.
    ve sen yine böyle acınacak halde kalacaksın:)

    orucu bozan şeyleri de kur'an'a göre ayet ayet yazacağım.
    ben bunları kur'an'ı okuyarak buldum.
    sen de bir müslüman olarak araştırmak ve bulmakla mükellefsin.

    ben bir müslüman olarak kuran'da bunları bulmak istemiyorum, bulsam da uygulamak istemiyorum dersen eğer, allah'a inaniyorum demenin de içi boş bir söylem olacağı aşikardır.

    ayrıca; eğer allah eşşek etini yasaklamamissa, eşşek eti haram değildir. allah'tan başkası adına kesilmediği sürece.
    sen şimdi bunu o acınacak aklınla, dalga geçmek için söylüyorsun ama, kuran'da haram kılınmayan bir yemeği sen neye dayanarak haram kılıyorsun?

    kuran'da haram olmayan her şey helaldir.
    yemek ve damak zevki, insanların yaşadığı bölgelere ve çeşitliliğe göre değişir.
    evet domuz eti dışında her türlü etle, iftar açılabilir.

    müslüman bir çinli, yaşadığı bölgenin yemek kültürüne göre orucunu açabilir.

    özetle kur'an'ın haram kıldığı yiyecekler haricinde ki her şey helaldir.

    çünkü yasağı sadece allah koyar, kullar ekstra yasak koymakla değil, o yasaklara uymakla mükelleftir.

    ---

    umarım bu ramazanda allah'a ve peygamberlerine attığınız iftiralara bir son verirsiniz,
    umarım bu ramazanda aklınizi kullanmaya başlarsınız
    umarım bu ramazanda dini kurallarınizi, allah'tan önce araya koyduğunuz beşerlerden sonra sırası gelirde allah'tan almayı bırakir, önce allah'ın kurallarına bakar, sonra o kurallara uyuyor mu diyerek ve sorgulayarak uygularsiniz.

    ayrıca senin o saçma sapan rivayetlerine cevap olarak verdiğim ayetler yeterli gelmiş olacak ki, onların reddedilmesinde bir sakınca görmediğini itiraf etmek zorunda kalmış ve itiraz etmemissin.

    yada senin tabirinle itiraz etmeye yetecek mekanizma sende yoktur belki kim bilir.

    sen bizi düşünmeden önce içine düştüğün bu bataklıktan nasıl çıkacaksın onu düşün.

    çünkü allah seni cennetine kendi sözlerine uyarsan alır.
    allah'ın emirlerine karşı gelerek, spor niyetine ve gösteriş amacıyla namaz kılarak varacağın yerin cennet olmadığını da bizzat allah söylüyor.

    vay haline o namaz kılanların ki,

    onlar namazlarının özünden uzaktırlar.

    onlar halka gösteriş yaparlar. maun4

    1
    piiuv 6 ay önce ~ 6 ay önce
    kardeş nasıl bi kafa yaşıyorsun oksijen sana yaramıyor galiba ama :) puivde imtihanım sensin ve ben sana sabredecem. kuranda yazmayan şey haram değilse ozaman sen b*k ta yemekten çekinmezsin çünkü yazmıyor?
    1
    hedap 6 ay önce ~ 6 ay önce
    yazdıklarım sende baya travma etkisi yarattı herhalde:)

    okudun mu? yoksa basın dönmeye başlayınca bıraktın mi yarıda?

    kuran'da haram edilmeyenler helaldir dedim ve ekledim.
    allah'tan başkası adına kesilmediği sürece.
    bu dediklerimden bok yemek gibi bir kavramı nasıl çıkardın?
    kendinde misin?

    allah'ın haram kılmadigi bir yemeği, beşerin haram kilamayacagini kabul etmek bu kadar travmatik bir etki yaratmali mi?
    sadece evet, allah'ın emrine göre eşşek eti haram değildir, ama kültürümuz gereği yemiyorum diyebilirsin.
    neden bunu demek yerine o zaman bok ye demeyi tercih ettin?
    yoksa bilinçaltında böyle bir eylem mi yatıyor?

    edit: kuran'da yazmayan her şey haram değildir de demedim. kuran'da haram olduğu belirtilenler dışındakilerin hepsi helaldir dedim:)
    duzeltmissin ama olmamış.

    bir daha oku.
    bir daha.
    biliyorum okumak senin için zor ama dene.
  • hayata dair

    Bu bölümde ibretlik hikayeler ve komik paylaşımları bulabilirsiniz..

    1886 takipçi
  • aboneliği iptal et
  • moderatörler
    gaddarus
    hellomyfriend
    darkier
    polinezyali
    caytiryakisi
    plumerion

  • bu bölüm #karışık bölümünün alt bölümüdür.

  • bölüm kuralları

    • bölümü takip etmeyi unutmayınız..!
    • konu dışında paylaşım yapmak yasaktır..
    • reklam amaçlı paylaşım yapmak yasaktır..
    • bölüm ile alakasız paylaşım yapmayınız..
    • başlıklarınızı her zaman ilgili bölüme açınız..
    • +18 başlıkları +18 içeriği işaretleyerek paylaşınız..
    • kurallara ısrarla uymayıp tekrar eden yazarlar bölümden engellenecektir..
    • başlıklarda ve yorumlarda herhangi bir kişinin ailesine hakaret,küfür ve rencide edici içerikler kesinlikle yasaktır..
    • şahsınıza yapılan küfür-hakaret  gibi içerikleri puiv moderatörlerine bildiriniz..