12

yırtılan damar tekrardan nasıl kapanıyor?

puiv'deki doktorlara sorumdur.

(pi: @rio)
(pi: @madam_aylak)
(pi: @magic)

bazı operasyonlarda ana damara dahi bir iğne ile dalıyorlar, oraya boru vesaire sokuyorlar.

ya da basit bir kan alımında, sonuçta damarımıza bir iğne giriyor. orayı yırtıyor ve oradan kan çekiyor.

orası tekrardan nasıl kapanıyor? örneğin anjiyoda falan baya atar damara giriş söz konusu, nasıl geri kapanıyor ki o damar? dikmiyorlar çünkü onu biliyorum veya başka bir şey yapmıyorlar.
  • 0
    msaid08 21 gün önce
    bknz: google.com
    3
    bizanskurdu 21 gün önce
    saidcim, küfür ettirme beni evladım
    0
    msaid08 21 gün önce
    ya ama espri de yapamıyorum ağlicam bak
  • 4
    horseman 21 gün önce ~ 21 gün önce
    damarların en büyük ve en önemli özelliği olan, kendini yenilemesi ve kan akış dolaşımının tekrar sağlaması için gerekli olan şey, damar dinlemektir. özellikle muslum gursesin damarlar üzerinde çok ciddi iyi anlamda etkisi vardır. damar dinleyelim, dinletelim damar fm 96.9
    2
    msaid08 21 gün önce
    ya ben de ciddi ciddi okuyorum ksflsşlgalfk
    2
    horseman 21 gün önce
    :dd
    3
    gaddarus 21 gün önce
    müslüm gürses türkiye'de gelmiş geçmiş en iyi damar cerrahlarından biridir. saygı ve rahmetle :)
    2
    horseman 21 gün önce
    iğnesiz tedavi yöntemini keşfetti, nestersiz kalbe nasıl mudahele edilir onu gösterdi. daha nabsin muslum baba
    2
    gaddarus 21 gün önce
    kendisi kesici alet kullanmadı ama milletti kendi kendine kestirdi babaaaa
    1
    horseman 21 gün önce
    peçeten olayım... dur yanlış geldim galiba :dd
    1
    gaddarus 21 gün önce
    aman aman dur ortalık zaten karışık :d
    1
    horseman 21 gün önce
    :dd
    1
    bizanskurdu 21 gün önce
    baba işinde çok iyiydi. anjiyoyu rakı ile yapardı.
  • 3
    aydakigunes 21 gün önce
    (pi: @binaenaleyh)'i de unutmamak lazım :d
    1
    bizanskurdu 21 gün önce
    maşallah, her taraf doktor
    2
    aydakigunes 21 gün önce
    analar ne doktorlar doğuruyor
    3
    horseman 21 gün önce
    analar doktorlar doğurmuyor, (pi: @binaenaleyh) ler doğuruyor. (pi: @binaenaleyh) ler de doktor oluyor :d
    1
    binaenaleyh 18 gün önce ~ 18 gün önce
    böyle şeylere hep geç kalıyorum :)) yaklaşık iki hafta önce kaza gördük yolda, hemen indim arabadan. ağzımda laf tam "çekilin ben doktorum"diyeceğim filmlerdeki gibi baktım başında başka bir hanım doktor. yine geç kalmışım... ben gelene kadar hasta ex.

    (pi: @horseman) annem beni doktor doğurmuş kafasında, hatta göbeğimi de hastaneye gömmüş ama uzmanlık dalını tutturamadı :)
    1
    aydakigunes 18 gün önce
    sen gönüllerin doktorusun binaen. :) sağlık olsun artık :d
  • 0
    fifthdayofmay 21 gün önce
    kan akar yolunu bulur takma sen kafana bunları
  • 2
    magic 21 gün önce
    txa2 yazayım sen araştır kanka
    1
    gaddarus 21 gün önce
    reçete mi yazıyon mübarek kısaca anlat işte pıhtılaşma oluyor damar orayı kapatıyor falan salla gitsin anlamıyoruz zaten
    1
    magic 21 gün önce
    reis kısaca anlatayım pıhtılaşma oluyor fjdjdjdj. trombositler fibrinojenler, fibrinolizler, pgi2 falan bi ton bok püsür var.
    2
    ofsaytsizburak 21 gün önce
    lise biyoloji terimleri değil mi bunlar
    2
    magic 21 gün önce
    temelde öyle sadece lise müfredatında sadeleşiyor. şöyle bi şey
    4
    gaddarus 21 gün önce
    ya ben desem inanmaz sen doktorsun inanır sana :d
    3
    magic 21 gün önce
    hınzır ya bu kürt
    2
    magic 21 gün önce
    ama aşağı yukarı dediğin gibi. trombositler geçerken yaralı damar bölgesinden salgılanan sinyaller trombositlerin birikimine sebep oluyor. daha sonra bunlar birbirine haber veriyor falan daha da çoğalıyorlar orada fibrin oluşturup tıkaç yapıyorlar falan sonra o fibrin çözülüyor her şey normale dönüyor.
    2
    gaddarus 21 gün önce
    gördün mü (pi: @bizanskurdu)
    1
    bizanskurdu 21 gün önce
    etkilendim de çaktırmıyorum, doktor adam ya üniformalı bir kere
    2
    gaddarus 21 gün önce
    (pi: @magic) dikkat et bunun üniforma fetişi var
    2
    magic 21 gün önce
    çıkarmaya korkuyoruz önlüğü efendim, sabunu düşürmek daha az tehlikeli
  • 0
    sewo 21 gün önce
    şuan dikkatimi çekti bu konu umarım bir doktor arkadaş bizi bilgilendirir.
  • 0
    kun 21 gün önce
    allahın mucizesi
  • 1
    madam_aylak 21 gün önce ~ 21 gün önce
    basitçe; tıkaç oluşuyor. arterler hayati oldugu icin onların depo halinde hazır bekleyen zamazingoları var tıkaçları daha hızlı ve havalı oluyor (arter kanaması fışkırır tarzda olur, bası uygulamanız lazım böyle anlattık diye durmasını beklemeyin, basınci yuksek damarlar 1 dk içinde kurumuş kayısıya cevirir insanı.) tıkaçların olusmasi trombosit sayısı, kemik ilgi performansı, karaciger performansi, kvit duzeyi gibi zımbırtılara bağlı olaylar silsilesi. detaylar hararet yapar. bu kadarını bilsen kafi.
    0
    bizanskurdu 21 gün önce
    hikaye gibi anlatmışsın, çok güzeldi. bir ara kendimi kocaman kuru bir kayısı olarak hayal ettim.
    1
    madam_aylak 21 gün önce
    hep basite indirgeyip anlatıyorum diye hocalar bana uyuz olurdu cömezlerim dışında bu tarzi begenen ilk kisisin 😄 allah kurumuş kayısıya cevirmesin tovbe de. sonra tohum diye toprağa gömüyorlar
  • soruyorum

    SOR CEVAPLA KATIL ABONE OL

    41 takipçi
  • abone ol
  • moderatörler
    samurai
    reelsamurai

  • bu bölüm #sor bölümünün alt bölümüdür.
  • küfürsüz ve kardeşce takılacağınız bir ortam  

    lütfen abone olmayı unutmayınız

    puiv kuralları geçerlidir!

    her türlü soruyu saygı çerçevesinde sorabilirsiniz.