2
işte laiklik
bunu kim yaptı bilmiyorum ama laikliği özetlemiş. helal valla. çok başarılı
  • 0
  • 0
    meqt 19 gün önce
    laiklikle islamofobiyi nasıl bağdaştırabildin?

    buyur
    0
    dirtcinciyazari 19 gün önce
    iki kavramda birbiriji tamlıyor. bide bu türkçe olan karikatür solculuğa ve laikliğe deginiyor. sen orjinali görünce kafanı karıştırmışsın
    0
    meqt 19 gün önce
    laikliğin neresi islam karşıtlığı içeriyor?
    0
    dirtcinciyazari 18 gün önce
    çok eskiden ! laik diye gezinen birileri kılık kıyafet serbest diyip şapka zorunluluğu çıkarıyordu. şapka dinimizce haramdır. ayrıntı ya girmeyecegim uzun mesele. laik derken imkan ve şartlar gereği bu tip olayalr akla geliyor. yoksa laik demek tarafsız demek sorularlaislamiyet.com/...enin-hukmu-ned
    dirtcinciyazari tarafından 18 gün önce düzenlenmiştir.
    0
    meqt 18 gün önce
    geç anladım seni kavram karmaşası yaşamanın sebebi atatürk düşmanlığınmış gidip ötede yaşayabilirsin düşmanlığını
    0
    dirtcinciyazari 18 gün önce
    direk düşman deilim ama şu linke bi bak allah aşkına
    0
    meqt 18 gün önce
    komedi. cikip insanlara nicin sapka takiyorsun diye sor biri de sana ben allah’ın önünde secde etmem dusuncesinden dolayi takiyorum cevabini alirsan helal olsun bak hak vericem
    0
    dirtcinciyazari 17 gün önce
    atatürk e sor: millete neden şapka taktırıp başörtüsü düşmanısın de! bakalım ne diyecek.
    eğer güzel oluyo felan derse...

    eklemek isterim ekmek 5:kuruş iken şapka 80 tl ve o dönem memurlara 80 tl ikramiye yapılmış. neden o paralar ile hayırlı işler yapılmadı.
    0
    meqt 17 gün önce
    neden basortusune dusman olabilirdi acaba? simdiki fetö gibi bir örgütün potansiyelini farketmistir belki de ha ne dersin? dini kullanarak insanlari etkilemeye kalkisacak olan kişilerin onunu kesti diye mi bu kadar rahatsiz oldun?

    gidip tartisabilirsin sapka kanunu konusunu uzlasirsin uzlasmazsin o konuyla ilgilenmiyorum ne o donemde yasadik ne o sartlari görebiliriz su an
    0
    dirtcinciyazari 17 gün önce
    şuan atatürk ü kullanarak seviye atlayanlar var.
    neden baş örtüsü ne düşman olabilirdi?
    düşünsene dini sevmiyon ve yok etme hakkına sahipsin.
    şimdiki gibi atatürk diyip prim yapanları fark etmemiş ama.
    atatürk diyerek seviye kasanların önünü açtığı için rahatsızım.
    üstelik haddine ne! allah ın emrine karşı gelmek.
    ben sana sorayım:
    neden heryerde atatürk ile prim yapan var. kılıçdaroğlu mesela? tayyip primini pek çok şey ile yapıyor. kılıçdaroğlu ama atatürk dışında pek bişi diyemiyor. hem neden din düşmanı. fetö denen it gevur tamammı gevur
    0
    meqt 17 gün önce
    ben yikilmis bir imparatorlugun uzerine devlet kuracagim ve o yikilmak uzere olan imparatorlugu savunacak akilsizlar cikacak kurdugum devlete comak sokmaya calisacaklar? hangi yolla yapabilirler sence? din bunun icin fazlasiyla uygun gozukuyor degil mi?

    bulundugu partinin kurucusu atatürk oldugundan dolayi sizin deyiminizle atatürk uzerinden prim yapiyor olabilir aslina bakarsak ben cumhurbaskani uzerinden de fetö uzerinden de prim yaptigini gordum fakat benim gördüklerim dogrulari soylemesi bakimindan iyi anlamda primler haala gozu gormeyen kulaklari sagir buyuk bir kesim var onlari allah islah etsin atatürk bosuna din ve devlet islerinin ayri olmasi gerektigini savunmamis yasadigim donemde cok iyi gormekteyim
    0
    dirtcinciyazari 16 gün önce
    din ve devlet işleri ayrılsın oraya karışmıyom. neden baş örtüsü kalktı ve şapka zorunlu oldu?

    ben atatürk üzerinden prim yapılsın istemiyorum.sence türkiye nasıl çökertilebilir. atatürk üzerinden prim yapan biri olabilirmi? tüm bu soruları bosverde neden insanları günaha soktu onu cevapla? göz göre göre günah işlemeyeni hapse attı onu cevapla?
    0
    meqt 16 gün önce
    nasil ki hacılık hocalık kaldirildiysa bu yuzden bas ortusu de kaldirilmistir sapka da batililasma çabası yuzunden getirilmistir

    yasadigimiz dönemde atatürk uzerinden degil de din üzerinden prim yapiliyor bence

    gunah islememekle hapse girmenin alakasi ne onu anlamadim?
    0
    dirtcinciyazari 15 gün önce
    allahın emrini kaldırmak kimsenin haddine değil. şuan prim yapan pek bi kişi kalmadı ama 20 yıl önce atatürk diyenler kazanıyordu. doğu batı olaylarında dikkat et üniden atılan hep dindar kesin yükselen solcu kesimdir. yav herseyi geçiyom kimse benim dinimin kurallarını yasaklayamaz. türkler zaten hep ateistleştirlimeye çalışıyor. şuan baş örtü felan kalması bunun önemli bi ayağıydı. bide yahudi ye bak. hepsi dinini yaşıyor. zaten dinini yaşadığı için zenginler.
    adamlar dinleri gereği faiz haram diyor ama yahudi-yahudi arasında. ama yahudi-yahudi olmayınca haram değil

    israil neden kurulu biliyonmu?
    bizim dinimiz gereği bir müslüman ülkeye sataşana tüm müslümanlar saldırır. ama dini yaşamadık ne oldu. iran suriye ırak araplar ve türkler karışmadı filistin ezildi israil güçlendi. şuan israil herkesi eziyor. din yaşanırsa o kavim çok hızlı gelişir. maalesef dindarlar ezildiģi ve aptal batı özenti si olduğumuz için bu haldeyiz.

    din yaşansa bu konuşma ve israil olmazdı
    dirtcinciyazari tarafından 15 gün önce düzenlenmiştir.
    0
    meqt 15 gün önce
    sen allahin emrini kaldirmak kimsenin haddine degil diyebilirsin ama bu ulkede sadece müslümanlar yasamadigi icin allahin emriyle o insanlari yonetemezsin ayrımcılığın önüne gecmek icindir bu. dinini yasamakla zenginligin ne alakasi var bu ne sacma baglanti... islamda faiz haram degil mi? diyanet isleri faizden nasil kazanç saglayabilir? celiskiyi kavrayabiliyor musun?

    ya sen hangi dini birlikten bahsediyorsun bizi ingilizlere satan araplardan mi yoksa kendi ülkelerini satan suriyelilerden mi yardim bekliyorsun onlarla mi israil'e karsi olacagiz buna kendin bile guluyosundur...
    0
    dirtcinciyazari 15 gün önce
    dini herkeze göre uygulamazsınki. mesela osmanlı devleti avrupada fetih yapınca ordaki halkı serbest birakıyordu. müslüman olmayan serbestti. ama atatürk ne yaptı?

    -baş örtüsü ve dini sembollrr ne olursa olsun yasaktır. aksini iddia eden hapse/ölüm e gider dedi.

    diğer soruya cevap verirsem.
    tüm müslümanlar sıkı tutunsaydı kimse kimseyi satmasaydı israil felan kurulmayacaktı. dine göre bir müslüman ülkeye saldırana tüm müslümanlar saldırmak zorundadır. burda suçlu okunmasının nedeni dini kurallar değilde avrupa'i kurallar olması. avrupa ya göre kimse filistin-israil safina katılamaz. zamanında bu kuralı biz kabul etmeseydik ve bütün olsaydık israil girişimi olamazdı. o israil malları da muhtemelen başka devletler yapardı. intel değilde vestel felan olabilirdi. neyse o teknoloji konusuna girmeye gerek yok.

    bizi ingilizlere satan araplardan mi yoksa kendi ülkelerini satan suriyelilerden mi yardim bekliyorsun onlarla mi israil'e karsi olacagiz buna kendin bile guluyosundur...

    işte araplar felanda zamanında büyük hatalara düştüler. şuan bi platform kuruldu sen git yunanistan a dal tüm avrupa sana dalar. işte bu platform dinimizce çok eskiden beri vardı. araplar felan atatürk engellemeseydi israil olmaz 1910larda araplsr yüzünden kaybedilen topraklar hala olur ve hatta osmanlı diri olabilir veya daha büyük türkiye olabilirdi.

    özet ile: yahudiler dinini yaşıyor. bu yüzden güçlü. biz avrupa ozentisi olup dini unuttuk. şimdi biz yerlerde sürünüyoruz.
    dirtcinciyazari tarafından 15 gün önce düzenlenmiştir.
    0
    meqt 15 gün önce
    dini herkese göre uygulamazsın diyosun da farklı iki dine mensup insanın arasındaki sorunu hangisinin dinine göre sonuçlandıracaksın bu durumda da karmaşa alır başını yürür

    o bahsettiğin şeylerin nedeninin avrupai kurallarla hiç bir alakası yok islam birliği dediğin şeyi osmanlının çöküş döneminden itibaren kimse umursamadı umursamamaya da devam ediyor geçmişe bakarak da görebiliyoruz şu anda da görmekteyiz

    atatürk mü osmanlının varlığını engelledi? ulan osmanlının anasını bellemiştiler osmanlı dediğin imparatorluk borç harç içindeydi yıkılmamak için direniyordu sen de o haldeki osmanlıdan medet umuyorsun

    sürünüyor olmamızın tek nedeni dini kullanarak her türlü itliği şerefsizliği yapanlardır
    0
    dirtcinciyazari 15 gün önce
    dini herkese göre uygulamazsın diyosun da farklı iki dine mensup insanın arasındaki sorunu hangisinin dinine göre sonuçlandıracaksın bu durumda da karmaşa alır başını yürür

    -hristiyan larda zina ölüm veya 50 sopa. müslarda şahitler eşliğinde 50 sopa. (bak benzer)


    o bahsettiğin şeylerin nedeninin avrupai kurallarla hiç bir alakası yok islam birliği dediğin şeyi osmanlının çöküş döneminden itibaren kimse umursamadı umursamamaya da devam ediyor geçmişe bakarak da görebiliyoruz şu anda da görmekteyiz

    -yav işte islam birliği araplar yüzünden ve açılan mason örgütleri felan ve müslümanların hataları ile çöktü. ama 1950 1960 larda tekrar kurulsaydı avrupa i tarz felan gereksiz şeyler olmaz ve israil gibi şerefsizler doğmazdı. atatürk ün burdaki rolü masonları felan severdi, dinle pek ilgisi bulunmamaktadır ve dine karşı dır.

    atatürk mü osmanlının varlığını engelledi? ulan osmanlının anasını bellemiştiler osmanlı dediğin imparatorluk borç harç içindeydi yıkılmamak için direniyordu sen de o haldeki osmanlıdan medet umuyorsun

    -bu araplar felan müslümanlar almanyayla birlikte direnseydik ülke topraklarımız geniş olurdu, zaten olacağı kesin. hee ama teşkilat bozulunca hain araplar direk atladı.
    borç meselesine geleyim;
    osmanlı yıkılınca mevcut yükün bir kısmı osmanlı artığı devletlere çoğu türkiye ye kitlendi ve faiz alındı. osmanlı pek bişey farketmezdiki. osmanlı olsa saltanat ve addan farklı pek degisiklik olmazdı. hee ama o baş örtü yasağı da olmazdı.

    sürünüyor olmamızın tek nedeni iki başlılık yapanlar, batı özentisi olanlar ve masonlar.
    0
    meqt 15 gün önce
    50 sopa ne ya hangi devirde yaşıyoruz :(

    heh bir de atatürk masondu de tam olsun amk!

    ne oldu islam birliği falan diyordun almanlarla mı direnecektik islam birliğini almanlarla mı yaşacaktın? :)

    osmanlı her halükarda yıkılacaktı borçları falan ödeyecek gücü falan da yoktu sömürülüyordu bildiğin bunu da kabullenmelisin
    0
    dirtcinciyazari 14 gün önce
    50 sopa yerken başkası seni o halde izlerse ömrün boyunca pis islere bulaşmazdın.

    haha cahil misin? alman gemi osmanlı bayrağı takip yanında da" osmanlı almanyadan gemi satın alıp el birliği ile rusyayı bombaladı" haberi çıkınca mecburen almanya ile girmiş olduk. yanına müslüman ülkeler (piçlik yapmasaydı tabi) daha iyi yerlerde olcaktık. tabii bazı şeyler tartışsakta değişmiyor.

    yav anlatamadım osmanlı ve borç diye tutuştun ama o borcun cogunu yine biz ödedik. tekrar diyim borcun cogunu biz ödedik. az kızmını diğer ülkeler ödedi. osmanlı olsa yine az kısmını alt ülkeler odeycekti. hiç savaş olmasaydı borçlar elinde sonunda ödenecektir. hatta topraklar cok ve benzim bol olduğu için refah daha yüksekti.

    dirtcinciyazari tarafından 14 gün önce düzenlenmiştir.
    -1
    meqt 14 gün önce
    ben kime ne anlatiyorum ki amk o kadar yaziyi bosuna yazmisim resmen üzdü..
    0
    dirtcinciyazari 14 gün önce
    bende üzüldüm. hadi allah herkese hidayet nasip etsin.


  • ufuk açan bilgiler

    1 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    uye

popi yükleniyor...

popi yükleniyor...

pupu yükleniyor...

pupu yükleniyor...

tepe yükleniyor...

tepe yükleniyor...